רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 במרץ 2013

מיכאל ענגלמן שמכר טריפות בלוס אנג'לס היה לו בעבר חנות בשר ונתפס במכירת טריפות נאלץ למכור ובכל זאת נתנו לו הכשר

לא קשה להבין מדוע עושים זאת, מחיר עוף לא כשר הוא רבע ממחיר הגלאט כשר, הרווח כאן הוא ענק, ולכן כולם חשודים, כולל מי שישבעו כי ההוא לא חשוד כל בעל איטליז באיזשהו מקום חשוד מפני שמשחקים פה בכסף גדול

גם אם ישנם מי שלא ימכרו טריפות, כבר היה לעולמים מי שהיו קונים 'כשר' ומוכרים אותם בתור 'גלאט כשר' שגם כאן הרווח הוא כפול לפחות, אי אפשר להאמין לאף אחד בענינים האלה כולל איטליזי סאטמאר, ואין לי ספק כי ישנם עוד מקומות היכן שמפילים יהודים בפח ומאכילים אותם טריפות, אבל זה ענין בפני עצמו

אני מבקש כאן סליחה מאותם בעלי איטליזים שהם לא עושים כך, צר לי שזה המצב היום, קשה להאמין לאיש, ודוקא מי שיותר 'תלמיד חכם' מסוכן יותר מפני שהוא ימצא הסבר והיתר למעשיו ינמק זאת בנימוקים משלו כי זה לא נורא בכלל. כואב לכתוב את הדברים אבל אין ברירה זה המצב. יתכן והגיע הזמן לשוב לשיטה הישנה של לשחוט לבד וככה להבטיח כי אוכלים לפחות כשר. אני מוותר על ה'גלאט כשר' למען ה'כשר', מפני שאחרת נאכל רחמנא לצלן טריפות

מדוע אני כותב שורות אלו מפני שנודע לי פרט מאוד מעניין. אותו בעלים ששמו מיכאל ענגלמן ונתפס עתה עם הטריפות כבר היה לו סיפור כזה בעבר, היה לו חנות בלונג ביץ' קליפורניה הוא היה מספק סחורה גם לבתי אבות יהודיים, תפסו אותו במכירת טריפות הוא שם עליהם פלומבות של גלאט כשר. הוא נאלץ למכור את החנות לאחרים, והלך ופתח חנות אחרת וקיבל הכשר, למרות שנתפס עושה מעשה שכזה

 הטענה כאן קשה לרבנים, איך זה שהם נתנו הכשר לאדם כזה, וגם אם יטענו כי לא ידעו איך זה שלא בדקו, כל כך קל היה לגלות את הפרט הזה שהיה לו עסק כזה ונאלץ למכור אותו לאחר, ומדוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.