רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 באפריל 2013

חסיד בעלזא טוען שהוא שילם פחות ושואל מדוע אני בא חשבון עם בעלזא - אני לא נשאר חייב

מכתב שקיבלתי מחסיד בעלזא באנטוורפן:

תסלח לי מאוד אני אישית זכיתי להשתתף בנסיעה ההיסטורית למקומות הקדושים אם כ''ק מרן האדמו''ר שליט''א אני מאוד מתפלא עליך איך שאתה כותב שבבעלזא יש ח''ו איומיים וכ''ו אני לא מבין למה שאתה עושה אותנו לגור מספר שתיים
תפסיק לזלזל בגדולי ישראל ובפרט באחד שהיה מיודד עם האדמו''ר מלובאביץ.
סתם ככה לי ולחברים שלי עלה כל הנסיעה (יומיים) בסך הכל מאתיים ועשר אירו, אם אתה רוצה אני יכול לתת לך פירוט מדויק של הכל מאנטוורפן הלוך חזור...
אז חבל מאוד שאתה מעוות נתונים כאילו ששילמנו שבע מאות אירו אין לי מושג איזה מפגר נותן לך מידע שגוי ולא נכון.. כנראה שמדובר במחנובקער או משהו כזה שיוצא לו העיניים ואני הייתי ממליץ לך בתור קורא קבוע של האתר שלך שתואיל בטובך לברר לפני שאתה מפרסם כאילו כותרות..
ועכשיו לעניין אחר תגיד לי את האמת ברצינות !!!
אתה לא מפרגן ??? יוצא לך העיניים??? אני לא יודע למה אבל יש לי תחושה כזאות . יש לך הסבר אחר??? אדרבה אם כן אז תגיד לי. למה אתה תמיד תחפש עם זכוכית מגדלת מה לכתוב על האדמו''ר שליט''א??? משעמם לך???חבל מאוד שאתה ככה מתנהג... האם בדקת כמה צעירים בחב''ד משלמים כדי להגיע ל077?? מאוד מעניין שעל חב''ד אין לך אף פעם חומר.. בבקשה תמשיך בעבודת הקודש שלך ותמשיך ולתמקד בדברים החשובים באמת ולא בסקופים 'מחנובקים' וענגלנדערים..
כנראה שמישהו במחנובכה נותן לך על זה כסף בברכת הצלחה מרובה וסיעתא דשמיא - עד כאן מכתבו

ידידי חסיד בעלזא

לא רק שאני מפרגן לבעלזא, אם תשוב לאחור ותבדוק מי כתב על חתונת בעלזא בשעתו שלסאטמאר יוצא העיניים תמצא שאני זה שפירגנתי ומפרגן גם היום לבעלזא ורוצה בטובתה. בעלזא אינה גור, מפני שב"ה עדיין לא חדר בה הטרור האלים של גור. לא שאין בעיות של הפחדה בבעלזא, ועוד איך שיש, אבל זו נחלת עוד מקומות, נאלצים לעשות, לא מפני שרוצים, אלא מפני שאי אפשר ללכת נגד הזרם

לא אתווכח איתך על כמה ששילמת וכמה ששילם אחר, לא זו הבעיה כאן כמה היתה העלות, אלא הענין עצמו, של לנקר עיניים. אין ספק כי הרבי מבעלזא זקוק לרכב רחב ונוח יותר משל מישהו אחר שמידותיו קטנות יותר, אבל להגזים ולהרחיק עד לאוטובוסים שמשתמשים בהם לצרכי תענוגות וצילומי הוליווד זה מוגזם ולא חינוכי

לכל דמות, לא רק לבעלזער הכוונה לכל מי שעומד בראש ציבור של חסידים, חייבת להיות טיפ טיפת חוש של אחריות, לקחת בחשבון את התוצאה. צעירים לא צריכים לראות זאת. מטרת הכתיבה שלי היא לרסן את החמדנות הראוותנות והבזבוז הנורא והמשווע. אין ספק שצריך לארגן שמחה גדולה, מדובר בחתונת הנכד הראשון, אבל זה צריך להיעשות בהתחשבות במציאות החיים. אם אינך יודע אספר לך, מודדים כל פסיעה שעושה בעלזא, מפני שהאחרים לא יוכלו להיות מאחור וייאלצו לעשות משהו גרנדיוזי יותר. במצב הכלכלי הקיים ברחבי העולם, דברים כאלו חייבים לעשות בהוצאה הכי חסכונית ובמיעוט של משתתפים. לא היו צריכים כל כך הרבה בנסיעה הזו. אם היו מצטרפים מאתיים חסידים זה היה מספיק ומאוד מכובד, והיו חוסכים אלפים רבים לדברים מועילים יותר

