רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 בינואר 2013

מדוע שותקים רבני אנטוורפן ואינם מרימים את קולם על הפירצה הנוראה הפותחת פתח להרס כל מוסדות החינוך בעיר?

לא יאומן עד להיכן זה מגיע, עיר שלימה של יהודים המכנים עצמם יראים ושלמים מקפידים על קלה כבחמורה, וכשמי קם עליה להרוס את מוסדותיה מבפנים, להכריח את בתי הספר לבנות להכניס בנים ולא שומעים את קולם של רבנים כלשהם, לא את קולו של רב העיר הרב אהרן שיף, ולא את קולם של גדולי מכובדי העיר כמו רבה של פשסווארק ואחרים, האם  המעשה  אשר נעשה אינו מספיק בשביל שיביעו את דעתם ישמיעו קול מחאה או לפחות יפרסמו בצורה ברורה מה דעתם על המעשה אשר נעשה?

גזירה קשה באה על העיר אנטוורפן. והצרה שעדיין לא קולטים עד להיכן זה יגיע. זה התחיל ממשוגע אחד שזרק אבן לנהר ועכשיו לך תוציא את זה. מספיק שמי מן האנטישמים יחליט כי הוא תובע להכניס את בניו הגויים ללמוד עם בנות המוסדות החרדים ומה יעשו?

קרה כאן מעשה חמור מאוד, מפני שלא שמעו קול מחאה מנטורי קרתא. גם אם יטענו שהוא היום לא פעיל יותר אצלם, אבל מאחר ותדמיתו היא של איש נטורי קרתא אמורים היו אלו לפרסם הבהרה שיידעו לפחות במי מדובר וכי אין להם כל חלק עימו. וכך גם סאטמאר מדוע היא שותקת?

אלא מה, סאטמאר בבעיה מפני שהכל ישאלו מדוע אינם קולטים את הילדים. האמת היא כי הם הסכימו לקבל את הילדים בכמה תנאים ביניהם שאחר יהיה ממונה עליהם והקשר יהיה עם אב חורג ולא עם האבא. אבל אין זה פותר אותם ממענה איך זה שהם שותקים על המעשה הזה. אם חלילה זה היה קורה בגלל מי שאינו קשור או קרוב אליהם הם היו יוצאים להפגנות ומחאות גדולות ונמרצות וזועקים היתכן שנבלה שכזו נעשתה בישראל

שורות אלו מופנות בעיקר לשני הרבנים המרכזיים של העיר. המרא דאתרא הרב שיף השותק ואינו אומר דבר, שזה דבר חמור מאוד מוכיח כי אינו מנהיג. בשעה שכזו הוא אמור היה לכנס את הציבור ולשאת דרשה ולמחות על המעשה אשר נעשה ולגזור את דינו של אותו פרידמן עד שיוציא את הבנים מבית הספר

ועל כולם רבה של פשסווארק. אם הוא היה קורא לאותו פרידמן לא היתה לו ברירה והיה נאלץ לבא אליו והיה מורה לו להוציא את הילדים. נכון, זה היה בא עם מחיר מפני שהיה צריך למצוא להם מקום חילופי, אבל זה המחיר של רבנות כזו שאינה רק חיים קלים, לפעמים צריך להתמודד עם מצבים קשים והמצב הזה הוא קשה, אבל תוכיחו את עצמכם ותתמודדו

עוד רבנים צריכים לענות על השאלה מדוע הם שותקים לדוגמא הרבנים:  הרב משה דוד ליברמן אב"ד שומרי הדת, הרב אליהו שטרנבוך ראב"ד מחזיקי הדת, הרב יצחק זעקל פאללאק דיין מחזיקי הדת, הרב עמרם העניג דיין מחזיקי הדת ועוד רשימה ארוכה של רבנים גדולי מורי הוראה ומוצי"ם היושבים על מדין בעיר אנטוורפן ושותקים

ומדוע הם שותקים מפני שהם מפחדים שפרידמן ימרר את חייהם וילשין עליהם בגין קבלת שכר לא רשמי והטבות בלתי חוקיות - אז אולי כבר הגיע הזמן לחיות ביושר ולנהל את הרבנות כמו שצריך ושלא יצטרכו לפחד מפני הלשנות ומסירות כאלו

16 תגובות:

  1. יש תגובה של איש נטורי קרתא אליהו קופמן.

    יש קישורים אליו באתר זה. לדבריו - משה אריה פרידמן הוא בכלל "סוכן ציוני"

    השבמחק
  2. ואולי יש לנהוג על פי לא יומתו אבות על בנים ובנים על אבותם ופשוט להכניס הילדים לבית הספר ? ואולי חכם אינו נכנס לבור שנבון יודע (לא ברור עדיין) יודע לצאת ממנו ?

    ואולי בכלל המנהג הזה שילדים לא מתקבלים לת"ת בגלל הוריהם (טלוויזיה, תורתו אומנתו, טלפון לא כשר רח"ל) וכיו"ב באלה הידורים ראוי שייפסק ? אדרבה שישפיעו הילדים על הוריהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. לכבוד ר'חיים שליט"א

