רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 באפריל 2013

הרב אברהם שמואל בוקיעט המועמד המתאים לתפקיד יו"ר אגודת חסידי חב"ד בישראל הוא יאחד את החסידים

מאת חב"דניק

לקראת האסיפה הכללית של אגודת חסידי חב"ד בישראל, שתתקיים בחודש תמוז, מתנהלים מגעים בין עסקני חב"ד, מכל הזרמים, לבחירת מועמד מוסכם על כולם למשרת יו"ר אגו"ח, כדי להביא רגיעה במוסד העליון של תנועת חב"ד בישראל.
שני המחנות העיקריים - הזרם המרכזי שמונהג על ידי בי"ד רבני חב"ד, שאותו הקים כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, עוד בשנת תשל"ו, בהנהגתו של הגאון הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, והזרם המשיחיסטי שמיוצג באגו"ח על ידי הרב יוסף יצחק וילשנסקי מצפת, שבעים ממלחמות שהתנהלו ביניהם בבתי המשפט, ב-9 השנים האחרונות. מלחמה זו הסתיימה לאחרונה בניצחון מוחץ של הזרם המשיחיסטי, כאשר הרכב של 3 שופטי בוררות שמונו על ידי בית המשפט, פסלו את חברותם של 6 חברים מהזרם המרכזי. עכשיו כל המחנות שקועים באיתור מישהו שיהיה מוסכם על כל הזרמים. שמו של הרב אברהם שמואל בוקיעט עלה באחרונה על הפרק, כאחד מחשובי שלוחי הרבי לארה"ק, שמקובל על כל הזרמים.
הרב בוקיעט שימש בעבר כרב בקרית אתא וביקנעם. בעשרים השנים האחרונות הוא ליקט וחיבר ספרים רבים על חסידות חב"ד ועל משנתו הסדורה של הרבי זי"ע בקשר להתנהלות מוסדות חב"ד והנהגת התנועה. זו הסיבה שרבים רואים בו מתאים להשכין שלום בתוך אגודת חסידי חב"ד. הוא לא היה חבר במוסדות חב"ד ועל כן לא הסתבך עם אף אחד ולא היה מעורב בפוליטיקות הפנימיות בחב"ד. הוא מוזמן להרצות באירועים הן של הזרם המרכזי והן של המשיחיסטים. גם עסקני חב"ד וגם כלל חסידי חב"ד, רואים בו אדם שיכול לשמש דוגמא של חסיד אמיתי, רחוק מתאוות ממון וממותרות עולם הזה. הרב בוקיעט גר בכפר חב"ד בצנע רב, מעולם לא היה לו רכב, הוא נראה תמיד הולך רגלי, איש צנוע וחביב על הבריות, מדבר עם כולם בגובה העיניים.
העלאת שמו כבר מעוררת גלים בין חברי בי"ד רבני חב"ד, אשר "שוברים את הראש" בחיפוש אחר רעיון יצירתי למועמד מוסכם שיחסוך להם את הצורך להתבזות שוב בכישלון ליישם את החלטותיהם אודות הרכב אגו"ח ומינוי היו"ר. לפני 9 שנים לא השלימו אנשי הזרם המשיחיסטי עם קביעת בי"ד רבני חב"ד על המינויים באגו"ח, ויצאו למאבק משפטי ארוך. עכשיו חלקם לא מעוניין לפתוח במאבק מחודש והמשיחיסטים יודעים שאין להם את הרוב הדרוש לבחור במועמד מטעמם. לכן יעדיפו שימונה מועמד שמוסכם גם עליהם. אמנם סביר שהם יציבו תנאי - שביה"ד יסכים לחזק את כוחם במינוי חברים חדשים מטעמם לאגו"ח. בכך טמונה כמובן מלכודת לעתיד יחסי הכוחות, ולכן מלאכתו של ביה"ד לא תהיה קלה כלל וכלל.

5 תגובות:

  1. ידידי אינך יודע על מה אתה מדבר, זה שאין לו רכב וכו לא מצד פשטותו שזה גם יש לו אלא פשוט מכיוו שהוא אדם שלא מונח בקרקע בקושי את עצמו הוא מנהל אתה עוד רוצה שינהל את חב"ד?! כל אדם בכפר חב"ד יכול לספר לך על הקרצ'ר מבית מנחם...

