רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 17 בפברואר 2013

דמגוגיה וטמטום באסיפת הסברה של הטרור בגור נגד הרב ווקסלשטיין בקרית גת

אני יודע ששאולזון יכתוב על כך אבל אין לי ברירה ואל תתייחסו למה שהוא כותב, שאולזון ידווח למרות שהכריזו על הישיבה ככזו שאסור לדווח ולדבר עליה - דיווח מלא בעיקר על הפוליטיקה הקשה אתן לכם בלילה אבל קודם כל ולפני הכל דיווח על התוכן שהוא חשוב מכל ואני ממהר להעלותו מיד:

אמש במוצאי שבת נערכה בקרית גת אסיפת הסברה לגבאים וראשי הקהילה של חסידי גור, המונה כיום למעלה מ-300 משפחות. נאמו בפניהם הרב פישביין הרב יוסף קופרברג והרב אברהם ישעיה גולדפלם מטובי המחנכים בגור ומשגיח בישיבת אמרי אמת.

האסיפה היא ראשונה בשרשרת אסיפות שתיערך בכל ריכוזי גור ברחבי הארץ, זאת לאור המפולת בדעת הקהל על המהלך של סילוק הרב וקסלשטיין מתפקידו לאחר שסירב לדון דין תורה שלא על פי ההלכה.

הצורך הדחוף נוצר להסביר לתושבי הקהילה ההמומים, איך הרב וקסלשטיין שהיה אהוב ואהוד על כל חלקי הציבור ונערץ בעיקר על האדמו"ר אישית, שבתוך זמן קצר שידרג את מעמדו והביא אותו לשמש בכל תפקיד מנהיגותי ובכל ועדה משמעותית, והתבטא אודותיו  בכינויים מופלגים מאד של הערכה לאישיותו ללמדנותו לחוכמתו וליושרתו -לפתע פתאום ברגע אחד הפך למוקצה מחמת מיאוס.

מטרת האסיפה הייתה להלהיט את הרוחות נגד וקסלשטיין ובעד הרדיפות של כל מי  שאינו "הולך בתלם". הרב גולדפלם דיבר על יסוד אמונת חכמים שהוא העיקר וגובר על כל שיקולים אחרים גם על ההלכה, הרב פישביין התבטא שצריכים לזרוק עוד לפחות 100 נוספים על מנת לחזק את השליטה, וחזר פעמים רבות על המשפט: "כל מה שעשינו ואנחנו עושים, הכול לפי ההלכה".

הגדיל להבהיר יו"ר אגודת ישראל הרב קופרברג בתשובה לשאלה מה לעשות במידה והרב וקסלשטיין יבוא לשטיבל, אז יצא המרצע מן השק כאשר קופרברג ענה "הוא מספיק חכם כדי לדעת שמאד לא יהיה כדאי לו להגיע".

למען האמת, הציבור יצא מבולבל למדי, וכפי שאחד הנוכחים הטיב לבטא זאת כאשר קם ותמה, הלא אך לפני מספר חודשים הם שמעו את אותם דברים חוצבי להבות בחשיבות אמונת חכמים מפי המרא דאתרא המושעה, הרב בצלאל וקסלשטיין בעצמו, שאף אחד לא פיקפק עד כה בנאמנותו וחסידותו והתקשרותו האמיתית לאדמו"ר שליט"א, אשר גם עכשיו אילולי בעיית "לא תגורו" הוא היה ממשיך באותם מסרים ביתר שאת וביתר עז, ואם כן מי לידינו יתקע שבתוך תקופה קצרה לא יבואו לכאן שליחים אחרים וידברו את אותם דברים בגנותם של הנואמים דהאידנא?!

לשמע השאלה, שכנראה היתה נחלת הכלל, החוויר קופרברג וענה במילה אחת: "נכון, נכון, נכון, נכון".

בינתיים, בעוד הרב וקסלשטיין מתמקם לו באירופה השליווה ובוחן מספר הצעות רבנות שהוגשו לו, מתארגנים בגור ל"מסע חיזוק" בנסיון לעצור את הדיבורים והתרעומת שהתרחבו לכל חלקי הציבור, ההחלטה בחלונות הגבוהים היא כי יש לצאת ולהודיע באופן רשמי כי הרבי הוא מעל התורה.

ההחלטה לפתוח את כנסי ההסברה דוקא בקרית גת, פשוטה ומובנת למדי. הציבור כאן - וכתוצאה מכך, גם הציבור הכללי בגור - לא קונה את זה שווקסלשטיין בוגד, והוא דווקא מביע סלידה עמוקה מהנעשה. תושבי קרית גת שנקשרו לרב סבורים כי זו עלילת דם מודרנית שטפלו להרב ווקסלשטיין, או לפחות חוסר הבנה וחוסר טקט בכך שניסו להכריח אותו דווקא לשבת בבית דין בו הפסקים מוכתבים מראש.

