רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 4 בפברואר 2013

מדהים - מדוע הרבי מגור הסתתר בחדר הסמוך לחדרו והמתין עד שהרב ווקסלשטיין ייצא מן החדר - ומדוע היו צעקות בין הרבי לרבנית?

זה מדהים ומרתק, ולמרות שאני יודע מזה כבר שבוע ימים, עד שלא עשיתי בטוח כל פרט המתנתי, והיה כדאי לחשוף את כל האמת וכמות שהיא

ביום שישי בשבוע שעבר ערב שבת בשלח, נכנס הרב בצלאל ווקסלשטיין לרבי הוא היה בחדר בין דקה וחצי לשתיים ויצא. מה התחולל בחדר באותו זמן ידעו בודדים בלבד

היה זה תמוה מראש לשם מה הוא הלך לרבי. הוא יודע מה המצב, הוא יודע כי הסיתו את הרבי נגדו, אז מה הוא עושה שם. מתברר כי היו אלו שניים, הבן של הרבי ר' נחמיה יחד עם ר' יצחק משה גוטרמן שעבדו עליו והתחננו שיכנס לרבי להרגיע את הרוחות שישמע גם צד שני. הוא חשש, הוא אמר כי הוא לא מאמין שהרבי ירצה לשמוע, אבל הם אמרו לו כי הם הכינו את הרבי לבואו ולא היתה לו ברירה, ר' נחמיה לקח אותו במכוניתו לרבי

הוא נכנס וכאן קרה משהו שלא ייאמן. הרבי ראה אותו הוא פתח בהתקפה עליו וצעק אתה מבין בחושן משפט יותר מ'האמרי אמת', (למה הרבי התכוון נביא בל"נ מחר פוסט שיסביר על מה היתה המחלוקת) ווקסלשטיין ענה לרבי כי מטעים אותו, באותו רגע, הרבי קם ואמר כולם מטעים אותי, ועזב את החדר והוא נשאר לבד. הוא עמד וחשב מה לעשות, אם הוא ייצא מיד יידעו כי משהו נורא קרה, אז הוא החליט כי הוא ימתין, עבר יותר מדקה והוא ראה איך שהרבי חוזר מציץ וראה כי הוא עוד נמצא שם הוא חזר, ככה הוא נשאר בין דקה וחצי לשתי דקות ויצא

הוא סיפר את הסיפור לר' נחמיה שהיה המום, והוא נכנס לאמא שלו וסיפר לה את מה שקרה, נחמיה יחד עם אמו נכנסו לרבי ואמרו לו כי הוא עושה צעד שיהרוס את גור הציבור נגד מה שהוא עושה, הצעד הזה לא מתקבל בשום מקום אפילו אצל החסידים הכי גדולים של הרבי, וביקשו ממנו שלפחות ישמע את ווקסלשטיין, הם הוסיפו, שמעת את האחרים מדוע אינך שומע אותו?

הרבי קם וצעק לעבר אשתו ובנו, אתם לא תגידו לי איך לנהל את הענינים וככה אני רוצה, הם ראו כי לא יצליחו להשפיע עליו ועזבו את החדר

ר' נחמיה סיפר מאוחר יותר כי לא המשיך ללחוץ מפני שהרבי היה במצב שיכל להחליט כי הוא זורק גם אותו מגור

37 תגובות:

  1. ועל זה נאמר פתי מאמין לכל דבר

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש לא .. שאולזון יודע מה שהוא אומר , כי אני הייתי שם ושמעתי איך שהרבי צעק על הרבנית [להזכירכם : הרבנית נמצאית בבני ברק ] והיא צעקה על המשמשים שהיו שם והרב וקסלשטיין הציץ לחדר והוא ראה את הצעקות והוא לא ידע מה לעשות והוא התחיל לצעוק גם ואחד מהאברכים שמעורב בפרשה הגיע למטה והוא שמע ויכוחים וצעקות אז הוא עלה והוא ראה את כל הבלאגן אז הוא החליט להתקשר לשאולזון לספר לא הכל בשביל שיעשה סדר אז שאלזון ישן באותו זמן והוא לא יכל להרים את הטלפון אז הוא התקשר אלי ואמרתי לו שיסריט לי את הכל והוא הסריט ואני כרגע לא רוצה לפרסם את זה... אבל אני יודע ממקור מוסמך שהסרט הודלף לשאלוזון ושאולזון כרגע לא רוצה לפרסם את זה כי הוא איש " ישר " והוא לא רוצה לפגוע כעת במהלכים הפוליטים

      מחק
    2. ועל זה נאמר "המציאות עולה על כל דמיון"...


      אגב, שקרן: הרבנים נמצאת המון בירושלים, רוב הזמן.

      מחק
  2. ועל זה נאמר "המציאות עולה על כל דמיון"...

    השבמחק
    תשובות
    1. נחמד לקרוא את שאולזון, הרבי מגור אמר שככה הוא רוצה... מה אתה חושב שהוא ברמה שלך? אהל תסבירו לי מה אתם רוצים מגור? אל תהיו חסידים שלהם וגמרנו!

      מחק
  3. רב וקסלשטיין מאד מוזר בעיני. האחיין שלו , טומאן, עבר על חתימתו, הוא גלש באינטרנט , ולא משנה אם הדליף או לא, ואם שיקר או לא במכונת אמת, הוא התחייב בכניסה לשטיבל שלא יתעסק עם מחשב ובוודאי לא באינטרנט, ועבר על זה. במקום שיגיד חטאתי הוא קוזק נגזל, וזועק חמס יש טרוריסטים. אני חבר של בצלאל ושל שרוליק טומן כבר יותר מ25 שנה שלמדנו יחד בישיבה של יצחק משה, ואני מתפלא על כל ההתנהגות. במקום שיצחק משה יעמיד את כולם במקום ויגיד מספיק, הוא מנסה לעזור להם.כנראה שהוא לא יודע מה זה מחשב ואינטרנט. אני זוכר שבצלאל אמר לפני כמה שנים שהיה בלגן עם אחותו ארליך, שהס"א מחזיק אותה, כנראה שגם אותו. כי למדנו בישיבה שמה שאד"ש אומר צריך לעשות, לא רק ללכת להצביע בבחירות ולבכות לו שקשה לנו או בכל דבר, גם אם זה לא נראה לנו, דיין צריך להיות איש אמת, אבל דבר קשה להביא לגדול הדור. כואב הלב שהוא לא נכנס לק"פ מיד בהתחלה וגם הסביר לגיס שלו הכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שהרב וקסלשטיין מאוד מוזר בעיניך. גם ברוסיה הרבנים הבודדים שהעזו לצפצף על השלטון, היו מאוד מוזרים ביניהם.

