רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 6 במרץ 2013

כשהם צודקים! - הכאב של לשבת באופוזיציה אצל החרדים גדולה פי כמה מן הגזירות הכי קשות אפילו מגזירת שמד

אף אחד לא יחשוד בי לומר מילה טובה על 'העדה החרדית', ובכל זאת כשהם צודקים אומר זאת בצורה הכי ברורה. כן, הפעם הם צודקים ובגדול. הכאב של החרדים של לשבת באופוזיציה גדולה פי כמה מכאב על הגזירה הכי קשה אפילו על גזירת שמד

'העדה' בטאון 'העדה החרדית' מנתחת את הדברים בצורה כפי שהיא עושה זאת. אני לא חייב להסכים עם הדרך איך שהם כותבים, אבל על הענין עצמו, אין כל ספק שיש לנו בעיה. הנציגות החרדית חושבת על הכסא על שלטון על הג'ובים ועל כל ההטבות שקואליציה וממשלה נותנת. ולא שיש פסול בזה, אדרבה, אם אפשר לעזור ולסייע לציבור מה טוב ומה נעים. אבל לפחות תאמרו את האמת, אל תשחקו כי אתם חוששים מגזירות

מציאות היא, שהחרדים היו מוכנים לפשרות אם היו יושבים בקואליציה. עד ששמעו כי יש וטו מצד לפיד ניהלו מאחורי הקלעים מו"מ על נוסח של מתווה מוסכם, והחרדים היו אלו שעבדו על הניסוחים, והעיקר בשביל שתיפתח הדרך לקואליציה. וכאשר שמעו כי לא יישבו בקואליציה, פתחו את הפה בנקמה גדולה בתאניה ועניה. על המתווה עצמו לא שמענו כי יתנקמו בזה או באחר, אבל על הישיבה באופוזיציה על זה אין מחילה

2 תגובות:

  1. חיים שאין בהם!

    מאוד מאוד קל, לשבת באי מבודד מבחינה יהודית/חרדית/קהילתית/חסידית וכו' - כמו 'מנהטן' לדוגמא, לפרסם מאמרים בשבח או בגנות גורם זה או אחר, ולצרוח אני "גיבור/אמיץ/תותח/חברמן/סופרמן" וכדומה.

    אבל...

    לוּ היית באמת "גיבור/אמיץ/תותח/חברמן/סופרמן", היית יושב באיזור חרדי מובהק, משתתף באירועים חרדיים, מבקר במוסדות חרדיים, נפגש עם אישי ציבור חרדיים, אחרי כל אלו - אז, נוטל קולמוס חד רווי בדיו שחור ומפרסם ביקורת בעיתון חרדי מוכר, כתב עת חסידי או ליטאי, או במקרה הכי פשוט - כותב באתר אינטרנט הקורא לעצמו 'אתר חרדי'.

    לחילופין, אם היית עוד יותר "גיבור/אמיץ/תותח/חברמן/סופרמן", ממש ממש "גבר אמיתי עם חוט שידרה", היית משדר במדיה חרדית/דתית כמו 'קול חי' או 'קול ברמה', מעביר ביקורת תוך כדי ראיון עם הגורמים נשואי הביקורת.

    לעומת זאת ולמען האמת הברורה, אתה מסתתר בבייסמנט (מחסן) במנהטן, לא מגיע למקום כלשהו אשר דבר החרדי ודתו מגיעים לשם, לא חי את החברה החרדית, לא נפגש עם ההווי החרדי, יושב מפוחד ולחוץ בתוך חור וצורח בגרון ניחר "אני תותח!". זה ממש ממש לא נקרא תותח, בדיוק על זה אומרת הגמרא "איסתרא בלגינא קישקיש קרייא" (שיכור מנפנף בשק ריק שבו יש רק מטבע יחיד, וזועק "אני עשיר").

    כל המידע שיש לך מאל"ף ועד תי"ו הינו מידע מתוך קבוצות בלקברי ווטצאפ שאתה חבר בהם, ולא מעבר לכך!

    לכן, מומלץ שתגיע למסקנה אישית כי אתה "חלש/זבוב/נבוב/פחדן/מוג לב" ולא יותר.

    לקוראיך מומלץ שיפנימו בדיוק מי אתה, ואל ככזה יתייחסו אליך ולמאמריך. במילה אחת "חיים שאין בהם.... כלום כלום כלום".