ולבסוף על מה שהערת בשורות האחרונות. מעולם לא ראית אותי כותב נגד מי ששילם כסף לנסוע לרבי לימים נוראים. כן, אכתוב נגד זה שלוקחים על אכסניה ליומיים 700 דולר שבעיני זו הגזמה ואסור לאפשר זאת, אבל על הנסיעה עצמה לא ראית שאכתוב. ובאשר למכנובקה, הלואי והם היו משלמים, אדרבה, תעודד אותם שישלמו. מבטיח אני לך כאן, תשלח חומר טוב על מכנובקה, ואם החומר חמור ומוצדק לפרסום, אפשיט אותם

6 תגובות:

  1. חומר מוצדק:

    כולנו זוכרים בערך לפני חמש שנים התפרסם תמונות של בן המאכנאווקער עם אשתו יושבים בבית מלון על מיטה, ולידם על אותו מיטה יושבים עוד כמה בחורים,

    מה קורה שם במאכנאווקע?

    חיים, הנה יש לך חומר מוצדק לפרסם

    השבמחק
  2. נראה לי שזה הבן של המאכנאבקער שהוא חתן של האדמו"ר מביאלע ב"ב

    השבמחק
  3. מה אתה רוצה זה המשך ישיר מהסבא הקדוש איציקעל הצדיק

    השבמחק
  4. לקוראי די חרדישע וועלט

    אופס ר' חיים שלנו נפל,

    הוא משיב היום להתגובה שלנו, תראו פה בשורות הראשונות, איך שהוא מתייחס להתגובה שלנו

    אבל לא יעזור לו כלום האמת זה האמת

    ונחזור על זה עד שזה יכנס להראש של כל הקוראים פה

    כולנו זוכרים כשאהרן מרדכי התחתן חיים שאולזון של אז היה ידיד של בעלזא מסיבות לא חינוכיות [הרבה כסף]

    הוא הוציא עיתון מיוחד לכבוד החתונה של בעלזא והכותרת היה :

    בעלזא גרייט זיך צו די גרויסע חתונה און סאטמאר פלאצט

    אז היום אפשר לכתוב ובצדק

    בעלזא גרייט זיך צו די גרויסע חתונה און חיים שאולזון פלאצט

    השבמחק
  5. לקוראי די חרדישע וועלט

    אופס ר' חיים שלנו נפל,

    הוא משיב היום להתגובה שלנו, תראו פה בשורות הראשונות, איך שהוא מתייחס להתגובה שלנו

    אבל לא יעזור לו כלום האמת זה האמת

    ונחזור על זה עד שזה יכנס להראש של כל הקוראים פה

    כולנו זוכרים כשאהרן מרדכי התחתן חיים שאולזון של אז היה ידיד של בעלזא מסיבות לא חינוכיות [הרבה כסף]

    הוא הוציא עיתון מיוחד לכבוד החתונה של בעלזא והכותרת היה :

    בעלזא גרייט זיך צו די גרויסע חתונה און סאטמאר פלאצט

    אז היום אפשר לכתוב ובצדק

    בעלזא גרייט זיך צו די גרויסע חתונה און חיים שאולזון פלאצט

    השבמחק
  6. מאיפוא בעלזער אמור לדעת שהאוטובוס הוא מהוליווד שזה נעשה 'לא חינוכי'. אם הוא לא היה קורא את הבלוג הזה אלוי הוא אפילו לא היה יודע מה זה 'הוליווד'.

    חוצמזה, מאוד מענין מנין לך המחיר של 25 מיליון.
    חוצמזה, את בנין המגורים של הרבי מצאנז פרסמת?
    על הנברשות בביתו של הסקווערער פרסמת מחיר?
    על החנוכיה הענקית של ר' אהרן מסאטמער דיברת?
    על הנברשות היקרות של ר' מנדל מויז'ניץ כתבת מחיר?
    על הארוע הענק של מחנובקא בחנוכת הישיבה קטנה כתבת (כל הזמנה 'רק' 12 שקל)?
    תעשה תחקיר כולל תמונות מפורטות של כל בתי האדמורי''ם, תביא חוות דעת של מומחים כמה עולה כזה בית הבניה מחד ותקצוב שוטף מאידך, חלק במספר בתי האב שיש לכל חסידות, השוה באופן יחסי לפאר של בתי המדרש של אותה חסידות, חשבן קצת כמה גבירים יש לכל חסידות ואת הקף הגודל של אותם גבירים, ואז נראה אותך גבר.

