מכתב של אגודאי שבור:
בכל מקום אנשים מזדעזעים מהסיפור עם האדמו"ר מבוסטון, שגורש בבושת פנים מה'מועצת', לעיני "כל" ישראל, ואדמורי"ם מפורסמים עברו ראו ושתקו.
בכל מקום אנשים מזדעזעים מהסיפור עם האדמו"ר מבוסטון, שגורש בבושת פנים מה'מועצת', לעיני "כל" ישראל, ואדמורי"ם מפורסמים עברו ראו ושתקו.
משהו שמזכיר את הסיפור בגיטין נ"ז של קמצא ובר קמצא, מדשתקי רבנן ש"מ ניחא להו, וחרבה ירושלים.
אני הזדעזעתי ממשהו אחר.
כעסקן
המקורב לאגודה קרוב לארבעים שנה, אני זוכר את ה'מועצת בה"א הידיעה, שישבו
בה גדולי עולם באמת ענקי רוח, לא לפי מספר החסידים שלהם נמדדה חברותם
במועצת, אלא לפי עיני כל ישראל, אלו שכלל ישראל סמך עליהם באמת, הם אלו
שישבו מסובים סביב לשולחן המועצת.
אני מסתכל על חברי המועצת היום, ושואל אלו הדוגמה הרוחנית שלנו?
הם אלו שאמורים להחליט בעבורינו עניני הרי גורל, ועלינו לסמוך שדעתם דעת תורה, ואין להם שום נגיעה אישית?
בא נראה מי הם חברי מועצת גדולי התורה של היום, שעליהם אני אמור לסמוך, והם אמורים להיות הדוגמה האישית בעבורי:
האדמו"ר מגור - אני לא צריך ר' חיים להאריך בדיבור, אתה כבר מאריך יותר מידי.
האדמו"ר מבעלזא - כל המחלוקות שניהל במשך השנים היו על טהרת ה"לשם שמים"...!
האדמו"ר מסלונים - מדוע מסרב הוא להשלים עם בן דודו האדמו"ר מסלאנים, ששיגר אליו כ"כ הרבה שליחים בענין?
האדמו"ר מצאנז - שרודף עד חרמה את אחותו וגיסו ווייס, ומנהל מחלוקת ירושה עם אחיו האדמו"ר מארה"ב?
האדמו"ר מביאלה - שרדף בטרור קשה את אמו הרבנית ואת האחים שלו?
האדמו"
מבויאין - ש"זרק" את ילדי מאיר פרוש מהחסידות, בגלל שאביהם לא ציית לו. הם
עמדו והתחננו, מה אנו אשמים ב"חטאו" של אבינו, לנתק אותנו ממקום שאנו
מסתובבים בו כ"כ הרבה שנים, אלו הם החברים שלנו מהתלמוד תורה, והישיבה,
והוא לא שעה לבקשתם וזרק אותם.
האדמו"ר מסאדיגורה - ש"זרק" את זה שהקים מהמסד עד הטפחות את כל מוסדות סאדיגורה - חיים יצחק כהן?
נכון,
לכל מחלוקת יהיה לחסידים תירוץ, סלאנים רב עם האבא, וביאלה ימצא תירוץ למה
לרדוף את האמא ולעבור על עשרת הדברות, וצאנז יגידו שהאחות התחילה, ובויאן
יגידו שלא היה ברירה כי רק ככה יכלו לזרוק גם את האבא, וסאדיגורה יגיד שכהן
גנב [אפילו שבדין תורה אצל הרב שפרן כהן ניצח].
אבל מפני הדור אנו רוצים לראות
"יותר", דוגמה אישית, ואם הם מתנהגים בבית שלהם כמו בריונים, איך הם רוצים
שאנחנו נקבל את הדעת "תורה" שלהם.
הסיפור של בוסטון היה רק תזכורת, שבחיי היום הרגילים ה"גדולים" הללו לא מתנהגים כראוי.
קשוט עצמך תחילה ואח"כ קשוט אחרים.
עכשיו כתבת דברים כדרבונות, את כל האמת. על מי שמכהן כגדולי הדור
השבמחקואם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר,
וודאי יענו לעצמם האדמורים שיש להם סיבה, אבל השאלה האמיתי אם כלפי שמיא זה גם תשובה או רק זריית חלו בעיני ציבור מאמיניו.
שלא יאמרו מה קרה לדור, אם אלה מנהיגיו הרי הדור זהב !!!!
די פאשאלטענע שרייבער און גהנום וועסטו פלאקערן פארן שרייבן אזעלכע ווערטער אויף גדולי ישראל!
מחקנידעריגע מענטש! לערן אביסל ספרי מוסר (אויב די ווייסט בכלל פון וועלכע זייט צו עפענען א ספר)וועסטו זעהן אז "ההיפך זה נכון"
פאדארבענע בריאה מיש דיך נישט אריין און מחלוקת פון גדולי ישראל.
וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק! אמן.
אל תאמר שהדורות הראשונים וכו'.
השבמחקלא הגזמת קצת לגבי האדמו"ר מביאלה ? אתה מכיר את הסיפור?
