רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 10 בפברואר 2013

גירות כהלכה, או גירות לשם התעשרות? - עם פטירתו של הרב חיים זאב בומזר המגייר מספר אחד בניו יורק

מה שאכתוב כאן יקפיץ רבים, לכן אקדים שגם אם תטענו כי היתה תקופה שאפשר היה לסמוך על הגירות והיא היתה כהלכה, מה שאכתוב כאן להלן מתייחס למה שבדקתי ועקבתי והניירות והמסמכים בידי - מדובר בעבודה של 30 שנה שאני עוקב אחריו ואחר מעשיו

אקדים, נכנסתי לנושא שלא ברצוני דחפו אותי לכך. ידידי הרב לייבל זאיינאץ מסאן פאולו שבברזיל שלוחו של הרבי מחב"ד לענייני גיור כהלכה לא הרפה ממני ושבוע אחר שבוע לחם בכל כוחו באותם מי שמגיירים שלא כהלכה. אחד ממי שהוא לחם בו בחירוף נפש היה הרב חיים זאב בומזר בטענה כי הוא מגייר שלא כהלכה

בחב"ד יש מי שלא אוהבים את עבודתו של הרב זאייאנץ, מפני שפעם בעת שהרב בומזר בא לדולרים הרבי שאל אותו כמה הוא הכניס תחת כנפי השכינה, מזה למדו כי הרבי הסכים עם מעשיו. אבל צר לי לומר לכל אלו, שאם הוא היה עובר בשנים האחרונות בדולרים הרבי היה נותן לו על הראש ומורה לו להפסיק תיכף ומיד עם גיורים כאלו

בשביל שלא לכתוב סתם דברים באוויר אתן לכם דוגמא מגיור שרבים מן הגולשים מכירים ומי שאינו מכיר יוכל בקלות לברר. הכוונה היא לגיורה של אשתו של גומא אגייר שנעלם לאחרונה וגר במיאמי שבפלורידה. אשתו לא הסכימה לבא לניו יורק להתגייר, אז הוא שילם להרב בומזר 40 אלף דולר במזומנים, הביא אותו במטוס פרטי, ועם שני דיינים נוספים בביתו במיאמי גיירו את אשתו, כשלא היה כל ספק שהיא לא תעזוב את דתה הנוצרית. ועובדה אחר הגיור היא המשיכה ללכת למנזר הנוצרי בימי ראשון

לא רק שהיא לא שמרה שבת ולא כשרות ובודאי שלא טהרת המשפחה, הגיור הזה לא היה שווה דבר. אותו גומא אגייר שידע כי אין לזה ערך חיפש הכשר מרבנים. אז הוא הסתובב סיבוב אצל טרופר ממונסי שלא כאן אפרט את מעשיו הטובים, הוא הסתובב בביתו של ר' שמואל אויערבך והפך לחבר הכי טוב שלו, וכך גם הגיע לחב"ד והפך לחבר הכי טוב של ראשי המוסדות, ואת הכל עשה בעזרת הדולרים, לכולם חילק סכומי עתק, כשכל המטרה היא אחת ויחידה להכיר בשיקסע שלו כיהודיה

האם צריך יותר מזה בשביל להבין מדוע אין ערך לגיוריו?

רוצים רשימה של גירויות כאלו, בידי אוסף ענק, בזכותו של ר' לייבל זאייאנץ שבמשך של ארבעים שנה עוקב אחרי מי שמגיירים שלא כהלכה ומחזיק תיקים על גבי תיקים עם אלפי מסמכים להוכיח כי גיירו שלא כהלכה

הסיבה לגיור הוא הכסף, עושים כאן כסף קל ובסכומי עתק

10 תגובות:

  1. סוף סוף, אחרי למעלה משנה ומעל 3 מליון כניסות קפץ לך הפנים חדשות.
    אינני מכיר את הרב באמזר, ואינני יודע האם הסיפורים נכונים או לא.
    אני כן יודע שלייבל זאיינץ הוא יהודי בעל ממון, ואני כן יודע את מה שכולם בחב"ד ידעו בשנות המ"מים והנו"נים שזאיינץ הוא המממן של שאולזון, ולכן כל הזמן הופיעו ידיעות מפרגנות עליו בפנים חדשות.
    חכיתי זמן רב לראות מתי יצוצו טביעות אצבעות של זאיינץ פה בבלוג, רמז ראשון היה באב אשתקד, בסיום ספר התורה בכותל, כתבת אני מחפש זמן רב להיכנס בחב"ד אבל מה לעשות שיש שם אחדות, וההוכחה הכנסת ס"ת בכותל שהתקיימה באחדות. מי שהיה נוכח באירוע וראה את לייבל זאיינץ עומד על הבימה ושומר על הרב עמר, )עוד קשר בעייי) הבין מדוע כתבת כה אוהד על האירוע.
    לרבי היה ארגון שנקרא הועד למען שלימות העם, ודרכו הרבי עבד ופעל למען תיקון הגזרה האומללה של מיהו יהודי, וועד זה פעל בשנות הלמ"דים והמ"מים ומי שיחפס בסיקורי הפעילות משנים אלו לא ימצא איזכור לשמו ולתמונתו של בעל הממון מברזיל לייבל זאיינץ. כך שאינני יודע מהיכן לקוח התואר שליח הרבי לעיניני מיהו יהודי, גם בעיתון הנתמך על ידו תואר זה איינו מופיע.
    הסיפור עם הרב באמזר לדעתי הוא סיכסוך כלשהו בינו ובין זאיינץ.
    אכן ראינו את זאיינץ מתערב ופועל בעניני מיהו יהודי כשהרב עמר הכשיר את גיורי צהל וכולם יצאו נגדו, כל מלככי פינחתו של זאיינץ שתקו בהוראה מלמעלה, העיתון שנתמך על ידו והאנשים המתוגמלים ממנו, מילאו פיהם מים לנוכח הסערה, וזו לא הפעם הראשונה בה רואים קשר בין הרה"ר עמר לזאיינץ. יאמר לי שאולזון ויאמרו הקוראים מה ההבדל בין גיורי באמזר, לגיורי צה"ל אותם התיר. הרה"ר וזאיינץ גיבה? ומה פשר הקשר בין הרה"ר לזאיינץ?
    לכן, קחו פוסט זה בערבון, אולי היה ואולי לא, מה שכנראה כן נכון שלבאמזר הייתה יריבות עם זאיינץ, וגם זאיינץ הכשיר גיורים בעייתיים.
    וחוץ מזה גם לחיים שאולזון מותר לחיות!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממעט להשיב על תגובות, ובכל זאת הפעם אשיב מפני שכותב התגובה לוקה בבורות ובחוסר ידיעה, ואשתדל לתקן אותו

      וקודם ולפני הכל, אולי יספר לקוראים היכן הכרתי את ר' לייבל זאייאנץ, היכן הפכנו לידידים, אם היה לך את הידע הזה, לא היית כותב כי ר' לייבל לא היה מעסקני 'מיהו יהודי' בשעתו. הכרתי אותו ב'ועד למען שלימות העם' ודרכו של ר' יהודה פלדי ז"ל שעמד בראש הועד עד לפטירתו. אני הייתי המבצע האיש שפרסמתי את הפעילות ויעידו עיתוני 'צופר'צוהר', שם בועד הזה הכרתי את ר' לייבל זאייאנץ שהיה פעיל מרכזי ברחבי העולם בענינים אלו והוא היה שליח הרבי בנושא על כך אני מעיד, מפני שיש לי תשובה מהרבי בנושא הזה שבו הרבי כותב במפורש שאתאם את הפעילות עם ר' יהודה פלדי ז"ל בארץ ועם ר' לייבל זאייאנץ בעניינים הקשורים בפעילות ברחבי העולם ובגירות כהלכה. ר' לייבל היה האיש שעקב אחר מי שמבצעים גירות שלא כהלכה, ובידי מסמכים ששלח לי כבר לפני 33 שנה בשנים שהרבי היה בפעילות מלאה

      מציע אני לך לעבור על הוידאו בחלוקת הדולרים ותמצא אותי מגיע עם ר' שמחה עלבערג יו"ר אגודת הרבנים שידי לא משה מידו במשך של 11 שנה כמעט יום יום היינו יחד ואף למדנו יחד הוא היה מכין איתי את שיעור הדף היומי כל יום, ועם ר' לייבל זאייאנץ שאף מספר לרבי על הנצחון שלי בבית המשפט נגד סאטמאר