גורמים מביני עניין אומרים כי יש לברך על כך כי לפחות כעת לראשונה משתמשים לפעילות הטירור בשליחים מטעם ולא מטילים את המשימה על רבנים שתפקידם להורות הוראה ולשמש דוגמא כאנשים שכל אורחותיהם על פי שולחן ערוך. כעת מסע החיזוק כולל את האנשים הנכונים, והרי לא בחינם מכל חברי "בית  הדין" ששימשו בתפקיד זה בעל כרחם לפני כ-10 שנים, לא נמצא אף אחד ב"בית  הדין" של היום, שמאוייש ברבנים חדשים המאויימים בטירור שייעשה להם דוגמת וקסלשטיין, וגם כאן חלקם כבר מצאו תירוצים להימנע והשאר עוד כנראה ימצאו.  עכשיו לפחות "שליחי הבשורה" הם "מחנכים וחסידים" כדוגמת גולדפלם  וקופרברג, שהם האמונים להעביר את מסר רצון הקודש כראוי. כל זה כמובן מבלי לקחת בחשבון את המשתתף הקבוע הרב פישביין, שעיקר תפארתו על היותו מקורב לצד הנכון וכל "רבנותו" מתבטאת אך ורק בהיותו מומחה בדיני שחיטה, אותה הוא מבצע היטב גם כאן.

יחד עם זאת, הואיל וגם ביניהם התגלעה מחלוקת, כאשר הרב גולדפלם הודיע כי הוא מסרב להתבטא במפורש כי דברי האדמו"ר דוחים הלכה מפורשת, ואמר כי הוא רק יבהיר את חשיבות ציות ללא עוררין וללא התחכמויות, ומקסימום יתייחס למצוות עשה של "ושפטתם צדק"  שאין לה מקום, היכן שהרבי מורה אחרת כי הרבי הוא הכי שופט צדק ששייך, ואולי גם מצוות עשה נוספות, אך לא איסורים מפורשים. לכן, לצורך האסיפות הבאות הוחלט להוסיף לו מחנך נוסף הרב מנחם רוטה המפורסם ביכולתו למכור כל דמגוגיה בצורה משכנעת, וכעת הוא מקווה לחזור למרכז הזירה לאחר שעדיין לא מצא שטעלע בחסידות, מאז נזרק מישיבת מאור ישראל לפני 20 שנה. דעתו של רוטה, נכון לעכשיו, ואותה הוא עומד להכריז, כי גם אם הרבי יגיד לחלל שבת מצוה לשמוע בקולו.

יצוין, כי עם תום הערב, נותר קופרברג לשבת עם אברכי הקריה שחפצו להבין את המהלכים הבאים והנסיבות. בתוך הדברים אמר קופרברג בתמימות מעושה: "אף אחד לא אמר להרב ללכת, הוא בוודאי עוד יחזור".

בתוך, כך שורר מתח עצום בחסידות גור זאת כי ביום רביעי הקרוב י' אדר תתקיים לאדמו"ר בדיקה רפואית מכרעת, שתברר האם הועילה סידרת הטיפולים שהסתיימה לפני כמה שבועות, ולאחריה יחליטו הרופאים על סיכויי ההחלמה והאם וכיצד להמשיך בטיפולים.  חסידים ציינו השבוע, כי אל הרבי נכנס יהודי חסיד גור, אף הוא חולה באותה מחלה, והאדמו"ר החמיא לו: הינך נראה טוב. מפה לאוזן עוברת הבקשה להתפלל כל אחד באופן פרטי לרפואת רבי יעקב אריה בן יוטא הענא בתושח"י אמן.

13 תגובות:

  1. שימותו כל העוקרי תורה האלו לא נחרבה ירושלים אלא על ביזוי תלמידי חכמים תפסיקו להיתמם ידידיי הגערעס

    השבמחק
  2. המחלה הנפשית שלו יותר חמורה מהמחלה הגופנית רח"ל.

    השבמחק
  3. למה קופרברג הולך עם כובע רבני?

    השבמחק
  4. גור לפני קריסת מערכות, על כל טרוריסט ישנם עשרות משפחות שנקעה נפשם, ורוצים לחזור לדרכה של גור המקורית כמו על לפני 17 שנה, אין שטיבל אחד בגור שאין חלק ניכר מאוד ממורמרים וכאובים את המצב, אם לא יעצרו את האש בזמן נראה שיהיה התקוממות בלי דרך חזרה, וחבל חבל חבל, מה שהשונאים הכי גרועים של גור כל השנים לא יכלו לעשות, הם עושים זאת במו ידיהם.

