רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 באפריל 2013

צורת התנהגותו של ר' שמואל אויערבך מוכיחה כי אינוי ראוי להנהגה

מאת: תלמיד פונוביז'
 
לכל מי שלא הבין עד היום למה גדולי ישראל ומרן הגראי"ל רוחם לא נוחה מר' שמואל מקבל את התשובה בהתנהגותו החובבנית והלא רצינית, יותר נכון התנהגות שלא מוסיפה כבוד ויקר למי שניסה למצב את עצמו כ"גדול" הבא.
 
כאשר מרן ראש גולת אריאל הגראי"ל ניסה להכניס שינויים ביתד, ר' שמואל כתב מכתב שאסור לעשות שינויים כי כך ציווה מרן הרב שך. אבל שהשינויים שר' שמואל ניסה לעשות נגד הרב שך בגלל שכך משתלם לו פוליטית אז מותר ולא סתם שינויים. אלא להכשיר את הרב עובדיה, להכשיר את גור, לפתוח עיתונים ולפלג ולרסק את עולם התורה, כי זה בשביל לפגוע במרן הגראי"ל.
 
אצל ר' שמואל ההנהגה הולכת לפי מצב הרוח היומית כשבשבת. פעם קנאי בהפגנות עם העדה החרדית ולפתע יכול להיות פשרן. והנקודה בין ההנהגה של מי שהנהגת הדור נמסרה לו מרן הגראי"ל לבין מי שהכתירו נתי גרוסמן ולבלרי הפלס, הוא בכך שאצלם לא חשוב התוצאות, האם חלילה יחריבו את עולם הישיבות או לא, אלא מי יצעק ויראה כמה הוא קנאי. אצל הרב שטיינמן הוא לא במרכז אלא העניין נוגע, אצל ר' שמואל אוירבך נוגע כבודו הפגוע ולכן פעם הרב עובדיה כשר. לפי הקצב הזה עוד נראה את ר' שמואל אצל דוד סתיו ורבני צוהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.