      מודיע אני לך בזאת, שלא נהניתי מר' לייבל זאייאנץ בפרוטה אחת ויחידה. הוא היה משלם לי את ההוצאות שהיו לי בענינים שהיו קשורים בו, אם הייתי צריך לחיות ממנו, לא היה לי פת לחם. זה נכון שבתקופת המשפט נגד סאטמאר כשהיה חשש שאצטרך כסף גדול אם היינו מגיעים לטרייל הוא היה זה שהתרוצץ להשיג לי את הכסף, אבל מן השמים לא היינו זקוקים לזה מפני שניצחתי עוד בטרם הגענו לשלב הזה

      ועכשיו בקשר להרב בומזר. עקבתי אחריו כמעט 30 שנה, צילמתי את מי שגייר, הייתי אורב לו במקוה היכן שהיה מגייר, ואם תראה איזה כושיות וסיניות ואחרות שגייר איך הן היו נראות בשעת הגירות היית מתפלץ ולא מאמין, אפילו את המינימום שכל הזה להבין שבמצב כזה לא מגיירים לא היה, מפני שהשוחד יעוור, הוא היה לוקח אלפי דולרים עבור כל גרות

      בקשר להרב עמאר אינני הדובר שלו, ואם תעבור על הפוסטים וגם על מה שכתבתי בעבר, ביקרתי את הרב עמאר בהרבה תחומים, והנה לפני ימים אחדים התייצבתי במאבק בגרמניה לימין החרדים נגד הרב עמאר

      נכון שגם אני צריך לחיות, אבל הבלוג הזה הוא כולו לשם שמים, ואיני נהנה מפרוטה אחת מארגון כלשהו, אני ב"ה לא צריך את זה הקב"ה שלח לי מטמון ואני מסודר לכל חיי

      מחק
  2. לפעמים כשמחמירים בגירות למרות שלפי ההלכה אפשר וראוי להקל יוצא בסוף שגורמים התבוללות (כי הבעל היהודי הולך אחר אשתו לנצרות)

    הרבי סמך על הרב באמזער שהי' אורטדוקסי ומומחה בגירות שיודע איפה ראוי להחמיר ואיפה סכנה ומכשול להחמיר

    מלחמת הרבי היתה בגיורי הרפורמים וגיורים מזוייפים בלי בי"ד ראוי

    לייבל זייאנץ הוא יהודי אמוציונאלי עקשן ובעל מלחמות המעמיד על דעת עצמו ויותר מפעם טועה

    השבמחק
    תשובות
    1. מעיד אני שבדקתי חלק מן התלונות של זאייאנץ ומצאתי אותו צודק. בומזר היה מגייר את מי שהיה ברור מלכתחילה שלא ישמרו שבת וכשרות, והמציאות תוכיח

      לדוגמא הוא גייר את מי שגרה במרחק של 300 מייל מבית כנסת מקוה ומקום שאפשר לקנות אוכל קשר, האם אין זה מספיק להבין כי אחת כזו לא תוכל לשמור על המצוות?

      מחק
  3. כך דרכו של היצר היום אומר לך עשה כך מחר עשה ...
    אתמול המשיח היה בחור טוב ואין טעות לפניו
    לא היום ולא 200 שנה אחרי המשך חיותו
    והיום היה הרבי משנה דעתו !!!!
    זה שאולזון אין אלוקים ואפילו יראת רבו בערבון מוגבל

    מה תגיד חיים על מה שדחפת בשם המשיח שאמר לזווין
    להכנס למועצת של האגודה וזה לא בכלל פלגנות
    כי לא בהכל מסכמים .
    אבל לאגודת ישראל הוא לא נכנס
    כי מפלגה זה מעיד על עצמו בשמו מפלגה / פילוג
    אז תחליט או תבקש מהמשיח שליטא שיחליט
    טוב שהמשיח עמנו בחיים חיותו וב6 טפחיים
    מתחת כי שם איין שליטא וגם בעצם הפנימיות
    הוא בהתגלות ממש שהוא בפנים ואין לחלוק
    שהוא אינו בגדר חיים כי בודאי הוא מת כמאימר
    כל מי שהוא מתחת ל7 טפחים גם לפי שיטת
    7 נשיאי דורנו הוא בבחינת מת

    השבמחק
  4. אינני קשור לחב"ד ולא לזייאנץ, אך אני חייב לספר לכם כי התוודעתי בכלי ראשון לסיפור מסוים בנושא גיורים מזויפים של לא פחות ולא יותר "שלוחי חב"ד", וזייאנץ צווח וצעק ככרוכיא ואף אחד לא האמין לא, אפילו רבני חב"ד לא האמינו לו עד שביררו וחקרו ונדהמו לשמוע כי כל פרט שהוא בסיפר היה מדויק, והם סגרו את הפירצה.
    כך שאינני יודע מה האמת בסיפור הזה, אך זה בטוח שצריך אחד כזה בדור שלנו.