      ולעצם הענין, אתה נוכל נבזי, גערער.
      א. אין שום עדות שהאברך טומן גלש באינטרנט כלל. אתם התחלתם להפיץ כך בשלב מסויים כדי לחפות על נבזיותכם שהפרתם את הבטחתכם [- של אקרמן רוזנבוים וקופרברג] אליו שאם יצא נקי בפוליגרף אז הוא "נקי".

      ב. אפילו אם הוא גלש [והוא כנראה לא], אתה לא מתבייש ??? מאות אברכים בגור הלא גולשים באיסור, ועל עשרות מהם יודעים, "ואתה הכותב הלא ביניהם", אבל בכל מי שלא כותב נגד המערכת המושחתת לא נוגעים כמובן לרעה. תתביישו לכם.

      ג. האם מי שגלש אחת דינו רדיפות איומות - שבירת מנעולי ביתו - הצקות לאשתו ומשפחתו - העפה מהקהילה לכל החיים - וכו' וכו' ??? שקרנים !!!

      בענין "הרב" בצלאל: מתי תתפסו כבר שרבכם אינו בהכרח "גדול הדור" כלל וכלל, והוא איננו "משה רבנו", הוא נבחר אך ורק עקב ייחוסו ולא עקב גדלותו. וע"כ לא כל מי שמעז סו"ס למחות נגד מעשים שלא ייעשו הוא אינו איש אמת, אלא אדרבה "הוא" איש האמת.
      כל הרבנים ה"אומרי הן" שלכם, הם אנשי שקר שאינם ראויים כלל עפ"י הלכה לתואר רב, כי אינם פוסקים עפ"י שו"ע אלא עפ"י "הוראה מגבוה". א"כ הם אולי רבני האדמורי"ם אך לא רבני התורה. אין להם שום קשר לרבני ישראל שמסרו נפשם בכל הדורות על פסיקה רק עפ"י תורה במסירות נפש.
      הרב בצלאל אפילו לא היתה לו מסי"נ גדולה כ"כ לפסוק עפ"י התורה, הוא רק ביקש שישחררוהו מהתפקיד, בין היתר בתירוץ שיש לו נגיעות כי זה בן משפחתו. אבל ברוסיה כמו ברוסיה התשובה היתה שאף זו לא זכותו.

      בענין אחותו של בצלאל: אני יודע מכלי ראשון שהרב בצלאל אחז אז עימה רק לא היה לו את האומץ למחות. אם הוא [ואנחנו] סבר הסטרא אחרא התלבשה על מישהו זה אולי על גור ועל ...

      מחק
    2. איך יהודים לא מבינים שהקדוש ברוך הוא-מעל הרבי?
      איזה מין דת זה,שהרבי יותר חשוב מהאלוהים?
      זה יהדות,או עבודה זרה?

      מחק
    3. אל נא תקח לליבך התמים מרעש הבלונים ה"אמיתיים" הנכתבים בכזו קלות כאן השכם והערב

      מחק
    4. לאנונימי שהחזיר תשובה ראשון, אתה יכול להתפוצץ מקנאה וזה לא יעזור לך, גור זה מספר 1 והרהב הוא גדול הדור מה שהוא אומר זה מהקדב"ה ואתה תחנק לך מקנאה איפה שאתה נמצא ותקלל עד מחר ולא יצא לך מזה כלום, חחח.

      מחק
  4. הרב ווקסלשטיין נכנס לרבי ביום ששי בצהרים, והרבנית היתה גם היתה בירושלים, והיה שם ממש שושנת יעקב צהלה ושמחה וגם ח "רב" ו "נא" זכור לטוב.

    השבמחק
  5. שונאי בצע - ששונאין את ממונם בדין, כההיא דאמרינן (ב"ב נח:) כל דיינא דמפקין מיניה ממונא בדינא לאו דיינא הוא לשון רש"י ירצה לפרש שכל ממון שידעו בו שאדם יכול להוציאו מידם בדין ישנאו אותו ויחזירוהו מעצמם, ואפילו הוא שלהם באמת, כגון שקנה עבד שלא בעדים, וכיוצא בו אבל הלשון במכילתא אינו כן, אלא כך שנויה שם שונאי בצע, שהן שונאין לקבל ממון בדין, דברי רבי יהושע רבי אלעזר המודעי אומר, שונאי בצע, אלו שהן שונאין ממון עצמן, אם ממון עצמן שונאין קל וחומר ממון חבריהם פירש רבי יהושע שונאי בצע, שונאי שוחד, כמו כולו בוצע בצע (ירמיה ו יג), איש לבצעו מקצהו (ישעיה נו יא) רבי אלעזר המודעי דרש כי הם השונאים הממון הרב, ואין להם חפץ ברבוי כסף וזהב, כענין אם אשמח כי רב חילי וכי כביר מצאה ידי (איוב לא כה) כי הממון יקרא בצע, מה בצע כי נהרוג את אחינו (בראשית לז כו), ואם בצע כי תתם דרכיך (איוב כב ג), והחרמתי לה' בצעם וחילם לאדון כל הארץ (מיכה ד יג):
    ושוב ראיתי בילמדנו שונאי בצע, ששונאין ממון עצמן ואין צריך לומר ממון אחרים, יהיו אומרים אפילו שורף גדישי אפילו קוצץ נטיעותי כהוגן אני דנו וזה ענין ששונאין ממון עצמן שאמר רבי אלעזר המודעי, שלא יחמלו על ממונם בענין הדין אם יבא להם הפסד ממנו ומשה הזהירם עוד בזה לא תגורו מפני איש (דברים א יז) והבצע ממון כמו שפירשתי ואונקלוס אומר דסנן לקבלא ממון ואין הממון אצלו שחד, רק שלא יקבלו ממון מבני אדם במתנה או בהלואה לעולם, שלא ישאו להם פנים בעת המשפט וכענין שאמרו (כתובות קה:) האי דיינא דשאיל שאלתא אסור למידן דינא ועל דרך הפשט אנשי אמת שונאי בצע, שהם אוהבים האמת ושונאים העושק, וכי יראו עושק וחמס אין דעתם סובלת אותו, אבל כל חפצם להציל גזול מיד עושק:

    השבמחק
  6. שכחת לספר חלק נוסף שנחמיה הזהיר את הרבי ששאולזון מפרסם את
    זה והרי תמיד אנחנו פועלים לפי שאולזון מה זה שונה מתמיד?ואז קפצו הטרוריסטים ש"צ ודוד ולא נתנו לו לסיים את המלאכה.

