רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 באפריל 2013

יצחק רויטמן מסביר מדוע הרב גינבורג משיח ומדוע צריך למהר לשיעוריו של משיח


בעקבות הבלוג על המשיח החדש שצומח לנו כתחליף לרב ברלנד ושמו הרב יצחק גינזבורג קבלנו מתלמידי הרב יצחק גינזברג מאמר של יצחק רויטמן שמסביר שחסידי חב"ד פספסו שלא מינו מיד אחרי ג' תמוז את יצחק גינזבורג למשיח, ומאשר לראשונה שהרב גינזבורג נותן רמזים שהוא המשיח והוא נשיא הדור...
הנה תקראו ציטוטים מפי יצחק רויטמן שמסביר שהרב גינזבורג נותן רמזים שהוא המשיח ומי שרוצה להבין את הרמזים שיבוא לשיעורים של הרב כל יום שני.
"יש בהרב גינזבורג משהו משיחי, משהו לא מעולם הזה. העמידה האיתנה שלו מול כל הרדיפות שרודפים אותו, למרות כל העגמ"נ שיש לו מזה, היכולת שלו ללכת נגד הזרם בענייני שלימות הארץ, הגאונות שלו בכל חלקי התורה והמדע – מעוררים השתאות. מידת היושר שלו, הבית הצנוע שלו, מה שהוא לא לוקח חלק בכל הפוליטיקות המלוכלכות – מעוררים הערצה עוד יותר.
"שורה תחתונה: הכל תלוי במקבלים. על משיח נאמר "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח". ז"א שיכול להיות מצב, שה"צמח" נמצא, אבל הוא לא מצמיח. "ההצמחה" של משיח – זה עבודה של כל אחד ואחד. ייתכן מאד (ואני בהחלט חושב כך) שאם היו מתעוררים מיד אחרי ג' תמוז נ"ד וממליכים את הרב גינזבורג לנשיא הדור השמיני – היו ממלאים בכך את רצונו הק' של הרבי זי"ע [עד כמה שהספקתי להכיר את הרב – אז אצלי מופרך לגמרי שהרב ירמוז ע"ד דור השמיני אם לא שקיבל על כך הוראה מפורשת מהרבי. אז אם הוא רומז מפעם לפעם שהוא הוא המנהיג השמיני – אני בהחלט "חושד" בו, שהוא קיבל על כך הוראה ברורה מהרבי זי"ע. בל' הידוע – הוא "לא שייך להגזמות". מה שאינו מוצא לנכון לספר על כך – כנראה אנחנו לא כלים לזה].
 
האם זה שייך כיום, אחרי כ"כ הרבה שנים של רדיפות, אחרי הניכור הרב שיש כלפיו בחב"ד – אינני יודע אם זה יכול להתרחש ביום מן הימים.
כמו שהרבי לפני קבלת הנשיאות ואחרי קבלת הנשיאות – זה שני דברים שונים – אותו דבר מסתמא ניתן לומר על הרב. מה זה "קבלת הנשיאות" כלפיו – אינני יודע, לא נראה לי שהוא מעוניין באיזה טקס פורמלי של "קבלת הנשיאות" או "כתב התקשרות" – הוא רחוק מזה כמזרח ממערב.
מה שברור לי אבל למעלה מכל ספק – שהשנאה התהומית כלפיו שאני שומע מפי כו"כ – רק בגלל שהוא "מעז" לחדש בתורת החסידות, ולא רק "לענות אחר הקורא", רק בגלל ש"חושדים" בו שהוא רואה את עצמו נשיא השמיני (כנ"ל – אם הוא "רומז" על כך – כנראה יש לו הוראה ברורה מהרבי על זה) – היא כולה הפסד נקי לחב"ד כתנועה. לית מאן דפליג, שהרב גינזבורג הוא א' האנשים הכי פיקחים, הכי מבינים בתורת הנפש, הכי מבינים בחינוך, הכי מבינים בכמה וכמה בעיות העומדות על הפרק בתנועת חב"ד – וחבל, נורא חבל, שהפוטנציאל הזה לא מנוצל כמעט בחב"ד – מאיזה "חשש" – שמא הוא רוצה להיות "רבי" (אני חוזר ואומר – אם הוא "רוצה" להיות רבי – כנראה שהרבי אמר לו את זה מפורש, ואין אצלי שום ספק על זה).
"הי' להם משיח לישראל ואכלו אותו"- כבר אכלו אותו בדור הקודם, וכמעט ואכלו אותו בדורנו אנו. אז בוא לא נחזור על הטעות הזו פעמיים. תגיעו לשיעורים, תשאלו שאלות, תקשו קושיות! כפי שאמר הרב חיים מבריסק, "לא מתים מהקושיא". כל יום שני בערב יש שיעור של הרב למה אתם לא באים?

3 תגובות:

  1. מעניין. חב''ד צריכה לעשות משהו או שתהיה עצורה בזמן, בייחוד בשנות הנונ''ים הראשונות.

    השבמחק
  2. דווקא אני בתור חבדניק מן השורה ראיתי שכל בניו מקושרים וחסידים גדולים של הרבי [את תלמדיו משיח לא בדיוק מענין....]וגם על הדלת יש מדבקות של הרבי עם יחי וכו הוא עצמו בתור חסיד פוצח מדי פעם בשירת יחי אבל בשיבילו כשהוא מגיע או נכנס אף פעם לא שרים יחי

    השבמחק
  3. אני מציע למי שהגיע לחב"ד לפני 'כמה ימים' להפסיק להביע דעות בעניינים כאלו....
    אני מוכרח להגיד לך שלא התחלת אפילו להבין מה זה חב"ד, מהו רבי, מהו משיח וכו'

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.