רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

בעל הרכב טוען כי הוא חף מפשע - מעצרו הוארך ביום אחד בלבד

פרטיכל בית המשפט


בפני כב' השופטת ענת זינגר

המבקשת
מדינת ישראל

נגד

המשיב
מאיר אהרן שמש



<#2#>
נוכחים:
נציג המבקשת רס"מ שלומי בן-דור
המשיב וב"כ עו"ד אריאל הרמן מטעם הסנ"צ

פרוטוקול

ב"כ המשיב: חומר החקירה בפני בית המשפט, מאחר והוצג לו כעת במסגרת מעצר של מעורב אחר במ"י 43191-12-12. אני מבין שהמשיב נקשר לאירוע בכך שהרכב שלו כנראה קשור לאירוע. המשיב הסביר שהוא מסר את הרכב לאדם מסויים, והוא אמר למי, ושהוא נוהג לעשות זאת, ונהג לעשות זאת, ושאין לו קשר לאירוע. אמש, לאחר שבא לקחת את רכבו, לאחר שהוחזר לו, נעצר בשעה 00:30 והודיעו לאשתו שהוא עצור רק בשעה 12:30 היום. גם לגבי זכות ההיוועצות הבנתי ממנו שנאמר לו שאין לו צורך בזה, שכיוון שהוא כנראה לא קשור לעניין. טלפון נייד לקחו לו, ואפשר לבדוק איכון ומחקרי תקשורת. יש לו אליבי, ואם המשטרה אומרת שיכול להיות שלא היה במקום אבל שידע על מטרת הנסיעה, אזי לא היה ולא נברא, ואינני יודע אם יש למשטרה זה ראיה שכך הדבר. אם כל מה שיש למשטרה זה הרכב, אין הצדקה לעצור אותו, שכן כפי הנראה מדובר באדם שנקלע לעין הסערה והוא חף מפשע. אבקש להימנע מעוולה זו. גם הרקע לא קשור אליו, מדובר על סכסוך בין קבוצות אשכנזים, והמשיב הוא ספרדי, לומד בכולל אחר, ולא קשור לפוליטיקה הזו. מדובר במעצר אדם חף מפשע, ואני מבקש לשחררו בנסיבות אלה.

נציג המבקשת: לאור הערת בית המשפט בסיום הדיון הקודם, ולאחר שבחנתי את הראיות בתיק החקירה הנוגעות למשיב שבפנינו, אני סבור שאכן הבקשה שלנו לשמונה ימים לגביו, הייתה מוגזמת. אני משנה את הבקשה לשלושה ימי חקירה, 48 שעות, כדי להשלים מספר פרטים. במידה ואכן יוכח שהמשיב לא נכח באירוע, או טרם סיום ימי המעצר, אזי הוא ישוחרר. מפנה לפעולות החקירה מהדיון הקודם. פעולה 1 אמורה להיות מבוצעת במהלך היום, ב-24 שעות הקרובות, וכתוצאה ממנה נצטרך לבצע את פעולת חקירה 17. פעולה 5 הוא לא יכול לשבש, אולם היא מתייחס גם אליו והיא משמעותית לתיק. פעולה 2 נצטרך לבצע גם כן בנוכחות המשיב.

<#5#>
החלטה
מונחת בפניי בקשה להאריך בשמונה ימים את מעצרו של המשיב, החשוד בכך שביחד עם אחרים תקף בעל עיתון במגזר החרדי.

לפני דקות ספורות התקיים דיון בעניינו של מעורב אחר, וזאת במסגרת תיק 43191-12-12. במסגרת אותו תיק, הוצג לי חומר החקירה.

בעוד באשר לחשוד בתיק האחר, קיימת לטעמי תשתית ראייתית חזקה יותר, הרי שבאשר למשיב שבפניי זו נסמכת בעיקר על מעורבות רכבו באירוע הנדון. לעניין זה מפנה למסמכים שסומנו בתיק האחר -  ט', שורה 5; י' וכן המסמך שסומן ח' (ראה בעיקר עמוד שני במסמך זה).

המשיב מסר גרסה, במסמך שסומן י"ג. על פני הדברים ייתכן ויש בגרסתו לאחר שתאושר, לנקותו מכל חשד. עם זאת, בשים לב למעורבות אחרים, ולכך שטרם נעצרו גם כל המעורבים, אני מוצאת להאריך את המעצר עד מחר, 24.12.12 בשעה 14:00, כאשר השאלה אם יש צורך במעצר נוסף, תיבחן אז על יסוד כל שייאסף.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י' טבת תשע"ג, 23/12/2012 במעמד הנוכחים.



ענתזינגר, שופטת



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.