רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 בפברואר 2013

בין משה רבינו שאמר מי יתן ויהיו כל עם ה' נביאים לבין הרבי'ס של ימינו שממלאים את בקשת הבנים ויורדים לחיי נביאי ה' - כמה שורות לכבוד היארצייט של ה'פני מנחם'

כבר כתבתי עליו כל כך הרבה במשך השנים ואולי צריך עוד הרבה להוסיף, אבל כאן אעשה זאת בקיצור גדול, אגע בנקודה אחת, מפני שהוא ובניו סבלו מן הענין הזה סבל בל יתואר

אין זה סוד כי ה'פני מנחם' היה תלמיד חכם עצום. אישית נהנתי ממנו, הייתי לוקח אותו מירושלים לתל אביב, כשהייתי מנהל מחלקת הארגון של אגודת ישראל, ואז ר' פנחס מנחם אלתר מאוחר יותר ה'פני מנחם' היה יו"ר המרכז הייתי נוסע כל יום מירושלים לתל אביב והייתי לוקח אותו איתי כשהיה צריך להיות בתל אביב. הרבה פעמים הייתי לוקח אותו לישיבות המרכז, הייתי מתווכח עמו בדרך, היתה זו הנאה אדירה ליהנות מתלמיד לכם עצום. בניו אחריו אחד אחד מוכשרים תלמידי חכמים מופלגים, אבל דוקא הם הראויים לתפקידים בכירים בגור, ולפחות כראשי ישיבה, ירדו לחייהם ועשו הכל להדיחם. הבן ר' יצחק דוד שהיה ראש ישיבה בחיפה עשו הכל לסגור לו את הישיבה. ומה עשו ועושים לר' שאול אין צורך למנות מפני שספרים שלמים לא יספיקו. עשו הכל למנוע מהם את היכולת לומר שיעורים, וחבל

המצב הזה הזכיר לי את משה רבינו, היה זה בנו גרשם שבא אליו וסיפר לו כי אלדד ומידד מתנבאים במחנה, הוא רצה שהאבא שלו יכניס אותם לבית סוהר יירד לחייהם, וככה הוא יבטיח לעצמו את ההנהגה בעתיד. אבל בואו וראו מה אמר משה רבינו לבנו, מי יתן ויהיו כל עם ה' נביאים, אדרבה ואדרבה שיהיו עוד כאלו

בימינו, כשמי מצליח יורדים לחייו מפחדים ממנו, עושים הכל להזיז אותו הצידה, ומה לנו יותר מאשר בגור, כל מי שהוא משכמו ומעלה יורדים לחייו, ומדוע? מפני שיש מי שחוששים, הם רוצים לתפוס את ההנהגה אבל אינם מגיעים לקרסולי הקרסול של אלו הראויים והיכולים, אז מה הם עושים, רצים לרבי ומבקשים 'כלאם' לתת אישור לטרור להכות בהם ומה שיותר

16 תגובות:

  1. עם הארץ זה בנו גרשום ?זה יהושע.ויש לך עוד בית כנסת שאתה רב? גם את התורה אתה מזייף לניגוח ירבים פוליטיים? טיפש מטופש, לא את האדמורים היו צריכים לסרס אלא את אבא שלך.

    השבמחק
  2. תכניס לעצמך טוב טוב לראש בגור לא מכבדים ת"ח לא יעזור לך כלום !!!בזמן הא"א ר מנחם זמבא פאר יהדות פולין עמד בטיש כאחרון החסידים[כזבל כמוך]רק אחרי שהאדמור מאוסטרובצא ביקש פעמים מהא"א להושיבו קיבל מקום.

    המאקווא רוב מספר שר"י ליטאי ידוע סיפר לו שרצה להתקרב לגור בגלל הת"ח העצומים שפגש בשטיבלך של וורשה אבל כשראה שלא מכבדים ת"ח כנ"ל עזב,

    האם אתה חושב שהנפש החיים שאומר שהחסידים מבזים ת"ח משקר???
    זו אמת לאמיתה בדיוק כמו שלא מכבדים יהודי שמתפלל3 פעמים ביום
    או יהודי ששומר שבת.
    אם למדת תורה הרבה אל תחזיק טובה לעמצך כי לכך נוצרת.