    בא נקוה שהשכל יגבר על הרגש והאמת והשלום אהבו.

    השבמחק
  5. יוסל "שוטה הכפר" נער השליחויות של ליצמן ושות'. לא חסידות כאן אלא מאפיה, וכמה טוב שהם רבים בתוכם ופוטרים את היהודים ממכתם

    השבמחק
  6. מי שרוצה לדעת כמה אמת... יש בסיפורי שאולזון הי''ו יזכר שלפני שבוע שלחו לו תמונה של מודעה שפורסמה בקרית- ספר והוא כבר החליט שמדובר בפירסומת של רוני פאלוך לקראת הבחירות במודיעין עילית השבוע מתברר שכולה זה פרסומת למתנות לאביונים של מתן בסתר אז קחו את הדברים שלו בע''מ ...

    השבמחק
  7. נעבעך!!! נעבעך!!! נעבעך!!! עד מתי ???

    השבמחק
  8. תתסכלו טוב בעיניים של י.ק. הוא נראה חולה סופני, והוא עוד ממשיך במעשי ווידוי הריגה.

    השבמחק
  9. בגדול, כולם יודעים את ה"אמת", שהכל מריח לא טוב, והטרור עבר כל גבול, אבל רובם מכורים לתיאוריה שעליהם חונכו מגיל אפס, הרבי הוא משהו "מסטי", שלא ניתן להבינו, הוא רואה למרחוק, ואין לנו כל השגה בקדושתו,

    הבעייה בתיאוריה הזו שהדביקו לאדמו"ר חיהא אשר יהיה, את מכלול התיאורים הרוחניים והמיסטיים, שבעבר שוייכו לבעש"ט ותלמידיו, וכל סוגי התיראורים שהצטברו מאז ועד היום על תלמידי הבעש"ט, מאומצים ללא בלבול אחת לאחת על האדמו"ר שליט"א,

    שורש השימוש בשיטה הזו נעוצה בשני דברים, האת חוסר יכולת למכור ערכים בריח תוכן ועמקות, וחשש לאבד שליטה מקסימלית על חוג כה כגדול, שצריףך מטבע הדברים מנהיג בעל השפעה שינווט את דרכה, האמת, שבדורנו אנו מנהיג שכזה שעושה זאת באמצעות הנחלת ערכים, ולא באמצעות שליטה והוראות - כמעט ואין בנמצא בדורינו היתום, אולי ה"פני מנחם" היה כזה, אילו היה ממשיך עוד כמה שנים, לפניו ה"בית ישראל" בודאי היה כזה,

    עכשיו לקחו את מה שראו אז, ומיישמים את זה בשיטה של הוראות, ובאיזה-שהו מקום זה מחוסר ברירה, אחרת איך תשליט שמירה וכללי התנהגות בחוג כה גדול, איך תשמר את הקיים,

    הבעייה הקשה ביותר בזה, הוא ה"עדר", שבמקום להבין שכל ההנהגה היא מחוסר ברירה סוג של שתלטנות חסרת תוכן, מקדשים את השיטה כאילו היא עצמה התוכן, כאילו אדמו"ר אינו אמצעי רוחני לקיאבת ה' ולעבודתו, אלא הוא עצמו משהו שמימי ומיסטי, כזה שבכל מחיר צריך להשתחוות אליו.

    ולצערנו יש להם מספיק חומר ביהדות לעשת בו שימוש מעוות לשם כך, כגון ככל אשר יורוך, ואפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל,
    הבעייה היא רק שבשום ספר מספרי חז"ל עד לדורות האחרונים אין את הנוסחת פלא הזו ש"כל אחד מקדש את ה"יורוך" שלו.

    בקיצור אפשר להאריך עוד הרבה, בתכלית הכל רדוד ושטחי, וטפשים שמדקלמים משפט שוב ושוב - בסוף מאמינים בו.

    השבמחק
  10. שאולזון אני מאוד מקווה שאתה משלם יותר זול ללאקשן שאתה כונה בסיטונאות.

    קופרבערג הרי על ערס דווי בבית חולים (לא זוכר שפירסמת תמונה מהרבי שהלך לבקר אותו? מה, פתאום הוא חיי ובועט?)

    האדמו"ר בכלל נוסע כל לילה לגרמניה לטיפולים ואין לו כוח אפילו לברית וכ"ש לטיסה לחו"ל.

    הרב ווקסלשטיין הרי אתה בעצמך קיללת כשהוא היה בוועדה לתקשורת וכתבת עלין דברי בוז והבל פתאום הוא חביב גור וצדיק יסוד עולם נחשק?