    השבמחק
  5. Chabad rabbis in Melbourne and Sydney have been known to offer and even do geirut for the non-Jewish wives of local Jews.

    But - a very big but - only VERY rich Jews.

    תשאל, תבדוק ותמצא

    השבמחק
  6. אם כבר בענייני גירות עסקינן, את הרב בומזר איני מכיר,
    אבל מכיר 4 אוליגרכים שקשורים זה בזה , 2 ממוסקבה 1 מקייב ואחד מגרוזיה כולם יהודים וידידים וכולם נשאו גויות צעירות בזיווג שני ושלישי וכלם גיירו את הגויות בבית דין של הרב קרליץ
    בבני ברק.

    הרבנים ברוסיה סירבו לגייר וגם הרבנות הראשית לישראל סירבה ואז מישהו סיפר להם שבבני ברק מגיירים מהר וקל- ובזה אחר זה גיירו שם, אין לי מושג אם שילמו וכמה שילמו ולמי שילמו, אבל מכיר אותם אישית שלא שומרים שבת וכשרות ואף פעם לא חשבו לשמור אבל הם אוהבי ישראל ויהודים גאים ונדיבים מאד

    מאז יודעים ברוסיה שרבנות קרליץ זה רבנות טובה ונחמדה וכולם הולכים לשם עם השיקצע לסדר הדברים

    השבמחק
  7. לאנונימי 1

    הרוצה לשקר ירחיק עדותו, כשניתן לך עובדא אודות גיור אשת גומא אגיאר שנעשה על יד באמזער והאשה המגויירת אמרה בפומבי לפני חודשיים לפני עם ואינטרנעט שהיא שמרה כל פעם בבית ועם הילדים (לאחרי "גיורה") חנוכה וקריסטמאס (להבדיל אלף כו') אז אתה בוחר לומר שיש "סכסוך" כל שהוא ביניהם? תגיד לי אולי תשאל המקרובים לאיזה "סכסוך" מדובר? האם על מה שהוא דיבר אתו אודות הגיורים השקריים שהיה עושה עבור כסף כשהיה ידוע לכולם שהוא או היא לא היו מוכנים לשמור כי הוא זה, הלזה "סכסוך
    אתה מתכוון?

    אופן גנב ברענט עס היטל...אם לא היית יכול להתאפק ולמהר לשלוח שקרים על זאייאנץ סימן שאתה קשור באיזה שהוא אופן עם איזה מהגיורים המובלים מכסף בשותפות עם רב הזה ובנתינת הכשר על ידי..."...במקום להתעלם מהטעות שעשיתם במשך עשרות שנים...ולדבר על פעולתיו האחרות בחרתם להכשיר גרות של כסף....

    אכן אתה צודק שגיורי צהל הם בעייתיים, ואני סובר שרב עמאר טעה טעות חמורה בדרך שהוא בחר לעשות, אבל סו"ס מדובר בעניין ונושא שהונח לפניו ממצב הנמצא כן כבר בעשרות שנים והוא חושב לתומו (ועשה טעות חמורה) שהוא יתקן מבפנים כל מה שאפשר לו לתקן, אבל כאן מדובר בתעשייה של גרים (הרבה) שעשו עבור כסף וכסף וכסף בידיים וביודעים (לדוגמא כל אלה שקבלו המון כסף מאגיאר או חשבו שיקבלו ממנו וראה כל אלו הנראים בתמונות אתו וכו').

    השבמחק
  8. אני שליח של הרבי אי שם בארץ הקודש. לפני כמה שנים מקורבת פגשה "גיורת" של הרב בומזר, ולמרות שהמקורבת עצמה עדיין לא שומרת כל מצו' ומנהג, היא פקפקה בכשרות הגיור ופנתה אלי לבדוק.התעודה העידה שהיא גוירה על ידי הרב בומזר. התקשרתי לרב בומזר וסיפרתי לו את התגלית. הזדעזעתי מתשובתו הקלילה ואלי אפילו מזלזלת; הוא לא התבייש ולא הרגיש צורך "לשחק אותה" חרדי ומקפיד על הלכה לכבודי.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.