רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 1 בינואר 2013

אבדה מלכות מן הארץ!!!

אבד מלך הייתה הכותרת בחלק ממודעות האבל על האדמו"ר מסדיגורא, ואני לעצמי חשבתי שלא רק אבד מלך, אלא, היום גם אבדה מלכות.
בדור שלנו בו לדאבוננו החסידויות השונות הינן קבוצות חברתיות, והבדל בדרך ביניהן כמעט ולא קיים, האובדן של היום גדול יותר מפטירתו של יהודי צדיק, אלא, זהו אובדן של שריד לדרך ולשולשלת.
'אבד מלך' זה לא רק תחרות של מי יתן כותרת יותר בומבסטית במודעה, הכוונה במלך שונה לגמרי משירת 'ימים על ימי מלך' משאת נפשו של אברך המייחל לשטעלע. אבד מלך אבד השריד לשולשלת המלכות הרוז'ינאית.
חסידות סדיגורא הינה אחת החסידויות בשולשלת המפוארת לבית רוז'ין, שולשלת שהחלה ע"י ר' ישראל מרוז'ין, נכדו של המגיד ממעזריטש, והתפצלה לענפים ע"י ילדיו של דער הייליגער רוז'ינער.
שולשלת רוז'ין התאפיינה בעבודת ה' מתוך הרחבה גשמית, ומתוך גינוני מלכות, באופן של 'לי הכסף ולי הזהב', מסופר על ר' ישראל מרוז'ין שנסע במרכבה רתומה למספר סוסים אבירים, מרכבה שכמוה היה למלך וליחידים נוספים, כן מסופר שנעל נעליים מזהב! ופעם שהלך על השלג ראו חסידיו סימני דם על השלג, ואז התברר כי הוא אכן נועל נעלים מזהב אך ללא סוליה!
כל שולשלת רוז'ין התאפיינה בהדר ובגינונים, לכן הולכים שם עם השטריימל עם השפיץ המחודד בראשו, ועם עניבה, בדור שלנו ב"ה החסידויות השייכות לשלשלת ממשיכות ופורחות, אך את דרך ה'ואתהלכה ברחבה' לא רואים שם, לא בוואסלוי, ולא בבויאן, ולא בבוהוש ועוד. ח"ו שלא ישמע זלזול בחסידיות אלו, מדובר בקהילות יפות וחשובות עם מנהיגים בעלי שיעור קומה, אבל את דרך עבודת ה' בהדר גשמי לא רואים שם.
החסידות היחידה (בעיני) שנשמרו שם הגינונים היא חסידות סדיגורא, ולכן פטירתו של האדמו"ר מסדיגורא, זוהי גם סיומה של הנהגה מיוחדת, לא לחינם שנים רבות היה האדמו"ר מסדיגורא בתל אביב, בקהילה החרדית והעשירה של צפון תל-אביב, זה היה רבי וקהל שהבינו אחד את השני, מה שנקרא בשפת העולם באותו ראש.
תסתכלו על צורת ההתלבשות, על היציבה, על המראה החיצוני של ממשיך הדרך בסדיגורא, ותראו סוג של גינונים, לא לחינם היו שקראו לו הנסיך! הוא גר בלונדון כל השנים, ולא השתכשך במי מדמנת הבנש"קים בארץ, כך שאינני יודע מה דרכו ושיטתו, מקווה שישמר את הדרך, למרות שחוששני שהמעבר של אביו לבני-ברק כבר החל את התהליך של מהפך החסידות לדומה לכלל החסידיות הקיימות.
האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל היה ידיד נאמן לארץ ישראל, תמך במאבקים לשמירה על השטחים וביקר רבות במערת המכפלה ועוד, גם זה חלק מההנהגה הרוז'ינאית, שארץ ישראל היה אצל כל אדמו"רי רוז'ין עניין גדול, עד שהיו שחשדו באדמו"רי רוז'ין מהדור הקודם בציוניות, גם באהבה לארץ ישראל היה האדמו"ר מסדיגורא היחיד מהשולשלת שהמשיך את המסורת.
חבל על דאבדין!!!

5 תגובות:

  1. למה חשדו בציונות?
    הם היו

    השבמחק
  2. מה אתה עושה סיפור מהנוסח של סלומון השטפינשטער...?

    השבמחק
  3. האם לומר הלל ביום העצמאות זו לא ציונות

    השבמחק
  4. אין מלך בלא עם! ואפילו הקצת שהיה לו היו אנשים שהחסידות רחוקה מהם. היו מודרניים ציונים שמחניפים לחילונים, וזה היה בשיטת המלכות שמה. אז בעניין המלכות - ריזין ריזין! הכל סיפורי סבתא, בשטח יש בעלז מלכות ומעצמה, ויש גור שמלכות ומעצמה, ויש ויזניץ x 2 שכל אחד מלך יותר גדול מסדיגורה, אז התואר מלך לא אמיתי ולא ראוי מה שהיה לפני 150 שנה זה לא מה שהיום ואיך שסדיגורא נראים

    השבמחק
  5. המאמר הכי קולע בנתיים שנכתב על הרבי מסדיגורה.
    מאמר כזה צריך היה להפיץ הן בחסידות והן מחוצה לה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.