רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

בואו תלמדו קצת פוליטיקה בחצרות ויזניץ...

מכתב של יהודי המסתכל מן הצד:

שמח עם הזכות להגיב כאן על הפוסטים האחרונים הנוגעים בנושא חסידות ויז'ניץ אם לאף אחד מהחסידים העסוקים שם אין את ה"זמן" להגיב..
אגדיר את עצמי: אברך ליטאי (לא מחבל ולא שונא), בעל זיקה עמוקה לחסידות (בעיקר חב"ד וויז'ניץ – על ב' חצרותיה) ותושב קרית אגודת ישראל בבני ברק (הציר המקשר את קרית ויז'ניץ (הר"י) עם קרית מרכז חסידי ויז'ניץ (הרמ"מ)).
בתחילת השבוע העלית פוסט בבלוג על הזעם בויז'ניץ בעקבות הסודנים (שהצליחו להימלט מידיו של ישי) שמחללים את חדר קודשו של מרן האדמו"ר זצ"ל, צירפת גלריה מרשימה שצולמה במצלמה ישנה עם תמונות מתוארכות כשהכיתוב מצביע כי התמונה צולמה בשעה שלוש לפנות בוקר, רק שבמקום סודנים יש לנו מזרונים ונטלה לנטילת ידיים, וכן.. מראה אופייני של בית בשיפוצים, ותו לא!
קצת הצחיק אותי העניין מצד אחד, אבל מצד שני חשבתי אולי באמת זה פשע בלתי יתואר ויצאתי לבדיקה. במנחה-מעריב בשטיבל'ך 'בית הלל' בויז'ניץ נצמדתי לכל הקופקע'ס (התגודדויות של חסידים – הגדרתי נכון?!) חיפשתי לרפואה חבר'ה שנושא שיחתם תהיה על הזעזוע – על הפגיעה ב'קודש קדשים', עברתי מקופקע לקופקע ולא מצאתי. היו ששוחחו על החנות של 'יש חסד' החדשה, היו כמה שהתווכחו אם י"ט כסלו זה חג לחב"ד או לכלל עולם החסידות, ואלו כאלו ששוחחו על שוק ההון ועל דא והא, אידיליה, שוויצרי'ה הקטנה... חיפשתי זעזוע ומצאתי שקט תעשייתי.
בערב שמעתי כי מרנן האדמו"רים שליט"א עורכים שולחן לרגל יא"צ של אחד מאבות החסידות, כהרגלי דילגתי בין החצרות, והנה הרשמים והתובנות:
בטיש של האדמו"ר הר"י, היה יחסית ריק, ולא שהיה חסר מניין, היו בסביבות ה-1000-1200 איש, אך עדיין היו מאות מקומות ריקים, האדמו"ר כהרגלו בשיא הפשטות מספר סיפורי צדיקים ומכבד את זקני החסידים לספר, כשכלל החסידים נוטלים חלק פעיל ומרותקים לשיחה הקולחת והזורמת בין האדמו"ר לזקנים הנערכת בפומבי. מחזה מתוק שנראה לקוח מסיפורי אגדות החסידים מפעם.
לא מצאתי 'אש בעיניים' אבל מצאתי אנשים מפוכחים, רגועים ופרטיים, גאים ברבם ובחסידותם אך לא חושבים שבאמצעות לרדוף אחריו ברחובות ולכל אירוע תוך עשיית 'מצב' וטררעם יוסיפו לעצמם רוחניות ויראת שמיים. אנשים פשוטים ואולי לא חכמים אבל חיים את החיים שלהם בשמחה ובטוב לבב.
ניגשתי לכמה מכרים ושאלתי: מכירים את שאולזון?! התשובה הייתה פשוטה ומתוקה תוך שהם מגדרים את המוח: שאולזון, שאולזוןןןן... בטח שהוא חסיד ויז'ניץ?! כי אנחנו לא מכירים כזה שם. אולי הוא מחסידים החדשים שנדבקים לרב'ה, לך תבדוק עם שייע קרויזר (הגבאי) הוא מכיר אותם.. נדהמתי, חייכתי והמשכתי לחסיד אחר שהעדיף לשבת על הספסל למטה ומשם להטות אוזן למהלך הטיש: שמעת אולי על 'בעולמם של חרדים'? – מה זה? ! – הוא עונה לי ושואל – חנות?!, לא עניתי – בלוג, מה זה בלוג, וואס איז דאס?! אמרתי לו 'אל תעשה את עצמך טיפש', ענה לי: טיפש למה?! ודוק. השיחה הסתיימה.