    השבמחק
  2. יעב ליצמן השקרן והצבוע המיתאולוגי7 במרץ 2013 בשעה 22:59

    יעקב ליצמן מסיר את הכפפות: בישיבת סיעת יהדות התורה שנערכה בתחילת השבוע הוחלט כי ממתינים יומיים ולא תוקפים. יומיים חלפו, ביום רביעי השתנתה ההחלטה: את ראש הממשלה לא תוקפים, את לפיד ובנט תוקפים גם תוקפים.

    החלטה זו אולי הביאה לכך שהבוקר (ה') שלף סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן דף נייר ממכתבתו (שעדיין לא נארזה בעשרות הארגזים שכבר קופלו), והתיישב לנסח מכתב חריף ביותר המופנה ל"מכובדי הנעלה ח"כ הרב אליהו בן דהן הבית היהודי".

    "כמו כל עם ישראל אני עד בשבועות האחרונים לגרסה שונה ומשונה שמופצת על ידי אנשי הבית היהודי, בין השאר על ידי כבודו, שהקשר בינה לבין המציאות איננה אפילו מקרי", פותח ליצמן את מכתבו.

    "לרגעים מסוימים אני משוכנע כי גם כבודו, כמו אנשים וגורמים דומיננטיים נוספים בבית היהודי, משוכנעים באמיתות דבריהם, כי אחרת אין כל הסבר הגיוני לדברים הנאמרים מפיכם תחת כל עץ ומיקרופון רענן.

    "אני תוהה מה פשר הציטוט שנאמר על ידי כבודו באחד מהראיונות ולפיהם, 'דרך אגב כאשר נפתלי בנט ואורי אריאל קיימו שיחות עם נציגי המפלגות החרדיות הן במהלך הבחירות והן לאחריהן, הם לא קיבלו תשובה חיובית והצהרה מפורשת כי הם לא ייכנסו בלעדינו אז אין טעם לבוא כלפינו בטענות'.

    "אז זהו, שיש! כבר לפני למעלה מחודש נפגשתי בחשאיות עם יו"ר הבית היהודי מר נפתלי בנט בבני ברק. באותה פגישה שהתקיימה במשך למעלה משעתיים הצעתי הצעה לה היו שלושה עדים, ולפיה אחתום בלוק מול הבית היהודי ואתחייב שלא ניכנס לממשלה מבלעדיו. יתירה מזו, התחייבתי כי אני באופן אישי אחראי לכך שגם סיעת ש"ס לא תיכנס לממשלה מבלי שכולנו יחד ניכנס. התחייבתי להיות ערב לגבי סיעת ש"ס.

    "מר בנט לא סיפר באותה העת כי יש לו סיכום עם יאיר לפיד, ורגע לפני לחיצת היד מצידי, מר בנט אמר: 'סליחה, בוא נדבר קודם על המהות. נשב יחד כמה אנשים, מהצד שלך תן את מנחם גשייד, מצידי יישב נוס, ונתקדם קודם לגבי המהות'.

    "לא למותר לציין שעד כה, איש לא תיאם פגישה כזו, אני עדיין ממתין לתשובתו.

    "מאז ועד הלום אני שומע גרסאות אחרות, שלעיתים אני חש שמא מר בנט עצמו מאמין להם, אחרת הוא והאמת כנראה לא נפגשו לעולם.

    "חשוב לי שכבודו ושכמותו יידעו את הדברים לאשורם ויפנימו כי בניגוד לחזות שאתם מנסים להציע, לא חוסר אונים הוביל אתכם לברית החדשה, נגד עולם התורה והחסד, אלא מניעים שונים לחלוטין שאליהם צעדתם בראש מורם ובגאווה זקופה ובידיעה ברורה שאפשר אחרת.

    "כיהודי מאמין אין לי ספק שדרככם החדשה לא תצלח, אולי השעה משחקת לכם, אבל כבודו יודע טוב ממני כי לא לעולם חוסן.

    "עד כמה שזה נשמע אבסורדי, לגיטימי לחלוטין להצהיר כי החלטתם להחרים חרדים, לא לגיטימי להציג חזות שהדבר נובע מחוסר ברירה. יש ברירה ואתם בכוונה תחילה דחקתם אותה מדרככם משום שאינה עולה בקנה אחת עם תאוות השליטה והנקמה שאפפה אתכם בעקבות ההצלחה הנקודתית בבחירות.
    שלא אובן לא כראוי. אין לי ציפיות מכם לעת הזו, אינני חושב שמכתבי זה ישנה את המציאות הנוכחית, אך בשום אופן לא אסכים לכך שדברי שקר יתקבעו כנכונים ולו בשל העובדה שאתם חוזרים עליהם עשרות פעמים ואין מי שמספר את העובדות. לא תמיד כשמציגים עובדה – הדבר הופך אותה לנכונה".

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.