רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 17 בפברואר 2013

פשקוויל עסיסי של אנשי ר' ישראל נגד ר' מנדלי

פשקוויל עסיסי של אנשי ר' ישראל. חסידי ויזניץ מפיצים במייל את המכתב, תקראו ותהנו

מכתב ששלח חסיד וויזניץ לחברו

ב''ה

שלום עליך ידידי ורעי ר' יצחק.

אחר דרך מבוא הכבוד והשלום כיאות.

בראשית ברצוני להודות לך על הכל בכל מכל כל שהינך מעדכן אותי כסדר במייל מהנעשה במלכות ביים הייליגען רבין שליט''א ומכל הביקורים והחלאקעס והשמחות השונים שהינך שולח לי. והן התמונות המרהיבות שהינך שולח לי מהרבי הקדוש שליט''א בסעודת ראש חודש ובסתם יומא אשר המה תמונות מקצועיות ביותר ובו נראה דמות דקיונו של רבינו בתפארתו ממש מלך ביופיו תחזינה עניני מישרים.

כעת ברצוני לשאול שאלתי ובקשתי. כמו כל הייליגע וויזניצא חסיד גם אנוכי מתכונן בהתרגשות ליום הנשגב כ' אדר בו עלה רבינו הקדוש השמימה ועל פי בקשת בנו מחמד נפשו נתאסף כולנו זקנים ונערים מכל העולם לימים האלו אשר בשיאו יחגגו שמחת הבר מצווה וכו' וכמובן אף אחד מאיתנו לא ישאר בבית. אבל לפני שאני מגיע ברצוני שתענה לי על כמה שאלות שיש לי לפני שאני מגיע

ראשית כל. מתי זמן תפילת שחרית אצל רבינו הקדוש?  בתחילה זכורני שהתחיל רבינו להתפלל בנץ החמה אבל לאחרונה שמעתי שרבינו הפסיק להקפיד על כך ויוצא שפעמים הרבה מתפלל בסביבות חצות היום אם שעה לפני או שעה אחרי זה לא משנה לי. פשוט ברצוני לברר את השעה הנכונה בכדי שאוכל להשתתף בתפילות החמות ובשולחנות הלחיים אחר שחרית.

שנית כל. ברצוני להגיע עם בני ואני פוחד שהם יתקלקלו שם לאחר שאני מגיע מבית קצת יותר מכובד ממשפחות רוב והייגר ושקלאר וכו' ואני לא חפץ שהם ינקו את רחבת הבית מדרש כל בוקר לפני שרבינו הקדוש ילך למקווה טהרה לטהר את נפשו הטהורה... ולמה אומר אני לך זאת כי בר''ה ביום השני הם לא היו בתפילה וכשיצאתי לחפשם מצאתי אותם ברחבת ההיכל מנקים את מקום רבינו הקדוש צעקתי עליהם לא עליכם לעשות את העבודה הנבזה הזאת זה שייך למשפחות האחרות. משפחתינו ממשפחת האמידות בחסידות. בכאב עצום רצתי אל הרה''ג חיים מאיר אשר נחמני ואמר לי שכבר ניסה פעמים אחדות להרגיע את העולם מכל ההיליגשארפט ומקווה שיצליח ואנו תפילה שיצליח בידו,,,

שלישית. חפץ אני במקום טוב שאוכל לצפות בעבודת הקודש בשלחן הטהור ובתפילות ... ובדרך אגב למה בימי החורף נוהג רבינו הקדוש לא לערוך שלחה''ט בצפרא דשבתא? האם הוא חושש שלא נישן מספיק?  אקווה שבשבת כ' אדר כן יערוך את הטיש בצהריים.

רביעית. איני חפץ שתכריח אותי לנסוע כל היום אחרי רבינו הקדוש סוף פסוק אני מגיע לטיול ואני ישתתף רק בשבת ובבר  מצווה ...

בתקווה שאכן נזכה לימי אורה וזוהר מרבינו הקדוש.

ידידך בלו''נ

לייבי

5 תגובות:

  1. נו ר' חיים באמת.....
    שמעת פעם את האימרה פני הרבי כפני החסידים? זה מבוסס על מאמר חז''ל לתקופה שלנו עיקבתא דמשיחא, פני הדור כפני הכלב... אז אומרים שהחסידים יש להם רבי לפי רמתם כולל רמתם השיכלית.
    קראתי את הפשקוויל השרוליסטי ונוכחתי לראות שאכן כך הוא פני חסידיו כפני אדמורם לפחות ברמה השיכלית
    והיות שעל התגובות שלי תמיד מגיב איזה שרוליסט בחושבו שאני מנדליסט אז שיידע שלא אני חסיד לעלוב ללא שום קשר לויזניץ (ואתה ר, חיים הרי מכיר אותי א. י.)

    השבמחק
  2. איר נרשמים לרשימת מקבלי המייל ''מהנעשה במלכות ביים הייליגען רבין שליט''א''? אם מישהוא יודע למי לפנות שיכתוב לתועלת הציבור

    השבמחק
  3. רדוד

    שאולזון תרשום לפניך העסק אצל ישראל הגר רדוד ומחורר רקוב מים היסוד

    העסק על הקנטים אף אחד לא מאמין בו ומדברים עליו בכל קיפקע ובסתר מחרפים אותו על הקנאות הנבובה אותה מנסה להנחיל אל אף שאצלו בבית הכל פרוץ

    השבמחק
  4. זה ברור שר' ישראל הוא הרבי הגדול, אך ההבדל בין החסידות של ר"י לבין החסידות של ר"מ הוא פשוט ביותר, החסידות של ר"י הוא לא חסידות של ר"י, אלא של: הרשל כץ, בן ציון שטנגר, יענקב מרדכי, מנחם לייזר, ועוד ועוד וכו' וכו', כמובן שהרבי הוא הרבי, אבל מי שהביא אותו לכל זה, עם כל הכבוד זה כל היחצני"ם למיניהם, וזו בעצם קדירת שותפים, משא"כ אצל ר"מ, החסידות היא של ר"מ נטו וזהו, מקסימום אם הוא יבקש עצה מהמזכיר שלו ואם ירצה יקבל אם ירצה לא, אבל זו חסידות שהוא מנהל נטו, אפילו הבן שלו ח.מ. אינני יודע כמה דיעה יש לו להגיד, אני לא חסיד לא של זה ולא של זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שכחת את חיים משה.....הרשל כץ, בן ציון שטנגר, מנחם לייזר עשו אותו רבי על אף התנגדות נמרצת מצד אביו והוא כמובן חייב לפרוע את השיק אחרת יעשו אותו אויס רבי

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.