רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 11 בפברואר 2013

פסק דין זמני בבאבוב הוא פשע זועק לשמים - הדיינים מבקשים להתעשר על חשבון עינוי הדין - מדוע שיהודים חרדים ירצו ללכת לדין תורה אם זו התנהגות הדיינים?

כבר מזמן אמור הייתי לעסוק בנושא ובשל אירועי הזמנים בחצי השנה האחרונה הנושא הזה זז הצידה, ועתה הגיעו הדברים לידי כך, שהדיינים ברוב חוצפתם ועזותם עושים מעשה הזועק לשמים, לא כל כך על הפשרה שהם מבקשים להשיג בבאבוב, כמו על מה שהם גורמים לכלל הציבור השואלים את עצמם מה קורה כאן, ואם זו דין תורה מדוע שירצו לפנות לדיינים, יעדיפו את בתי המשפט

למי שאינו בקי נזכיר כי מדובר בדין תורה שנמשך שש שנים ויותר, ולא רואים עדיין צל צילו של התקרבות להכרעה. מדובר במחלוקת על הירושה ועל חלוקת באבוב, ישבו כל כך הרבה ישיבות, ערכו בחירות מיוחדות לראות מי לצד מי, הדברים היום ברורים, ובכל זאת הדיינים אינם ממהרים ועד כדי כך שעתה בגלל הביקורת הכל כך קשה עליהם, הם מוכנים לפרסם רק חלק של פסק דין העוסק בשמות ולא ברכוש

על פי הצעת הדיינים שני הצדדים יקראו באבוב, כאן הנצחון הוא של אנשי ר' מרדכי דוד. ר' בן ציון טען כי זה שייך לקהילתו, הדיינים קבעו כי שני הצדדים הם יורשים ולשניהם אותו זכות אך למען הסדר הטוב כל צד יוסיף מספר של הרחוב, לאלו יקראו באבוב 48 ולאלו באבוב 45 ושלום על ישראל

עוד החליטו כי למוסדות אלו יקראו לעצמם שערי ציון ואלו שערי שלמה, אלו מן הדברים שלכאורה היו הכי קלים בדין תורה והיה ברור מראש כי זה מה שיקרה, הציבור ממתין לשמוע כיצד מחלקים את הרכוש והכוונה לנדל"ן. כל יום שבאבוב 48 משתמשים במבנים הללו זה רווח נקי בשבילם. לאחר סיום הדין תורה כשיחלקו את הרכוש הם ייאלצו להיפרד מחלק לפחות או לשלם לצד האחר את שווי הנדל"ן

בשביל להיות  הוגנים עם הדיינים אביא כאן את גירסתם, הם אומרים כי הצדדים אינם ממהרים. ומדוע? בשל ערך הנדל"ן. באמצע הדין תורה הערך נפל ממילא לשני הצדדים היה ענין להמתין. אבל אלו דברי הבל מפני שכל כך הרבה זמן, רק את מה שמשלמים בינתיים בשכירות או הלוואות כבר יותר כסף ממה שהיו מפסידים

לא אכנס כאן לענין של באבוב, מפני שזה נושא בפני עצמו עם מי הצדק כאן. אני כותב כאן מבחינה אחת ויחידה מה גורמים הדיינים הללו לכלל ישראל, ומדוע בגללם מתרחקים מדיני תורה ולא רוצים להתעסק עם דיינים שכל מגמתם היא אחת למשוך עוד ישיבה ועוד ישיבה ככה הם עושים הרבה כסף, ומצידם שיישבו כך עוד שנים, הם מקבלים כסף לטיסות והוצאות אש"ל, ומדוע לא

הדיינים הללו היו חייבים לדחוף את הצדדים להגיע לסיום הדיון מפני שזה פוגע בדיני תורה בישראל. ואם נניח שהם טוענים כי שני הצדדים לא רוצים בינתיים פסק דין, אז בבקשה שיביאו מכתב משני הצדדים כי הם מבקשים להמתין ונפרסם זאת על מנת שהעולם יידע כי אין זה אשמת הדיינים. אבל כל עוד אין מכתב כזה, האשמה היא של הדיינים בלבד שהם תאבי בצע, וכאן החורבן

