רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 8 בפברואר 2013

סיפור לשבת: מיהו האדמו"ר מויזניץ?

בעיירת Vizhnitsa הקטנה בפלך בוקובינא שברומניה (כיום אוקראינה), אזור ערש החסידות שם התבודד המייסד הבעל שם טוב הקדוש עם קונו בהרים ויערות, התגורר יהודי פשוט של פעם שלמחייתו התפרנס מגידול תרנגולים ותרנגולות בלול הגדול שבתחום השדה שבבעלותו וממכירתם לתושבי העיירה.
בשטח התוחם את שדה הלול התגורר יהודי עבדקן, רק גדר קטן ונמוך הבדיל ביניהם, עיניו היו כלות לראות את הלול הגדול והשוקק של שכנו מעבר לגדר, הקנאה והחמדנות השתלטו על מחשבותיו וכשמטרה אחת הייתה נגד עיניו - העברת הלול על תושביו לבעלותו ושלא על מנת לשלם אגורה שחוקה.
באישון ליל חורפי כשהעיירה כולה נמה את שנתה, קם העבדקן ממיטתו ויצא אל השדות וכלי עבודה בידו, בשקט ובזהירות פירק את הגדר המפריד בין שדהו ללול והעתיקה אל מעבר ללול, כך חשב עבר הלול לבעלותו בהיותו בתוך הגדר המסמנת את התחומות לשיטתו.
בבוקר קם בעל הלול ונדהם, את קולו הרים בזעקה 'אוי לי, ראו נא מה קרה', במהירות רץ הוא אל השכן לתהות לפשר הגזלה, אך ההוא בתמימות מעושה ובבת שחוק קפואה ענה לעומתו 'לא אדע למה כוונתך, והלא הלול בתחומי ובבעלותי, הנה לך הגדר התוחם והמפריד ביני ובינך'.
רץ בעל הלול אל רב העיירה 'אנא רבי, עזור לי והצל את רכושי שהשגתי בעמל' הורה הרב לשמש הקהילה לזמן את השכן החמדן שבבואו הכחיש שוב ושוב את פרשיית הגזלה וטען כי הלול בבעלותו זה זמן ועידן, ולראיה הגדר..
קם הרב ממקומו והורה לבעלי הדינים להצטרף אליו בדרכו ללול, סמוך ללול נעצר והורה לשכנים - הטוענים לבעלות לעמוד ממול הכניסה, לשמש הקהילה הורה לפתוח את דלת הלול כשהוא מסביר ואומר: 'שנים טוענים לכתר הבעלות, הבה נפתח את דלת הלול ונראה לאן ולמי ירוצו העופות, ולסימן יהיה לנו, אל מי משניהם שירוצו סימן שהוא הבעלים האמתיים'.
את הסיפור היה מספר הרה"ח והצדיק רבי דוד לייב שוורץ זצ"ל בשנות הגלות בויזניץ - שנות התש"ן. 'פתחו נא רק את הדלת' היה אומר 'ותיווכחו לראות מי מהבנים (הר"י-הרמ"מ) הוא הראוי להיות האד' מויז'ניץ בבוא הימים'.. הדלת נפתחה והעם אמר את דברו..
היום בבוקר, כשראיתי את היומונים מסקרים את ישיבת 'מועצות גדולי התורה' נזכרתי בסיפור.
אקדים ואומר:
ביום רביעי כשהלך האדמו"ר מויזניץ להזמין את אחיו האדמו"ר הרמ"מ מויזניץ להזמין את אחיו לשמחת נישואי נכדו בשבוע הבא ולישיבת מועצת גדולי התורה שתתכנס למחר (אמש-יום ה'; אין זה סוד כי השתתפותו של הרמ"מ הוא אך ורק בשל עובדת היותו אח של.. לאחר שהאח הגדול לקח על עצמו לשדרג את אחיו הצעיר ממנו בי"ג שנים מליגה ח' לליגה א' )קיבלתי את ההודעה הבאה:
"האדמו"ר מויזניץ הגיע לביקור בבית אחיו האד' מויזניץ, האד' מויזניץ קידם בברכה את פני אחיו האד' מויזניץ, האד' מויזניץ האריך בדברים שראה אצל אביהם האד' מויזניץ זצ"ל ולעומתו אף האדמו"ר מויזניץ הרחיב בדברים שראה. בסיום איחל האדמו"ר מויזניץ ברכת לחיים לאדמו"ר מויזניץ והאדמו"ר מויזניץ השיב בברכות לאדמו"ר מויזניץ, האדמו"ר מויזניץ הזמין את האדמו"ר מויזניץ לשמחת החתונה ואילו האדמו"ר מויזניץ הזמין את האדמו"ר מויזניץ לשמחת הבר מצוה. בסיום יצא האדמו"ר מויזניץ ואילו האדמו"ר מויזניץ נשאר בחדר"...
ולמה נזכרתי מזה היום, אמש (ה') לאחר ישיבות המועצות הודיעו בביתו של האדמו"ר הרמ"מ מויזניץ למערכות היומונים כי תוארו של רבם הוא 'האדמו"ר מויזניץ' בלבד וללא שום תואר / סימן זיהוי נוסף, והוסיפו ואמרו כי עיתון שיסקר אחרת את השתתפות רבם בישיבות המועצות אוי לבעליו ולקוראיו כאשר באמנה איתם..
במערכת העיתונים לקחו את האיום ברצינות והחליטו לכתוב "השתתפו, מרנן האדמו"רים מ-: גור, בעלזא, ויזניץ, ערלוי וכו'. כאשר לדידם כל אחד מהקוראים ומהחסידים יחליט למי הכוונה 'האדמו"ר מויזניץ'.
השכם בבוקר החלו הטרטורים של אנשי חצר הרמ"מ שנזעקו ואמרו 'איך לא תתביישו להחרים את הרב'ה שליט"א' במערכות לא נבהלו וענו: 'אנו החרמנו?!? עשינו כבקשתכם ובפירוש כתבנו ויזניץ ללא כל תואר נוסף, ביקשתם לכתוב עליו האדמו"ר מויזניץ וכה כתבנו, יחליטו הקוראים הנבונים למי הכוונה'. החסידים הקדושים השיבו בקול ניחר: 'אוי נו, כשכותבים/אומרים 'האדמו"ר מויזניץ' כולם יודעים שהכוונה לאח המבוגר, כאילו ולא ידעתם מזה????'.....
לסיום, אנקדוטה מעניינת: אמש כשנכנס האדמו"ר מויזניץ לישיבת המועצה המשותפת, שאל בחיוך את מפיק הכינוס יהודה גלבר למקומו על פי הסדר שהוחלט... גלבר החווה בידו לכיוון המקום ואז שאל האדמו"ר: "והיכן יושב אחי (האדמו"ר מויזניץ...) גלבר הראה לו את מקום אחיו האדמו"ר מויזניץ ואז פנה האדמו"ר מויזניץ והתיישב כסא ליד מקום אחיו האדמו"ר מויזניץ.. (מבחן עצמי. התבלבלתם בזהות האדמו"ר מויזניץ ששאל וכו', או לא..)
א גוט שבת!