דילגתי לביתו של ה'ישועות משה' המחולל, פועלים עבדו במקום במרץ, בונים ומרחיבים, ועליהם עומד אברך צנום חייכן ונמרץ שמזרז את מלאכת השיפוצים, ניגשתי ושאלתי: מה עושים פה? ענה לי בשיא הפשטות: ידוע לך שכל לילה בקבלת קהל מגיע קהל ענק, החדר המתנה הישן שנבנה לפני שלושים שנה היה צר מלהכיל ולפיכך מרחיבים את החדרים, ומה באשר לחדרו האישי של האדמו"ר זצ"ל – שאלתי. ענה לי: מה צריך להיות, אפשר להיכנס, שאלתי, לשאת תפילה קצרה בחדר קדוש זה. בשמחה ענה לי ופתח לי את הדלת לרווחה.
נכנסתי, חיפשתי משהו מחשיד, אפעס, חיפשתי מה יש לצלם ולהביא הוכחות חותכות מהשטח על המשך הזלזול והחרפה ולא מצאתי. מצאתי בית בשיפוצים וגורנישט. שאלתי: האם גם את החדר הזה משפצים. לא ענה לי – אנחנו שומרים עליו במתכונת כפי שהיה וכדי החפצים לא יינזקו או יגנבו העברנו אותם לבית הסמוך מלבד הרהיטים הישנים שאי אפשר להעביר אותם ולכן ישנם שני בחורים שישנים כאן כל לילה כדי לשמור עליהם.
ניסיתי את מזלי שוב: שאולזון מכיר – לא. בעולמם של חרדים – מה זה? מגזין תמונות חדש של אדמו"רים? לא מכניס הביתה אתהשטויות האלו. עברתי להילוך גבוה יותר: אתה יודע שיש זעזוע בקהל מהזילות בכבוד החדר הקדוש – שאלתי? לא - ענה לי. שמעתי שהם (המנדליסטים ) משתוללים קצת אבל אל תדאג זה רק מקנאה.. בעוד שבועיים הכל יהיה נקי ומסודר ונראה מה יגידו אז. חייכתי ורשמתי..
ירדתי למטה, למתחם של כ"ק מרן האדמו"ר הרמ"מ מויז'ניץ שליט"א. תחושת בוטיק, קטן וחם, אוירה נחמדה וקלאסית, אותו קהל כמו תמיד, גיוס מלא לכל ותמיד – זה המוטו שלהם בהצלחה מרובה, שקט מתוח, ואדמו"ר שבוכה ומדבר כאשר מסביבו כ-400 חסידים ששותים בצמא את דבריו.
בקצה המתחם קלטתי שיחה של בחורים צעירים בני 14-15 להשערתי ותוכן הדברים כך: הציפס'ים ( חסידי האדמו"ר הר"י – כך הם מכונים למטה) משוגעים לגמרי, לא יודעים מה קורה איתם. יש אחד שאולזון שיש לו באינטרט איזה מקום ששם הוא כותב עליהם כל היום והם משתגעים. אבא שלי אמר אתמול לאמא שלי שהם יורדים מהדעת. מעיפים אברכים ובחורים בחשש שהם מדליפים. הם יותר גרועים בנושא מחסידות גור - כך אמר אבא'שלי.
כל החסידות שלהם מתפרקת. הראש חבורה אמר לי שזה עניין של זמן. וזה שעד היום אף אחד מהם לא עבר אלינו לא אומר כלום. זה בגלל שהרבי שלהם טרוריסט וכולם מפחדים ממנו. אבל יום יבוא והוא ישאר לבד עם שטנגר והרשל כץ הרשע מרושע שרדף את רבינו הקדוש...
יום יבוא...
ואני לעצמי אומר: מחבלים ושונאים, בואו תלמדו קצת פוליטיקה בחצרות ויז'ניץ.... כשתגדלו – תבינו!