7 תגובות:

  1. למה אתה משמיץ הדיינים, אתה חושב שהם לא רוצים לגמור את הענין, אין ברירה, א"א להגיע אתם להסכם, חיים, לפני שאתה לא יודע בעצמך פרטי הדברים מדויקים, למה אתה משמיץ את הדיינים, מיד אתה רץ לדברים מקודשים להשמיץ,

    השבמחק
  2. לפי ידיעתי לא כתוב בהפסק דין ש"כל צד יקרא על שם הרחוב". בית יחייב רק צד ר' מרדכי דוד להתקרא על שם הרחוב שבה הם שוכרים בעיסמענט בבנין הבית יעקב לתפילת שבת.
    עוד כתוב בהפסק דין, שצד ר' מרדכי דוד יאלצו לשנות כל השלטים וכו' וגם היונעפארם של הילדות הם צריכים לשנות.
    תדע, שצד ר' מרדכי דוד הם התובעים, וצד ר' בן ציון הנתבעים. ולאור זאת התמונה משתנה כשהתובעים לא די שהם לא יזכו אחר כל כך שנים להשתמש בשם באבוב כדי לגבות כסף וכדומה אלא הם גם צריכים להתקרא בשם של איזה רחוב בבארא פארק. זה מה שנקרא בפי העם "געגעסן די אייגענע פארשטינקענע פיש.
    אני יודע ר' חיים שכבוד הרבנית שאולזאן עבד שנים רבות אצל הרעבעצין של מהרנ"ץ וממילא יש לך מעט נגיעות, אז אני קורא מה שאתה כותב אודות באבוב עם זה בראש.
    א גוט ווארט ר' חיים וואס איר וועט זיכער הנאה האבן: דער מהרנ"ץ איז געווען רבי פאר 5 יאר אין בית דין זיצט שוין 7 יאר דן צו זיין אויב זיין רביסטעווע האט געהאט האפט...

    השבמחק
  3. אפילו שקרן לא משקר במילתא דעבדי לאיגלוי

    השבמחק
  4. לראות את הספינים של חסידי רב"צ המפסיד הראשי בדי"ת, הם משקרים בריש גלי, יש שתי תובעים בדי"ת הזאת, צד הרמ"ד דורש חלקו של חותנו הרבי זצ"ל שזה חמישים אחוז מהנכסים, התובע השני זה רב"צ שתובע שבי"ד יאסור על רב"צ להשתמש בשם 'באבוב', וכעת באם בי"ד יוצאי פסק ששני הצדדים יכולים להיקרא באבוב, רק שצד מהרמ"ד חייב לציין 45 בגלל ההיכר שנדע מאיזה באבוב, זה יהיה פשלה גדולה של רב"צ שתבע משהו ובי"ד דחה את תביעתו...

    השבמחק
  5. צואה רותחת מחכה לך בגדול,ועונשם של הקוראים של הבלוג שלך ,שיריחו את הריח של הצואה ולא יוכלו לברוח

    השבמחק
  6. אני דווקא חושב שהדיינים עשו מעשה חכם שמשכו את התביעה הרבה זמן ומרחו זמן. כך בעצם הם קיבעו את המצב הנורמלי של צווי באבוב, והשאירו את המריבה על עניינים כספיים בלבד. נתנו לכל אחד להתבסס ולציבור להצביע ברגלים את מי הוא מעדיף

    השבמחק
  7. אני חושב ש SAINT BOBOV שם יפה, הרי באבוב היא שם של ע"ז כמו כל השמות בגאליציה
    מי רוצה בכלל להקרא באבובר חסיד? תקרא לי מה שאתה רוצה רק לא באבוב
    למזלו של 45 נפסק שיתפטרו מהשם המקולל הזה
    השם באבוב היא בושה ולא כבוד
    מהיום נקרא להם בני שלמה ובני נפתלי, מה רע רק לא שם הארור באבוב

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.