רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 20 בפברואר 2013

הכשלים והפתרונות ב'מתווה הגיוס'

מאת שלמה מרקוביץ:

בהסדרים שבין החרדים לצבא קיימים כיום מספר כשלים שאני מבקש להביאם לתשומת לב בכדי שיפעלו לכך שבהסדר הנוכחי המתגבש הם יובאו לפתרון.
1.      מי שרוצה להגיע ל"מסלול חרדי", מוטרד ו"מעורבב" ע"י הצבא לזמן ארוך, כנראה בכדי שיוותר על רצונו במסלול חרדי, וילך למסלול רגיל-חילוני (כל זה אחר שוויתר על "מעמד בן ישיבה", מה שאומר שהוא בסכנת גיוס בכפיה).
2.      הנח"ל החרדי נועד לנושרים, אולם בפועל רבים מהם מגיעים למסלולים חילוניים, כולל נושרים שמגיעים ישר מהישיבות לצבא (אני מכיר אישית 2 כאלו!), גם זה כנראה בגלל התנאים והמכסה לגיוס לנחל החרדי.
הפיתרון לבעיות אלו, שגם יטיח את האמת בפרצופם של רודפינו הוא סעיף כזה:

"מאחר ומוסכם כי אין בכוונת הצבא "לשנות" את החרדים ולהעבירם על דתם, והצבא מכיר באורח חייהם של החרדים, מוסכם כי מי שמגיע ממוסדות חרדיים, וכך כל מי שמבקש להיכנס במסלול חרדי (עד אשר יוכח ע"י הצבא כי אינו מתאים למסלול כזה), לא ילקח ולא יועבר בשום אופן למסלול חילוני, אלא אם כן יחתום במפורש כי הוא מוותר על זכותו להתגייס למסלול חרדי, והוא יצטרך אישור מיוחד משר הביטחון שיפעל במסגרת "מכסה" של לא יותר מ 5% מכלל המתגייסים החרדיים."

 באופן הזה הרווחנו כפל כפליים, ראשית, הצבא לא יוכל להמשך "לעבוד" על כולם כאילו הוא ערוך ומעוניין לגייס חרדים בכמויות גדולות למסלולים חרדיים. וגם, "נושרים" חרדיים יצטרכו לחשוב פעמיים בטרם יחליטו לגשת למסלול חילוני, ולא "יידחפו" ע"י הצבא למסלולים כאלו. וגם, מי ש"הסתבך", לא יגוייס מיידית לצבא חילוני, אלא יישלח למסלול חרדי (בזה יש גם איזה חיסרון, כי היום מי שמסתבך נלחם בשיניים, ואולי באופן כזה הוא יילחם פחות, אולם לטעמי התועלת רבה על הנזק).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.