    השבמחק
  7. [אנשים חכמים וידועים] זו אחת משבע מדות שאמר יתרו למשה כו'. בספרי. הארבע אמורים בפרשת יתרו:אנשי חייל, יראי אלהים, אנשי אמת, שנאי בצע". והשלש אמורים כאן, "חכמים, ונבונים וידועים". ולא מצא אלא שלש. כדכתיב, "ואקח את ראשי שבטיכם אנשים חכמים וידועים", שפירושו, צדיקים וחכמים וידועים. ואלו נבונים לא קאמר. אבל הרמב"ם ז"ל כתב בהלכות סנהדרין (פרק ב הלכה ז.), "בית דין של שלשה... צריך שיהא בכל אחד מהם שבעה דברים, ואלו הן, חכמה, וענוה, ויראה, ושנאת ממון, ואהבת האמת, ואהבת הבריות להם, ובעלי שם טוב. וכולן מפורשים בתורה, הרי הוא אומר, 'אנשים חכמים ונבונים' הרי בעלי חכמה אמורים. 'וידועים לשבטיכם' אלו שרוח הבריות נוחה מהם, ובמה יהיו אהובים לבריות, בזמן שיהיו בעלי עין טובה ונפש שפלה וחברתן טובה ודבורן ומשאן [ומתנן] בנחת עם הבריות. ולהלן הוא אומר 'אנשי חיל', אלו שהן גבורים במצות ומדקדקים על עצמן וכובשין את יצרן, עד שלא יהא להם שום גנאי ולא שם רע, ויהא פרקן נאה. ובכלל 'אנשי חיל', שיהיה להם לב אמיץ להציל עשוק מיד הגוזל, כענין שנאמר, 'ויקם משה ויושיען', ומה משה רבינו עניו, אף כל דיין צריך להיות עניו. 'יראי אלהים', כמשמעו. 'שנאי בצע' אף ממון שלהם, אינן נבהלים עליו ולא רודפין לקבץ הממון, שכל שהוא 'נבהל להון... חסר יבואנו'. 'אנשי אמת', שיהיו רודפין אחר הצדק מחמת עצמן בדעתן. אוהבין את האמת, ושונאין את החמס ובורחין מכל מיני העול". ונראה, שהוא מונה החכמים והנבונים למדה אחת, ואלו בספרי אמרו, "זו אחת משבע מדות, שאמר לו יתרו למשה, והלך ולא מצא אלא שלש, אנשים, חכמים וידועים", ונראה, שהם סוברים שנבונים מדה בפני עצמה. ועוד, שהרמב"ם ז"ל מנה הענוה בכלל השבע מדות, והענוה לא הוזכרה לא במדות האמורות בפרשת יתרו, ולא במדות האמורות כאן. גם הוא עצמו כתב, "ומה משה רבינו עניו, אף כל דיין צריך להיות עניו", אלמא אינה מכלל המדות שאמר יתרו למשה. ולא ידעתי היכן מצא כל זה, והלא בדברים רבה אמרו בהדיא משם "רבי ברכיה בשם רבי חמא ברבי חנינא, צריכים הדיינים שיהיו בהן שבע מדות. ואלו הן, 'חכמים, ונבונים וידועים' ומה שכתוב להלן, 'אנשי חיל, יראי אלהים, אנשי אמת, שונאי בצע', הרי שבע.

    השבמחק
  8. כן כן !!!
    עדיף לי להאמין לכל מה ששאולזון כותב מאשר להאמין לדוברי השלטון הדיקטטורה שלכם!

    רבותי!!! הגיע הזמן לומר סורו נא מאהלי האנשים הרשעים האלה ולעשות מרד גלוי בכל עיר ועיר!

    כולנו חרדים מגור...

    השבמחק
  9. שאפו על היצרתיות, אתה באמת יותר טוב מיומני טולנא,[רק קללות]
    אבל אפשר לכתוב טוב יותר, [כנראה בכל זאת זה לא היום הטוב שלך,
    מצטער שעליתי לך על יבלת אתמול, וגרמתי לך לפרץ יצירתי שכזה 3פוסטים מלאי תיסכול וזעם]

    מה שאני שמעתי שהרבי בכלל לא חולה הוא פשוט רצה להרוג
    2 ציפורים במכה הוא רצה שכל הרבנים יבואו לבקר אותו,[כבוד]
    וחוץ מזה שיהיה תרוץ למה במקום 1000 שהיו עומדים ושואלים כל יום עצה ולברכה ועכשיו בקושי 50.[הוא חולה]
    המוני חסידי גור מיליון הצופים של חיים שאולזון הפסיקו לבא לגור.

    זו דוגמא לספין מושקע חיים היה משלם עליה הרבה כסף.
    תכלית אתה נמצא רגע לפני המצב של ישראל קרול לא חבל?[ משהו בין דודי זילברשלג ושרה איינפלד]
    אולי בכל זאת תיקח את הכדורים?

    השבמחק
    תשובות
    1. נבל גערער. מי שאשם במצב של ישראל קרול ואיינפלד זה אתם ולא אחר, לאחר שהם ראו שהיום בגור הכל שקר, והקודקודים אמורים ודורשים צדקות אך עושים מעשים נפשעים ואיומים, שאפילו הרעבנים שלכם פועלים עפ"י הוראה של הרבי ולא של התורה, רק לפי מה שמשתלם, זה הוריד אותם מהדת.

      בכלל, יש לכם המוני נושרים ועושי מע"מ, כולל מבכירי הבכירים שלכם [כן, גם זה שהבטחתם להרב שטיינמן שזרקתם אותו אך הוא המשיך להיות בכיר הבכירים לצד הקודקוד ...].

      מחק
  10. ההוכחה הכי טובה זו צורת התגובה שלכם.
    לאיודעת אם הסיפור נכון או לא
    אבל מי שבטוח בעצמו ודרכו לא צריך להוכיח את זה ובטח שלא רץ ללכלך ולקלל....
    זה ההוכחה הכי טובה שאתם פוחדים מהזנב של עצמכם....

    השבמחק
  11. אחי, זה יצירתי? זו רמה?עכשיו שדרכת לי על היבלת פעם שניה אני אראה לך,תלמד לא להתעסק עם לומדים מכולל חושן משפט,
    שם צריכים ראש טובבבב מוח קרימינאלי[שיבין את העומדים לדין],
    לנו מספקים חומר באמת טוב, את הכדורים הכי טובים.

