רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 באפריל 2013

הטעות של הרב יעקב יוסף שלא שמע בקול הרב טוביה בלוי שקרא לו להיאבק אבל בלי ערכאות

זה לא סוד שאני מעריץ גדול של הרב יעקב יוסף ואני רואה בו דמות מיוחדת מאד ואחד מגדולי ישראל האמיתיים ולא המזויפים שמשחקים אותה כלפי חוץ ואילו בפנים הם רקובים מהראש ועד הרגליים. הרב יעקב יוסף היה זן נדיר שלא בנמצא בין הרבנים. אבל דווקא כעת גם לאחר הצוואה שהותיר הרב יעקב יוסף שהביע חרטה מכל פרשת עמנואל ראוי להעיר.
 
היה זה הגאון החסיד רבי טוביה בלוי גדול משפיעי חב"ד האיש שבנותיו של הרב יעקב יוסף התחנכו במוסדותיו, האיש שיודע היטב את הנהגתו בקודש של הרבי מליובאוויטש בנושאים חינוכיים. הרב טוביה בלוי עלה במיוחד לביתו של הרב יעקב יוסף  בתקופת פרשת עמנואל בכה בדמעות שליש שירד מכל הנושא של עמנואל ולא יגרום נזק להתנחלויות ולא יביא לפירוד עם האשכנזים. ולרב טוביה בלוי היה קלף מנצח מול הרב יעקב יוסף חב"ד היא הלוחמת הגדולה נגד החרדים האשכנזים ומקבלת כל אחד ללא אפליה וזאת בהוראת הרבי.
 
והרב בלוי אמר לרב יעקב יוסף שהשיטה בה נוהג בנושא האפליה נוגדת את דעת קודשו של הרבי וצריך תבונה איך להלחם מול האשכנזים החרדים ולא לשבור את כללי המשחק ולהרוס את הכל. אבל הבעיה הייתה שליד הרב יעקב יוסף היה את עו"ד ללום שרצה בכל מחיר תמונת ניצחון מול האשכנזים והביא להסתבכות קשה ומיותרת של הרב יעקב יוסף.
 
אני חושב שצריך ללמוד את הלקח מהפרשה הזאת לנהוג בדרך של חב"ד מצד אחד לא לוותר ולהלחם, אבל גם תבונה צריך ולא בכל פעם העקשנות מועילה, לעיתים הנזק קשה מאד.

4 תגובות:

  1. גדול משפיעי חב"ד??

    פחחחחחחח...

    השבמחק
  2. אשריך הרב טוביה בלוי שאתה מביא את דעת קודשו של הרבי ללא חת. כואב הלב שהרב יעקב יוסף ידיד אמת לחב"ד לא שמע אז לעצתך ובינתך כשליחו של הרבי ובכך היינו מצילים את הדברים. חבל על דאבדין ולא משתכחין.

    השבמחק
  3. תגובה למספר 2- אזה שטויות אתה מדבר ראיתי את הראיון בוודיו זה בכלל לא היה כך הרב יעקב יוסף בקש שיוציאו מכתב בשם האדמו"ר שהוא מתנגד להפליה, ואם הוא יוצי מכתב כזה אז הוא יורה לעו"ד ללום לא לערב את בת משפט אבל הם לא רצו ולכן הוא נתן אישור.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.