רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 18 בפברואר 2013

מה קרה שהרבי מגור החליט בפתאומיות מבלי שהתייעץ עם אחרים ומדוע הוא כל כך זועם על ה'גדולים' שלא נשמעים להוראותיו

אם שמתם לב, משהו מאוד מוזר קרה ביומיים האחרונים. הרבי מגור החליט בפתאומיות כי הוא נוסע לארצות הברית, ועוד בטרם שידעו מזה האדמורי"ם מויזניץ וקלויזנבורג כבר יצאה הודעה כי הרבי נוסע במשלחת של 3 אדמורי"ם ו-2 ראשי ישיבות, הוא משוכנע היה כי זה עובד באים עימו ומיד

מה שהפליא עוד יותר, כשהגדולים אמרו כי אינם מוכנים וכי מדובר במשהו פתאומי ואינם יכולים לשנות את הסדר היום צריכים לדעת על כך לפחות שבוע קודם, הוא קפץ כנשוך נחש ולא האמין כי הוא נתן הוראה ולא ממלאים אותה. הם שלחו לומר לו שהיו מאוד רוצים להצטרף אליו אבל דבר כזה צריך לתכנן מראש לסדר עם כל מי שתלוי בהיערכות לנסיעה כזו, החסידים בישראל ובארצות הברית, מדובר גם בפורים שצריכים הכנות למקום כינוס גדול של החסידים וזה לא הולך ברגע, והרבי מגור לא רצה לשמוע הוא זעם והתבטא בביטויים מאוד קשים על  אלו שסירבו להצטרף

חסידי גור מנסים לנחש מה קרה כאן. הנימוק של הטיפול הרפואי, זה נכון שהרבי מאוד רוצה לעשות את זה בחוץ לארץ אבל מאז שזה התפרסם הוא לא יכול לאשר זאת, אז הוא קיוה כי יעשה זאת בעקיפין. אבל מזה הוא כבר התייאש ואין עוד כמעט ספק כי הטיפול יהיה בישראל, אז לשם מה הוא כל כך מיהר?

לא תאמינו למה ששומעים היום בקרב חסידי גור, ואת הדברים שמענו מן החלונות הגבוהים ביותר. הרבי קיבל דו"ח על מה שהיה השבת בבורו פארק, ועל איזו התעלות שהיה לחסידים עם ר' שאול ואיך שנסחפו אחריו, ולכן בשביל שישכחו מזה מהר, הוא החליט שהוא יגיע מיד לבורו פארק ישתתף בשבע ברכות האחרון, יעסיק אותם תקופה, לכן ציוה על בנו ישראל מנחם שימתין ולא ישוב ויחד יעשו שישכחו שר' שאול היה כאן בשבת

עוד דברים מספרים כי אמרו לרבי כי הלא ר' שאול נמצא עכשיו באמריקה אז שיתכנסו והוא ידבר. כשהרבי שמע זאת לא אספר לכם מה שהרבי ענה

כל הסבר אחר עובר לשפיות וענינים שאני מעדיף לא לעסוק בזה מפני כבוד הרבי

12 תגובות:

  1. פורים פורים פורים לנו!

    מי שצריך טיפול ואולי אישפוז דחוף זה מר חיים שאולזון.

    אוח אוח אוח

    הרבה זמן לא צחקתי כמו שצחקתי על הפוסט הזה.


    חיים - שיחקת אותה! ענק שבענקים!

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה בתור חבדניק יכול לצחוק, אבל אנחנו בא לנו לבכות, לאיזה מצב חסידות גור המפוארת מתדרדרת, הלוואי שכל זה היה דמיון, אבל מה לעשות הכל אמת והכל מאושר מכל החצרות שפנו אליהם, והם היו המומים.

      מחק
    2. אנחנו ממש מתפעלים מדמעות התנין שלך, רק למה לקח לך כל כך הרבה זמן לערב את ר שאול אתר לעניין?+

      מחק
    3. קעקערמאן ושות' ערימה של "גיוורענעס" שריסקה את גור והפכה אותה לאסקופה נרמסת.קודם הם מפיצים ספין שכל ילד בגור כבר יודע "שהרבי טס לאמריקה בפורים" וכשקלונם נחשף הם מאשימים את המפרסמים.
      זה לא נמאסתם זה חיסלתם

      מחק
  2. ברור לגמרי שהסיפור הזה לא היה ולא נברא.
    וההוכחה הפשוטה היא מכך שכביכול אמרו לרבי שהרי ר' שאול באמריקה והוא ידבר. הרי כל בר דעת יודע שאין מה לומר דבר כזה ואף אחד בסביבה לא העלה בדעתו ובטח לא על דל שפתיו דברים כגון אלו.

