לכבוד הרב חיים שאולזאון שליט"א

בעניין הפרשה הסוערת מאוד והמסתעף לו של ר' הערשל וויינגרטן ובמיוחד בצירוף המקרים של פרשת פרידמן בשנה האחרונה לא יודעים איפה להתחיל ואיפה לגמור, ואלו דברים שאין להם שיעור. בכל אופן אנסה להציג תמונה ברורה ממה שקורה.

מי שלא יודע ר' הערשל וויינגרטן הוא יהודי עם לב טוב באמת, בעל חסד ויש באמתחתו הרבה גמ"ח ומעשים טובים. מי שנקלע למצב כלכלי קשה יכל היה לסמוך על לבו הטוב של וויינגרטן וקיבל את הבשר במחיר לא מחיר והרבה פעמים גם בחינם. 

ר' הרשל היה זה שהקים ובנה את כל היכולת לשחוט באנטוורפן באופן ובכמות הזו שיש היום והוא היה זה שדאג שיהיה משחטה בלונדרזעעל וכדו'. הוא הגיע ונתוודע מכל ה'שייגעץ שטיק' שיש בקהילת מחזיקי הדת וכל הסודות שיש בענייני הכשרות.

בעיר אנטוורפן שרר פחד נורא לפתוח את הפה ולעשות משהו נגד הדיקטטורה של מחזיקי הדת שבראשה עומד חסיד גור פנחס קורנפלד ונגד הסחיטות ואף אחד לא העיז להרים ראש נגד הקהילה.

בסביבות שנת 2004 למספרם ר' הרשל הציג את עצמו כקנדידט באופן חוקי ודמוקרטי להיות בוועד הנהלת מחזיקי הדת ורצה להיות הראשון שייצג את כל הקהילה ולהפסיק את הדיקטטורה ששלט כבר שנים תחת האיש פנחס קורנפלד. כמובן שזה היה בעיה בשביל קורנפלד והוא התחיל במעשי טרור בכל דרך אפשרית.

כאן ראוי לציין שפנחס קורנפלד היה נמצא בבעיה איך להיפטר מוויינגרטן היות ולווינגרטן היה לו גישה לכל הסודות מהקהילה ובעיקר בענייני כשרות והוא ידע מה שאחרים לא ידעו והיו צריכים להשתיק אותו. זאת היה גם בתקופה שבעיר ווינה שבאוסטריה הפסיקו לקחת בשר מווינה אחרי פרשה מביכה שהיה שם שהקצב שם קנה בשר מחנות טריפה ומכר אותו ככשר, והתחילו לקחת את הבשר מוויינגרטן שהיה אז תחת השגחת מחזיקי הדת מאנטוורפן. הקהילה באנטוורפן מתחת לשטיח תמכו בווינה על אף שידעו שיש שם בעיות בכשרות ואת זאת גם וויינגרטן ידע. הם ידעו שוויינגרטן יכול לפרסם דברים שיזעזע את אמות הסיפים בקהילה החרדית.

אז מה עשו? החליטו לקבור ולהרוס את וויינגרטן כליל והפעילו טירור לא יאומן נגדו. מקודם  זרקו אותו מהקהילה ולקחו ממנו את ההכשר ופירסמו שבשרו בשר חזיר ואסור לקחת ממנו יותר ועשו הכל לקפח את פרנסתו, וכל זה אך ורק בשביל ה'חוצפה' לייצג את עצמו כקנדידט שלא תאמו עם רצונו של הדיקטטור פנחס קורנפלד.

אבל הם לא הסתפקו בזה. ר' הרשל וויינגרטן הוא חסיד בעלז מובהק ומצד היושר בעלז באנטוורפן היו צריכים לעמוד לצידו של וויינגרטן. אבל בבעלזא יש הדיקטטור השני ושמו דוד גליצקי שהוא השתלט על בעלז והוא גיסו של פנחס קורנפלד מגור. מה עשה פנחס קורנפלד? הוא עשה יד אחת עם גיסו דוד גאליצקי כדי לרדוף את וויינגרטן עד חורמה ויפעילו שגם בבעלזא לא יקנו את הבשר מוויינגרטן ויזהירו אותו שיזרקו אותו מבית הכנסת וילדיו יזרקו מבית הספר וכו'.

