רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 6 במרץ 2013

השחיטה השחורה של הקהילות אנטוורפן ווינה - המשטרה פשטה על המשחטה היהודית שבעליה רימו והונו את השלטונות - והגישו דוחו"ת על דיווחים כוזבים, הברחות בשר מבלגיה לווינה, ועל חוקי ההגיינה - חשש כי לא יהיה בשר לחג


הם עושים הכל להשתיק את הפרשה, הם מבקשים שמה שפחות יידעו מן הענין, מפני ששוב תפרוץ מחלוקת יבקשו לדעת מה באמת מאחורי ההעלמות של הרהב כסף ומדוע אי אפשר לנהל משחטה ביושר, ולא להעמיד בסכנה ציבור כל כך גדול

הקהילות היהודיות באנטוורפן ובווינה הסתבכו קשות, ובניסים לא היו מעצרים הם הסתפקו בינתיים רק בדוחו"ת, וככל הנראה יוזמנו לבית המשפט

באנטוורפן לא יודעים עדיין איך לעכל את זה והם מנסים עכשיו להשתיק את הפרשה שהתפוצצה אתמול אחה"צ, פרשה גורלי מאוד לאנטוורפן ובפרט לקהילת מחזיקי הדת ולשחיטה שלהם ולמוסדותיו, פרשה שיש לה תוצאות הרי גורל לקהילת אנטוורפן וגם להקהילה החרדית בווינה.

אז אקדים לספר לכם קודם על עצם השחיטה בבלגיה, קהילת מחזיקי הדת באנטוורפן שוחטים בדרך כלל במקום מיוחד בבלגיה הנקראת 'לאנדערזעעל' (LONDERZEEL) במשחטה בשם 'Kosher Poultry'. באותו מקום יש להם הסכם עם קהילת 'מחזיקי הדת' מווינה והם שוחטים גם באותו מקום בשביל הקהילה החרדית בווינה. 

אתמול היה אחד הימים שקהילת מחזיקי הדת מווינה שחטו בהמשחטה בלאנדערזעעל  השחיטה המיוחדת לכבוד פסח, והרב משה אליעזר ווייס אב"ד דקהילת מחזיקי הדת בווינה הגיע במיוחד להמשחטה עם השוחט מבית שמש ר' מנחם סימון. אגב הרב ווייס היה מקודם רב בלוגאנו והתקשה שם למצוא מניין וכו' ואחרי פטירת הרב חיים שטערן ז"ל לקחו אותו להיות ממלא מקומו.

בעת שהיו כבר עמוק באמצע השחיטה וכבר שחטו 1000 אלף עופות, בנוכחות הרב משה אליעזר ווייס והמשגיחים דקהילת מ.ה. מאנטוורפן הגיעו קומנדו ויחידת פשיטה מיוחדת של המשטרה הבלגית בתוך המשחטה ותפסו אותם על חם שהם עובדים בשחור וכל העסק כל כולו שחור והם מצאו וקבעו בהעסק את העניינים הפליליים הבאים:

- רשימה מליאה של עובדים בשחור ביניהם משגיחים ועובדים יהודים אחרים
- השחיטה של ווינה היה כל כולו שחור (היות וקהילת ווינה רצו לחסוך בההוצאות בלי להסתכל על התוצאות)
- דיווחים כוזבים מלאים של הקהילה מאנטוורפן
- ייבוא וייצוא בלי לשלם מס
- הברחות של בשר מבלגיה לווינה בשיתוף פעולה של הקהילה מאנטוורפן 
- עבירה על חוק ההיגיינה הבלגית שזה יכול להוביל לסגירת המשחטה בכלל

כל האלף עופות הכריחו אותם לזרוק לפח והפסידו בזה עשרות אלפים אירו.

בינתיים לא עצרו אף אחד אבל המשטרה יש להם רשימה מדויקת של כל המעורב בעניין וזה יכול להיתדרדר למקומות לא צפויים וככל הנראה יעמידו לדין את המעורבים בעניין. המשטרה תפסו גם המחשבים והמסמכים משם.
יש לציין שהמשטרה פשטה דווקא אתמול משום שידעו שאז שוחטים הקהילה מווינה וזה כל כולו שחור בניגוד לאנטוורפן שעצם העסק לא שחור. 

ראשי הקהילה באנטוורפן מאוד מודאגים הם אומרים שממילא אם זה היה רק ווינה אז כפרה על ווינה אבל עכשיו כל השחיטה החרדית של אנטוורפן עומד בסכנה, זה יכול להוביל לסגירת המשחטה והרבה בעיות אחרות לקהילה החרדית. בינתיים ראשי הקהילה מנסים להשתיק את הפרשה.

23 תגובות:

  1. גם בבית המדרש מחזיקי הדת בוינה שבאוסטריה אין הרבה יותר ממנין אחד, ככה שהסכום של כאלף עופות להקהילה האבסורדי הזאת הוא בוינה קצת מוגזם, הסכום של כ 500 עופות לפסח הוא בעיני יותר ריאלי.

    השבמחק
  2. זה כנראה קשור לעובדה שהרבה מהמשפחות החרדיות בוינה נאלצו להחזיר את בני משפחתם הנינים והנכדים שגרו בארץ ובניו יארק והממשלה הפדרלית האוסטרית עלה על העובדה שהם ממשיכים לקבל קצבאות שמנות וכפולות, וזאת הסיבה האמיתית להגידול לאחרונה....