    השבמחק
  2. ראינו לאן הביא את אגו"ח מי שכביכול "יודע" לנהל... דעפעציט של מליוני ש"ח, מלחמות בבתי מפשט שעלו מיליונים, אש מחלוקת ששרפה כל חלקה טובה, איבוד מעמדו של בי"ד רבני חב"ד, שעד למינויו של היו"ר המודח כעת, היה בלתי מעורער ומקובל על כל אנ"ש. לראשונה בתולדות חב"ד יצאו רבנים בולטים נגד הבי"ד בעקבות מינוי היו"ר שמסיים עכשיו. וכל זה קרה כאשר אגו"ח מנוהלת על ידי אנשים שכל אחד מהם מנהל בעצמו מוסד ענק שמחזורו מליונים רבים בשנה ומעל מאה עובדים. רואים שהניסיון הניהולי לא הועיל כלום. דוקא לאחרונה רואים שמוסרים את המושכות של העגלטת ששקעו עד צוואר סוסיהם - לידי אנשי הרוח. כפי שניצטווינו ללמוד צניעות מחתול, אפשר ללמוד מההרכב החדש של ממשלת ישראל ישראל. איש הרוח והתרבות יאיר לפיד, שלא היה אפילו מנהל של עסק פצפון, הפך בן לילה לשר החזק ביותר בממשלת ישראל. הרב בוקיעט הינו איש רציני מאד, בקיא בתורה ובחסידות, ראש חריף, אהוב על כולם. הוא לא צריך לחפש כל פעם שמישהו ינסח לו מכתב בן שתי שורות. הגיע הזמן להפסיק לחשוב במושגים של פעם, שיו"ר אגו"ח צריך להיות מנהל מוכשר ומנוסה. הוא לא יהיה לבד, זה הרי גוף שמורכב מראשי מוסדות חב"ד והם יעמדו לצידו. כשם שהראש בגוף הינו כמעט אינו מבצע פעולות בעצמו, לזה יש ידיים ורגליים, כך ראז אגו"ח צריך לדרבן את חבריו לפעול ולבצע. הגוף הזה לא צריך הרבה הוצאות, הוא צריך שבראשו יעמוד איש מאחד ובעל דמות חסידיתית צנועה, שיודע להתוועד עם החסידים, הוא 'משפיע' מצויין כידוע וגבאים מזמינים אותו להתוועדויות בכל בתי הכנסת ברחבי הארץ. סוף סוף יהיה לנו ראש אגו"ח מסוג האנשים שהרבי הקודם והרבי נשי"ד מינו בשנים הראשונות של אגו"ח.

    השבמחק
  3. ראינו לאן הביא את אגו"ח מי שכביכול "יודע" לנהל... דעפעציט של מליוני ש"ח, מלחמות בבתי מפשט שעלו מיליונים, אש מחלוקת ששרפה כל חלקה טובה, איבוד מעמדו של בי"ד רבני חב"ד, שעד למינויו של היו"ר המודח כעת, היה בלתי מעורער ומקובל על כל אנ"ש. לראשונה בתולדות חב"ד יצאו רבנים בולטים נגד הבי"ד בעקבות מינוי היו"ר שמסיים עכשיו. וכל זה קרה כאשר אגו"ח מנוהלת על ידי אנשים שכל אחד מהם מנהל בעצמו מוסד ענק שמחזורו מליונים רבים בשנה ומעל מאה עובדים. רואים שהניסיון הניהולי לא הועיל כלום. דוקא לאחרונה רואים שמוסרים את המושכות של העגלטת ששקעו עד צוואר סוסיהם - לידי אנשי הרוח. כפי שניצטווינו ללמוד צניעות מחתול, אפשר ללמוד מההרכב החדש של ממשלת ישראל ישראל. איש הרוח והתרבות יאיר לפיד, שלא היה אפילו מנהל של עסק פצפון, הפך בן לילה לשר החזק ביותר בממשלת ישראל. הרב בוקיעט הינו איש רציני מאד, בקיא בתורה ובחסידות, ראש חריף, אהוב על כולם. הוא לא צריך לחפש כל פעם שמישהו ינסח לו מכתב בן שתי שורות. הגיע הזמן להפסיק לחשוב במושגים של פעם, שיו"ר אגו"ח צריך להיות מנהל מוכשר ומנוסה. הוא לא יהיה לבד, זה הרי גוף שמורכב מראשי מוסדות חב"ד והם יעמדו לצידו. כשם שהראש בגוף הינו כמעט אינו מבצע פעולות בעצמו, לזה יש ידיים ורגליים, כך ראז אגו"ח צריך לדרבן את חבריו לפעול ולבצע. הגוף הזה לא צריך הרבה הוצאות, הוא צריך שבראשו יעמוד איש מאחד ובעל דמות חסידיתית צנועה, שיודע להתוועד עם החסידים, הוא 'משפיע' מצויין כידוע וגבאים מזמינים אותו להתוועדויות בכל בתי הכנסת ברחבי הארץ. סוף סוף יהיה לנו ראש אגו"ח מסוג האנשים שהרבי הקודם והרבי נשי"ד מינו בשנים הראשונות של אגו"ח.

    השבמחק
  4. חי בעולם האצילות.
    הרב בוקיעט הוא חסיד גדול ועובד השם וירא שמים בתכלית אבל מעט מעופף. הראש שלו עסוק ביחודא עילאה ויחודא תתעה ובמאמרים תרס"ו וע"ב ולעיתים הוא שוכח לרדת למטה מעשרה טפחים.
    הוא יכול להיות משפיע חסידי מצויין אבל ממש לא בנוי לעסקנות.
    בנוסף כפי שאני מכיר אותו אין סיכוי שיקבל על עצמו איזשהו מנוי של כבוד כי בעניוותו הוא בורח מהכבוד כמו מאש.

    השבמחק
  5. לא גאון ולא מעופף.
    סתם טמבל.
    ואולי בגלל זה מגיע לו ומגיע לחב"ד שינהל לה את האורווה שהסוסים כבר ברחו ממנה.
    דוושה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.