    אז מה שבאמת היה[וכרגיל חיים החמיץ את הפואנטה, טוב הוא לא העיפרון הכי חד בקלמר]
    הסקופ האמיתי זה שהשלום בית חזר אצל הרבי ואישתו,
    הרי כל המחלה היתה מבוימת,ספין, כדי להסתיר שהם לא חיים ביחד,
    הרי אם היה חולה מה יותר טוב מלהיות בבית?למה היה כל הזמן בירושליים?
    ועכשיו אנחנו יודעים שחזרו לגור יחד[ירושלים?בני ברק?]
    עד כדי כך חזר השלום שהם כבר צועקים אחד על השני כמינהג וותיקין, כאילו הם לא זוג חדש.

    השבמחק
  12. אנשים לא מבינים שאברום בנימין זילברברג הוא גלגול של סטאלין שיעשה הכל כדי לשרוד וכדי להוכיח שהוא עדיין שולט במוסדות של גור ובכלל לא משנה לו ולא מעניין אותו על כמה גופות וגוויות הוא דורך בדרך ואם כעת הוא מבין שהוא יצליח להוציא מהרעבע מילה נגד נשיקות רבות אז הוא יעביר הוראה בשם הרעבע שתבזה את הרבי והעיקר שהוא המינור שמעביר את המסרים ואם כעת הוא יבין שבשביל לגדול או לשרוד הוא חייב לעמוד בראש המערכה נגד נחמיה מנדל או להבדיל רוזנברג וטאומן אז הוא יעשה את זה עם כל הרציחה - זה האיש ומושחת כמותו נדיר למצוא אפילו באיראן ובסוריה ומכאן הקריאה לכל הציבור דחסידי גור ולכל אלו שניזוקו ממנו ומההוראות המוזרות שלו כמשקיפים בקלפיות שברגע האחרון נאסר עליהם לבוא בהוראת אברום בנימין וכעשרות שטיבלעך שהמושחת הורה להם ברגע שלפני האחרון לבטל אירועי סיומי הש"ס או שמחת פורים עם תזמורת ובשם הרבי לקום ולהוקיע אותו באופן מוחלט מהציבור השפוי ולמצוא עליו את כל התיקים שיש לו בחינוך ובפן הפלילי שהפעיל ברדיפת בתו של שיף מקוממיות ובעשרות מקרים אחרים ובכספים אסורים שהוא מלבין לצורך פעילות ועדת הרבנים לענייני מחשב ובעשרות אלפי שקלים שהוא גובה בכל חודש ממוסדות גור באשר הם כחצור וכהאיחוד ועוד ועוד מוסדות שמשלמים לו שלא יציק להם ובעשרות שקרים שהאיש שיקר אצל הרבי כדי לגדול ולהראות את שליטתו עד שיבין שהציבור סולד ממנו ולא רוצה לראות אותו בהנהגת הציבור ויעוף מהעיניים של הציבור והיתה הרווחה לקהל אנ"ש

    השבמחק
  13. אין ספק שהידיעה הזאת היא אחת הפצצות החזקות של שאולזון, השאלה שכולם רוצים לדעת היא, האם הידיעה הזאת היא נכונה לגמרי, או לא מדוייק, או בכלל מצוץ מהאצבע,
    אז ככה, אני לא חסיד גור, אני חסיד מהר"א מסאטמאר, אין לי שום דבר נגיד גור, רק שידיעה אסיסית כזאת מהנאה כל אחד שיש לו את יצר הסקרנות בפוליטיקה החסידית,
    אבל היות שאין לי שום מושג מה שקורה בגור, לכן אין לי שום דרך לדעת כמה הסיפור נכון, ובאמת עד לאחרונה האמנתי לשאולזון על כל מה שהוא כתב, כי הרי הבן אדם אחראי על הכבוד והאימון שלו, ולא יכניס הודעות שקריות,
    אבל מה שקרה היא שקראתי פוסט אחד קטן ולא כל כך חשוב שנוגע לנסיעה של סאטמאר, ששמה אני כן מצוי מאוד בפרטי הפרטים, ונוכחתי לדעת ששאולזון פשוט שיקר כמה וכמה שקרים בפוסט קטן אחד, מבלי לעשות מינימום שיעורי בית, זה כמו לכתוב "נח מיט 7 גרייזן" כי להכניס כל כך הרבה טעויות\שקרים בכתבה כזאת קטנה, זו כבר ממש מומחיות.............

    עכשיו לעצם הכתבה, הוא כתב שהפוליטיקה באמריקה בין פלגי סאטמאר יש לו השלכות גם על פלגי התולדות, ותו"א הם עם זאלי, ותוא"י עם מהר"א, ולכן רק תו"א עשו שבע ברכות לזאלי, ותוא"י לא עשו, עד כאן הכתבה,
    עכשיו לעובדות: קודם כל, תוא"י עשו שבע ברכות עם קבלת פנים לזאלי בדיוק כמו תו"א, ולא רק זה, אלא שהגבאים של זאלי אמרו לכולם שהטקס בתוא"י היה הרבה יותר מוצלח מאשר הטקס בתו"א,

    כל מי שיש לו טיפת ידע בענין, יודע שבגלל המריבה של תו"א נגד אתרא קדישא שזאלי הוא בצד של אתרא קדישא, נפגעו בצורה אנושה היחסים בין זאלי לתו"א, והם עברו לתמוך בתוא"י, לדוגמה שווימר שהוא ראש הזאליס בקרית יואל נהיה תומך של תוא"י, וככה יש עוד הרבה, ותוא"י יש להם היום יותר תמיכה מהזאליס מאשר מחסידי מוהר"א,

    בהדרכה שהזאליס חילקו לאורחים לחתונה היה כתוב שאסור לכוהנים שביניהם לעלות על השטח של תו"א במירון, שזה מקור היריבות שבין תו"א לאתרא קדישא, בתו"א רתחו וזעמו בלי גבול על הזאליס בשביל זה, עד שהוציאו בכוח איזשהו הבהרה בענין,

    בכל אופן, אחרי פוסט כזה שאני במקרה מכיר את כל העובדות שהם הפוכים לגמרי ממה ששאולזון כתב, האם אני יכול להאמין לו בעוד מילה אחד מה שהוא כותב............???

