רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 בדצמבר 2012

האדמו"ר ר' ישראל מויזניץ בשלש סעודות: הגר"א מווילנא היה תלמידו של המגיד ממעזריטש במחשבה

אין זה פלא מדוע למנדליסטים יש עם מה לחגוג, זה קרה בשלש סעודות של השבת האחרונה, ר' ישראל אמר משהו שהדהים את ההמונים ונקלע למבוך

החסידים פתחו זוג עיניים כשר' ישראל אמר כי מאחר ואנו בי"ט כסלו אז הוא רוצה לספר ולומר על מישהו שהיה מגדולי תלמידי המגיד ממעזריטש ושמו הגר"א מוילנא. כל ילד יודע כי הוא היה הלוחם הגדול בו, והנה כאן הפך לתלמידו. הסביר ר' ישראל, כי מספרים שהיה בתכניתו של הגר"א מווילנא לבא למגיד אבל לא הרשו לו ולכן לא נסע. וכידוע מהבעל שם שכל מי שמשתתף במחשבה כאילו היה שם, אז כך אפשר לקבוע כי אף הגר"א מוילנא היה תלמידו של המגיד ואמר איזה דבר תורה מהגר"א כתלמידו של המגיד ממעזריטש

נו, נו, לאחר שנודעו הדברים כתבו המנדליסטים:

חידושו הנפלא של האדמו"ר מויזניץ בסעודה שלישית השבוע
גם עוד לפני שהוכתר לאדמו"ר, קרו כמה פעמים שר' ישראל מויזניץ גרם בושות בדבריו לכלל חסידי ויזניץ. לפני כמה שנים הכריז שבוע אחד בעת דברי תורתו כי על הבחורים לצאת לגייס כספים כדי לחתן את עצמם שכן להורים אין את האפשרות לחתן את הצאצאים. בהמשך הסעודה שלישית בעת שהציבור שר דרור יקרא ביקשו הגבאים ממנו לצאת לחדר צדדי ושם הסבירו לו את חוסר ההגיון שבדבריו. לאחר כמה דקות חזר והסביר כי דבריו לא הובנו היטב ובאמת הוא התכוין שההורים צריכים להמשיך לחתן את בניהם, כרגיל מימים ימימה. אבל השבוע הוא התעלה על עצמו. המצב הוא עד כדי כך שחסידי ויזניץ מתביישים להראות פניהם ברחוב.
בשבת בעת רעווא דרעווין דיבר האדמו"ר רבי ישראל מויזניץ בענין הילולת המגיד ממעזריטש בי"ט כסליו ובתוך דבריו אמר כי רצונו להזכיר במעמד זה את אחד מגדולי תלמידי המגיד שזכרו נשתכח מן הזכרון הציבורי, החסידים כרו אזניהם בצמאון לשמוע מיהו התלמיד הנעלם, והאדמו"ר מגלה כי התלמיד אינו אחר מאשר הגר"א מווילנא זצ"ל – אמור מעתה: הרה"ק מהר"א מווילנא זיעוכי"א.
והאדמו"ר המשיך להסביר איך הגיע למסקנא כי הגר"א הינו מתלמידי המגיד, שכן ישנו סיפור כי הגר"א חשב פעם לנסוע למעזריטש לתהות על קנקנה של תורת החסידות אלא שמקורביו ובני ביתו מנעוהו מלנסוע. וידועים דבריו של הבעל שם טוב כי במקום שמחשבתו של האדם נמצאת שם נמצא האדם כולו, ולכן יוצא שמכיוון שהגר"א חשב אולי לנסוע למעזריטש הרי שהוא כבר היה במעזריטש, וכפועל יוצא מכך הוא הינו מגדולי תלמידי המגיד. ואילו מכל הגלריה הרחבה של התלמידים המקוריים של המגיד שבאמת הסתופפו בצילו לא היה לו למרבה הצער שום דבר תורה לחזור עליו.
הציבור הרב שגדש את בית הכנסת הגדול שבקרית ויזניץ  פכר את ידיו ביאוש לשמוע תורה מוזרה כזאת יוצאת מפי האדמו"ר. לטענת רבים מהחסידים הרי שהבעיה היא כי למרות שבנצי שטנגר מכין כל שבוע לאדמו"ר "תורה" כדי למסור בעת הטיש, כדי למנוע בושות ובזיונות, באם האדמו"ר ידבר את מה שעל ליבו, הרי שלאחרונה הגיע האדמו"ר למסקנא כי הוא גם יכול בעצמו להכין את ה"תורה", יתכן שכלקח מהבזיונות שהינם מנת חלקם של חסידי ויזניץ יאסרו הגבאים על האדמו"ר למסור דברי תורה שלא הוכנו מראש בשיתוף עם כמה מהמקורבים.