6 תגובות:

  1. ההגיון לפי כלל של הזכות לציבור לדעת זה שיכתבו האדמור ר''י מויזניץ והאדמו''ר רמ''מ מויזניץ

    זאת לדעת, לפי צוואת האדמו''ר הקודם היורש והממלא מקום הינו רמ''מ ולא ר''י

    אמנם זויפה צוואה אחרת בשנים שהרבי היה חולה אבל יודעים כולם שזה זיוף, רמ''מ מוותר כי טוב לו כך ובגלל כבוד אביו גם כי כך יש לו חסידים שהם 100% שלו וסרים למרותו בכל דבר וענין בצורה טוטאלית ואין לו צורך בחסידים ירושה שיעשו לו רק בעיות וצרות

    השבמחק
  2. מטומטם, מי זה "כולם יודעים" ? צא לרחוב החרדי ותשאל מיהו ר' ישראל ומיהו ר' מנדל, 99 אחוז יאמרו שהראשון איש צדיק והשני מטומטם במצב הטוב.

    גם לחומייני יש מיליוני חסידים שהם סרים למהותו ב-100 אחוז, ובגלל כך עדיף להתגורר באיראן ולא במדינות המערב... חומייני הגר. הייליגע בית משוגעים.

    השבמחק
  3. אנונימי הראשון כולם יודעים שהצוואה הנוכחית הופקדה כשהאדמור הישועות משה זצוקללהה היה צלול אצל יבדל לחיים טובים מרן הגריש הלוי וואזנר שליטא אז אל תקשקש בשכל כי בצוואה היה כתוב וכולם יודעים זאת שההיייייייייייייייייייליגע כרוב ילך לחול או מקום אחר ור שרול שרדפתם אותו עם זריקת ביצים ועוד מרעין בישין ישאר לרבי ור שרול בסך הכל חזר למקומו הטבעי כאח הבכור שמתמנה לאדמור ואצל כל העולם החרדי זה ידוע שר שרול קדוש עליון כשהוא בוכה אל תקראו לי רבי ואילו האח..... שנקרא בפיכם הייייייייייייייייייייייליגע ממש לא נחשב בעולם ככזה והפכתם בציבור החסידי לבדיחה וכמאמר חזל כל הרודף אחר הכבוד הכבוד בורח ממנו

    השבמחק
  4. ללא לקיחת שום צד רציתי לציין מידיעה ממקור מוסמך. לא היה שום צוואה אצל הרב וואזנער. תברר אצל נכדיו

    השבמחק
  5. שרוליסט
    לך תברר ברחוב וכולם יגידו שרבך הוא לא הכי חכם ומקסימום מטומטם ועל אפכם וחמתכם אחיו נהיה חזק מיום ליום בזכות עצמו
    ולא בזכות אחיו וע"ע הביקור בארה"ב שהתקבל בכבוד מלכים יותר מאחיו ,
    רק מה השרוליסטים החליטו לזרום עם הזרם וכל דבר שקורה בצד השני הם אומרים שזה בזכותם המועצת בזכותם הכל בזכותם ולא מבינים שיש עוד אדמורים כאן שרצו את ר' מנדלי במועצת בזכות חוכמתו וגם שהוא היורש האמיתי והויזניצער רבי האמיתי ,
    ועל ר' דוד לייב שוורץ הוא גם לא קיבל את מרותו של האדמו"ר הישועות משה זצ"ל אז מה אתם מקשקשים

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מצחיק אתה ממש עשית לי את היום חחחחחחח.....

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.