רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 18 בפברואר 2013

איך הפכו גדולי המזרחי ליקירי גדולי החרדים המכנים אותם בתוארים גדולים ומדברים בשבחם וגדלותם?


מי שחי את שנות מדינת ישראל שומע ורואה מה שקורה היום לא יכול להאמין למה שהוא רואה בעיניו ושומע באזניו. לפני עשרים שנה להביא מזרחניק לישיבות זה היה בבחינת בל תשקצו. למי שאינו יודע היהדות החרדית השקיעה את שלשים השנים הראשונות בהסברה מדוע המזרחי כל כך גרועה ואסורה, ומדוע דרכם הדרך הפשרנית גרועה מן החילונית. ועד כדי כך שהיו מוכנים לכבד חילונים להביאם לישיבות, אבל חלילה לא מזרחניק

לא אשכח כשד"ר זרח ורהפטיג שהיה שר הדתות פעם הוזמן לביקור בישיבות, קמה קול זעקה גדולה ומרה, פגעו בראשי ישיבות כתבו עליהם דברים קשים, איך העיזו לכבד מזרחניק

והנה, לא יאומן כי יסופר, בשבועות האחרונים אנו רואים משהו מדהים. רבני המזרחי הפכו להיות הכי רצויים אצל גדולי האדמורי"ם והרבנים, מכנים אותם בתוארים הכי מכובדים כאילו היו רבנים חרדים. ואם זה לא די החכי"ם החרדים עושים כל מאמץ להביא את החכי"ם וראשי המזרחי לתוך הישיבות לבקר שם, מקבלים אותם בכבוד מלכים

האם באמת נמחקו כל האידיאולוגיות הן אינן קיימות עוד? האם בשל החשש שהמזרחי עכשיו ישלוט במשרד הדתות ובמשרד החינוך ויישבו על הקופה שממנה מקבלים הישיבות והמוסדות כסף התירו להזיז הצידה כל חשבון אידיאולוגי ולכבדם?

לצערי הגדול אקבע כאן קביעה שכבר כתבתי עליה לפני עשרים שנה, קונטרס שלם כתבתי על זה ועשרות רשימות ומאמרים להוכיח כי נמחקה מן החרדים כל שמץ אידיאולוגי. היום יש דבר אחד ויחיד והוא האינטרס, והיכן שיש כסף הכל מותר אין עוד דבר כזה אסור. מי שניצחו אותנו הם המזרחי, מפני שאנו החרדים הפכנו למזרחי של אז של איך שהם נראו אז, ואוי לה לאותה אידיאולוגיה. אין לי ספק שיצורים מן הסוג של משה שנפלד מתגוללים בקברם איך שכל מה שכתבו הפך להיות לא רלוונטי יותר, הם נקברו יחד עימם

11 תגובות:

  1. הסיבה שהזמינו את רבניהם לישיבות היא אך ורק מפני סכנת הגיוס. לא בגלל משרד הדתות ולא בגלל משרד החינוך אם זה היה מצליח ליצור נתק בינם לבין בנט הכל היה שווה אך לצערנו "אין אמונה ...."

    השבמחק
    תשובות
    1. תכתוב ברור, סכנת הפסקת הקצבאות,
      וחיימקע צודק האידילוגיא מתה מכבר, יש רק תקציבים, קרי כסף.

      מחק
  2. חיים
    הקב"ה מנהל את העולם ולא חיים שאולזון ולא החרדים ולא אף אחד , הקב"ה מכין את עם ישראל לגאולה שלימה , ואז יראו שהאידיאולגיה החרדית היתה עוד עבודה זרה שצריכה להיבטל מן העולם , והקב"ה ברחמיו המרובים עושה את זה בצורה הדרגתית.
    כשיתברר לחרדים מיהו המשיח הם לא ידעו מה לעשות עם עצמם.

    השבמחק
    תשובות
    1. משמע מדבריך שאתה יודע מיהו המשיח -

      ואם כן למה לא תהיה ממזכי הרבים ותגלה גם לנו ?

      מחק
    2. מי שרוצה את משיח באמת יודע מיהו , ומי שלא רוצה אותו , אין לי מה לזכות אותו.

      מחק
  3. בתור מיזרוחניק גאה
    התבגרנו, חנופה זולה מסוג זה או התפעלות מבית מדרש הומה כבר אינם פועלים.
    זכורה היטב הלהיטות החרדית אחרי שטעלעס שבשבילם הם מוכנים למכור כל דבר.

    השבמחק
  4. זהו שקר בוטה להגיד שהמזרחי של אז כל מה שעניין אותם זה כסף. מאז ומתמיד המזרחי שאפה לחבר בין החרדים לעולמות האחרים בחיים בישראל.
    וגם, מאז ומתמיד, כסף עניין את כולם.
    די לצביעות!
    ראיתי אתמול ב"בחדרי חרדים" שבנט הושפע מהביקור במיר ואני תוהה לעצמי למה החרדים ממשיכים לעבוד על עצמם ככה? הרי ברור שבנט ראה ישיבות מימיו ולהגיד שמיר הייתה הישיבה הראשונה שראה זו בדיוק הבעייה של החרדים שחושבים שהם המציאו את עולם הישיבות ושהיום אין ישיבות בעולם של הציונות הדתית.
    כל פעם גורם לי לחשוב שהחרדים באמת מאמינים שהשמש זורחת להם מהתחת (וסליחה על הביטוי)

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב , סלחנו לך על הביטוי - אבל מי יסלח לך על עוון ניבול פה ?

      אתה מתכוון להוציא צשם רע ל"מיזרוחניקים" ?

      מחק
  5. הרב חיים שאולזון הרחיב כשאול פיו כנגד הרב שך.
    דברים שאף מזרחניק לא היה מעיז אפילו לחשוב.
    אם הרב חיים שאולזון צדק אז - מוטב להיות מזרחניק
    מוקיר רבנן מאשר חרדי מבזה תלמידי חכמים

    השבמחק
  6. "האם בשל החשש שהמזרחי עכשיו ישלוט במשרד הדתות ובמשרד החינוך ויישבו על הקופה שממנה מקבלים הישיבות והמוסדות כסף! התירו להזיז הצידה כל חשבון אידיאולוגי ולכבדם?"

    מאז המלכות דלה של בעלז נסתפּח למינות!
    בעלז= מזרחי/יבנה 'וחכמיה'

    השבמחק
  7. המפלגות החרדיות הרי היו תמיד למכירה בעיקר ש"ס. הכשר בית יוסף יכשיר כריכי בשר חזיר בגבינה אם רק ישלמו להם...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.