רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 באפריל 2013

ההבדל בין הרבי מבעלזא להרב שטיינמן

אוהד בעלזא כותב לי ומבקש שאפרסם:

ראיתי את הביקורת של רכב הפאר של האדמו"ר מבעלזא ואני חושב שזה ראוי להתייחסות.
 
דבר ראשון אני בטוח שידו של האדמו"ר שליט"א לא במעל ואם היה יודע את מה שזה יגרום והתגובות של הציבור, הוא היה עוצר את הדבר הזה. הכלל ידוע  אל תהיה צודק תהיה חכם, ולראות כזה רכב פאר עושה רע מאד לאנשים ונותן דוגמא שלילית מאד ובפרט שהאדמו"ר מבעלזא נחשב היום לאחד מגדולי ישראל הנודעים עם קהילה של אלפי חסידים.
 
וטוב היה שחסידות בעלזא לא תתבייש ותוציא הבהרה ברורה למה שכרו את הרכב המפואר כי אני בטוח שהיו סיבות אובייקטיביות ולא בשביל להוציא את העיניים לציבור. בכלל גדולי ישראל האמיתיים חיים בפשטות ובצנעה תראו את ביתו של מרן הגראי"ל של ר' חיים קנייבסקי ועוד ועוד שחיים בפשטות ובענווה ולדעתי בפרט בעידן של הקיצוצים ראוי היה שכולם יתנהגו אחרת ויהיו דוגמא לציבור כולו.
 
חסידי בעלזא היקרים, תאמינו לי אני אוהב ומחבב את החסידות ואת האדמו"ר ואת העוצמה התורנית והחסידית של בעלזא, אך לדעתי טוב שנאמרה הביקורת וחשוב שתפנימו אותה וכמאמר חז"ל איזהו חכם הלומד מכל אדם.

7 תגובות:

  1. ההבדל בין הרבי הקדוש מבעלז-בולגריא לשטיינמן. שקודש הקדשים מבעלזא-בולגריא שמן וגדול ושטיינמן קטן וצמוק

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לןציין שגם "אלתר" לא צמוק כלל.

      מחק
    2. שלום מאכנאפקערל!!!!!

      חאחאחאחאחאחאחאחאחאחאחא

      חחאחאחאחאחאחאחאחאחאחאח

      מה שלום הרבי שלכם, הממזר בן ה.........

      מחק
  2. חסידי בעלז אל תרמו את עצמכם האם אתם באמת חושבים לבין רגע שאחד שנתגדל על דרכי הפינוק והלוקסוס יכול להיות צדיק ? צחקתם על עצמכם הצדיק ר אהרן רוקח בנו של האדמ"ור או הנכד עוד צדיק! אל תרמו צדקות זה בית כמו רבי אריה לוין או רב אלישיב או הח"ח או רב שטיינמאן או רב קניבסקי כך זה היה משך הדורות אצל הגדולים האמיתיים, ואל תרמו שהפאר בשביל המלכות והרבי והרבי וכו וכו וזה חסידיות וכו... החזון איש היה יותר גדול ממנו גם לדעתכם (אני מקווה שהדמיון לא כ"כ ענק) ולא חי בדמיונות ופינוק כזה ככה אי אפשר להיות צדיק לא הבן ולא הנכדת כן ברור יקראו להם הרב הצדיק אבל מזה לא נעשים צדיקיםת רק מחיי פרישות בלי כל הלוקסוס המפואר

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום מאנאפקערל!!!!

      פלאצן זאלסטו!!!!

      תתפוצץ , אתה מקנא, עוד הפעם תתפוצץ

      מחק
  3. איני מבין מה ההשוואה בין הליטאים הידועים במצומצים בחייהם (וכו' וד"ל) ובין החסידים שתמיד הראו דרכי מלכות עיין ערך רופשיץ וכו' מתי עשו מזגנים בלדרמן ? למה כי חייבים לחיות בקושי ולסבול זה לא שיטת ודרך חסידים, זהו מעבר לנוחות המתבקשת בכזה נסיעה קשה לאדם לא במצב בריאות וכשיר לנסיעה שכזו,

    ובכלל זה לא לוקסוס גדול כזה בארה"ב אלפי משפחות מוצאים כזה רכב לחודשיים חופש ונייוד בכל רחבי ארה"ב ולא בכלל לא מפורסמים ועשירים סתם עמך (לא מחייב להיות יהודים)
    הייתי יוצא לאירופה לכמה ימים גם הייתי חושב על כזה רכב בסדר גדול כזה או אחר המכניס את המשפחה בריווח ללא צורך במלונות בדרכים ונוחות מקסימלית,
    זה לא כ"כ יקר אפשר לבדוק את זה בארה"ב זה בסביבות 300 דולר ליום בשיקלול המלון למשפחה ורכב הוא ממש לא יקר

    תפסיקו להיות קטנוניים תתלוננו על שחיתות גדולים יותר מאשר על קטנוניות שכאלה

    השבמחק
  4. אני ראיתי בעיני, שחיים שאולזון באצמו נוסע עם רכב כזה לקאנטרי דרכי מנחם בוואדרידזש לשבועיים

    אז אני מבין שאדמו"ר צריך לחיות חיים יותר רוחניים

    אבל גם לרב של קהילה מכובדת כמוך צריך לנהוג בזהירות, שבני קהילתו לא ילמדו ממנו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.