    לך לביתו של הבעלזער תראה כסאות בגודל סטנדרטי, עם ריפוד ועיצוב סטנדרטים, הארון קודש והבית כנסת שלו גדולים ומרשימים, אך תוכל למצוא הרבה רעבע'ס עם פאר אמיתי רק יותר קטן, נס שלא ראית את הפאר שבנה ה'שר שלום' זיע''א בבעלזא, או את הארמון של ר' ישראל מרוז'ין, או להבדיל את בית המקדש.

    והבית שלו גדול מכמה סיבות,
    א. יש לו בית כנסת וחדרי קבלת קהל בבית (וזה 'אמור' להיות בהתאם למספר החסידים, ואת זה אתה שוכח, כי הבית כנסת בביתו של הקרעטשנעפער הוא כשני שליש מהבית כנסת בביתו של הבעלזער).
    ב. לרבנית יש מערכת קבלת קהל בפני עצמה (כולם יודעים שהיא גרויסע רעבעצן). עד כאן קומה א'.
    ג. קומה ב' מחולקת לשניים, הבית האישי הכוללים חדרי שינה (את זה שאת אמו הזקנה הוא מחזיק בבית לא כתבת), מקוה, וגינה לצרכי בריאות (גודל הגינה הוא כחצי מהקומה השניה). אני מאמין שיש לו בבית גם כמה חדרים רפואיים בהתאם למצבו.
    זהו, את שלושת הקומות המינוס זה אולם הטישים כך שאין קשר.
    יש לו ריצוף סטנדרטי, הקירות עם טפטים שיהיה מכובד, התאורה קלאסית, ותו לא מידי.

    לא ציינת את מסירות נפשו לבנייתה של אחת החסידויות המפוארות (לא נריב מי הכי מפוארת) בתורה עבודה וגמילות חסדים, תוך ייסורי גוף (כולל שנים של ציפיה לילד) והייסורים שהסבו לו כל בעלי הקנאה והמחלוקת מ'העדה'.
    לא ציינת את אלפי משפחות בעלי התשובה שחזרו בתשובה דרכו באופן ישיר, חלקם כבר מגדלים דור שלישי בטהרה, חלקם נהיו ממש רבנים ות"ח חשובים, חלקם בעצמם מחזירים בתשובה (וליס מערכים ןהרב פנגר ועוד), ומעבר לאלפים אלו יש את עשרות האלפים שהגיעו כתוצאה מהעובדה שהוא מהראשונים שהרימו את הכפפה ולא פחדו לקרב כל יהודי מכל מצב וכל השאר הסטוריה.
    לא ציינת את ארגון החסד הענק של מיילך פירר חסיד בעלזא בכל הרמ"ח (אגב הוא יו"ר נשיאות ה'מרכז', וכמה ההשטיבלעך שלהם ברחבי הארץ נעזרים בקשריו הגדולים בדרך לבנין הקבע), שהחל כארגון בעלזאי קטן (תסתכל על האמבולנסים כולם 'ע"י קהל מחזיקי הדת') והאדמו"ר בחכמתו השכיל להופכו לארגון כלל ישראלי ענק.
    לא ציינת את 'הידברות' שמשום מה ביום הבר מצוה לנכדו הבכור העניקה לו את המתנה הגדולה מכולם, מעבר משידור 18 שעות ל24 שעות ביממה.
    לא ציינת את עשרות היתומים שהוא והרבנית גדלו בביתם וחלקם אף הוא היה חתום על ההזמנה לחתונתם.
    ועוד כנה וכהנה על זה הדרך.

    נראה אותך עושה סיכום לחתונת בעלזא מול חתונת הענק של נכדתו הראשונה של ר' זלמן לייב, בנו האחרון של הרבי מצאנז, הבר מצוה האחרונה אצל ר' מנדל, החתונה של ר' שרול בימים שמיד אחרי החתונה בבעלזא.
    חשבן את כמויות הארועים שיש בחסידויות אלו למול בעלזא ותחבר הכל ביחד, תוסיף את בר מצוה הקטנה בבעלזא מלפני פורים, ומה תגלה?
    את פרצופו המנוול, השקרן, והפרוץ של מסרס האדמו''רים, והפרשן של הוליווד.... חיים שאולזון נ"י

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.