    השבמחק
  3. חיים שיחקת אותה לא רק "טיפש" כמוך קנה את הסיפור\
    גם "חכמה" כמו שרי רוט קנתה את הספין, בדיוק כמו שפירסמה לפני הבחירות שחסידות, פלג באגודת ישראל עומד לחבור לליכוד.

    תזהר יש לך מתחרים חדשים לשוק השקרים, ההכפשות, והספינים.

    השבמחק
  4. מה יהיה? מה? כבר כמה שבועות שהחב"די המת שהחיים לא מניחים לו למות מטריד את מנוחתי, מתגלה אלי כזקנו חציו מפוחם וחציו שרוף ואומר לי: מה יהיה? מה? איך אוכל לכפר על הפילוג בעם ישראל? איך אכפר על כך שאלפי ילדים חב"דים לא יודעים מה זה שמע ישראל אלא רק יחי אדונינו? ר' חיים אני חייב שתעזור לי בעניין כי שמעתי שאתה מאוד מקורב לאדמו"ר מחב"ד זצוק"ל ואפילו יש לך השפעה מסויימת עליו. (בחב"ד מתלחשים עליך שאתה יודע לצפות את מהלכיו כמה שבועות מראש... זה נכון?)

    השבמחק
  5. חברי הגורים, תחזרו לשפיות, מה קורה כאן? כל יום פורים?
    תתחילו להפנים שגור על כל פלגיה עם היושבים על הגדר היא ס"ה 2-3 מהציבור החרדי,וגרי אמת לא מגיע אפילו לחצי אחוז, אז בבקשה שבו בשקט.

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. תגידו נראה לכם אמיתי כל הסיפור הזה? שאולזון ברמה של הרב שאול אלתר והרבי מגור, והרבי מויזניץ וכו'?הוא יודע מחשבות ומבין לבד למה כל אחד עושה מה שהוא עושה. ולכל המגיבים : אני אשה ולא מצווה על ביטול תורה ולימודה, שמעתי על הבלוג הזה בעבודה וגלשתי אליו, ממש נדהמתי למראה עיני: לשון הרע , רכילות, ג"ע וע"ז והכל במסווה של חרדים?! אז מה הפלא שרוצים לגייס את הבנים שלנו?
    מושחתים, נמאסתם!!! תפסיקו לקטרג על עם ישראל וננצל מגזרות קשות, ואז לא יצטרכו לנסוע לאמריקה או להקהיל את צאן קדושים.

    די!!! די!!!! די!!!!

    תנו לנשים לנהל את בלוג, הן משתתפות בשעורי שמירת הלשון, ולא תגענה לזבל המפחיד והקטלני הזה!!!

    כנראה שהקב"ה בערב שבת בין השמשות ברא לחיים שאלוזון - מייסד הבלוג - גיהנום מיוחד. או כתב היתר לעבור על כל התורה הזאת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אה יש פה נשים מחרמן!!!!!!

      מחק
  8. קשה לשים את האצבע על יוצר שכתיבתו הניחה את היסודות שעליהן נבנתה סוגה ספרותית זו. ההתפתחות הייתה הדרגתית מאוד ורבת שלבים. היא החלה עוד בשחר האנושות בדמות סיפור על עולם דמיוני. בעת העתיקה היה ערבוב בין פנטזיה להיסטוריה והיצירות דוגמת האפוס השומרי, עלילות גילגמש, לא הציגו עצמן כפנטזיה, אלא כאמת היסטורית. גם לעמים אחרים היו סיפורים שתיארו את בריאת העולם, סיפרו על מעשי הגיבורים והאלים כמו למשל במהאבהארטה ובראמאיאנה. האודיסיאה כוללת בתוכה יסודות פנטזיים בהם קוסמים ומכשפות, ציקלופים, משני צורה ויצורים בעלי מספר ראשים האוכלים בני אדם. באנגליה נכתב הביאוולף ובפרס השאהנאמה.