    החסידים היו נגד[כשיטה] להעזר בשלא לשמה[קנאה ,כבוד, גאווה,]
    כדי להגיע ללשמה,עדיף מעט תורה אבל נקיה מאשר הרבה עם הגלגלי עזר של קנאה כבוד וגאווה.

    אנחנו נמשיך לבזות יחסנים כדי לעזור להם לעבוד את הבורא לשם שמים,או כמו שהפ"מ בעצמו אמר ראיתי שאני מקבל הרבה כבוד בתור בן רבי אז השתדלתי לאסוף לעצמי בזיונות,פה הרבי מחלק אותם חינם לכל הנצרכים.

    בדיוק כמו שמספר בעל הסולם שרבו [נכד היהודי הפוריסובר] היה מבזהו ,ומשפילו ברבים כדי שעבודתו תעשה לשם שמים בלי פניות.

    מי שלא מתאימה לו חסידות קאצק והחום של המטבח[הסנה הבוער]
    מפריעה לו שיחפש עגל זהב לעבוד אותו.
    פה מציעים דם יזע ודמעות מי שמוכן לאתגר מוזמן.

    השבמחק
  3. האם בחסידות שמייסדה החידושי הרים שאמר וסיפר שהגיע לקאצק,
    כי מחפש רבי שינקרו בגידיו,ייסרו בשוטים, ולא רבי שמפנק, מחבק ועושה מסזים...שהיו לו 13 סיבות עם ילדיו בגלל זה ,
    [400]הספסלים שנוספו[כוורט של הר"ים] חושבים שהם יגידו דעה???

    האם הרי"ם שהשתבח בעצמו במידת עין טובה, וגער בחסידים שעשו שורות לבני הקאצקר [שמכשילים אותם בכבוד] גם תגידו שהוא לא פירגן?
    אני מבין שאתה לא יודע איך פותחים דף גמרא אבל גם סיפורי הבסיס של החסידות הזאת אתה לא מכיר?כל היום בנט?בלי להשתמש בשכל בכלל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם זה המסקנה ממה שסיפורי החסידות לימדה אותך, אתה אפילו לא בגדר חסיד שוטה.

      מחק
    2. אין פה מקום לפרשנויות ומסקנות הכל כתוב מפורש צריך רק ראש עקום לראות את ההפך,

      מחק
  4. יש להוסיף שראש ישיבת בולטימור היה מספר שהיום לא היה עומד שום בן ישיבה במוסרו וגערותיו של הסבא מקלם,מוסר שנתן לתלמידים הגדולים ביותר כדוגמת ר אהרן רוטלר או ר יצחק הוטנר.

    יש לציין שפעם הגיע המשגיח של מיר ר ירוחם[כשכבר כיהןכמשגיח]
    והסבא נתן לו תוכחות מוסר[בזיונות..]שהתלמידים חשבו שלא יבוא יותר והגיע לשמוע כך כמה ימים. למרות שכל יום היה חריף מקודמו.

    אנחנו רוצים לראות איך הת"ח שלנו עובדים את הבורא אחרי המכה שקיבלו.[הוורט של הקאצקר]ב"ה יש לנו ת"ח כמו בדור הקודם שיודעים לקבל תוכחה ולא צריך לפנק אותם כמו תינוקות.

    השבמחק

  5. בין גערה זלזול או סניטה, עד להיות רודף ויורד לחיי השני עם שנאה ורשעות אכזרית, ההבדל הוא כרחוק מזרח ממערב.

    השבמחק
  6. בעל הסולם כותב בזיונות ,בושות, תלמידי המשגיח ממיר היו בטוחים שלא יחזור לא מדובר בזוטות!!! הרב מקוטנא עזב מיד אחרי שהגיע ......שינקר את גידי.... ייסרני בשוטים ובעקרבים יש מבין טיפש,ספסל!!!

    תבין המיקום שלו על הבלטה הנכונה בחדר או כן קיבל עליה או לא קיבל עליה זה באמת סניטה ולא יותר, אבל בקאצק זה כאב הרבה יותר.

    כמה שתדרשו יותר כבוד ליחסנים כך נאמנים עלינו דברי חז"ל שיקבלו פחות ואם צריך נעזור להם הם לא יצטרכו לחפש בזיונות....