השבמחקכלל ידוע שפעמיים שלילי הכוונה חיובי!!!
השבמחקהאם יתכן שזה המצב?!!!!
מה אם לא אלמן ישראל????
הרי כמו שאברהם אבינו ראה בירה דולקת והסיק מסקנה, מה כולם חשבו??
אלא שכולם חשבו שבאם דירה דולקת כנראה שאין מנהיג. ואאע"ה הבין שחייב להיות שיש מנהיג לבירה!!!!!!!!!!!
האם נאמר שבקשתו של משה רבנו "ועל תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רועה" לא התקבלה???????!!!!!!
והאם נחשוב שלבקשתו יש תאריך פקיעת תוקף!!!!!!!!!!!
נקודה למחשבה....
לסכם את הנכתב,
השבמחקרק האדמו"ר מבוסטון ראוי לשבת במועצת?
עליו פשוט לא מצאת מה ללכלך?
או שפחדת שהרשימה תהיה גדולה מדי וזה מחייב פוסט נפרד?
זה הכל נובע מזה שהיהדות שנקראת חדרית קופאת על שמריה כבר יותר מ-200 שנה ולכן הכל נראה מחריד יותר ויותר על כל דור שעובר.
השבמחקאיפוא היהדות שהייתה מתפתחת עם השנים? זה נעצר!
ככה אנחנו נראים.
קודם כל הבוסטונר בחור אלים למה המקל הזה ביד
השבמחקמה זה להרביץ אתו לזה צריך את מקל האדמורים ?
וגם האדמ״ור הצדיק הנל גם לו ברוך השם מריבות
עם אחיו וממש שנאת חינם כי אין על מה לריב שם
אפילו רק חשבו שאולי יש מקום בשולחן כבר 2 האחים
דרשו לשבת שם אני דווקא היתי נותן לשנייהם לשבת
במועצת ושנייהם על אתו כיסא אחד ילך עם פורוש
אז השני בטוח עם ויזניץ או בלז אולי גור
ועוד בושה זה אדמור אומרים לו לא צריך לטרוח
אל תבוא אנחנו נחליט ופרוש כבר יבוא לתת לך
את ההחלטות מה ואיך מה אתה נדחף בכוח
איין לך מידות רק מקל יש לך
ועוד הוא רוצה מקום בתור יורש ולפי מכתב מערלוי
זה מה שחסר לנו מחר גור יעמדו על שלהם ועוד
יתעקשו לקבל את שאול בתור ממשיך לראש ישיבה
שפת אמת את הבן האחר יצחק דוד כיורש מורשת
רוחנית את הבן של פלקסר כיורש הרי הוא ראש ישיבה
ואת פישביין כיורש לפלקסר כי הוא אב בית הדין אגו״י
והאדמור מגור הרי אבא שלו ישב במועצת עוד בימי
הבית ישראל כך שלגור מגיע 5 בפנים כמו בעבר
אולי באמת שגור יקפצו על זה יחבקו חזק את
הבוסטונר +5 ויש להם שש בפנים
גם לבלש בשנים ההם היה איזה רב בפנים נו
כל צד יתחיל חשבונות מה רק מויזניץ מותר
2 אולי גם מודזיץ ואחיו מקוזמיר
האם האגודאי השבור והרצוץ הוא חיים שאולזון בעצמו?
השבמחקרבי יששכר דוב רוקח רב מקהילות מחזיקי הדעת בעלזא בירושלים גם הוא לקח עמו למשפט.
השבמחקהאם אינך מכיר בסיפור?
silly chaim
השבמחקif you can't get us a alternative, why to destroy what we do have? we are more then happy b"h with our rabonim! if you are not and you think that someone is better just make him public!
you can't just take away what we have and leaving us with nothing!
is this leshem shomayim to take away the least respect which we still have in today's days to our rabbis?
alo may, you are a pisemest by nature and like to look on whatever you get on the bad side and you never heard of the strongly forbidden loshen harah, and you forgot that you don't live as long you wish and there will be a tremandous big court case with you, as a chotai umachty as horabim!
I should hope that tshuva is still a valid option by your case!!!
Not true.
מחקThere are real rabbis.
Shaulson just say opened my eyes to see who was real and who was fake.
בושה וחרפה! על אף שאיני נמנה על חסידי אחד מהאדמו"רים שהוזכרו בכתבה זו, אני בוש ונכלם איך שאפשר לכתוב כך, ואין לי ספק שמי שכתב מכתב זה מחזיק באייפון או דומיו רח"ל ובדרך לשאול תחתית, כי הרי ידוע כבר מתלמידי הבעש"ט שהתחלת הירידה לשאול תחתית ח"ו מתחיל מפגם באמונת צדיקים.
השבמחקואם תאמר - הרי זה אמת הסיפורים האלו, אז אני יפנה אותך לראות בחצרות שהזכרת כמה הועילו האדמו"רים הנ"ל ליידישקייט, כמה אלפי אברכים יושבים והוגים באהלה של תורה רק בזכותם.
אבל אתה (שאולזון?) מעדיף להיות בצד של היצר הרע ולראות רק את הצד הרע, חבל על עוד יהודי שירד מהדרך.