      אני מרגיש התחייבות להבהיר לך משהו כך שאולי תבין את הענין גם חסידי בעלזא פה בעיר אנטוורפן הם קהילה גדולה יחסית האדמור שלהם חינך אותם להסתדר הכל לבד (אולי מחוסר ברירה אבבל לא נכנס פה לגופו של ענין ) בכל מקרה לקהלה שלהם יש הכל ת"ת שלהם בי"ס לבנות ישובה לצעירים ואפילו שני בתי מדרשים (דבר שאין לאף אחד חוץ מסטמר וד"ל) ואם לא מד. ג. היה להם ההכשר שלהם גם ואני כבר לא מדבר על אירגונים שיש להם את האולם הכי זול לשמחות אם קייטרינג של אברכים בהתנדבות על רמה גבוה אם זה מכולת זול לפני החגים וגם תומכי שבת שלהם בכל מקרה איני יודע אם זה טוב או לא אבל לגופו של ענין הם מסתדרים די יפה לבד והם לא שואלים פה לאף רב בעיר כולל שיף שהוא חסיד בעלזא ובוודאי לא הפשוורסקער ואף אחד גם לא מרגיש פה התחייבות לעשות משהו אני רק יכול להגיד לך אני בדרך כלל מתפלל בפשוורסק היום התפללתי בקהל חסידים שמעתי מישהו אומר ב"ה שהוא נפל על בעלזא הם אם האדמור שלהם יסתדרו איתו אני לא מאמין שמישהו אחר היה מסתדר איתו

      מחק
    2. " בכל מקרה לקהלה שלהם יש הכל ת"ת שלהם "

      שלהם ממש? או של מזרחי/יבנה! וד"ל

      מחק
  3. הרבנים ראויים להערכה על כך שהם לא נופלים בפח. פרובקציות מטרתם לגרור תגובות טפשיות מהצד השני, שתיקה והתעלמות כנגד פרובקציות קשים אולי, אבל הכי יעילים לטווח הארוך.

    השבמחק
  4. הכל נכתב בידי פרידמן בעצמו וזה בולט, כנראה היה לו דקה בין הטרור שעושה לאשתו ומאנס אותה עם סיגריה ביד לבין טרור על ילדיו יש לו זמן לגלוש כל היום באינטרנט ולכתוב תגובות.

    השבמחק
  5. א באנדע יידישע אנטיסעמיטען, רוידעפען יידישע קינדערלאך. הרב ווייסמאנדל האט אויך געהאנדעלט מיט די דייטשן!

    השבמחק
  6. משה ארי פרידמן ימח שמו וזכרו איז מליון מאל ערגער ווי די דייטשען, די דייטשן האבן געוואלט הרגענען די גופים דע נואף וויל הארגענען די נפשות.

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה, די פערדען האב'ו זיי יא גילאזט לעבען.

      מחק
  7. די דייטשן האבן געוואלט הרגענען די גופים דע נואף וויל הארגענען די נפשות.
    ?
    אהא, די דייטשן האבן נישט געוואלט הארגענען די נפשות?? יעצט פארשטאיי איך ענקערע קוף...

    איך מיין אז די לאקאלע גויים וועללען ענק לערנען פרשת בלק.

    א באנדע פרימיטיבישע אנאלפאבעטן

    השבמחק
  8. ואני עדיין לא הבנתי במה חטאו הילדים המסכנים שיש להם אבא משוגע. למה אי אפשר לקבלם למוסדות חרדים?
    אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה?

    השבמחק
  9. לא נמאס לך לשאול אותה שאלה אלף פעם ? אף אחד אינו מעוניין להעניש את האבא, בכל אופן אין לנו הכלים לתת לו מה שמגיע לו.

    הסיבה שלא מכניסים את הילדים בגלל היסטוריה של מלשינית שהרבה מוסדות עברו, כל מוסד שהכניס את ילדיו עבר מסכת של צרות ומלשינות.

    ולאף מוסד אין כח לזה.

    אז נא להפסיק לעצבן עם השאלה הטיפשית מה חטאו היונגעטשקעס שלו, נכון הם רחמנות גדולה, אבל בצד השני של המתרס יש מאות ילדים שאם נרחם על היונגעטשקעס שלו לא יהיה למאות ילדים איפה ללמוד, הצורר ידאג לסגירת המוסד.


    השבמחק
  10. אשם בזה הוא 'רק בעלז החדש' שהשתתף להיות חינוך ממלכתי בעד בצע כסף אם המזרחי דשם! משו"ז נפלה בפח! טול קורה מבין עיניכם.

    השבמחק
    תשובות
    1. הערשי וויינגארטן! די זאגסט אז די האסט גארנישט מיט פרידמאן, און די העלפסט אים נישט מיט זיין מלחמה קעגן דעם חינוך הטהור.

      היינט האבן מיר נאכגעקיקט די טאקסי פון פרידמן מיר האבן געזעהן ווי ער שטעלט זיך אפ ביי דיין געשעפט און ער געט דיך א פעקל פאפירן.

      איז דאס געווען פאפירען וואס די קענסט אנפאקען אין דעם דיינע טרייפענע פלייש ? אדער אפאר אדרעסן ווי די זאלסט קענען לויפן ביינאכט ?

      אלעס קען זיין, אבער עס איז מער מסתבר אז דאס האט שייכות צי די מלחמה וואס ענק ביידע פירען קעגן אידישקייט.

      הער צו הערשי, דע רב האט אונז גע-אסרט עפעס צו טוהן פאר דעם פרידמן, איך ווייס נישט ווי לאנג מיר גיין זיך צוריק האלטן, לגבי דיר האט דע רב גארנשיט געזאגט.

      מחק
  11. פאר וואס טינקט אינטער די יודיששע קהילה פין אנטורפן נישט די קינדערלאך אין די מקווע? מאכט זיי ואס מען האט עייך געטון 70 יאר טסעריק?
    א מעשיגענע קסענופובישע קהילה,פולל מיט ריששעס.

    די גוים וועלן זיי לערנען פרשת בלק מיט אללע מפורשים!

    השבמחק
  12. מר שאולזון: הפלא הגדול, מדוע את הרב חיים יוסף דוד וייס - דיין דסאטמער באנטווערפן הממתג את עצמו כ'חיד"ו', החלטת לפטור מ"לטפל" בפירצה זו?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.