רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 בדצמבר 2012

אחינו ורעינו חסידי חב"ד / מאמר דעה

לפעמים, מעשים שנעשים בתמימות, מתוך כוונה רצויה, יכולים להביא לתוצאות הרסניות. לדאבוננו ולבושתנו, רבים מאיתנו, בתמימות ומתוך כוונה רצויה, אך גם מתוך אי-הבנה מוחלטת, הולכים לשחק בבחירות הקרובות לידי חבורת "קדימה" והשמאל, ולתרום תרומה משמעותית ביותר לאובדן הסיכוי להקמת גוש חוסם התנתקויות בכנסת הבאה. למאמר המלא • בחירות ב-COL
(יום שלישי, כ''ח אדר תשס''ו)

אותם אנשים יהיו הראשונים לנסוע מצפת או מבאר-שבע לירושלים להפגנות נגד הנסיגה הבאה, או לצאת ולחסום את הצמתים בעירם במחאה על מדיניות הממשלה, ועל כך יבורכו. אבל כשיש להם את ההזדמנות הנדירה להשפיע באמת על קבלת ההחלטות, הם זורקים את קולותיהם לפח האשפה וגורמים נזק אדיר, אולי חסר תקנה, למערכה על שלמות הארץ, ועוד באצטלא דקדושה.במציאות הפוליטית הנוכחית יש אי-בהירות גדולה, אבל גם כמה דברים מאוד ברורים:
1. הבחירות הקרובות יכריעו את גורל יהודה ושומרון. בכנסת הקרובה ייקבע האם תמומש תכנית הנסיגה הגדולה של "קדימה" והשמאל.
2. הפגנות, חסימת צמתים, מחאות, מאמרים, הודעות לעיתונות של "פיקוח נפש", מודעות של "המטה לשלום העם והארץ", מדבקות, כרזות רחוב, קמפיינים פרסומיים נגד נסיגות, כל אלו הם דברים חשובים. אבל עם כל הכבוד להם, כולם ביחד לא שווים כמו אצבע אחת בכנסת, כזו שיכולה ללחוץ על הכפתור הנכון בהצבעה הגורלית הבאה. הסוגיות החשובות כל-כך לעם בישראל נקבעות אך ורק בכנסת.
3. הדרך היחידה למנוע את ביצוע הנסיגה הגדולה מיהודה ושומרון, היא באם יהיה בכנסת רוב של מינימום 61 ח"כים שיצביעו נגד הנסיגה.
4. עם כל סוגי הכעסים הקיימים על התנהלות המפלגות הדתיות והחרדיות בכנסת החולפת, ברור שכשתגיע לדיון בכנסת תכנית נסיגה כלשהי, כל הח"כים השייכים למפלגות אלו, ללא יוצא מן הכלל, יצביעו נגדה.
5. בניגוד לבחירות הקודמות, הפעם האפשרות שהבחירות יוכרעו על חודו של מנדט לכאן (גוש השמאל) או לכאן (גוש הימין), סבירה בהחלט.
6. לרשימתו של ר' ברוך מרזל אין שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה, שהועלה לאחרונה והוא עומד היום על 2 אחוז. אפילו כאשר אחוז החסימה היה קטן יותר, בבחירות הקודמות, מרזל לא הצליח לעבור אותו, וכל-שכן וקל-וחומר עכשיו, כאשר אלפים מחסידי חב"ד שתמכו בו בפעם הקודמת, מתכוונים לציית להוראת רבני חב"ד ולא להצביע עבורו, וכאשר חלק גדול מהציבור הלא-דתי שתמך בו בפעם הקודמת, תומך עכשיו במפלגתו של קליינר (שגם היא תזרוק קולות רבים לפח).
להבהרת הדברים: אחוז ההצבעה צפוי לעבור את ה-65%. במקרה כזה, מספר הקולות הנדרש כדי לעבור את אחוז החסימה הוא מעל 60,000 קולות! בפעם הקודמת, כשאחוז החסימה עמד על כ-45,000 קולות, קיבלו מרזל וקליינר ביחד 34,000 קולות!
7. מנדט עומד על כ-25,000 קולות. לפיכך, 25,000 קולות או יותר שעשוי מרזל לקבל, לא יכניסו אותו לכנסת, אך יגרמו נזק של מנדט שלם או יותר לגוש מתנגדי הנסיגות!
מציאות פוליטית די דומה כבר הייתה בעבר. בבחירות בתשנ"ב. אגודת ישראל אכזבה כששנתיים קודם לכן ניסתה להמליך את שמעון פרס כראש ממשלה. הימין רץ בשלוש מפלגות: התחייה, מפלגתו של ר' אליעזר מזרחי ומפלגתו של ר' משה לווינגר. שלוש המפלגות הללו לא עברו את אחוז החסימה, עשרות אלפי קולות נזרקו לפח, יצחק רבין הקים ממשלה וברוב של מנדט אחד (!) הביא עלינו את הסכם אוסלו שגרם עד היום לאלפי הרוגים!
רק כשוך להט הבחירות, התפננו כולנו להתבונן טוב יותר בתשובה שקיבל ר' אליעזר מזרחי מהרבי במענה לשאלתו האם לרוץ לכנסת: "יבדוק את אחוז החסימה", כתב הרבי. היה צריך רק להבין.
במצב גורלי כזה, שבו הבחירות יכולות להיות מוכרעות על חודו של מנדט, אפילו אם יש בדל של סיכוי שר' ברוך מרזל לא יעבור את אחוז החסימה, די בכך כדי למנוע הצבעה עבורו. הצבעה עבור מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה, כמוה בדיוק כהישארות בבית, היפך דעתו של הרבי הברורה והמובנת. מי שיש לו זכות הצבעה ואינו מנצל אותה, תורם להעלאת המנדטים למפלגות האחרות, ובראשן למפלגות שכוחן גדול יותר. במקרה שלנו: כל "נמנע" או "מצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה", תורם ישירות כשליש מקולו למפלגת "קדימה".
הרי הדברים כל-כך פשוטים. כשתשאלו את אהוד אולמרט, מה הוא מעדיף, שמרזל יוריד את מועמדותו, או שישאיר אותה, תשובתו תהיה פשוטה. ברור שאולמרט רוצה שמרזל יתמודד. מרזל מאבד לגוש הימין אלפי קולות. בשביל "קדימה" מרזל הוא ברכה. לו באמת היה מרזל פוליטיקאי מזן אחר, שאכפת לו מארץ ישראל הרבה יותר מאשר עצמו, היה חייב לפרוש מהמירוץ ולא לסכן את המערכה כולה בגלל מאוויים אישיים. כנראה שבכל זאת הוא כמו כולם.
הניסיונות לחפש מפלגה שמצעה מתאים בדיוק לעמדת הרבי, מגוחכים. מעולם לא הייתה מפלגה בישראל שקיימה את רצון הרבי. בכלל, היחס השלילי של הרבי לכנסת ולמדינה ידוע ולו היינו נוהגים לפיו, היה חל עלינו איסור מוחלט להשתתף בבחירות. אלא מאי, לדעתו של הרבי, בניגוד לשיטת סאטמאר, חלה חובה על כל אחד ואחת לנצל את הזכות לבחור, על מנת להשפיע על הרכב הכנסת, במטרה לחזק ככל האפשר את ענייני היהדות במדינה. לכן, אם מצאנו מפלגה שנראית כפועלת בהתאם לרצון הרבי, אבל אין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה, או לחילופין יש סיכוי שלא תעבור את אחוז החסימה, הרי זה בדיוק כמו לכתוב על פתק את המילה "חב"ד", או "רבי" או "משיח" וברור באלף אחוזים שלא זהו רצון הרבי ולא לזה התכוון הרבי כשהורה להשתתף בבחירות ולהשפיע.
אחיי ורעיי חסידי חב"ד, שלא תגידו שלא אמרו לכם: במקרה שיתברר שהקולות שניתנו למרזל היו הקולות שחסרו לגוש-חוסם-התנתקויות בכנסת הבאה, האחריות לכל מה שיקרה בארץ הקודש, כולל שפך דם יהודי, על ראש כל אחד ואחד ממצביעי מרזל ועל ראש כל אחד ואחד מאלו שנשארו בבית ולא באו להצביע.
מה עושים? בדיוק מה שרבני חב"ד הורו: מצביעים לאחת המפלגות הדתיות שכיהנו בכנסת היוצאת, מתוך ידיעה ברורה שאף אחת מהן אינה מתאימה לדרישות הרבי, אך מתוך מטרה ברורה להגדיל את מספר הח"כים שירימו ידיהם בכנסת הבאה נגד נסיגות.