    השבמחק
    תשובות
    1. אם זה כל מה שמצאת אז בעיני שאולזון הרבה יותר מאמין. במקרה הזה מדובר במשפחה של התולדותים ולכן שניהם עשו אבל כל אחד לחוד שזו הוכחה מספיקה מדוע השניים לא יכלו לשבת יחד עם ר' יקותיאל יהודה מסאטמאר. בכתבתו הוא לא כותב כי התולדות אברהם יצחק לא עשה שבע ברכות הוא התייחס לתולדות אהרן בלבד, ומעיד אני כירושלמי שנוסע הרבה עם אחד מהתולדותים לאמריקה כי זו החלוקה הקבועה, תולדות אהרן עם הזאלונים תולדות אברהם יצחק עם האהרונים ומי שמכחיש זאת מתכחש לאמת. אתה מעיד על עצמך כי אתה אהרוני זה מספיק בשביל להוריד 90 אחוז של האמינות שלך בשל הנגיעה שיש לך ביחס לשאולזון בשל מלחמות העבר ביניכם

      מחק
    2. אני מניח שכבוד המגיב הוא שאולזון בכבודו ובעצמו, אז בכל הכבוד הראוי לכבודו, גם בתגובה עצמה עכשיו גילית את אי ידיעתך המינימלית לגבי מה שקורה שם, וזה פשוט מבזה אותך לעיני כולם, איך שאתה לא מכין מינימום שיעורי בית לפני שאתה כותב משהו, אני פשוט המום ממה שקורה כאן.........

      קודם כל החתן הוא בן דוד רק של תו"א, ולא קשור בשום קשר משפחתי לתוא"י בכלל,

      שנית, כל ענין הכתבה היתה להגיד שרק תו"א עשו שבע ברכות ולא תוא"י,

      חוץ מזה, כל מי שהיה בחתונה ראה את היחס המשפיל שהאדמו"ר מתו"א קיבל מזאלי ומגבאיו, שלמרות היותו דוד החתן הוא לא קיבל שום כיבוד בחופה, מה שכל דוד קטן כן קיבל,
      ומה שהוא כן קיבל זה רק ברכה אחריתא בחתונה, (לא ברכת המזון, ולא שש ברכות) שזה הכיבוד הכי קטן ששייך, זה היה שיחת כולם תוך כדי החופה, וגם בהמשך החתונה,
      זה לא יאמן כמה שאולזון מטעה כאן את כולם, וברוב טיפשותו אפילו לא נזהר על האמינות המינימלית שלו

      מחק
    3. אליך ירושלמי

      אני מודה לך על שניסית לסנגר עלי, אבל ב"ה איני זקוק לעורכי דין שיעשו זאת בשבילי אני יכול לעשות זאת זה בעצמי, במיוחד כשאני עסוק עם אהרוני שאני יודע במה ובמי מדובר

      מחק
    4. ועכשיו אליך הסאטמארי

      איני חוזר בי ממילה אחת שכתבתי מפני שכאשר כתבתי על השבע ברכות היה זה במוצאי שבת, ואילו התולדות אברהם יצחק עשה שבע ברכות ביום ראשון

      הנכון הוא שהאבא של החתן הוא גיס של התולדות אהרן

      ועכשיו ליחסי הצדדים שזה היה עיקר הפוסט שהמחלוקת בסאטמאר ניכרת במחלוקת התולדותים, היא היום הרבה פחות ממה שהיתה בזה בהחלט אני מסכים איתך, אבל במשך שנים היתה חלוקה מאוד ברורה, חלודות אהרן עם הזאלונים ותולדות אברהם יצחק עם רוזנברג מראוז קאסל והאהרונים, עד כדי שכאשר התולדות אברהם יצקח היה בא לווילימסבורג הוא השונא מספר אחד של הזאלונים היה מעמיד לו את האולם שלו

      ביחסים כאלו תמיד יש עליות ומורדות. כנס לגור או לבעלזא ותמצא איך שעם מי שהיו ברוגז לפני שנתיים ושלש ולא רצו לדבר זה עם זה הפכו להיות חברים טובים. הרבי מגור הנוכחי לא היה נכנס בעבר לאולם או מקום היכן שהבעלזער נמצא עד שהיה עוזב והיום הוא יושב לצידו וזה לא מפריע לו

      גם בין התולדותים עליות ומורדות בעבר היתה מלחמה קשה ועתה הם חיים בנפרד, הם לא אוהבים זה את זה אבל זה לא מה שהיה בעבר כשהשנאה זעקה לשמים

      מה שקורה בין התולדותים אני לא פחות בקי ממך, אתה יודע טוב מאוד שיותר ממחצית מהקהילות האלו הם בני משפחה שלי, כשהם באים לניו יורק הם באים אלי ואני שומע מהם על הקורה בתוך תוך, בן דוד ראשון שלי עושה כסף בשביל תולדות אברהם יצקח והוא יספר לך שהאהרונים נותנים להם הרבה יותר מהזאלונים שמעדיפים את התולדות אברהם יצחק

      בבית דודי אח אימי ילדיו חלוקים בין שתי התולדותים ואם רציתי הייתי כל שבוע מביא איזה סיפור משם. בימינו כשיש סחורה כל כך טובה במקומות היכן שהיו טאבו ולא ידעת מה קורה שם, זה יותר חשוב וקודם ולכן אתה לא רואה אותי עוסק בהם

      מחק
  14. טייערער ר' חיים,

    כל אחד יודע שבהתחלה זה היה כך כפי שציינת, אבל המינימום שמתבקש מאחד כמוך, זה לדעת לפחות טיפה על העליות והמורדות שאתה בעצמך מדבר עליהם עכשיו, וענין המחלוקת של הזאליס לתו"א בגלל אתרא קדישא שידוע לכולם גם ככה, אבל התגלה לעין כל בחופה שלהם, הוא לא פחות מענין מאשר כל ידיעה שטותית אחרת של אתרא קדישא, שאתה לא מפסיק לקשקש על זה,

    ואני יודע בבירור ממישהו מההנהלה של תוא"י שכיום יש להם יותר כסף מהזאליס מאשר מחסידי מוהר"א,

    וגם עם דיווחת בלילה שתוא"י לא עשו שבע ברכות (מה שאני לא בטוח שהידיעה אכן היתה בלילה) לפחות היה מן הנימוס לתקן את זה אח"כ, ולו רק בגלל האימון שלך שלא ייפגע,

    אבל היות שאיימת עלי שאתה יודע מי אני, לכן אני באמת מפחד מהטרור שלך ופורש מהוויכוח, אבל לפחות כולם רואים איך שאתה משתמש באותם שיטות של איומים מרומזים של טרור, כמו כל אלה שאתה כל כך נלחם נגדם בצביעות...........

