רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 12 בפברואר 2013

מדוע זרק אברהם בנימין זילברברג בחור בן 17 מהישיבה בגור התגולל שבוע ברחובות נזרק מן הבית ואיך התדרדר?

שמתם לב שהשבוע למרות שיש לי כמה פרשיות עסיסיות בגור ירדנו קצת מן העניינים האלו במטרה להרגיע בתוך גור ותקוה כי יבינו כי רק דרך ההידברות היא אשר תבטיח את השלום והיכולת לדור יחד. ולמרות הנסיון של הטרוריסטים לבא לקרית גת להסביר מה יש להם נגד הרב ווקסלשטיין אני בינתיים שותק למרות שיש לי את הגירסה ההודפת את טענותיהם. מטרת הבלוג שלי הוא שלום ויכולת לחיות זה עם זה. אין צורך להסכים, אבל אסור להשתמש בטרור ואלימות

ובכל זאת אני לא יכול לדלג על הסיפור הזה, מפני שבאו מים עד נפש חייבים לעצור מעשה שכזה בטרם עוד בחורים חלילה יירדו מן הדרך

אני מביא לכם את הסיפור כפי שנכתב על ידי בן משפחה

הבן של (השם שמור במערכת) בחור בן 17 מישיבת (שם הישיבה במערכת), סיפר בישיבה לפני כמה חודשים, שהוא שמע שאחד בשם שאולזון כתב באינטרנט כתבה נגד אברהם בנימין זילברברג, שלא נותנים לו להיכנס לרבי בגלל התנהלותו בכמה פרשיות וכו' וכו'.

אחד הבחורים הלך לספר זאת למשגיח, והדברים הגיעו גם לאוזני אברהם בנימין זילברברג עצמו. הוא כעס מאוד, והודיע לבחור שיארוז את מטלטליו ויעזוב לאלתר את הישיבה.

הבחור התבייש להודיע להוריו שקיבל הודעה לעזוב את הישיבה, וגם אברהם בנימין לא ראה לנכון להודיע להורים שזרק את בנם מישיבתו. והבחור יצא לרחובה של עיר מבלי לדעת לאן פניו מועדות.

הוא טייל ברחובות, ונסחב עם מטלטליו, עד שאדם חילוני עצר לצידו עם רכב ושאל אם זקוק לטרמפ. הבחור השיב שאינו יודע בעצמו לאן מבקש להגיע. לשאלת האיש, הסביר הבחור שזרקו אותו מהישיבה ואין לו היכן לישון בלילה. האיש הציע לו לבוא ללון בביתו.

הבחור הסכים ונסע עם החילוני לביתו.
רק לאחר שלשה ימים בהם התגורר הבחור באותו בית חילוני, ונחשף לתהומות של סחי ומיאוס, התקשרה אמו לישיבה וביקשה לקרוא לבנה. ולתדהמתה מתברר לה שכבר לפני שלשה ימים נזרק מהישיבה.

ההורים לא ידעו את נפשם והחלו לחפש אחריו בכל מקום. עד שלשמחתם הבחור חייג הביתה מתוך הנחה שהוריו יחשבו שמדבר מן הישיבה, ואז שמע מהוריו שנודע להם שאינו בישיבה כבר כמה ימים והם אינם יודעים את נפשם מדאגה לשלומו.

הבחור נסע אל ביתו, אבל ההורים גילו כבר ילד אחר. הימים הללו בבית חילוני עשו שמות בנפשו ובנשמתו. די מהר נאלצו ההורים להרחיק אותו מביתם. זה הרי בית ברוך ילדים. והכאב שם עולה עד השמיים. ההורים שבורים ורצוצים. המשפחה כולה שם לא יודעת את נפשה מצער. אבל לפי הנראה לעין, את הנעשה לא ניתן להשיב.

