רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

דירת מסתור 'בהכשר' לגלישה באינטרנט לנשואים גברים ונשים בהפרדה בקרית בעלזא

אני מביא לכם את הדברים כפי שהתפרסמו ברשת, אם כי אקדים, כי זו רק ההתחלה, אין שום כח בעולם שמסוגל לעצור עוד את האינטרנט, ומי שחושב שבדרכים כאלו הוא יספק את צרכי הציבור בנושא זה, חי בטעות. האינטרנט הפך להיות חלק בלתי נפרד מן החיים וכמעט בכל תחום, ולכן רק חינוך לשימוש נכון באינטרנט יעשה לציבור החרדי טובה ולא בדרכים שגורמים שגם מי שלא מחפש את האסור בסופו של דבר יגיע לשם בשל מים גנובים ימתקו. את המילה 'אסור' חייבים להוציא מן הלקסיקון, ואז שום דבר לא ידחוף לאן שלא צריך. בימינו רק חינוך חכם יבטיח גלישה כשרה ונכונה. אין כל ערך לסינונים ולחסימות, ככל שיחסמו יותר יבטיחו כי יותר יגלשו לאן שלא צריך, וחבל

והערה נוספת. פשע עושים מי שלוקחים כסף על גלישה כזו, מפני שזה יגרום שיילכו לאן שלא צריך. אם כנים אתם ומתכוונים באמת להציל שחלילה לא יגלשו היכן שאסור, עליכם לתת את השירות הזה חינם, זה היה מוכיח כי כנים אתם וכי לא חשבון של איך עושים כסף על חשבון האיסור הזה כמו שקורה בכל נושא דומה אחר

ומכאן לידיעה כפי שהתפרסמה:

חדש: דירות מסתור לגלישה כשרה באינטרנט
הפרדה ברורה בין גברים לנשים, כניסה רק לאנשים נשואים ומערכת שמסננת אתרים. בקרית בעלז הכשירו לאחרונה דירה שמשמשת את אנשי הקהילה לגלישה באינטרנט*
דירה ששימשה כמחסן עבור חברת ביטוח בקרית בעלז הפכה בשבוע שעבר למרכז אינטרנט כשר עבור המגזר החרדי 
בדירה הוצבו כמה עמדות מחשב המחוברות לרשת אינטרנט המסננת אתרים לא ראויים. והתנאים כמעט ברורים מאליהם: התשלום מתבצע לפי דקות גלישה ותוך הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים.
פתיחת חנות האינטרנט נחשבת למפתיעה מאחר שרבני המגזר ביקרו עד עתה בחריפות את השימוש באינטרנט ודרשו פיקוח מחמיר בנושא.
בעקבות הצורך לשימוש באינטרנט התירו הרבנים להתחבר לספקים שמסננים אתרים לא צנועים, או שמציגים חומרים שאינם ראויים. בחנות האינטרנט החדשה פועלת מערכת סינון שנקראת 'נט צח', המאפשרת כניסה למספר מצומצם מאוד של אתרים שימושיים. נשארו בחוץ: אתרים של משרדי ממשלה, קופות החולים וחלק מאתרי החדשות המרכזיים. באתרים מסוימים נחסמו גם פרסומות ובאנרים.
אך הסינון אינו הרמטי. גולש שנתקל בחסימה מיותרת יכול לשלוח לספקית ערעור שנשלח לבדיקה.
ההקפדה על הצניעות נשמרת גם מבעד למסכי המחשב. התאים בחנות המחשבים אינם סגורים בגלל התפישה שהשירות שניתן במקום אינו לצרכי בילוי אלא לשימוש נצרך בלבד, כמו ביצוע תשלומים וחיפושי עבודה או דירה.
לפתיחת החנות קדמה עבודה רבה של חסידי בעלז, שמנהיגם האדמו"ר הכריז מלחמה על האינטרנט. בעבר האדמו"ר אף הורה לשלוח שאלונים לבתי החסידים כדי לבדוק את הרגלי השימוש שלהם באינטרנט.
יו"ר משמרת הקודש והחינוך מרדכי בלוי: "הרבנים יודעים שאי אפשר בלעדי האינטרנט ולכן התירו בתנאים מסוימים ורק לאנשים נשואים".

3 תגובות:

  1. זבל, מי אתה שתגיד לרבנים ואדמורים ה טוב ומה לא.

    ישבו אנשים ומחנכים והחליטו.

    רק מה אתה כותב ואנשים קונים אז נחמד לךץ.

    הלוואי ויעשו לך הפגנה ארויס פון איך ווייס נישט ווי.

    אבל במילים פשוטות צא ממחנינו.

    זבל - אמרנו?

    השבמחק
  2. במודיעין עילית זה כבר קיים כמה חודשים, רעיון מצויין

    http://www.jdn.co.il/news/139479

    השבמחק
  3. אני חסיד מודרני חתיך,
    שאפילו יודע לכתוב עברית,
    יש לי 'בלוטוס' הורס,
    וגם לקלל אני אוהב,
    אז... אח שלי - ז ב ל -

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.