14 תגובות:

  1. "מסתכל מן הצד" היום זה י"ט כסלו ר"ה לחסידות לא פורים

    השבמחק
  2. כל מילה בסלע

    השבמחק
  3. חיים כל הכבוד שהכנסת את המכתב הזה ..

    וחכו תראו אני מבטיח לכם שהמנדליסטים הולכים עכשיו ללכלך פה בתגובות כמו שלא ראיתם מעולם כי פשוט לא טוב להם הם אכולים אז הם מחפשים עם נרות להראות הנה גם להם לא טוב ..

    השבמחק
  4. חיים תודה רבה להכניס המכתב הזה,
    לא מחבל ולא שונא...
    הוא חב"ד ווויזניץ...
    זיקה עמוקה לחסידות...

    חיים תודה רבה להכניס המכתב הזה,
    המזדרונים בשביל שתי בחורים...

    חיים תודה רבה להכניס המכתב הזה,
    בעל המכתב הוא מהקוראים המובהקים של הבלוג הזה...
    כל הקופקע'ס, וכל האלפי חסידי מהר"י לא יודעים משאולזאהן והבלוג שלו...
    אצל המענדליסטן, אפילו הבחורים הכי צעירים מתוך ד' מאות אנשים, הם יודעים הטב איטיב של ושאולזאהן והבלוג שלו...

    חיים תודה רבה להכניס המכתב הזה,
    מי כתב המכתב?
    "מכתב של יהודי המסתכל מן הצד..."
    הוא עומד כל כך רחוק מן הצדדים, עד שהלך בעל כרחו ונגד רצונו להוכיח לשאולזאהן השקר שהוא מפיץ על הבלוג שלו...

    אני מבקש מן העומד בצד, כדי לברר גם חסידות גור, והליטאים, וחב"ד, אם גם בהם שאולזאהן משקר או לא.

    ואני רוצה לכותב המכתב, והעומד מן הצד, תודה להראותי הדרך הנכון אשר לילך בה, וסיפור זה מהיום והלאה חתום אצלי כשקר...

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה אצלכם המנדליסטים הפועלים הנכרים טבלו כל יום במקוה לפני העבודה שעשו בשיפוצים שעשיתם בקיץ שעבר במרכז שלכם אם אצל השונאים שנואים שלכם הסתפקו רק בנטלה וקערה לנטילת ידים אחרי השינה כמו שרואים בתמונות שהפצתם ירא הקהל וישפוט ביניכם איפוא האמת

      מחק
  5. ויזניצר אמיתי שכואב את המצב4 בדצמבר 2012 בשעה 16:25

    תשמעו סיפור מענין. אני בטוח שלא תאמינו אבל זה סיפור אמיתי שהיה. חזרתי עכשיו מהחתונה שמתקיימת הערב בחסידות אצלנו (ויזניץ) בזמן החופה עמדתי במחתם הסגור צמוד למדרגות שעולים לבמה של החופה. כשרבינו שליט"א יצא בסייום החופה קלטתי בזוית עיון ליחלושים בין בנציון שטנגר ליעקב מרדכי הגר. לא שמעתי הכל רק שמעתי שבנציון אומר לו "יש עכשיו שעתיים הפסקה עד שהרבי יכנס לחתונה בא למשרד חייבים לסיים את המכתב, אני רוצה שזה יעלה עוד היום" עכשיו כשאני רואה את זה אני מבין בעצם שלא ליטאי ולא בטיח כתב את זה אלא שטנגר בכבודו ובעצמו. תפסיקו לעבוד עלינו עם המכתבים שלכם