15 תגובות:

  1. חיים תפסיק לעשות ספין מכל פלוץ שמנדליסט מביא לך ...

    ולכם מנדליסיטים זה שאתם כל הזמן מוציאים את הלכלוך שלנו החוצה מראה דבר אחד שאתם ממורמרים ואכולים ושאתם סובלים מהדיקטטור המסריח שסבלנו ממנו שנים ואתם רוצים להראות הנה גם שמה שמח ...

    אבל אנחנו אומרים ימים על ימי מלך תוסיף אצלנו הכל על הכיפאק אתם פשוט חבורה מתוסבכים...

    השבמחק
    תשובות
    1. קשה להאמין שמדובר בחסיד וויז'ניץ' אמיתי - השימוש בביטויים - פלוץ , מסריח , על הכיפאק - לא מתאים לחסידים אבל אם זה באמת חסיד אז הגענו לתחתית של המיץ של הזבל . והביטויים האלה נגד הרב שאולזון הם עוד עדינים לעומת ביטויים אחרים שהושמעו כאן והם מלמדים שהמידע שכאן נוגע בקצות העצבים החשופים , יש אנשים שלא רוצים שתדעו על כל הזוהמה והרפש ומנסים לטאטא הכל מתחת לשטיח. הרב שאולזון תחזקנה ידיך אל תרפה המשך כך.

      מחק
  2. חסיד ויזניץ המקורי4 בדצמבר 2012 בשעה 3:45

    שום מנדליסט מסריח. זה הממורמרים שלנו שבאמת אכולים מהמצב שקורה ובכל זה שטנגר אשם. הוא מכניס לרבי את המילים לפה

    השבמחק
  3. מתוך מייל שנשלח לחסידי ויזניץ מומלץ לקרוא לצערנו הסיפור
    נכון גם להיום שיש אנשים שלא מפרגנים לרבן של ישראל,
    ששמו הטוב הולך לפניו,
    אבל חסידי ויזניץ תדבקו במדותיו שלא להגיב,ולא לפגוע בזבוב,

    מעשה נורא הוד:
    ביום א', פנה האברך הר"ר מ. ו. מאלעד לציון רבנו זי"ע. שם, הבחין ביהודי בעל בעמיו, חסיד גור, שמניח הזמנה לנישואי צאצאיו למראשות רבנו זי"ע, ומזמין אותו לחתונה כמנהג אנ"ש.

    אחר הוא פונה לר' משה ואומר לו: וכי אני יכול להעיז להזמין את רבנו? אני רק מודיע לו שיש חתונה.

    לשאלת ר' משה מהיכן היכרותו עם רבנו זי"ע, ענה הלה שהוא, ואביו, היו מסתופפים רבות בצילא דמהימנותא. וסיפר לו מספר עובדות.

    בין הדברים סיפר לו כדברים האלה: איך בין געווען דערביי, אמר הלה:

    ביום מ' בעומר תשמ"ד (תקופה קצרה לאחר החורבן הנורא) נכנס אביו, אף הוא חסיד גור שבע ימים, אל רבנו זי"ע, וסיפר לו כדברים האלה: אני הייתי נוכח בעת החלאקע של רבנו שליט"א, בחודש אייר תש"ח באתרא קדישא מרון.

    העמידו את רבנו שליט"א על השולחן, וה'אמרי חיים' זי"ע גזז את שערו במספרים. לפתע ארעה תקלה ובאזנו של רבנו שליט"א ארע 'שניט' והיה דם ניגר משם, כמובן שהנער פרץ בבכי.

    רבנו ה'אמרי חיים' הרגיעו בדברים, ולכשנרגע, הרצינו פניו של האמ"ח, פנה אל הנער הקט, ואמר לו במילים האלה:

    בלוט וועט זיך גיסן, אבער דו זאלסט שטיל בלייבן!

    כשמוע רבנו זי"ע את הדברים מפי אותו חסיד גור זקן, עצם עיניו ופרץ בבכי מר, ולא הגיב מאומה

    השבמחק
  4. לא הבנתי שני דברים -

    1. מה רע בדברי תורה הנ"ל.
    2. ממתי מחליטים לאדמורי"ם מה הם צריכים לומר ומה לא? האם הבלוג הזה הופך להיות "כוכב נולד" לאדמורי"ם?

    השבמחק
    תשובות
    1. לאחד שאינו מבין לא מדובר בככוכב נולד אלא בטלנובלה משובחת . להלן כותרות הפרקים ששודרו עד כה למי שפספס
      י' מסולק מהחצר
      אשת האדמו"ר בוחשת בקדירה
      מ' חוזר לממלכה
      חלוקת הירושה
      מי ילבש את הקיטל
      בסערט הזה כבר היינו - החתן קופץ מעל הגדר
      הילדים בוכים לסבא
      י' מבקר את הקופץ במוט
      תעלול מבריק במחלקה הראשונה בטיסה חזרה לישראל
      מי אתה ב.ש ?