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית ולפני הכל, אני מכבד אותך ללא כל קשר אם אתה אהרוני או זאלוני גערער או בעלזער

      אתה מכיר אותי שנים ויודע כי למרות שאנו משני הצדדים על רקע אישי הסיפור הוא אחר לגמרי. ידידיי הגדולים והטובים ביותר הם מעבר למחנה, מי שלכאורה נמנים על הצד האחר, הבדלתי כל חיי בין ידידות וחברות אישית לבין אידיאולוגיה. אני יכול לחלוק עליך ולהיות החבר הכי טוב שלך אין לזה קשר

      לא איימתי, התכוונתי למחות נגד ה'ירושלמי' שכתב כאילו להגן עלי כשעשה זאת מתוך רצון טוב ואני מודה לו על כך אבל לא חכם

      אני יודע גם מיהו ה'ירושלמי' אגלה לך, הוא המפקח, כשלי אין זמן לעסוק בתגובות תפקידו לעבור להודיע לי אם יש בעיות והוא יכול גם למחוק אם צריך. יש מי שחושבים שאני הוא המוחק זה לא אני, אני הרבה יותר ליברלי ומאפשר להכות בי ומה שיותר חזק יותר טוב אני אדם שאוהב לשמוע ביקורת, הוא לא יכול לסבול את זה ומוחק

      ואם תרצה שאתקן ואוריד את שמך אנא כתוב לי באישי ואעשה לך זאת, אין לי חלילה כל ענין לפגוע בך

      מחק
    2. ר' חיים היקר,

      אני לא יודע איך לפנות אליך אישי, לכן אני מבקש כאן שתוריד את השם שלי, ותודה מראש,

      תודה גם שאתה נותן לי להמשיך בויכוח מבלי לאיים עלי עם וד"לים, וד"ל............

      ואני מבקש ממך ומהעוזר שלך שאם איזה תגובה לא מוצא חן בעיניכם עד כדי כך שזה גורם לכם לאיים על המגיב בטרור מרומז, אז כבר עדיף למחוק את התגובה מאשר להפחיד אנשים........ ואני רציני מאוד בבקשתי,

      עכשיו לעצם הענין שאני מייגע את מוחי איך יכול להיות שלא ידעת פרטים כאלה חשובים וידועים בפוליטיקה הירושלמית\חסידית\קנאית, כמו הקטע הזה של ההשפלה בחתונה וכל מה שקדם לזה,

      אבל יש לי לימוד זכות עליך ר' חיים (יענע זכות......) שהשנאה התהומית העיוורת והחד צדדית שיש לך נגד אתרא קדישא, (כמו נגד גור, ונגד ר"ש אוירבך בקיצור, נגד כל מה שמריח מקצת פרומקייט או קנאות, שכמובן אתה מיד תתרגם את זה לצביעות, כאילו שאצל הפשרנים אין צביעות, רק אצל הפרומערס.... אבל לא נכנס לזה עכשיו) גרם לך לא לדווח על כל זה, כי פשוט לא פירגנת לאתרא קדישא לדבר על זה שיש להם עשרות אלפים בארה"ב שעומדים מאחוריהם ובצד שלהם, ככה שאתה מעדיף לא לדווח על פוליטיקה שלימה ומעניינת מאוד, רק כדי להעלים מהקוראים שלך איזשהו גילוי על תמיכה המונית שיש לאתרא קדישא והכל בגלל שנאה תהומית ועיוורת שיש לך, שיוצא מכל מילה שאתה כותב נגד כל דבר שמריח מפרומקייט או קנאות, כמו אתרא קדישא וגור ור"ש אוירבך, שהצד השווה של כל אילו זה פרומערס,

      ושוב, אם לא מוצא חן בעיניכם התגובה, אנא תמחקו אותו, אבל לא תאיימו עלי עם וד"לים, וד"ל.....

      מחק
    3. ידידי היקר

      אתה איש עיתונות ויודע כי הזמן קצר והמלאכה מרובה ומי כמוך שמכיר אותי שנים יודע כי החומר החם בא לפני הקר

      אשאל אותך כשאני צריך להתעסק עם מלחמות בתוך גור או מלחמות בין התולדותים מה הציבור היום מחכה ורוצה לראות קודם, מה יזעזע ומה תהיה עוד ידיעה. על פחות כיבוד או יותר כיבוד בחופה עדיין העולם לא נפל, אבל על מה שקורה לאחרונה בגור רועדות אמות הסיפים, ולכן צריך לקחת דברים בפרופורציה הנכונה

      הייתי מקבל את טענתך אם היינו בעונת המלפפונים וחומר כזה להחמיץ אתה צודק, הייתי מודה כי משהו לא בסדר איתי. אבל כשיום יום אני מביא חומר שכולו נפץ אתה רוצה שאחליף את זה עם פרוטות?

      מחק
    4. על פי בקשתך תיקנתי הוצאתי את השם

      מחק
    5. עברתי שוב על מה שכתבת ולא התייחסתי לאתרא קדישא אז אעשה זאת כאן בנפרד

      אתרא קדישא איבדה אצלי את האימון לפני 30 שנה כשאליעזר קסטנבאום קנה את השטח לבנות את הקריה של סאטמאר במקום שאני קניתי את השטח של שנים לפניו וברגע האחרון חזרתי בי. מכר לי את זה ר' בצלאל ז'ולטי רבה של ירושלים הוא טיפל בזה, - הוא טיפל בירושה למי שהשטח היה שייך- הוא לא יכל למכור את המקום הרבה שנים בגלל שזה היה על גבי מערות ופחדו להתעסק עם זה. רגע לפני סיום הקניה העמידו אותי על הסכנה שאני יכול לאבד סכום עתק - אז - מפני שלא יתנו לי לבנות שם, אתרא קדישא אז הזהירה אותי ויצאתי מן הענין - הפסדתי הרבה כסף כי חלק כבר היה בידי המוכר

      לאחר שלש שנים אני שומע כי סאטמאר קנו את זה ושאלתי את עצמי איך זה, הלא מדובר במקום שהוא מלא במערות, כששאלתי אז את 'אתרא קדישא' האם יתנו להם לבנות הם התעלמו לא רצו לענות התחמקו, לסאטמאר לא רצו להגיד לא ובנו קריה שלמה על גבי מערות רק מפני שהם נותנים כסף לאתרא קדישא

      כאן איבדו אצלי אתרא קדישא את האימון

      מחק
    6. זה שיש מקומות ואופנים שהם נותנים לבנות ומקומות שלא, זה דבר ידוע והם לא מכחישים את זה, אבל זה שזה תלוי בלקיחת שוחד זה כבר המצאה שלך,
      כנראה שיש להם את השיקולים שלהם לפי ההלכה, ולפעמים לצורך מצוה, או לצורך רבים יש להקל בדברים שלאיש יחיד לא מקילים, כמו בהלכות שבת,

      אבל מה שבטוח במאת האחוזים שאהרלה יקטר הוא לא צדיק יותר גדול מהרב שמידל, מי שרואה את צורת ההתנהלות שלא מול אתרא קדישא, רואה במוחש שזה נובע מנקמה מטורפת,
      וחוץ מזה, אני אישית שמעתי מאחד הכי נאמן עלי, שאהרלה יקטר אמר לו בעצמו בפה מלא, שהוא מתוקצב מאלקטרה ומרשות העתיקות והארכיאולוגים ועוד חברות ששכחתי עכשיו את שמם, במלחמה שלו באתרא קדישא,
      הבן אדם וכל עוזריו פשוט מתעשרים מהסיפור הזה, זה דבר שאני שמעתי מכלי ראשון מפה קודשו בעצמו,

      אז איפה האיפה ואיפה שלך, אתה תמיד מוצא את החסרונות רק בצד שסימנת מראש להילחם נגדו בחד צדדיות זועקת לשמים,
      אני אומר לך בשיא הכינות, התחלתי לקרוא את הבלוג שלך בשקיקה עצומה, והיום אני פותח אותו אם יד על הפה כדי שהקיא שלי לא ילכלך את המקלדת שלי.................

