רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

הפרימשלאנער - רבי מסוג אחר!

מכתב למערכת:

ר' חיים שלום
בשבוע שעבר העלת קטע הומוריסטי על הפרמישלאנער, ראיתי ונהנתי כמו עוד הרבה, אך, רציתי לכתוב כמה דברים בזכותו של האיש.
 אינני רוצה להיכנס לדיון האם מדובר ביהודי קדוש, או שרק מדובר בבנם של קדושים. אינני מעוניין להיתפס לרמת הלמדנות שלו, או שרק הכינור נשאר לו במסורת. כשאני מסתכל על הפרמישלאנער ומשווה בינו לבין כל בית נדבורנא שם כל אחד מקים רביסטווע, יתרה מכך כשאני משווה בינו לבין שוק האדמו"רות הנהוג כיום, אני רואה משהו מיוחד ויחודי לזכותו.
מדובר ביהודי שגדל ומגיל צעיר ידע שהוא הולך לנהל חצר, אך, בבוא היום והגיע שעתו להיחשף לעם ה' הצמא לקדושה, הוא בחר בדרך שונה לגמרי מכולם.
במקום לפתוח באסטת אדמו"רות בלב בני ברק, או בירושלים, או אפילו כמו אחיו באזורים לא חרדים, אבל להתחרות על לב הקהל החסידי, ולנסות להתחרות בחצרות אחרות.
הפרמישלאנער בחר ללכת לפרדס כץ, שכונה שעדיין כיום אין שמה נישא בפי כל לשבח, ויתרה מכך מי שינסה לבחון את חסידיו לפי לבושם יראה מאפיין מאוד ברור, חלק גדול מחסידיו, אילולי הוא היו נמצאים ברחוב החרדי, או שהיו סתם בעל-בתים של שלוש תפילות ביום ותו לא. הוא לקח קהל שבעיני הציבור החרדי נמצא מאוד נמוך ורומם אותו, הוא לקח קהל של אנשים עמלים, אנשי עולם, אנשים המונחים בגשם היום-יומי, אנשים שמונחים בהאת החיים במותגים ובילויים והפך אותם לחסידים שרופים.
ועל כך מגיע לו קצת כבוד!
דווקא כאןן בבלוג בו קורעים את המסכה מעל פניהם של הרבה שחקנים, מגיע כבוד לאיש שבשונה מהרבה חצרות עשה מעשה חשוב לציבור החרדי ורומם קבוצה מאחינו וחיממם וקרבם לקדושה ולאמונת חסידים.
ולכן אני מפרגן לו את המלבושים הססגוניים, ואת הכסא המפואר, ואת סידורי הפירות המרשימים והיקרים בטישים, ולמרות שעושה רושם שגם בחצרו יש את המחיר שכל הבנים הינם בעלי ערך מאחר והינם הרה"צ, ולכן הם צריכים גם לנהל טיקסיות של בנש"קים, אם זה המחיר על מנת להביא קהל שאחרת לא היה מגיע לחום בית המדרש אז בכייף שיהיה לו.

4 תגובות:

  1. חיים שאוזלון החדש24 בדצמבר 2012 בשעה 2:44

    אתה ילד או שאתה עושה את עצמך?

    (לו יצוייר שזה אכן מכתב למערכת ולא בלוף נוסף מהמקלדת של שועלזון).

    מצאת לך מי שיכתוב בעד אדמו"ר - שועלזון? הוא לא מסוגל לכתבו טוב על איש, רק אם הוא אחד נגד מליונים.

    האיש הזה הוא זבל.

    ואני כותב כאן שוב את מה שכתבתי בעבר ובלי נדר אכתוב שוב.

    שאולזון פוחד מהצל של עצמו, שימו לב שברגע שכותבים כאן משהו אישי נגדו, מעבר לזה שהוא נגד אדמורים והוא נלחם למען היושר והצדק (שלרוב גם דברים מהסגנון הזה הוא מוחק).

    כל דבר שנכתב נגדו הוא מוחק ולראיה תהיה הודעה זו:

    שועלון חכם!

    יש משפחה? יש אשה?

    במידה וכן פרט לנו כיצד שרדה אתך עד היום.

    פרט מתי בפעם האחרונה שוחחת על מישהו מצאצאיך?

    האם יש לך בית כנסת קבוע.

    לפעמים אני חושב שאתה ממש כמו ישראל משה פרדימן מוינה שאתה מאוד מרבה לכתוב עליו - לדעתי גם אתה אחד שהוצאת עצמך מכלל ישראל.

    תזכורת - בקרוב החתמות נגד חיים שאולזון. גדול יהי'...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכיר את שאולזון אבל קורא כל יום את המכתבים שלו, תאמין לי, כאחד שמכיר היטב את הציבור על כל גווניו, לפחות 70 אחוז מהדברים נכונים!! אנשים כמוך שנטפלים לאיש עצמו ולא מנסים אפ' להפריך את טענותיו, היו ויהיו אך ההבדל בינכם הוא שהוא כותב בלי לפחד את מה שהוא חושב ואתה לא.. שניכם יודעים את אותם הדברים! אבל כנראה כך התחנכנו שכשמעירים לנו אנו רצים למקל ולא לבעיה, כי זה החינוך שלנו החרדים שקבלנו מדורי דורות ואנו שומרים עליו מכל משמר!
      שאולזון- המשך כך והלוואי שהייתי מכיר אותך לפני משבר גיל הטיפש עשרה אולי היה נחסך ממני ומהורי המון עוג"נ!! וד"ל

      מחק
  2. פרעמישלאן רבי... המכונה "פורים שלנו..."

    הסלעברטי הזה הוא בין השחקנים הגדולים ביותר, לא פחות מאדמו"ר מניקלשבור שבמונסי.

    האדמו"ר מפורים שלנו, אצלו פורים כל השנה, והאנשים הגשמים בעלי אוהבי שתיית יין וביר, אוהבים אותו עד מאוד, ואכן למה לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. פרימישלאן?.. פחח... זה רבי שכל השקצים והמודרנים אצלו, הרבה כסף והכל הצגה אחת גדולה אין יהודי יר"ש אמיתי אחד שרואה בו רבי בשונה מאדמו"ר בית נדבורנה האחרים שאף שחסידותיהם בינוניות הם מנהלים חצרות לתפארת ואגב פעם אחרונה שבדקתי לביאלה וספינקא למשל יש הרבה יותר רבי'ס מלנדבורנה-קרעטשניף.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.