רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 8 באפריל 2013

כזה ראה וקדש - הקנאה עוברת כל גבול - תשובת מחנכי ר' מנדלי על ההגדה וצורת רבם

כדרכנו להביא כל צד, מביא אני לכם כאן את מכתב מחנכי ר' מנדלי המסבירים את עמדתם מדוע בהגדה שלהם הם מצווים בברכת על אכילת מצה להסתכל על צורת רבם:

בכל חסידות וחברה נורמלית ונורמטיבית, לוקחים את האדמו"ר הרב והמנהיג, ומציגים אותו לבני הנוער כמודל לחיקוי. 
גם אנשי החינוך של החסידות בשיחות לבני הנוער ובחורי הישיבות, שבין הדברים אומרים להם: לפני שאתים עושים דבר‬ים תחשבו טוב, האם זה רצון ה', האם הרבי או הרב שלך היה נוהג כך האם זה מתאים לחסידישע הערליכע בחור.‬

כן בהגדה הויז'ניצאית לנוער, בחרו המתקיפים באתר, להציג רק עמוד 1 מתוך החוברת, זה כמו שמישהו יציג רק את המילה תנאף או תגנוב וכו' מבלי המילה הקודמת, כך בחוברת יש לו הקדמה ודפים נלווים, וכן הסברים בעל פה.

וכמו שלא סביר שאני יראה, חוברת חידושים של ראש ישיבה גדול, ואני יגיד שזה גיבובי שטויות, בו בזמן שאני כלל לא מכיר את הסוגיה.
  
הרי זה כל כך פשוט מה בס"ה אמרו לילדים, כזה ראה וקדש‬ לפני שאתה אוכל מצה‬ ‫מה אתה חושב לך,‬ ‫שזה סתם איזה מאכל‬, זה מאכל קדוש, שרבותינו רואים בו חשיבות נעלה  ‫ומסבירים תראה איך הרבי אכל את המצה באיזה בכיות‬ ובאיזה עבודה קדושה.
  
‫קח אותו כמודל לחיקוי‬! - ‫ותאמר לעצמך כשאני יהיה גדול גם אני ירצה להיות כמוהו‬, גם אני רוצה לאכול את המצה בדביקות מופלאה כזו.

אגב החוברת שפורסמה זו חוברת מאוד ישנה, כשבעבר הופיעה בו תמונה של רבותינו האמרי חיים והישועות משה זיע"א וכעת רק החליפו את התמונה, ומענין אכן איפה היו אז כל צרי העין למה אז הם לא זעקו ולא פרסמו כמו עתה.

אלא, הם עסוקים בהשמצות והפצת בדותות, על החסידות המפוארת שצמחה לה כמעט מאפס בסיעתא דשמיא.

5 תגובות:

  1. תגובת המחנכים, אם הינה אותנטית, היא שיקרית. כתוב בהגדה רק לדמות את צורת הרבי סתם. לא נרמז אפילו על אופן אכילת המצה שלו. לדבריהם, עיקר חסר מן הספר.

    השבמחק
  2. אני דוקא ראיתי את הרב טורף מצות; עסין און פרעסין. בולע מצות שלמות טבולות בשמאלץ נוזלי, גורס ברעש גדול, פירורים נורים לצדדים, רוק ניתז לכל עבר, אכן צורה לו...

    השבמחק
  3. הרי הערך של מענדלע הוא פחות מיהודי פשוט, אסור לשכוח כל הרשעות שהוא עשה כל השנים לכ"כ הרבה אנשים ובתוכם אח שלו הצדיק האמיתי.
    אני לא חסיד ויזניץ בכלל, אבל להגיד שרוצים שיחשבו כשיהו גדולים שירצו להיות כמוהו, הרי רק טיפש יכול להגיד שהוא רוצה שהילדים שלו יהיו כמוהו...

    השבמחק
  4. הדבר הכי נכון שכתבת זה ''אני לא חסיד ויזניץ בכלל'', כי חסיד וויז'ניץ לא מדבר כך וגם אם הוא שייך למחנה הצדיק האמיתי, האם הרבי שלך הצדיק האמיתי יודע שאתה באינטרנט וכמוך חביריך ואתם מנבלים את פיכם בצורה מאד פרוסטית וזולה כמו גאסן יונגן?, האם אתם חושבים שבתגובות הזולות שלכם אתם מכבדים את הרבי שלכם?, הרי אתם גורמים את ההיפך...... הכל לפי המבייש והמתבייש .....
    דבר אחד ברור ויש קונסנזוז בין כולנו פה, אף אחד מאתנו פה ויז'ניצרס גערערס בעלזערס סאטמעררס צאנזערס וכו' לא רוצה בשום אופן ... שהילדים שלו יהיו כמוכם, אז בבקשה תגיבו רק כשיש לכם דבר ענייני ועם מינימום של רמה אינטליגנטית... ולפחות כבדו את האינטלגנציה של האנשים האחרים שקוראים בלוג זה...... נמאסתם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.