זה לא נתפס. איך זורקים בחור מישיבה ולא מודיעים להוריו?
אני בטוח שלו אד"ש היה שומע מהסיפור הזה, הוא לא היה עובר אל סדר היום כ"כ מהר.
ואולי גם היה מדיח את אברהם בנימין מתפקידיו החינוכיים. זה מחדל מחריד.

מה אומר לך? אולי יחוס עם עני ואביון אולי ירחם.

22 תגובות:

  1. זה השיטה שלו שנים, הוא לא רוצה לצער את ההורים, שהבן יצער למה הוא? הפעם הוא פישל, אבל בחור שבשביל לא להודיע להוריו מוכן לחיות בבית חילוני אמור להיות רקוב מעיקרו. (אבל זה סתם נחמד לשמוע כזה סיפור עליו)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה עלוב אתה. לא מבין כלום בנפש האדם. ילד אומלל שזרקו אותו סתם לכלבים והוא לא מוצא עוז לספר את זה להוריו וסוף סוף מישהו מתייחס אליו אז הוא הולך איתו, אז הוא רקוב מעיקרו? אולי הוא חסר ביטחון, אולי ההורים שלו מטילי אימה. אבל מזה לקום ולומר שהוא רקוב מעיקרו? נו, פגשתי טיפשים ורעים ממך בחיי.

      מחק
    2. בדידי הוה עובדה, לפני כמה שני היה לי אותו סיפור בדיוק!
      ולמזלי במקום שחילוני יקרב אותי מצא אותי רב חשוב, ועד היום אני אסיר תודה לרב ההוא.

      ושא.ב. וכל הצוות שלו ישלמו את המחיר מלמעלה....

      מחק
  2. בברור שערכתי עם כמה מידידי חסידי גור יודעי דבר , אין לסיפור הזה רגליים.
    טכנית - אברום בניומין לא זורק , אלא זה באחריות המשגיח האחראי באותה ישיבה, בישיבה של אברום בניומין עצמו לא זרקו שום בחור בזמן האחרון - כך שהעובדות כאן לא ממש מסתדרות עם המציאות הקיימת .
    על פי מה ששמעתי יש בגור " נוהל מעצר חשוד" מאד מסודר ודברים כאלו לא יכולים לקרות.
    על פי התאור - בניתוח גס של העניין , מדובר אולי על בחור שפשוט גלש באינטרנט , ואף החציף יותר וגם סיפר על כך לחביריו וזה מובן לכל - טיפשות אווילות וחוצפה. בבחינת חוטא ומחטיא. וגור לא תקבל - באופן מובן , בחור שיביא לתוך בית מדרש של בחורים בני 17 חדשות מהאינטרנט.
    אמנם שאולוזון סובר שחובה לפרסם כל מה שהוא כותב - אבל בפועל מי שעושה את זה עובר על איסורי תורה רבים של לשה"ר ורכילות שאסורים מן התורה ממש. וזה לא יכול לעבור בשתיקה במיוחד במיוחד בימים אלו שהדבר נאסר על ידי כל גדולי התורה - גם שאינם מגור .
    בחור שגולש באינטרנט , ואף מספר מה שהוא רואה שם לחביריו, ואחר כך - על פי הסיפור הולך לישון אצל חילוני 3 ימים............נו , עוד "בחור חסיד גור" כזה........... ושאולזון היה מאד מרוצה מהתלמיד שלו.
    לסיכום סתם ידיעה מטופשת .

    השבמחק
  3. and what are u doing here? if its all Lashon hara etc etc
    Shmuel HaKatan (mamash...)

    .?????!!!!!

    השבמחק
  4. לדאבוננו ישנים יותר מ 90 בחורים שנזרקו מישיבות גור מסתובבים ברחוב, ולא סידרו להם שום סידור אחר, המספר היה הרבה יותר גדול מ 90, אך עשרות כבר ירדו לשאול תחתית ל"ע וחלקם אף חילונים לגמרי.