    סיפורי אגדה קיבלו דחיפה בימי הביניים עם הופעת יצירות כמו סיפורי אלף לילה ולילה ומבינוגיון, אך רק בעת החדשה התחילו לכתוב סיפורים על תופעות שהיה ברור לקורא שמקורן בדמיונו של המחבר והן לא מתארות מציאות כלשהי. אחד הספרים הראשונים מהסוג הזה הוא מסעות גוליבר, שנכתב במאה ה-18 על ידי ג'ונתן סוויפט.

    הסוגה התפתחה לאיטה עד העת החדשה עת הופיעו היצירות המונומטליות של המאה ה-19 דוגמת הרפתקאות אליס בארץ הפלאות מאת לואיס קרול, מסע הפלאים של נילס הולגרסון מאת סלמה לגרלף ואחרות. הסופרים האלה התבססו על המסורות שכבר היו קיימות בספרות האירופאית ויצקו לתוכה מהות חדשה. ל"הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" יש חשיבות מיוחדת עקב היותו אחד הספרים הבודדים באותה תקופה שמטרתם לא הייתה דידקטית. בעקבות היצירות של הסופרים האלה קיבלה הסוגה דחיפה קדימה ובמחצית הראשונה של המאה ה-20 הופיעו ספרים רבים שעלילתם בדיונית לחלוטין דוגמת הקוסם מארץ עוץ ויצירות אחרות. בשנת 1923 נוסד המגזין וירד טיילס (באנגלית: מעשיות מוזרות). היה זה המגזין הראשון שהיה מבוסס על הסוגה.

    ב-1937 פרסם ג'ון רונלד רעואל טולקין את יצירתו הראשונה - ההוביט. סופר פורה זה שבא מרקע אקדמי ביקש לשדרג את הסוגה. הסופרים שקדמו לא יצרו, ברב המקרים, עולם דמיוני שלם עם מערכת שלמה של חוקים, עמים, היסטוריה, אמונה, שפות וכיוצא באלה. טולקין ביקש לשחזר את המיתולוגיה הגרמאנית העתיקה ולשלבה בפולקלור האנגלוסקסי, השואב את מקורותיו, בין היתר מהפולקלור הגרמאני כי הסקסונים הם אחד העמים הגרמאנים. טולקין המשיך את יצירתו עם הספר שר הטבעות שיצא בשנות ה-50 והותיר אחריו הרבה עבודות לא גמורות שהושלמו ופורסמו על ידי בנו.

    הסופרים שכתבו בתחילת המאה ה-20 ובאמצעה הצליחו להנעים את הסוגה על קוראיה ויוצרים שבאו אחריהם המשיכו את פיתוח הסוגה. אחדים מהם המשיכו להעתיק את ההצלחה של טולקין ויצרו עולמות שכוללים מספר גזעים, היסטוריה, גאוגרפיה ותרבות המזכירים את אלו שהקורא מוצא בספריו של טולקין. בגלל הקושי ליצור עולם שלם, משתמשים סופרים רבים בעולם שנוצר זה מכבר על ידי יוצרים אחרים ופורשים את עלילת ספרם בתוך עולם מוכן. דוגמה מובהקת לכך היא השימוש בעולם קרין שבו מתרחשת עלילת הספרים מסדרת רומח הדרקון. בגלל החזרה הרבה על פורמט קבוע, קוראים פעמים רבות, לתת סוגה זו בשם "פנטזיה נוסחתית" או "פנטזיה גנרית".

    סופרים אחרים ביקשו לפתח עולמות אחרים עם גזעים אחרים ללא קשר לעלילה של טולקין. בין תתי סוגה האלה ניתן למצוא פארודיה פאנטזית שמאפיינת את ספרי עולם הדיסק מאת טרי פראצ'ט. יוצרים אחרים דוגמת ג'יי קיי רולינג לקחו את הפנטזיה לשילוב של עולם בדיוני המודע לקיומו של עולם אמיתי. במידה מסוימת, זאת חזרה על סיפורי דברי ימי נרניה שנכתבו באמצע המאה העשרים.

    ההצלחה הספרותית של הסוגה תרמה את חלקה להתפתחותה בקולנוע, במשחקי וידאו ומחשב ובתעשיות אחרות. ספרים רבים עובדו לסרטים דוגמת טרילוגיית סרטי שר הטבעות. ספרים אחרים משמשים רקע למשחקי מחשב ואחרים דוגמת רומח הדרקון משמשים כרגע לעולם שלם של משחקי תפקידים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.