רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 14 בפברואר 2013

משפחולוגיה ב'עדה החרדית' נכדו של הרב ווייס מונה לראש מחלקת הכשרות ויהיה חבר בית הדין של 'העדה' במקומו של הרב בלוי

הם ישבעו כי הוא מומחה לעניני כשרות. ואם כן היכן הוא היה עד היום? בתפקיד יו"ר הוא יכל כבר להכנס לפני הרבה זמן, ר' יעקב בלוי ז"ל כבר שנים דיין ב'עדה החרדית'. אבל הוא לא מיהר בטרם לא הבטיחו לו כי יהיה חבר בית הדין, ורק לאחר שזה הובטח לו הוא הגיע ויעסוק בזה וגם בזה

אבל השאלה היא, האם מפני שהוא נכדו של הרב יצחק ווייס ז"ל הוא הופך לראוי לתפקיד של הממונה על הכשרות? ההגיון אומר שבתפקיד זה לוקחים מומחה ולא נכד, אין זה משחק, זה לא ענין לחלוקת שיריים של קוגל, כאן צריך מומחיות והבנה עמוקה בטכגנולוגיה ובכל איך שהיום מייצרים. אבל בשביל' העדה החרדית' לא המומחיות עיקר אלא ה'יחוס' ולכן אין זה פלא מדוע הכשרות נפלה פלאים. במדינות מסויימות זה הפך לביזנעס וב'עדה החרדית' לביזנעס, מה שמכניס יותר כסף זה מה שקובע

ומכאן הידיעה כפי שמדווחת 'העדה החרדית' על המינוי

'העדה החרדית' מינתה היום (ה) את הגאון רבי לייבל וייס, מרבני לונדון, לשמש כרב של מערכת הכשרות הידועה. הרב וייס יעבור להתגורר בישראל בתקופה הקרובה, ומינויו נחשב למינוי שבא בשל רצון הגאב"ד, הגאון רבי יצחק טוביה וייס. ההערכות השונות הן כי מיד לאחר כניסתו לתפקיד ימונה הרב וייס גם כדיין וחבר בבד"ץ.

עד כה שימש הרב וייס כאחד מרבני 'כדתיא', התאחדות הקהילות החרדיות בלונדון.

סבו, בעל ה'מנחת יצחק', כתב עליו בעבר בהיתר ההוראה שניתן לו: "צלל במים רבים ואדירים בים התלמוד והפוסקים. יראתו קודמת לחכמתו, ויודע למגמר שמעתתא ולמסבר, ולאסוקי שמעתא אליבא דהלכתא, בחכמה ודעת ישרה".

המינוי נחשב לסגירת מעגל בתוככי 'העדה החרדית', היות ולפני יותר מ-20 שנ הוכרז בהלווייתו של בעל ה'מנחת יצחק', שנכדו, הרב לייבל וייס, ימונה לחב הבד"ץ ושיעלה לארץ לאחר ה'שבעה'.

על ההחלטה חתמו אז חברי הבד"ץ ובהם הגאב"ד דאז, הגרמ"א פריינד זצ"ל, והראב"ד, הגרי"מ דושינסקיא זצ"ל. ברגע האחרון, דבר המינוי לא יצא אל הפועל. היום, לאחר שנים רבות, התמלא רצון ה'מנחת יצחק' והמעגל הושלם.

בתוך כך, מונה גם הגאון רבי אברהם ישעיה סטריק, כרב מנהל של ועד הכשרות.

כזכור, לפני כחודש נפטר חבר הבד"ץ, הגאון רבי יעקב ישעיה בלוי, ששימש בתפקיד במשך שלושים שנה. מאז פטירתו, נוצר חלל גדול, וגאב"ד העדה הביע רצון עז למלא את המקום על ידי המינוי שיצא היום אל הפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.