רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 בפברואר 2013

ואוהביו כצאת השמש בגבורתו - סופם של הלוחמים במרן הגראי"ל שטיינמן

מאת שלמה מרקוביץ:

כפי שכבר הבאתי בעבר, המדיניות ברשתות הכוללים של הגראי"ל, היא, שלא לפגוע ב"פלסנים", אע"פ שהם שותפים פעילים ויומיומיים בביזויו.
בעניין זה חשוב להביא כמה סיפורים מההיסטוריה הקרובה אשר מגלים מקצה קצהו של גדלות גדולי ישראל שליט"א, המסייעים למי שזקוק לעזרתם, על אף הביזוי שהם חטפו והמשיכו לחטוף מאותם נעזרים.
1.      הסיפור שהתפרסם כבר הוא על חסידות תולדות אהרן, ששלחה להתרים את ר' שמעון גליק, תלמידו של הגראי"ל, והוא הורה חד משמעית כי "זהו מקום תורה, ויש לתמוך בו", למרות שהחסידות משתייכת לנלחמים בגראי"ל בריש גלי.
2.      מה שפחות מפורסם הוא אודות הגרמ"מ ש. (משה מרדכי שולזינגר) זצ"ל, שהיה ראש וראשון ללוחמים בהגראי"ל, הוא תמיד טען כי הרב שך אמר לו כי "אחר מותי תלכו רק להרב אלישיב, ואתם יודעים למי לא", ועוד ועוד ועוד. קרה והוא הסתבך בערבויות גדולות ונשאר נקי מנכסיו (הרבים), ועוד נשאר בעל חוב גדול, מי שהשקיע וטרח למענו היה הגראי"ל, חשוב לציין כי ילדיו של רממ"ש עד היום הם בחוד החנית של הלוחמים בגראי"ל!!
3.      סיפור נוסף עוסק דווקא בגרי"ג אדלשטיין ובבעלי מחלוקת המנסים להפריע להנהגתו בישיבת פוניבז', אחד מהם ר"א גרוסברד, כיהן כ"משגיח" בישיבה, והצטרף למחנה ה"מחבלים", הנ"ל נפל בחובות עצומים, ומי שחילץ אותו מהם היה, הגרי"ג אדלשטיין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.