רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 באפריל 2013

בבויאן שולפים סכינים זה בזה וזרים השתלטו על ההנהגה - פרק במלחמות בויאן

בויאנער כותב:

משהו לא טוב עובר על חסידות באיאן בימים אלו, הועם עליה זוהרה,
החסידות שנחשבה בעבר כשושנה בין החוחים וכאצילה בין בריונים ירדה מקרן גדולתה מאז הבחירות האחרונות בביתר ומאז הם סופגים מכה אחרי מכה ולא מצליחים להתאושש.
גם בבאיאן כמו בחסידויות אחרות השתלטו טרוריסטים רשעים על מושכות ההנהגה ומתעללים באכזריות נוראה באברכים יקרים והכל לשם תאוות הכוח והשלטון.
בבאיאן זה בערל רבינוביץ, יהודי ירושלמי, קנאי ואכזרי בהשקפתו וטיפש בהנהגה, הוא האיש שהפיל את חסידות באיאן לחורבן ולהשפלה שעברו בבחירות האחרונות בביתר, הוא האיש שמעודד אברכים לקחת את החוק לידיים ולעשות ככל העולה על רוחם ובלבד שהשקפותיו הקנאיות והקיצוניות יהפכו לנחלת הכלל.
שני פרשיות מסעירות לאחרונה את החסידות, האחד זעזע את כלל הציבור החרדי בעולם, לראשונה בתולדות היהדות החרדית קם אברך ותפס את הסכין בידיו על מנת לרצוח כפשוטו את יריבו במהלך ויכוח, ולא עוד אלא האברך משמש כגבאי רשמי של קלויז בחסידות, והויכוח היה על אופן התנהלות הקלויז, רבני החסידות אינם יכולים לטעון בכהאי גוונא ידינו לא שפכו את הדם הזה.
וכה היו העובדות:
הגבאי אשר וורטהיימר משמש נאמנה זה מספר שנים את הקלויז בבאיאן בביתר מול רמי לוי, הגבאי דאג במסירות שהקלויז יהיה תמיד נקי ומסודר כיאה להיכל אלוקים, לשני אנשים זה לא מצא חן, האחים דוד ויהושע פלנר, הם ירדו לחייו והתעללו בו כל הזמן והשפילו אותו ברבים בכל עת שנקרתה להם, רק לאחרונה הם התנפלו על רב בית הכנסת אהרן שובקס בטענה מדוע אינו מפטר את הגבאי המסור, להתעללות ממושכת יש השפעה נפשית וזו לא איחרה לבוא.
לפני שבועיים תלה גבאי בית הכנסת מודעה כנהוג בהרבה בתי כנסת ובו דרש מקהל המתפללים לפנות את חפציהם מהקלויז עד לתאריך מסוים בו יועברו הספרים לגניזה, זהו הנוהג הנפוץ בכל הבתי כנסיות ומדרש בארץ ובעולם, אולם האחים פלנר החליטו שהמודעה לא מדברת עליהם והם השאירו את הספרים על השולחן בכדי להכעיס וללמד לקח את הגבאי,
הגבאי המסור לקח את שני הספרים והעבירם אחר כבוד לגניזה, או אז החלו שני האחים פלנר להשתולל ולצעוק על הגבאי ולהשפילו באמצע הכולל, עם התלהטות הוויכוח קם יהושע פלנר ותפס את מגבעתו של הגבאי וברח מהקלויז באמרו, הגבאי גנב את הספרים שלי ואני יגנוב את מגבעתו, הגבאי בצר לו ולאחר שההתעללות הממושכת גבה מנפשו מחיר כבד נכנס למטבח ותפס את סכין הקוגל ודקר בידו את האח השני דוד פלנר.
יאמר ברורות, שום דבר אינו מצדיק את המעשה הנפשע והנורא אך לכל סיבה יש מסובב, ומי שגרם לכך והם הם רב הקלויז אהרן שובקס שתיעד את המתרחש בחודשים האחרונים ולא עשה מאומה לעצור את זה וכן הטרוריסט בערל רבינוביץ שמזמן הוא עומד ומחייך כל זמן שהוא רואה את דחליליו מתקוטטים הם אשמים בדם שנשפך.

פרשיה נוספת שמסעירה את החסידות הוא המאבק בין הגבאי והנהג של הרבי מרדכי דוד שנייד לבין ישראל לודמיר, 
בשבת האחרונה הופצו פשקווילים נגד הגבאי של הרבי והקלדן מרדכי שלמה רבינוביץ
האחרון (ישראל לודמיר) הקים לפני כמה שנים ארגון בשם חברת לומדי תורה והשקיע רבות להגדיל תורה ולהאדירה, כאן התפתח וויכוח מאחר והגבאי מרדכי דוד שנייד ויד ימינו מרדכי שלמה רבינוביץ אחראים על הוועד להוצאת אמרי קודש של הרבי וישראל לודמיר ניסה מזה זמן רב להוציא וללקט קונטרס משובח של אמרי קודש של האדמו"ר מתורגם ללה"ק לפי מועדים אולם הגבאי מרדכי דוד שנייד בראותו כי השליטה בוועד להוצאת אמרי קודש נשמטה מתחת לידיו שם לו רגליים ואיים עליו כי האדמו"ר אינו חפץ בהדפסת אמרי קדשו.
אז פנה ישראל לודמיר לבן האדמו"ר ר' יוסל וביקש ממנו שיארגן לו אישור מהרבי להדפיס את האמרי קודש ואכן הלה אישר לו, אז זעם מרדכי דוד שנייד על ישראל לודמיר על שעקף אותו ומני אז הויכוח התלהט, וכאמור בשבוע האחרון הופצו פשקווילים בנושא ובו הם מכנים את הגבאי של הרבי נאמנים זרים אשר השתלטו על הארגון חברת לומדי תורה

2 תגובות:

  1. לא הגיע הזמן לחזור לאצילות הרוז'ינאית, כולל הנטיה למיזרוחניקות?

    השבמחק
  2. אני מכיר את בערל רבינוביץ , יהודי צדיק, בעל מידות וירא שמים , אני לא יודע לגבי שאר האנשים שמופיעים פה , אבל את ר׳ בערל אני מכיר כבר הרבה שנים , יהודי מאוד חשוב , תלמיד חכם ועובד השם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.