    חיים

    הבעיה שלך זה לא שאתה משקר ביודעים ובמצח נחושה אתה מערבב חצאי אמיתות עם דמיונות. רואה צילי הרים כהרים ולמרות כל התגובובת החוזרות ונשנות על מצב הנפשי של הרבי שכתובים ע"י אותו חולה נפש אתה מתגאה ב3 מליון צופים?

    אתה גם מטיף לשלום ושלווה בו בזמן שאתה מנסה בכל הכוח ללבות אש המחלוקת.

    יום אחד אתה כותב שהרבי הוא צדיק ותמים ולמחרת אתה נותן לתגובות הכי מכועורות לעלות בלי צינזור מינימלי.

    השבמחק
  11. משה יצחק וישראל שלמה לוי17 בפברואר 2013 בשעה 19:13

    יוסף יצחק, מי ששקרן זה אתה כמובן,
    שאולזון מעולם לא פרסם שהרבי הלך לבקר את קופרברג, להיפך - הוא כתב שלא רק בא לבקר את הסוקולובר רבי. שאולזון רק דיווח את האמת שיוסל קופרברג עבר צינתור בביה"ח.

    השבמחק
  12. מי לא זוכר את שבתאי צבי האחרון שרקדו לפניו יחי אדונינו ורבנו מלך המשיח והוא עודד בידו את השירה.
    מה הוא הפך פתאום לטמבל שלא יודע במי המדובר ?
    ברור כי החתן של הציון לא חשב שהכוונה לרב שך
    היה לו ברור כמו להמן שהכוונה היא לו
    וכאן אני שואל את חיים וכל חבורתו מה פתאום הרבי כבר לא כל יכול נגד ההלכה נגד היהדות ? האם זו לא עיר / חסידות
    הנדחת ?
    עד היום רואים את פירות הבאושים של אותו חתן הציון
    ומה ולמה חיים אתה לא יוצא נגד ונגד הכת חבד שהכי קרובה ליהדות
    איפה האמת שלך חיים ?
    ממה שנשלח לי בסוד הרבי מגור אוכל את הלב שעזר בזמנו
    לחבד היות ורואה שברב שך צדק ורק הזקן מהגיוס ובכי התנין
    צועק היום שחבד בסדר
    וחיים בצדק נלחם בגור היא הרי מחזיקה שחבד באמת כת!!! 

    השבמחק
  13. ספר תהילים פרק מא
    (א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:
    (ב) אַשְׁרֵי מַשְׂכִּיל אֶל דָּל בְּיוֹם רָעָה יְמַלְּטֵהוּ יְדֹוָד:
    (ג) יְדֹוָד יִשְׁמְרֵהוּ וִיחַיֵּהוּ יאשר \{וְאֻשַּׁר\} בָּאָרֶץ וְאַל תִּתְּנֵהוּ בְּנֶפֶשׁ אֹיְבָיו:
    (ד) יְדֹוָד יִסְעָדֶנּוּ עַל עֶרֶשׂ דְּוָי כָּל מִשְׁכָּבוֹ הָפַכְתָּ בְחָלְיוֹ:
    (ה) אַנִי אָמַרְתִּי יְדֹוָד חָנֵּנִי רְפָאָה נַפְשִׁי כִּי חָטָאתִי לָךְ:
    (ו) אוֹיְבַי יֹאמְרוּ רַע לִי מָתַי יָמוּת וְאָבַד שְׁמוֹ:
    (ז) וְאִם בָּא לִרְאוֹת שָׁוְא יְדַבֵּר לִבּוֹ יִקְבָּץ אָוֶן לוֹ יֵצֵא לַחוּץ יְדַבֵּר:
    (ח) יַחַד עָלַי יִתְלַחֲשׁוּ כָּל שׂנְאָי עָלַי יַחְשְׁבוּ רָעָה לִי:
    (ט) דְּבַר בְּלִיַּעַל יָצוּק בּוֹ וַאֲשֶׁר שָׁכַב לֹא יוֹסִיף לָקוּם:
    (י) גַּם אִישׁ שְׁלוֹמִי אֲשֶׁר בָּטַחְתִּי בוֹ אוֹכֵל לַחְמִי הִגְדִּיל עָלַי עָקֵב:
    (יא) וְאַתָּה יְדֹוָד חָנֵּנִי וַהֲקִימֵנִי וַאֲשַׁלְּמָה לָהֶם:
    (יב) בְּזֹאת יָדַעְתִּי כִּי חָפַצְתָּ בִּי כִּי לֹא יָרִיעַ אֹיְבִי עָלָי:
    (יג) וַאֲנִי בְּתֻמִּי תָּמַכְתָּ בִּי וַתַּצִּיבֵנִי לְפָנֶיךָ לְעוֹלָם:
    (יד) בָּרוּךְ יְדֹוָד אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֵהָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן:

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.