בברכת אחים בלב ונפש,
חסידים כואבים למען שלמות הארץ

6 תגובות:

  1. בדרך כלל אני לא מגיב ובפרט שאין כוחי עימי לקרוא כ"כ הרבה

    השבמחק
  2. אין צורך לקרא אם המקור הוא col = חולירות און ליין

    השבמחק
  3. עזוב עם כל הכבוד שיש לי אליך.פלא,שאינך יודע שבארץ הימין קרי הליכוד וחבריו הוא שמאל,וכדי שהשמאל לא יעשה נסיגות הוא חייב להיות בשלטון, אז הימין לא מאפשר לו זאת,רענן זיכרונך,כששרון ביצע את ההתנתקות הוא עשה זאת עם חכי הליכוד,ובראשם ביבי נתניהו.אז מה הקשקשת שלך? מי שולח שליחים לאסד להחזיר הגולן הימין קרי נתניהו.כששרון ביצע ההתנתקות כבר ידעו כולם שהערבים אינם חפצי שלום:מה שרבין עוד לא ידע כשחתם באוסלו.לביבי היה אלף ואחד הזדמנויות לסובב את הגה השלום אחורנית ולא עשה זאת.מי הכיר במושג ערבים פלסטיניאים אוטונומיה.אם לא בגין?!מי השאיר את עזה בידי ישראל ולא הבין שצריך להחזיר אותה למצרים בגין.החורבן של המדינה החל כשהליכוד קיבל את הרוב!

    השבמחק
  4. שי גפן, חזור בך מדברי ההבל! חזור בך!

    אל תשרוף את כל ארץ ישראל בשביל מאבקי נקמה קטנוניים!

    שאולזון, ה"אובייקטיביות" שלך כלפי בן ארי מראה שכל פעילותך היא בעבור בצע כסף, ולא לכבוד ייחשב לך כל קורא הכל עיניים.

    השבמחק
  5. כל יום כתבה נגד עוצמה לישראל מה זה??

    השבמחק
    תשובות
    1. במידה ובן ארי ואלדד ימנו מעליהם ועדת רבנים שתורכב גם מרבני אנ"ש (אחד משיחיסט אחד לא-משיחיסט והשלישי ששניהם יבחרו) ומרבני יש"ע ויתחייבו בהפקדת ערבות להישמע ללא סייג לרבנים, אז נוכל לקרוא לעוצמה לישראל מפלגה חרדית ויהיה על מה לדבר

      כמובן שחלק מהותי מההתחייבות לועדת הרבנים זה שאם יתברר בסקרים בשבוע שלפני הבחירות שעוצמה לישראל לא עוברת את אחוז החסימה או ספק עוברת - אז מפלגת עוצמה לישראל תימנע מהתמודדות על מנת שלא לשרוף קולות למחנה האמוני

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.