    השבמחק
  3. באבוד רשעים רינה!

    השבמחק
  4. הסיבה לההתנהגות המוזרה של הווינאים לשחוט באנטוורפן הוא סכסוכים פנימיים מרים וקשים בוינה עצמה כידועה לצ הצורך לחסוך בהוצאות.

    השבמחק
  5. בתור ווינאי אעיד אשר דברי המגיב הראשון נכונים בהחלט. עיקר השחיטה בווינא נעשתה ע"י קהל ישראל והשוחט שלה הרה"ח ר' י.י. ויזר, איש ירא אלוקים אהוב ומקובל על כל הבריות שבעיר.

    קהלת מחזיקי הדת במחלוקת יסודה כאשר כל סיבת קיומה הוא להלחם בכל הקשור לקהל ישראל. ואף שבאופן כללי נשתכח אש המחלוקת ת"ל בכ"ז בנוגע לשחיטה עדיין מנסים להאחז בשיירי המחלוקת הנושנה ואשר לכן אין הם מספקים בשר כי אם לקהל מועט מאוד אשר לא מרפה מהמחלוקת ה"י ואש המחלוקת בוער בקרבם עדיין. ומסיבה זו אין השחיטות מתקיימות כ"א אחת לחודש לכל היותר. משא"כ קהל ישראל מספקת את צרכי כל העיר בעניני בשר כשר וכפי שיעידו יודעי דבר אשר כמעט בכל יום ויום יוצאים למשחטות בתוך אוסטריה לשחוט עבור צרכי כל העיר כולל אלה שאינם שומרי תומ"צ לע"ע.
    כנראה אשר בגלל שיטת המחלוקת אשר אחזו בה ראשי קהלת מחזיקי הדת באה להם כל אלה, וה' ירחם.
    יש להצדיע לקהל ישראל ולשוחט היקר שלה שעושים לילות כימים למען הרחבת שירותי הדת בעיר ע"י - בין היתר - הספקת בשר כשר לכל העיר.

    השבמחק
  6. שמעתי עכשיו שסכום העופות היה 800

    השבמחק
  7. משה אליעזר ווייס של ווינה/לוגנו הוא אח של שוחט אנטוורפן הרב יצחק ווייס הנראה בתמונה מאחור

    השבמחק
  8. גם באנטוורפן יש בעיות עם התקציבי הילדים הכפולים משום שהם גם גרים בירושלים ובניו יארק, שמעתי לאחרונה שזה גם יכול להגיע עד כדי ישיבה בבית סוהר,

    השבמחק
  9. הם כנראה גם יחזרו הביתה לאנטוורפן בהמוניהם.

    השבמחק
  10. Please credit moshe aryeh friedman for the new mesierah

    משה אריה פרידמן זכותו יגון ואנחה

    השבמחק
  11. להחרדים באנטוורפן יש בתים ענקיות שברובם הגיע גם מתקציבי הממשלה לפני שנים, ככה שאין בעיה לאכסן את כולם!

    השבמחק
  12. אין שום פינה שלא מלוכלכת אצלכם !!!
    אח"כ מתפלאים ששונאים אתכם.(יהודים ולא יהודים)

    השבמחק
  13. פשוט מגעיל!

    השבמחק
  14. בושה וחרפה.

    השבמחק
  15. VIENNA HARWDI JEWS

    השבמחק
  16. משה אריה הענג דיך שוין ציזאמן מיט הערשי וויינגארטן,
    לאזטץ שוין אפ כלל ישראל,
    אפי' די גהנום קען ענק שוין נישט אריין נעמען,
    ס'ווארט ענק אפ א מיסע סוף,
    וסוף לרשעים....

    השבמחק
  17. חיים, זה מעשה ידיו של משה אריה פרידמן?

    השבמחק
  18. מיילעך הערשקוביץ6 במרץ 2013 בשעה 9:50

    Uilskuikens!
    Bist doch gi ven a ge voerente!

    הגוים ילמדו אתכם פרשת בלק עם כל המפורשים!

    nondendju!

    השבמחק
  19. Grodnik und mottel thaler6 במרץ 2013 בשעה 9:55

    Hershy iz nisht kayn uilskuiken! ich bin moyche berabim.
    er farkoyft nor kiekens, does yo !

    in der rebbe fin die mercatoerstraasse is ayn champetter!

    השבמחק
  20. Champetter:

    http://www.gustnulens.centerall.com/gallery/12650_pastoor_broeder_champetter_1.jpg

    השבמחק
  21. הרה"ג ר׳ משה ארי׳ שליט״א כל הכבוד

    השבמחק
  22. הערות.

    הרב משה אליעזר וויס מוינא לא היה רב בלוגאנו. הוא התגורר שם. כרב כיהן הרב רבינוביץ, אדמו"ר מביאלא.
    הוא מעולם לא נאלץ לחפש מנין.

    הרב וויס עצמו הוא יהודי מוערך ויודע ספר, ואדם שחי בעממיות. אין לי מושג בפרשה, אינני תושב אירופה, אבל מכיריו טוענים שמסתבר שלא שהיו לו מטרות כספיות או פליליות, אלא כמו שכתבו כאן, קשיים בוינא בין קהילות.

    איחולי לו שיצא זכאי בעניין.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.