באותו תקופה היה גם הזמן שחיפשו באנטוורפן רב חדש, ובעלז היה להם כל אינטרס שהרב החדש יהיה אחד משלהם ולכן פנחס קורנפלד הבטיח לבעלז שאם הם ירדפו את וויינגרטן ויסלקו אותו מבעלז הוא ימנה את אהרן שיף לרב החדש לאנטוורפן על אף שהיה התנגדות גדולה בחברי הקהילה במינויו. דוד גאליצקי קפץ על המציאה ואכן רדף את וויינגרטן ושפך את דמו באופן לא יאומן. 

וויינגרטן על אף שהוא לא יכול לסבול עוולות שנעשים נגד יהודים, שזאת היתה הסיבה למה הוא בכלל הציג את עצמו כקנדידט, הוא חסיד מובהק של האדמו"ר מבעלז ולכן לא יכל לעמוד בכל הטרור שנעשה נגדו ועל אף שיכל ללכת לביהמ"ש ולנצח הוא ירד לבסוף מכל העסק. אבל זאת לא אומר שעל ידי זה הטירור גם הפסיק, הם לא החזירו לו את ההכשר וריחקו אותו בכל דרך אפשרית בין מן הקהילה ובין מבעלז.

דוגמא על איך שוויינגרטן הוא חסיד מהאדמו"ר עד הסוף יכלו לראות לפני שנתיים בערך כשפרצה הפרשה של האברך אהרן רייז חסיד בעלז בפרשה מאוס מאוד. אהרן רייז הוא חתן של שמשון וויינגרטן אחיו של ר' הרשל ואז כשהפרשה התפוצצה אז כמובן היא ומשפחת וויינגרטן תבעו בתוקף גט מרייז. אבל האדמו"ר מבעלז עשה הכל לעזור אז את הרודף רייז ולא לעמוד לצד הנרדפים ורצה להשתיק את הפרשה (כמו שהוא עשה בפרשת מנחם דייטש מבורו פארק שהוא משפחתו של אהרן שיף והם עומדים לצידו כל הזמן) . גם אז וויינגרטן לא יכל לעמוד בלחץ ואהרן רייז ואישתו ברחו ללונדון ושם הם גרים עכשיו בלי שיתגרשו.

לפני שנה בערך כשמשה אריה פרידמן הגיע לאנטוורפן אז כשרצה לשלוח את ילדיו למוסדות החינוך בעיר, היו כמה מראשי הקהילה ובראשו פנחס קורנפלד שאמרו שאם יקבלו את ילדיו והוא יישאר בעיר הוא יתוודע מכל הדיקטטורה וה'שייגעץ שטיק' שקורה בעיר ובעיקר בקהילת מחזיקי הדת והוא יקלקל את כל מה שבנו במשך השנים וישבור את הטאבו ואת הפחד שהיה לתושבי העיר נגד מחזיקי הדת. ולכן התחילו במלחמת חורמה נגדו וכל מי שמעיז להגיד דבר וחצי דבר נגד התנהלות הקהילה בעניין הזה משתיקים אותו באופני טרור ופשוט מפחדים להביע דעה נגד התנהלות הקהילה.

לכן כהתוודע השידוך בין פרידמן לוויינגרטן, קורנפלד והקהילה קפצו חששו ממה שוויינגרטן יספר לפרידמן וממה שהוא יכול לעשות עם האינפורמציה. אבל וויינגרטן סיפר שמי שחושב שפרידמן לא יודע את כל מה שקורה באנטוורפן ובמחזיקי הדת טועה, והוא לא היה צריך לספר כלום הוא ידע את הכל מראש.

עכשיו שומעים כבר קולות גם בהקהילה שאולי זה היה צעד טיפשי לא לקבל ילדי פרידמן, שהרי בזה נתנו לו את האישור לעשות מה שהוא עושה. אבל אף אחד לא עושה משהו למעשה בעניין והסיבה העיקרית זה "ס' פאסט נישט" ושנית מפחדים מפנחס קורנפלד.

היום כבר יודעים שעל אף כל המאמצים של הטרוריסטים קורנפלד וגליצקי ודומיהם להפעיל כל מה שאפשרי בכדי שפרידמן יעזוב את אנטוורפן, שזאת הרי היה עיקר הסיבה לא לקבל את ילדיו בבתי הספר, פרידמן לא מתכוון לעזוב את אנטוורפן והוא ישאר שם.

מאחורי הקלעים שמעתי שפנחס קורנפלד נמצא עכשיו מאוד בבעיה אודות סחיטת שוכני עפר עם תלונה פלילית, ויש לו לחץ גם מבפנים שהסחיטות צריך להיגמר. 

יכולתי להאריך הרבה יותר אבל כתבתי לכם על ראשי פרקים את הפרשה המסעירה. 
שנשמע בשורות טובות