      זה פשוט מגעיל החד צדדיות שלך בעיקר בשלושת הנושאים העיקריים שאתה עוסק בהם יום ולילה, גור, מחבלים (שלא מובן למה אתה לא קורה לרב שטיינמן רב השונאים...)ואתרא קדישא,
      ואם אתה כבר פעם ביובל מביא את הצד שנגדך, אתה לא שוכח להדגיש באותיות קידוש לבנה שאתה עושה את זה כאילו כפאך שד..............

      מחק
    7. אענה לך על פי הסדר שכתבת, ראשית אתרא קדישא, אתה עושה את זה כאילו שפה הם מחמירים ופה הם מקילים ואין זה שוחד. אני מבין שקשה להתמודד עם האמת, תבדוק טוב אצל מי שבנו בשקט בישראל זה היה רק לאחר שהכניסו את הירוקים במקומות הנכונים, וגם אם תטען שזה לא ר' דוד שמידל אז האיש החזק שלו ולא אוסיף כאן

      בנושא הזה לעולם לא תהיה הסכמה בינינו לכן חבל על הוויכוח, וכפי שכתבתי לך קודם אתרא קדישא איבדה אצלי את האימון כשהיא לקחה כסף מסאטמאר לפני יותר משלשים שנה להתיר להם לבנות קריה על גבי מערות שהיו בהם קברים

      ועכשיו בקשר לשמידל ויקטר. אתה עושה את זה כאילו שאני מכיר את אהרלה יקטר ויש לי משהו איתו. מודיע אני לך בזאת, שמעולם בחיי לא ראיתי את יקטר ולא יודע איך הוא נראה, מה שראיתי אולי מתמונה אבל לא יותר מזה, אין לי מניות אצל זה או זה, ואין לי כל ענין מדוע להעדיף את זה על זה, מדובר בתחום שאין לי כל תחרות עימם ומה זה צריך להפריע לי זה או זה. לולא תפסתי את אתרא קדישא לוקחים כסף מסאטמאר לפני שלשים שנה להתיר להם לבנות קריה על גבי מערות וקברים, יתכן והם בכלל לא היו נושא אצלי

      ועכשיו בקשר לחד צדדיות, מתפלא עליך כאהרוני וכסאטמארי האם היום למדת את החד צדדיות? האינך יודע כי המושג של 'חרדי' פירושו חד צדדי? אין דבר כזה להיות חרדי ולא להיות חד צדדי מפני שזה תרתי דסתרי - כתבתי על זה קונטרס שלם להוכיח כי אין במציאות החרדית אחד ויחיד שהוא לא חד צדדי ואשאיר את הנושא לוויכוח איתך במקום אחר

      ועכשיו לעצם הענין. אם יש מי שפתוח לכל צד ויביא את כולם כולל מה שאני לא אוהב זה אצלי. תראה לי עוד מקום אחד שאפשר לכתוב נגד העורך והמנהל של האתר או הבלוג ולא ימחק. אם יש פתיחות לכל צד, אז כאן המקום ולא בכל מקום אחר

      ועכשיו אעבור לשלשה שציינת. ואתחיל בגור. האם אני נגד גור בכל השנים, או שאני הייתי לוחם גדול בעד גור כל כך הרבה שנים עד אשר גיליתי שם את הצבעים הלא יפים. ההבדל ביני לאחרים, שאצלי יש גם ענין של ניתי םפר ונחזי. 'פנים חדשות' 'צוהר' ולפני כן 'צופר' ועיתונים אחרים שלי יעידו כי אין מי אשר כתב ושיבח את גור יותר ממני, הייתי אחד מאנשיו של ה'לב שמחה' במחתרת ביצעתי לו את העבודות הכי מסוכנות באותו זמן במלחמה הגדולה שלו עם הליטאים על החינוך בסמינר ובכמה נושאים אחרים. דוקא מפני שאני לא חד צדדי אני משנה את כיוון הכתיבה בהתאם למה שאני רואה

      מי כמוך מכיר את מלחמתי נגד סאטמאר והעדה החרדית בפרשת בעלזא? לחמתי למענם עד כלות הנפש אף אחד לא עשה למענם את מה שאני שאני עשיתי סיכנחי את חיי למענם, כל מלחמת יוסלה שיינברגר בי בשעתו התחיל בגלל בעלזא, וכאשר צריך לבקר את בעלזא, אני הוא זה שמבקר אותם

      כן, אני נלחם נגד המחבלים מפני שכאן יש לי ענין אידיאולוגי לשבור את הטרור, מן היום הראשון שלי בעבודה הזו הצהרתי כי אני נלחם בכל אלימות והשתלטות של יחידים על הציבור. ובשל עקרון זה, אני נלחם במחבלים ומעריץ את השונאים, מפני שהרב שטיינמן למרות שיכל לעשות כמו המחבלים לפניו להיות עריץ שולט יחיד, הוא לא קיבל את הדרך הזו, הוא מכנס 'מועצת גדולי התןרה' משתף אחרים בהחלטותיו כמו שצריך להיות כשעוסקים בעניני ציבור

      ועל אתרא קדישא כבר כתבתי לך, מבחינתי היום הם קבוצה שכולה חיה ומתבוססת בשוחד ושלמונים זה מה שאני רואה שם. אם היו אנשי אמת, הם לא היו מתירים את החפירות בנשר

      ובאשר לזה שאתה מקיא מן הקורה, אני מקיא יחד איתך וזו המטרה שהציבור יקרא ויקיא את הקורה יבין כי הגיע הזמן לעשות שינוי של ממש להלחם בהנהגה שאינה הנהגה, ולהחזיר את הגלגל קצת אחורנית שנחזור לשפיות וכך נציל את היהדות החרדית

      מחק
    8. אני מתנצל בפניך על זה שאני גוזל מזמנך להכין כתבות למחר,
      ובאותה הזדמנות אני מבקש מאנשי גור שכר על זה שאולי בזה שאני מטרטר את ר' חיים אני מעכב כמה קטעים עסיסיים נגדם...........