    השבמחק
  7. גם הרב רפאל שהתקרב לגור בזמן הב"י סיפר שכמה פעמים חשב לעזוב בגלל הפדיחות שהאדמור עשה לו ברבים אבל האמת היתה אהובה לו מכל לכן חזר, מי שמחפש שטעלע, שטיח אדום, כרכורים סביבו שיחפש את זה אצל הליטאים, לא פה!! לא פה....זה לא הבית מדרש לזה.

    הראש ישיבה מורנו שאול אמר עליכם בלעג כיוון שאבי ביקש להתחזק במדת עין טובה החסידים השוטים הנ"ל חשבו למי הם יכולים יותר לעזור, ולפרגן?הרי לבני הרבי חסר עכשיו הסוס לרכב עליו,[כמו שכתוב שאם היה עשיר וירד מנכסיו נותנים אפילו סוס חרכב]

    ועכשיו הם בחרו את התפקיד של המן ורצים בכל העולם וצועקים ככה יעשה לאיש אשר אנחנו חפצים ביקרו.

    השבמחק
  8. הזכרת את הרבי הבית ישראל זי"ע , כמה חכינו לאיזה גערה ממנו, הלא אחר גערה באה כ"כ הרבה אהבה, עשרת מונים מהגערה, הוי, כמה מתוק זה היה, חבל על דאבדין ולא משתכחין.

    השבמחק
  9. גם מורנו ר י"ד אומר שהוא לא מבין למה נעלבים בשבילו שבמקום להגיד שיעור בחיפה הוא אומר בבני ברק, מה למען השם ההבדל? אבל מכל זה דבר אחד ברור לפעמים צריך לכתות את נחש הנחושת אם טועים אחריו,
    אם אנשים חושבים שאדמור זה סוג של סלברטי משהוא כמו בר רפאלי עם זקן ופאות , צריך פה טיפול שורש....אדמורות זו לא עוגה תלת שכבתית של כסף כבוד וכח ולא יחלקו פרוסות למקורבים.

    יעקרו את הדבר הזה שהיה בזוי על החסידים עד לאחד ,שעלעלס,חזקות,ירושות, ועוד כל מיני תופינים מהסוג הזהה.

    השבמחק
  10. אוי ר' חיים...
    "הייתי מתווכח איתו"
    מי אתה למען ה'????????????

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה כמויות של טיפשות צריכים כדי לטעון ולרחם על ר שאול שסובל "מכובש נבואתו"
      זה לא שהתלמידים צריכים את הרב והוא נוצר בשבילם[הרב מושאל לתלמידים]אלא הם נוצרו בשבילו ,כדי שבני הפ"מ יוכלו להראות כמה הם יודעים ללמוד,אפילו אצל הליטואקס לא הגיעו לרמות כאלה ......

      צריך כשרון מיוחד לרחם על המפונקים האלה שמגיל צעיר אמרו שיעורים,הוא לא מרחם על אלפי אברכים מוכשרים, הן בציבור
      הליטאי והן בחסידי שאין להם ייחוס וקשרים ונאלצים לכבוש את נבואתם....

      מזכיר את הרחמנות המטופשת על ישראלצה מיזניץ שהודח לכמה שנים מתפקיד יורש העצר, כמה רחמים וסימפטיה הוא קיבל מהציבור החרדי הדפוק?מה בסך הכל היה הוא נאלץ לחיות כמו אלפי אברכים בבני ברק,איך קראו לזה שנות "הגלות" במקום לגור ברחוב פלוני בבני ברק הוא גר ברחוב אלמוני.
      אגב הוא צריך להיות מיליונר לפי כמות המספרים שתמכו "במסכן"

      מחק
  11. דווקא יש לו את האימייל שלי אבל הוא לא היה מוכן להעלות את הפוסטים שלי יש לי רשות רק להגיב.אני כנראה לא מוכן לשלם כמוכם.
    ואם אתה מוכן לתת את שלך חיים יקשר ביננו.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה ויכוח מרתק בין "פרחחי גור"[גולשי האינטרנט]לבין נציגי כ"ק {הגולשים באינטרנט...}כמה ריקנות יש בטוענים הנלעגים לכתר קאצק.לא חסידות ובטח לא תורה סתם עדר בהמות ששועט ללא מנהיג.

      מחק
  12. להכניס כל ההשחתה בקדושה ,רק גור יכול

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.