    בזמני הלב שמחה והפני מנחם זי"ע תמיד דאגו למקום חילופי לבחורים שלא היה שייך להחזיקם בישיבה, ואף פעם לא זרקו לרחוב, ותמיד עקבו בשבע עינים ואף נתנו עזרה גשמית ורוחנית לבחור מאחורי גבו, והעיקר שלא ידרדר יותר,ושב ורפא לו.

    היום הכל הפקר וכל המרבה לזרוק הרי זה משובח

    השבמחק
    תשובות
    1. אנא תאמר לנו היכן בנך לומד , אנחנו יכולים לסדר שהבחור הזה יהיה חברותא שלו , ויחד ידונו בכל הפוסטים של שאולזון.
      יהיה לך נחת ...... איך אתה כותב " מקום חלופי" , איפה זה בדיוק היום ? מי רוצה כזה בחור .
      לגבי המקרה הספציפי - זה נראה סתם סיפור , אבל אם יש כזה בחור הוא באמת צריך סיוע אמיתי מכל הלב , ותמיכה ועידוד וחס וחלילה שילך לרחוב , אבל צריך לכל דבר מקום מתאים.

      מחק
    2. "מקום חלופי" יש והרבה, ישנם מסגרות ישיבתיות מיוחדות, או לחלופין אפשר לסדר מקום עבודה ולהצמיד אברך שיקרב את הבחור וינסה להחזירו למוטב, ולא לזרוק אותו לכלבים.

      מחק
  5. היום נפלטים מישיבות גור על חטא שלומדים עיון ולא ממלמלים מאות דפי גמרא כמו פרקי תהילים, או ח"ו התברר שהיו פעם ברחוב אלקנה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה קורה ברחוב אלקנה ?

      מחק
    2. ראש ישיבת שפת אמת הגר"ש אלתר גר ברחוב אלקנה

      מחק
  6. בגור שרק מספר לבחור אחר על משהו שהיו כתוב על גור אפילו שהוא רק שמע את זה במקוה, עף מיד מהישיבה.

    השבמחק
  7. שאולזון : הגיע הזמן שתחליף כבר את התמונה של זילברברג

    השבמחק
  8. רק טובה עשו לו שזרקו אותו מישיבה של גור,לראיה בחור שאחרי 3 ימים עוזב דרך של שנים
    כנראה ,חוץ "מתכונס" של גור לא קיבל כלום.
    ועכשיו שיחנכו אותו הוריו על תורה מסיני ,ולא על תורת גור העקומה

    השבמחק
  9. רבותי סוף לספקולציות
    כן אכן אני הבחור ואני באמת לא בישיבה אך יש טעות אחת קטנה להרב חיים היקר אני לא נזרקתי מהישיבה אלא יש לי אח שהתחתן לאחרונה והוא עבר לפני החתונה להיות חסיד חבד ואני מקנא בו וכידוע בגור היום נהיו כמו חבד רק לא בענין המשיח יש מבצעיים כמו בחבד מחלקים עיתונים בערב שבת נרות שבת ועכשיו עובדים חזק להתחיל גם עם תפילין וכידוע בגור גם הפסיקו ללמוד עיון וכדו׳ לומדים רק פנימיות התורה . וזה כל הספור אני פשוט החלוץ הראשון שיצא לשליחות
    ( מבצעיים )  לבתיים חילונים ולהפוך אותם לבית גור ( כמו בית חבד ) וסתם שאולזון מפחד שגור יקחו לחבד את כל אשר אין להם למכור ומשנאת גור הפך אותי לקרבן
    מעליל עלי דברים אני אף פעם לא קורא שאולזון היות וזה מוקצה מחמת מיאוס ובטח לא מעלה את שמו על לשוני אנא בבקשה שאולזאון רד ממני ועזוב אותי לנפשי
    ומכאן אני קורא לכל חסידי גור הרוצים להצטרף למבצעיים יש הרשמה אצל זילברברג
    יש רק תנאי אחד חיביים כיפה מלך המשיח וכן סיכת יחי אדוננו אין בעיה של לא ילבש ראה ליקוטי שיחות חלק כז דף עג תקרח. וכן טלפון המתחיל ב770 או נגמר ב770 אפשר לקבל עזרה במשרדי האחוד י״ ם וכן תיק צד על הגב ולהוריד לגמרי הפאות וכל זאת לבלבל החילונים בלבד
    ומכן

