רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 7 בפברואר 2013

תקנת ר' ישראל שלא יילכו עם הנשים נובעת מתקנת דודו לפני יותר מעשרים שנה כשציוה שכל מי שמטייל עם אשתו שיסיר את השטריימל

רבים התפלאו ולא הבינו מהיכן זה נובע, מדוע נזכר ר' ישראל בענין של גברים ונשים ההולכים יחדיו, אז אני מביא לכם כאן ידיעה ב'פנים חדשות' לפני יותר מעשרים שנה על דברי מוסר קשים של הרבי רבי מאטאלע מויזניץ דודו של ר' ישראל לחסידיו שם הוא ייסר את אלו שמטיילים עם נשותיהם וקובע, כי מי שמטייל עם אשתו שיסיר בבקשה את השטריימל

מעניין שר' ישראל לא אמר זאת, שפירושו שגם מי שמטייל עם אשתו עדיין מותר לו להמשיך ולחבוש שטריימל, אבל הוא רוצה לראות את חסידיו הולכים לבד בלי האשה

יצויין כי מקורביו אומרים כי הכוונה היתה לחסידים ממש ולחשובע יונגעלייט, הוא רוצה כי בעתיד ידריכו את הצעירים לנהוג ככה, כך שבדור הבא זה יהיה מנהג וויזניץ אבל יסלח למי שכבר רגילים בכך, ולהפסיק יכול לגרום לקלקול השלום בית, לאלו אין כוונת הדברים

4 תגובות:

  1. אחדים מחסידי ויז'ניץ ביקשו מנשותיהם לעזוב את הבית לבית הוריהן עם הילדים בגלל התקנה החדשה של הרבי מויז'ניץ. ברור שאם אסור ללכת ביחד ברחוב אסור גם לגור ביחד. אין בזה ספק. יש לפחות ארבעים משפחות שנפרדו מאז התקנה.

    השבמחק
  2. נו בוודאי זה כך, הכל הוא לוקח מדודו ולא מאביו, הוא ממליץ לחסידיו כי הוא לא רעבה, (זה דרך אגב נכון) ומי שרוצה לנסוע לימים הנוראים לדודו, הרשות בידו. כי דרך דודו מצא חן בעיניו יותר מדרך אביו.
    אגב גם דודו ברח מאביו האמ"ח זי"ע לסטאמאר, כי זה מצא חן בעיניו יותר, אז גם הוא הולך בדרכיו. יד-ביד

    השבמחק
  3. כל היום הוא רק מדבר מהעניינים האלו (ראה את השיחה שלו שהו נתן לאברכים לפני שלושה שבועות) אין כבר דברים אחרים ממה לדבר, אין כבר תורה - אין כבר יר"ש - אין כבר מידות טובות.

    אביו הק' לעיתים רחוקות ונדירות מאד, שהוא העלה את הנושאים האלו, וגם כשהוא כבר העלה את העניינים האלו, הוא קיים את המאמר "וכב' ה' הסתר דבר". הרי נושאים אלו הם מן הדברים שהצנעה יפה לו, ולא שכל תינוק ותינוקות ידושו בהם. ולאן הגענו ?
    אמר לי חסיד וויז'ניץ אחד בכאב לב אמיתי, לא ראינו אצל רבינו זי"ע שבכל שני וחמישי הוא הפגיז אותנו בתקנות חדשות שונות ומשונות, ואילו ר' ישראל שליט"א מעת שעלה על כסא האדמור"ת רשמתי לי כבר 230 תקנות, וזאת מדובר על 11 חודשים בס"ה, ולאן ולהיכן זה יגיע ?

    השבמחק
  4. מי שמדבר על ר' ישראל לא יסולח לו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.