      אני לא כל כך בקי בהיסטוריה של הכתיבה שלך, ככה שאני לא יכול להתווכח בענין הזה של הפיכת הצדדים,

      אבל אני ממש לא מסכים איתך בשני דברים, קודם כל זה ממש לא חכם ולא הוגן להגיד שאת העוולות של צד אחד אתה במקרה יודע, ושל הצד השני אתה במקרה לא יודע, אתה כעיתונאי, במיוחד כזה שמתיימר לחנך את העולם מחדש, צריך וחייב לעשות שיעורי בית מינימליים לפני שאתה משמיץ צד אחד, ולדעת אם אין את אותה בעיה של שוחד בצד השני, כדי לא להציג תמונה מעוותת של שחור מול לבן, בכובע של "מחנך העולם" אתה לא בן אדם פרטי שפשוט כותב מה שהוא במקרה יודע,

      ואם אתה יכול להשביע את אשמדאי מלך השדים שיבוא וידווח לך מה שקורה בשלום-בית בין הרבי מגור לשושנתו, אתה בקלות יכול לבקש ממנו טובה קטנה שבדרך הוא יעשה סטופ ויברר את הפרט הקטן הזה שאני הקטן יודע בבירור, על השוחד העצום שהאגודה של יקטר מקבל מכל החברות והאירגונים שיש להם חשבון נגד אתרא קדישא, שאין ספק שזה עולה פי אלף על השוחד שחזקי קלמנוביץ מקבל, (אם הוא בכלל מקבל),
      ואין זה זכותך בכלל להתעלם מהחסרונות של צד אחד בזמן שאתה לא מפסיק לתקוף את הצד האחר באותם עוולות עצמם, זה נקרא שאתה עושה צחוק מהעבודה העיתונית, ובטח מהעבודה החשובה והקדושה של חינוך העולם מחדש.................

      ועוד דבר,
      זה שאתה אומר שחרדי בלי חד צדדיות לא קיים,
      אז מי כמוך יודע שחרדי בלי טרור גם לא קיים, ואם לקחת על עצמך לחנך את העולם בענין הטרור, זה כבר כסף קטן לשלב בתוכנית החינוך גם את ענין החד צדדיות, אבל בטח לא ליהיות זה שמחנך להיות חד צדדי בצורה קיצונית כזאת, שזה מעילה בתפקיד הרם והנישא שנתנו לך מהשמים...........

      מחק
    9. אתה רואה, אני עונה באיחור מפני שיש לו עוד דברים בחיים וגם להם אני צריך להקדיש זמן וכמו שכתבת צריך להכין חומר למחר

      אז קודם אספר לך שאת החומר אני כותב בדרך כלל לפני שאני הולך לישון, במשך היום אני לומד מה קורה בעולם החרדי ובערב אני מוציא את מה שלמדתי ושמעתי במשך היום

      בבחינה הזו של הטרדה אני לא רוצה לכתוב על עצמי שאני בבחינה של הלל שאותו אדם הטריד אותו ורצה לראות אם יצליח להוציא אותו משלוותו, אבל אני זמין בכל עת זה דרכי ויעידו מאות האימיילים שאני עונה יום יום לכל כך הרבה אנשים שפונים אלי

      אלמד אותך כלל ברזל, זה היה דרכי בכל עת, אותי צריך לשכנע, וכששכנעת אותי אכתוב אחרת מכפי שכתבתי אתמול. איני מתבייש במילה 'טעיתי' אני גאה לומר 'צדקה ממני', וכאשר מי אומר דברי אמת אין זה משנה מי זה, מכל מלמדי השכלתי מה שצריך זה רק לדבר בהגיון

      אפתח בהיכן שאתה צודק, שאני מציג את הצד השלילי וממעט בצד החיובי. הלוואי והיום היה של 48 שעות ומספיק זמן לכל. לבלוג שלי מטרה, ומה שמשרת את המטרה קודם לכל דבר אחר, ולצערי בשל המצב הקיים, אין מנוס מלהציג את ה'פני' של החרדים שנסתכל טוב בראי אולי זה יגרום שימצא מי שיעשה את השינוי

      אתה שוב חוזר לאתרא קדישא ויקטר. אז בא אומר לך כאן, שלולא פרשת מתחם גולובנציץ אתרא קדישא ויקטר כלל לא היו מזכרים אצלי, ואם כן בדרך אגב פה ושם כי את מי הם מעניינים?

      הקורה במתחם גולובנציץ הוא פשע מחריד, כאלף וחמש מאות משפחות סובלות רק בגלל האגו של דוד שמידל, ועל זה אסור לשתוק

      בענין הטרור והחד צדדיות אני מסכים איתך במציאות וחולק עליך במה שצריך לעשות. ענין החד צדדיות הוא נגע ופגע רע ואי אפשר לברוח מזה, אבל הוא עדיין לא הורג אנשים. כל ילד חרדי יודע כי בעלזער הוא בעלזער וסאטמארי הוא סאטמארי וגם אם תוכיח באותות ומופתים מדוע שיטתך הצודקת זה לא יעזור לך הוא ימשיך לחיות על פי שיטתו. אבל באשר לטרור כאן אסור להשלים עם מצב של כל דאלים גבר, לרדת לחיי אנשים רק מפני שהם לא מסכימים איתך או שאוהבים ורוצים רבי אחר, את זה חייבים לשבור. מותר לכל אדם לנסות לשכנע את האחר בדברים אבל לא בידיים ובירידה לחיים

      וכאן לנקודה נוספת ואולי הכי חשובה. אם שמת לב, הדגשתי הרבה פעמים כי איני מטיף ל'שיטה' או ל'השקפה' אני מאמין בנהרא נהרא ופשטי'. מבחינתי ממזרחי ועד נטורי קרתא כל מי ששומר תורה ומצוות ויש לו על מי לסמוך מקובל עלי. אני בו זמנית יכול לרקוד עם כולם כאשר הם חיים עם הכלל של נהרא נהרא ופשטי' שפירושו כולם מכבדים את כולם וכל אחד חי בדרכו ושיטתו

      אם תשים לב, אני לא לוחם במחבלים מפני שהם מחבלים, אלא מפני שהם יורדים לחיי כל כך הרבה אנשים, הם שפכו כל כך הרבה דם, ועד היום הזה ישנם מי שסובלים מהם סבל בל יתואר

      אני משתדל לעשות כמיטב אבל ברור שיש גם טעויות שאי אפשר לברוח מהן

      מחק
  15. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  16. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.