    השבמחק
  10. אתה מחסיר חצי סיפור הבחור ג.ש. הכיר את החילוני עוד קודם והוא כבר יושב אצלו תקופה ארוכה ולאחרונה התפתח קשר בין הבחור לבת שלו לכבוד היום הולדת שלו הבחורה קנתה לו איפון 5 ומה לעשות הבחור לא יכל לשמור בסוד הוא הראה את המכשיר לחברים והחברה התחילו לשבת לקרוא את הבלוגים שלך ומשום מה החברה הפסיקו להאמין בך ראו שאתה מנפח וחולם באמצע היום דברים שלא באו לעולם וממש התחילו ללעוג עליך על חוכמתך המופלגתץ הבחור לא מצא מנוח מזה ומיד פנה לזילברברג וביקש ממנו שיעזור לו לעשות תשובה על המחשבות הרעות כלפי הרב צדיק רבי חיים.
    ותנחש מה הוא ענה לו : "ביום שחיים יכתוב עליך תדע שהתשובה התקבלה בשמים" אבל מה לעשות שחיים לא כתב הרבה זמן על זילברברג ומי יודע מתי יכתוב שוב תמה הבחור! ענה לו: "תן לי עשר דקות וחיים יקפוץ אפילו באמצע שינה" מיד התקשר זילברברג לאדמור מגור וביקש שינסע באמצע הלילה לכותל זה פיקוח נפש חיים חייב לדעת שאתה באמצע הלילה נסעת לכותל. שאל אותו אדמור "מהיכן חיים ידע הרי כולם יושנים ובפעם הקודמת סתם עבדו עליו" ? אמר לו זילברברג "יש לי רעיון ביציאה מהכותל תעמוד ליד המקום שמחלקיםפ כיפות ושם יש מצלמה שרואים את הבאים לכותל וחיים בטוח רואה את זה".
    שמחו כולם על התיקון הגדול וליהודים היה אורה ושמחה ! וחיים התעורר לחיים !

    השבמחק
  11. איני חושב שבגלל חשבונות אישיים עם חיים שאולזון מותר להשמיץ ולבזות את האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, הוא היה גאון עולם קדוש וטהור ומי אנחנו שנרד לסוף דעתו על פעולותיו ודבריו.

    השבמחק
  12. חסידי גור, מקומכם לא באינטרנט הלא רבכם אוסר זאת, אל תכנסו לאתר ואל תשמיצו את חב"ד.

    השבמחק
  13. ובכן,
    גור זה חרטא
    ושאולזון זה ברתא.

