רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 בינואר 2013

מכתב כואב - מדוע לא אצביע ש"ס

נער כבן 5 הייתי כאשר התגוררנו ליד הרב עובדיה יוסף שליט"א בשכונת תל ארזה בירושלים. היה זה עוד לפני שהוא התמנה להיות הרב הראשי לת"א. מי הכיר אותו אז? משפחות נקי,גילקרוב,בקשי,יזדי,סימן טוב,ועוד כמה וכמה יהודים בע"ב יראים ושלמים מעדות הפרסים,האפגנים והבוכרים.
הרב שליט"א היה סובב והולך בבתי הכנסת ומוסר שיעורים בהלכה. ככה גדל דור ועוד דור של תלמידי חכמים שהיו (בבוא הזמן) לבסיס הרוחני של הקהל הספרדי בא"י.אנחנו הלכנו אחריו במדבר,בארץ לא זרועה.(יסלח לי השם יתברך: חלק מחברי הכנסת של ש"ס טרם החלו לשמור שבת באותן שנים...)
כשהרב שליט"א הוציא את "חזון עובדיה" ואת "ילקוט יוסף" לראשונה,הוא מסר לאבי (ע"ה) עותק במתנה עם הקדשה בכתב ידו. ולא פלא-אבי היה בין .... (הוצאתי שורה על מנת למנוע את זיהוי הכותב - ח.ש.).
בית הכנסת היחיד בשכונת תל ארזה היה מכיל כ-30 מקומות. במוצאי שבתות היה הרב שליט"א מוסר שיעור בהלכה אחרי תפילת ערבית.מי חלם אז על שידורי הלווין?
הרב-כידוע-עלה והתעלה מאז,אבל לא שכח לבוא ולהספיד את אבי ע"ה בפטירתו,זכיתי שהיה סנדק לאחד מבני,וגזז "חלאקה" לעוד בן.
בשנת 2006-2007 סבל בני הבכור מכאבים בלתי פוסקים,הלכתי איתו מרופא לרופא עד שהגעתי לרופא הפרטי הכי גדול בא"י. הוא בדק ובדק עד שהמליץ על בדיקה שהיא מאד בעייתית מבחינה הילכתית וכרוכה באיסור חמור וד"ל.
היות והשאלה הזו היתה נוגעת גם לעניין בריאותי וגם לשידוכים,הלכתי מרב לרב וממו"צ למו"צ.אף אחד לא העיז להתיר (המבין יבין) ואף אחד לא רצה לאסור (שהרי זה ענין בריאותי רציני)
אחרי המלצות והכוונות הגעתי לר' יעקב בלוי זצ"ל (שנפטר לאחרונה) הוא התעמק מאד מאד בבעיה, ולא יכול להכריע, אח"כ צירף עימו עוד מו"צ חשוב שיבדלח"א-וגם הוא לא היה יכול להכריע.
בלית ברירה ישבתי וכתבתי מכתב מפורט להרב עובדיה שליט"א. עם כל הדו"חות הרפואיים. וסיימתי המכתב בבקשה נפשית "עשה למען זכות אבי ע'ה שהיה לך תלמיד נאמן"
מסרתי המכתב ביד ר' ש"א שיחי'.שהוא נמצא אצל הרב שליט"א כל יום. ואמר לי "דע לך שאני לא אוכל לבדוק אם הרב עונה תשובה, או מתי יענה. כי זה אסור עליי במפורש. רק תתקשר למזכירות בעוד כשבוע שבועיים. ואולי תקבל מהם תשובה"
אכן התקשרתי למזכירות כעבור הזמן הזה, והמענה היה: "הרב לא יענה לך בכלל! אין לו זמן, רק לעגונות או לפיקוחי נפש"
- "אבל כבר פניתי לכמה וכמה רבנים, ואף אחד לא יכול לענות! וזה נוגע גם לבריאות וגם לשידוכים! אין לי מישהו אחר לשאול!!!"
- "הרב לא יענה לך" וטרק את הטלפון.
אינני מאחל לאף אחד להרגיש מקצת ממה שעבר עליי אז.
- - -
הבן שלי אמר "אני לא אעשה את הבדיקה הזו, ויהי מה! עוד מעט ראש השנה - אני נוסע לאומאן, שם אני אמסור את הבעייה למי שצריך"
ואכן הוא נסע לאומאן, התפלל שם על ציון רבינו. ובאותה שנה הכאבים עברו לחלוטין, הוא התחתן בשעטו"מ, ויש לו זש"ק חמודים ונהדרים.
ועל מה אני לא סולח?
בחודש חשוון שלאחר זה, היה בחירות לעיריית ביתר עילית. פתאום היה צורך ממש ממש דחוף להביא את הרב עובדיה לביתר כדי שיאמר לקהל להצביע ש"ס!!!
אפשר לחשוב שאילולי ש"ס בביתר - ייפתחו שם חנויות חזיר, או בריכה מעורבת...
מה גם שהרב הספרדי של העיר (ר' יעקב תופיק אביעזרי שליט"א) התנגד לבחירת נציג ש"ס, והיה לו מועמד אחר. והרי הוא מרא דאתרא ! 
ומה גם שבספר "מאור ישראל" (מאת הרב עובדיה שליט"א, חידושים על סדר הדף, מס' שבת, פרק ר"א דמילה) כתב שם שאנשי העיר צריכים לשמוע למרא דאתרא גם נגד רוב חכמי הדור 
אף אחד מכל ה"גיחזים" שנמצאים סביב הרב לא מבין איזה ביזיון זה, להביא את הרב לעשות דבר נגד מה שכתב במפורש בספרו.
ואחר כך הם יאמרו "דעת תורה".
צר לי מאד, אבל אני מבין כך: כשהרב כותב ענין בהלכות נטילת ידיים (למשל), שום עסקן לא עומד לידו, ואין לאף אחד שום השפעה על ה"פסק הלכה".מה גם שהרב - כדרכו בקודש - מביא אלפי סימוכין לדבריו. וכל הרוצה לעיין במקורות - יבוא ויעיין.
מה קורה כשהרב מקבל מידע בעניין ציבורי, ונזקק להכריע? זה תחשבו לבד.

2 תגובות:

  1. זול. רדוד. נמוך. מגעיל. מסכן21 בינואר 2013 בשעה 8:51

    פחחחחחחחחחחחח

    השבמחק
  2. בחייאת, מה, אתה לא יודע שעבדאללא יוסף הוא כלב מנאף.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.