רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 3 בינואר 2013

עמיר פרץ מספר על עיסקה שגמר עם דרעי ואטיאס על הקמת ממשלה שמאלנית - המגמה להוריד עוד 2 מנדטים מהימין ותקום ממשלה שמאלנית שתקים את המדינה הפלשתינית

זה יצא היום החוצה ומכיוון לא צפוי, עמיר פרץ התראיין אצל נסים משעל ואמר משהו שהדהים את השומעים, כי כל העבודה עכשיו זה להוריד 2 מנדטים מן הימין ואז ביבי נתניהו אינו ראש הממשלה הבאה, יש לו כבר סיכום עם הדתיים הוא לא רצה לומר עם מי אבל אנו נספר לכם את זה כאן, מדובר באריה דרעי ואריאל אטיאס מצד ש"ס שעימם סוכם שאם יש אפשרות של הקמת קואליציה בלי להיות תלוי בקולות הערבים מקימים קואליציה שמאלנית ומלמדים את בנימין נתניהו לקח

כבר תקופה שדרעי אמר כי הוא היה מעדיף ממשלה אחרת היכן שהוא ישלוט בה. הוא רוצה ממשלה של שלי יחימוביץ או ציפי לבני מפני ששם הוא יכול לקבל את הכל. בני הישיבות ימשיכו ללמוד לא יגייסו אף אחד, השמאל יתייצב לימין בני הישיבות יאמר כי לא רוצים אותם בצבא, יתנו כמה כסף שהישיבות רוצים, ובאשר למדיניות, רשמית יאמרו כי נותנים לכל שותף חופש הצבעה כשמעשית יהיה הסכם על עיסקה מדינית עם הפלשתינים

נפתיע אותכם כאן כי העיסקה נעשתה גם עם משה גפני שכבר מוכן עם הנימוק של 'תן לי את יבנה וחכמיה וקחו מדינה פלשתינית'. הוא ישיג אצלם הסכם כי מחוקקים חוק שיהיה עוד יותר טוב מחוק טל שיאפשר לבני הישיבות להמשיך וללמוד כמה שנים שהם רוצים ובתמורה השמאל ישלוט

כרגע על פי הסקרים הם מתקשים לעשות זאת, התקוה שלהם היא שהימין יפסיד 2 מנדטים שעוברים לצד שלהם וזהו זה יש להם קואליציה

4 תגובות:

  1. אלעס איז אונזערס4 בינואר 2013 בשעה 6:12

    לא נראה לי שדבר כזה אפשרי. אבל אם הימין היה אכן עומד לימין החרדים השותפים ה"טבעיים" ושומר על הישיבות ולא זועק מעל כל במה על שוויון בנטל, ומשרד השיכון והפנים לליכוד, והליב"ה ושאר הגזירות שאנו נאלצים להתמודד איתם, ולא היה כפויי טובה אחר תמיכה ארוכת שנים מצד החרדים. אז כנראה שלא היה צריך להגיע לכך. אך לאחר בוגדנות מצד הימין ואיום חמור על שלימות עולם התורה ייתכן ולא תהיה ברירה אלא לכרות ברית עם השמאל. "לולא בריתי יומם ולילה חוקות שמים לא שמתי"

    השבמחק
    תשובות
    1. להזכיר לכולם - המצע האמיתי של השמאל:

      שוויון מגדרי –

      ביטול סמכותה של הרבנות לרישום המעמד האישי ויצירת הסדרים משפטיים מגוונים לחיים משותפים, למשק בית משותף, לגידול ילד/ה משותף ועוד.

      חופש דת –
      שוויון מלא לכל המאמינים בזרמי היהדות השונים ולכל בני הדתות האחרות. ביטול סמכותה של הרבנות כרשות ממלכתית המנפקת מסמכים בעלי מעמד משפטי במדינה, ביטול סמכותה בתחום המעמד האישי (נישואין, גירושין, גיור וכו') והפיכת כל המוסדות הדתיים והרבניים לקהילתיים וולונטריים בלבד; הקצאת תקציבים לפי גודל הקהילה וצרכיה. חופש גיור לכל הזרמים.

      חופש הנישואין –
      ביטול סמכותה של הרבנות על המעמד האישי; הפרדה מוחלטת של הטקס הדתי מהרישום המשפטי-אזרחי של נישואין. בנוסף, יצירת מודלים נוספים לחיים משותפים, ילדים משותפים, משק בית משותף וכו', שאינם מתבססים על נישואין.

      קבורה אזרחית –
      ודאי. זה עובד יופי בקיבוצים משחר היישוב היהודי בישראל.

      גיוס לכל –
      אין ספק, שחייב להיות שוויון בכל הזכויות והחובות לכלל אזרחי המדינה. עם זאת, אחרי שנים רבות כל כך שבהן חרדים לא התגייסו, צריך למצוא את הדרך לעשות זאת מבלי לפגוע במרקם היחסים הלא-פשוט בין החלקים השונים בחברה; ברגישות כלפי החרדים ובלי להקריב את הנשים המשרתות לטובת החרדים. נדרשת כאן מחשבה יצירתית ולא מתלהמת לטובת כולם.

      חינוך –
      תקצוב של מוסדות החינוך הממלכתיים, הכפופים למשרד החינוך ולתכניות הלימודים הבסיסיות, ושלהם בלבד. כלומר, ביטול כל תקצוב אחר, לרבות זה של בתי ספר פרטיים וייחודיים . ביטול ההפרדה בין זרמי החינוך השונים.

      להט"ב –
      מובן מאליו, שוויון זכויות מלא בכל התחומים.

      תחבורה ציבורית –
      וכמובן, צריכה להיות תחבורה ציבורית בשבת.

      https://www.facebook.com/MichaeliMerav

      מחק
  2. אם יקרה כזה דבר לא יודע, אבל מה שברור, שיותר אני מפחד מהימין שיתן מדינה לפלשטינאים ממה שאני חושד בשמאל, וההסטוריה מראה ש100% של הוויתורים באו מצד מה שנקרא ימין ולאו דווקא מצד השמאל: השמאל "מעמיד פנים" של אוהבי שלום כשלמעשה הם דווקא שעשו כל המלחמות ולא וויתרו וכי הוא זה לפלשטינאים, במקום שהימין הם מועדים להתקפל בכל רגע, ו"האיש החזק" נתניהו, הוא הוא ששרון קיפל אותו כחתול, והצביע בעד ההתנתקות הארורה!

    השבמחק
  3. אם כן, אז מה נשאר לנו?
    ג' וש"ס ילכו עם השמאלנים, נץ (בן ארי) לא יעברו את אחוז החסימה, והליכוד גם יוותרו לערבים וגם יצרפו את לפיד וציפי ושלי לקואליציה ויגייסו חרדים.

    אז חוששני שרק טב (בנט, הבית היהודי) נותרו לנו. הם גם ימנעו ויתורים לערבים, והם גם נגד גיוס חרדים. וזה שעד היום הם לא כל כך הצליחו, כי היו להם רק 3 מנדטים. אולי עם 14-18 הם ישיגו יותר.

    נו, שויין.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.