רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 במרץ 2013

על מה מצטערים ראשי הכוללים - ההסכם הקואליציוני פוגע בהם ובעתידם

ראש כולל כותב:

כמה דוגמאות מההסכם הקואליציוני. וזה ממש לא הכל המסביר לאן זה מוביל.

1. אברך שלומד בכולל מעל שבע שנים. ישלם "מיידית" 145 ש"ח לחודש ביטוח לאומי במקום 121 ש"ח ששילם עד היום. - זה שקר שמספרים לנו, או סעיף בהסכם הקואליציוני ?

2. תקציב הפנימיות הישיבתיות יופסק מיידית החל מתקציב 2013 - רטרואקטיבית מינואר. - זה שקר שמספרים לנו, או סעיף בהסכם הקואליציוני ?

3. תמיכת המדינה באברכי כולל אזרחי חו"ל יופסק מיידת החל מתקציב 2013 - רטרואקטיבית מינואר. - זה שקר שמספרים לנו, או סעיף בהסכם הקואליציוני ?

היתכן שידו של אורי אריאל לא רעדה כשהוא חתם על הנייר הזה?

האם פעם העזו החרדים, כשהם היו בממשלות ללא נציגי הציונות הדתית, לפגוע כך בישיבות של הציונות הדתית?

אני לא מדבר על מינויים וג'ובים. אלו, דרך העולם שמי ששולט מחזיק בהם. כך היה כך יהיה. אבל מי התיר להם לפגוע בפינצטה בכל מה שקשור לציבור החרדי. הם השתגעו שם? או שפשוט טעינו בהם כשחשבנו שחלק מהם לפחות, לא יתן לעולם את ידו למעשים מעין אלו.

ושוב, אני לא מתפלא על נפתלי בנט ודומיו. אבל אורי אריאל וחבריו ורבניהם, אין להם פחד מהצעדים אליהם הם מצטרפים? מה הוא מבלבל במוח על אפליה מתקנת בשיכון למגזר החרדי, בזמן שהוא חתום על הסכם שנועד למוטט (זממם בל תפק) את מוסדותיו?

תגובה 1:

  1. סעיף 1: סליחה על ערעור הכתוב אבל מי אמר שדווקא אברך שלומד כבר כ"כ הרבה שנים מגיע לו שיהיה זכאי להנחה בביטוח לאומי? האם כאשר יגיע לגבורות יקבל גם הנחה בגמלה שמגיע לו לשלם פחות כל ימיו? ומי לנו שההבדל הינו רק 24 שקל לחודש כלומר 288 ש"ח לשנה! הלוואי עלי! אני משלם קרוב ל-1000 ש"ח לחודש! והרי ברור שאני ואותו אברך נקבל את אותה קצבה. אז יש מי שהחליט להפסיק עם ההפליה הזו במחיר של 288 ש"ח לשנה ועל זה אתה מתלונן?
    סעיף 2: האם למדינה אסור להעביר כספים גם למקומות אחרים? האם ישנה סיבה שאני שילמתי ללימודים של הבן שלי (שלמד בישיבה תיכונית) 15,000 ש"ח לשנה כי הישיבה שלו לא קבלה שום תיקצוב על אף שהייתה פנימייתית? ומי קבע שאם ישיבה מסויימת קיבלה לאורך שנים היא צריכה לקבל לעולמי עד? ומי קבע שאסור להעביר תקציביפ למקומות אחרים? ואולי מגיע גם למוסדות אחרים את התמיכה והרי העוגה היא מוחלטת?
    סעיף 3: כמו שאתה אולי אינך יודע תלמידי חו"ל בישיבות ההסדר משלמים את העלות של הלימודים שלהן בעצמם והמדינה אינה נותנת תקציבים עבורם. ולמה שהמדינה תממן את מי שרוצה ללמוד בארץ ישראל? שיתכבדו הוריו ויבואו לגגור כאן ואז יוכל ללמוד כאן ולקבל תמיכה אבל למה שהמדינה תתמוך באזרחי מדינה זרה כי הם רוצים ללמוד כאן תורה? למה שלא ישלמו עבורם הוריהם, הרי בחו"ל (כמעט תמיד) ההורים החרדים עובדים אז למה המדינה (אנחנו) צריכים לממן את ההורים ולתמוך בתלמידים?

    לסיכומו של עניין, איני מבין למה ידו של אריאל הייתה צריכה לרעוד בחותמו על הסכמים אלו, זה טיבה של דמוקרטיה, לעיתים אתה קרוב לצלחת ולעיתים אתה אינך קרוב לצלחת...
    אם הייתם מסתכלים על עולם התורה של הציונות הדתית ולא מזלזלים בו (כדרככם) הייתם מבינים שיש כאן עולם תורה (עם גדולי תורה לפחות כמו שלכם) שגם מנסה לחיות אבל הרי העסקנים החרדים שלדבריך מעולם לא העזו "לפגוע כך בישיבות של הציונות הדתית" גם מעולם לא התייחסו אליהם כישיבות, לא דאגו לתקציבים שלהם ולא עניינו אותם כלל ועובדה היא (כמו שכבר כתבתי) שבישיבות התיכוניות עלות הלימודים לשנה הינה עשרות אלפי שקלים (ועם סיוע מאוד נמוך, אם בכלל, מהמדינה).

    לסיכומו של דבר - טול קורה מבין עיניך! אף אחד לא מנסה "לפגוע בעולם התורה" יש נסיון להסיט תקציבים למקומות אחרים כדי שיהנו מהם עוד נזקקים ועוד חלקים מהציבור הישראלי. זה שבעיניך הכל סובב סביב העולם החרדי - הוא בעייה שלך!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.