    השבמחק
  14. קודם כל אין לאף חסיד גור כלום נגד האדמור מחבד כלום דווקא מי שלחם בזמנו את מלחמתם היו חסידי גור ועד זכור וכן בסרטים של חבד רואים את הכבוד שרחש האדמור מחבד לאדמור מגור
    שיצא מהתפילה מוקדם מהרגיל בכדי לקבל את האדמור מגור ועוד לפני תחילת הנהגתו ואיזה כבוד רחש לו האדמור מחבד שהיחידות היחידה בשנים האחרונות היתה רק עם האדמור מגור
    ולעולם בחבד לא יוציא האדמור כסא ויגיש למשהו לשבת רק למי שהולך להיות אדמור ממשיך בחבד ועם כל זאת לאדמור מגור הוא כן עשה את זה ואיך ליוה את האדמור מגור עד למכונית ולא נתן לאף אחד להסתיר את האדמור מגור עד שהמכונית נסעה משם ושלח לשדה התעופה משלחת מיוחדת להפרד ממנו ואף קרא לו בחיי אבא שלו הלב שמחה האדמור מגור
    * והכל מתוך הכרת הטוב על מה שעשה למען חבד בכלל והרב לנדא בבני ברק ואפילו שהיה להם גם חילוקי דעות בקשר לאיזה ממשלה אך הכרת הטוב היה לו *
    ^ וכאן בא שאולזון ומחציף פניו וכתיבתו ודברו כנגד האדמור מגור ובצורה הזולה ביותר מה היה אומר על כך האדמור מחבד ?????? ואיפה הכרת הטוב של שאולזון לאדמור מגור שרב עם כל הצד הלטאי עבור חבד אתה הרי גם חבד משה רבנו לא הכה את הים כי הים שמר עליו וכן האדמה ואפילו כנגד המצרים שהיו כמובן טובים ליהודים ואלו גור שעזרו לכם חבד איפה הכרת הטוב שלכם ושלך שאולזון הרב שטאינמאן רק נפגש עם החויזר מחבד והפסיק ללכלך על חבד כבר
    שאולזון מת עליו והפך אותו למשה רבנו ולאדמור נשיא דורנו וגור שלחמו עבורך ועבור חבד מה אתה זורק עליהם אבנים היש כפירה בטובה גדולה מזו מר שאולזון את מי אתה מכה את מי שלחם עבורך בכלל הרבי שלך כל כך כבד אותו ואתה כל כך מתחצף אליו האין זו האזת פנים שאין גדולה מזו ובכלל מי אתה שאתה מבקר אתו או את אדמורי ויזניץ או פרמישלאן סרט ויזניץ דארג סטמאר
    והרשימה ארוכה ורבני הלטאים מי שמך האם זה לא דור ששופט את שופטיו שאולזון אתה כפוי טובה וכבר נאמר הכופר בטובה ככופר בה׳ וכך כל חבד . כל מה שנאמר נגד חבד זה לא היה חלילה נגד האדמור חס ושלום כי ענק שבענקים הוא וכי צריך הוא להסכמתנו רק שגם אצלו היו דברים שלא מובנים ואף בפי -100 לא מובן ואף אחד לא מהרר על מעשיו כי כגודל מעלתו כן גודל מעשיו רק לתת לך דוגמא שיש גם אצלו מה שלא מובן ולא הכל אנחנו מבינים אחרת גם אנחנו יכולים להיות האדמור מחבד וכבר נאמר ש...... נשיכת עקרב וכו׳
    זה לא מאוחר מר שאולזון תחזור בך תבקש סליחה כי יש מספיק מה לא לקבל ולהבין בחבד
    ואף אצל שטאינמאן הידיד שלך

    השבמחק
  15. ובכן, אין לי חלילה וחס שום חשבון אישי נגש שאולצון, ולא זו הסיבה שאני חושף את פרצופו של החבדי שמתנוסס מעל כל כיפה מצ'וקמקת. להיפך. יש לי כבוד רב לשאולצון היקר באדם, שתורם תרומה חשובה ונוספת לחשיפת פרצופם של מקרבי הגאולה וזובחי האדם לאדם אשר אינו בין החיים עוד.
    הבלוג של מר שאולצון, הוא אבן נוספת אחר הנופל. ליובאויטש המפוארת שפניה הושחרו בשישים השנה האחרונות כשולי קדירה. החל מהאריטש עבור דרך סורבון הטמאה ועד לשכונת הפשע של הארלם. אוי לדור ואוי לנשיאו...

    השבמחק
  16. רבי חיים היקר,
    הסיפור הזה אירע או לא? כי ניסיתי לברר ולא עלה בחכתי מאומה...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.