    השבמחק
    תשובות
    1. אין סיכוי ששטנגר ינסח או יכתוב את המכתב הנ"ל הרי הוא ידוע כדיסלקט ואחד שאינו יודע קרוא וכתוב לא פלא שהיו צריכים לגייס את גרינבגר לכתוב את הקויטלאך

      מחק
  6. אני עדיין בחתונה וצופה על הבמה. לפי החיוך הממזרי שיש לבנצי שטנגר עכשיו על הפנים זה מסגיר אותו שהוא כתב את זה. הוא בטח חושב לעצמו איזה עבודה יפה עשיתי סתמתי לשאולזון את הפה

    השבמחק
  7. פאטישיזם ביהדות??
    מה זה חדר קדוש? אין מושג כזה.
    אין קדוש בעולם חוץ מהקב"ה (משך חכמה פרשת בחוקותי)
    כל הקדושה של סת"ם זה רק כיוון שנעשה כרצון הקב"ה
    מה זה חדר קדוש???
    הורגלנו לקישקושים חסידיים
    אבל עד כדי כך?

    השבמחק
  8. לויזניצער אמיתי שכואב את המצב. אם אתה מהתחלה בטוח שלא נאמין אז יש דברים בגו אתה פנטזיונר מתוזבח עם חותמת של מנדליסיט.

    השבמחק
  9. חיים אני עכשיו חוזר מהחתונה.
    לצידי עמד לטאי,
    וסיפר לי שלפני תקופה הוא עף ממשרה חשובה בישיבה ולא ידע אך
    לאכול את זה,
    ונזכר מהסיפור בויזניץ וזה מאוד חיזק אותו והחליט שדבר
    ראשון שהוא לומד מהאדמו"ר מויזניץ זה לא לדבר על השני,
    והוא אומר שהוא רואה הצלחה רבה בכל המעשים והוא סיפר את זה בכזה התרגשות שאני בתור חסיד התבישתי,
    מיד תפסנו ידי אחד את השני והתחלנו לרקוד
    לפי דעתי יש בויזניץ 30 אחוזים שיודעים משאלזון
    ו70 אחוזים שלא יודעים

    השבמחק
  10. המכתב אמיתי לגמרי עד שהוא מגיע לביקור בבבית המדרש של מרכז חסידי ויזניץ, שם אין כזה מושג של קופקס - שיחה בבית המדרש, הס מלהזכיר אפשר למשש את השקט בידים, יש לכם הרבה מה ללמוד מהשקט השורר שם, ובנוסף למיטב ידיעתי האדמו"א לא ערך שם טיש ביא"צ מחמת חולשותו רק בנו מארה"ב הוא ערך כעין באטע שם.
    מה לעשות הבלוג של שאולזון מעסיק את מיטב המוחות של החסידות שלך, כי הרי כשלשאולזון היה את הפנים החדשות הוא היה שופרו של הרבי שלך, והנה כעת הוא לא מהסס מלהציג עובדות אמיתיות למרות שהם מאד מאד לא נוחות לחסידות שלך, אין מה לעשות שאולזון כותב וכתב את מה שהוא רוצה, וקבלו אותו כך, וחבל על המאמץ עם כתיבת מכתבים, כי את החומר הטוב כדוגמת תלמיד המגיד... הוא מקבל אך ורק מחבריך שכן אף אחד מהמנדליסטין אינו חשוד שהוא לטיש שלכם ועוד לשמוע את התורה...

    השבמחק
  11. לא משנה מי כתב את המכתב. הוא מתוק מדבש

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן מכתב מנוסח היטב ומרתק :)

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.