      נעצור כאן ונמתין לפרקים הבאים

      מחק
  5. Reb Chaim,

    Please explain your reasoning of bashing Reb Srul of late? I enjoyed your site because I found it interesting how you pick up the real shmutz on some of the charedi leaders, but now it appears that your just posting negative articles on a person you admired for no good reason, why is that?

    השבמחק
  6. I agree, I think a jurnalist cannot judge a Rebbe and his Torah

    השבמחק
  7. לפי דברי האדמו"ר שליט"א - כדי להוציא מליבן דקדקתי לא לא לכתוב כ"ק - יוצא אפוא שהמגיד ממעזריטש היה גם תלמידו של הגר"א מווילנא... ןבא לציון גואל

    השבמחק
    תשובות
    1. מחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה למעשה!

      מחק
  8. Not every time your Rebbe says something controversial blame the Mendelistin for leaking it out. I have lots of friends Mendelistin and they don’t care what’s going on by you. They look happy all the time and you look miserable. Wonder why!!!

    השבמחק
  9. כבר זמן רב שאני אמרתי את שלי ששרולצי נפל על ראשו והשפיע רע מאד על הילוך מחשבתו, וזה בגלל שאבעט זרקו מביתו ככלב, ולא רצה לדעת ממנו כלום ואפס, לא השתתף בשמחת ביתו. 'אהבת ישראל' במלוא מובן המילה של הבעל 'ישועות משה' זצוקקללה"ה זיעוכיאס"ו תנצב"ה, והמה כותבים שאהב את כל אחד ואחד מישראל, איזה צחוק עשה לי, כן וכן הוא אהב את כל אחד ואחד כמו בנו שרולצי, היה דואג על עצמו מאד ואהב את עצמו מאד מאוד, "ס'מיין וועלט..".

    עכ"פ שרולצי השתגע ויצא מרוב שגיעון, מרדיפות האכזריות שעשו לו חבייו וחסידיו ועל ראשם אביו ר' משה'עלע שעמד בראש המערכה לעיני כל העולם כולו, ויצא בריש גלוי להרוג נפש בנו שרולצי. וכל זה התחיל בשנת תשמ"ג-ד, עוד הרבה לפני שמענדעלע היה עלה הבמה.

    ברוב שגיעון יצא מדעתו הטיפשה, ומעט השכל שהיה לו קודם הזריקה, ניתוסף לו טיפשות על טיפשתו, ומדבר שטיות כמעין המתגבר, בלי הרף.

    הרבה קראיתי ושניתי הבלוג של שאולזאהן, קניתי וקראתי העיתונות שלו במשך השנים, וזה ברור לכל שאין אין לובש צורה ופושט צורה, ואינו מתחנף לאף אחד, הוא בכלל אינו מחסידי מענדלע לא בעבר ולא בעתיד, הוא כותב דברים כמו שהוא, הוא רואה מציאות של דברים, מענדלע בשט שקט בונה חסידיו, פינתו הקטן, אינו מרבה כלל וכלל שתמונתו יהיה בכל תפוצות העולם, אבל לא כן שרולצי ומקורבים הם צריך מאוד להפורסמות, כי הם צריכין להסתיר האמת, האמת מהנעשה ונשמע מאחורי הדלת הסגורה.

    ורק עצה אחת ויחודה יש לאנשי שרולצי, לשלוח אותו לרופא הכי טוב, פיסכולוג גדול, ולחסידיו יאמרו שהלך למנוחה בצירוף תמונה של גודל קלסתר פניו ומקלו הכסף, והוא יחזור לבני ברק כאדם חדש, ולא ישמע עוד פה המפיק שטותי שטותים והבל הבלים, ושיחות תינוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. חלק הראשון מעשה פוטיפר

      מחק
    2. לבאבוב נראה לי מאוד מאוד שאתה
      צריך הפסיכלוג
      ולא יזיק לך ותחזור לבלוג כאדם חדש
      ולא תכתוב עוד פנינים
      שטותי שטותים והבל הבלים ושיחת תינוק,
      .נ.ב.כל זמן שלא הלכת תמשיך לכתוב השגיאות שלך
      והסגנון מאוד מצחיקים,

      מחק
    3. אני חושב שהוא דוקא צודק, כי יש דברים בגו, כי משהו שלא בסדר עם האדמו"ר הזה. והאמת שהרבה חוץ מגבולות של וויזניץ חושבים כן.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.