רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 11 בדצמבר 2012

גאב"ד חוג חתם סופר לאחר חורבן הישיבה מכנה את הדארגער בלשון "יווני" "נוכל" "נחש" על שחמס את כלי הקודש את התלמידים



תרגום דברי קדשו של הגה"צ רבי יצחק שלמה אונגר זצוק"ל
גאב"ד חוג 'חתם סופר' ב"ב
בכנס התלמידים חנוכה תשנ"ה

אחרי שנחרבה הישיבה הק' "חוג חתם סופר" בני ברק נתכנסו התלמידים בראשות הרבי זיע"א לבנותה ולהקימה מחדש



מורי ורבותי הלא ידעתם אם לא שמעתם שאני כבר ששה חדשים לצערנו הרב חולה,
ממילא קשה עלי הדיבור ע"כ יהיו דברי מעטים, ואדבר רק דברים קצרים,  אמנם הייתם רגילים לשמוע ממני דרשות של כשעתיים שלוש שעות אבל כהיום במצב שאני נמצא בו תמחלו לי אם אצא ידי חובה בדרשה של חמש דקות.
אמרו שמכנסים כנס של תלמידי הישיבה הק' לדורותיהם, חשבתי בלבי מדוע יצא זמן הכנס דווקא בחנוכה, הרי מטבע הדברים בחנוכה אינו זמן מתאים לזה, כי הציבור עסוק וטרוד, כל אחד והתחיבותיו, וכל אחד הולך לבקר בכל מיני מקומות, ע"כ חששתי שלא תהיה השתתפות, אבל ב"ה נתקיים בנו הכתוב 'שאי סביב עינייך וראי כולם נקבצו ובאו לך', הלא דבר הוא, ובוודאי יש לזה טעם.
הנה התירוץ לכך הוא פשוט  (שהכנס יצא בחנוכה) עד היום היו הדיבורים אודות הענין שנתכנסנו  תחת מעטה, עטוף בנייר כסף וכדו', ואני אגלה ואדבר גליות,
בעבר היו מתיונים ויונים שנכנסו להיכל (כמבואר במס' שבת כא:) והנה דבר פלא הוא שחשבתי רבות אודות זה, נכנסים יונים ומתיונים להיכל ואינם חומסים זהב, הרי הקירות היו עם זהב וכל כלי הקודש היו זהב,
והם לא חמדו את הזהב, רק כמבואר בגמ' הנ"ל, 'מאי חנוכה דתנו רבנן בכ"ה בכסליו יומי דחנוכה וכו' שכשנכנסו יוונים להיכל טמאו כל השמנים שבהיכל', לא חפשו לא זהב ולא כסף ולא רכוש, רק חפשו שמנים, וזה היה כל עבודתם של הרשעים לטמאות השמנים, ואת זה הם טמאו,
'היוון הזקן הזה' – 'הנוכל הזה' שנטפל לבני הנעורים שהם שמן זית זך כתית למאור, הדבר העדין ביותר שהרי לא מדובר כאן בשמן למנחות רק בשמן למאור, ממש עדין וטוב, היא התורה הק' שהיא הדרגה הגבוהה ביותר של קדושה, התהלך לו 'יווני' - 'נוכל' - 'נחש' ומחריב כזה מקום תורה כלאחר יד, זו היא טומאת יון, והכל תוך מעטה כביכול של קדושה, כמו שהיוונים לא באו לעקור את האמונה מן השורש רק רצו להוסיף לתורה 'חוכמה יוונית'.
***
הנה הבורא כל עולמים הוא בעל הרחמים, הבורא הוא אב הרחמים, וריחם עלינו והותיר לנו פך שמן קטן חתום בחותמו של כהן גדול, כמות קטנה ששם לא שלטה טומאת יון, ומשם נבנה הכל מחדש שנעשה נס והדליקו את המנורה שמונת ימי חנוכה עד שעשו שמן חדש, כך עזר הקב"ה שטומאת יון לא תשלוט.
תלמידים יקרים איני רוצה לחזור על הדברים כבר אמרתי מספיק לא צריך להוסיף על מה שאמרתי ואין מה להוסיף.
ואכן זו בחינת חנוכה ואת זה עלינו כעת לתקן לקחת את פך השמן שחתום בחותמו של כהן גדול שב"ה נותר זך קדוש וטהור כמו שצריך להיות ולדאוג לגדלו ולהרחיבו, אני מבקש מכל אחד ממכם שמרגיש שנהנה בעבר מהישיבה הק' 'באר חפרוה שרים' כמדובר, כעת הישיבה זקוקה לכם כהיום אני אומר את מאמרו של רבינו הק' לפני פטירתו 'לבני אני צריך' (כתובות קג.)
אנא שילחו את הילדים שלכם לישיבה הק'.
אני רוצה לציין בפניכם שיש כבר גרעין ובאמת שיש יותר מגרעין ושיש לקוות שהישיבה תצליח הן בישיבה קטנה והן בגדולה ואתם יכולים לשלוח את הבנים שלכם מתוך רוגע ושלווה.
רציתי דבר נוסף לציין שיש לנו צוות מיוחד כהיום, אתחיל לפרט בישיבה גדולה יש לנו ב"ה ראש ישיבה שקבלנו כעת והכל כפי שאמרתי מקודם שזה בזכות אבות בזכות אבי הקדוש זיע"א שמסר נפשו על תורה"ק, ובזכות מרן החת"ס זיע"א שהוא רבן של כלל ישראל, זכינו לראש ישיבה בישיבתנו שבעתיד יראו מה שקבלנו איזה נכס הוא, אין לי מילים לתאר ואיני רוצה לשבחו בפניו, אבל בעצם מי ששמע שיעור ממנו יודע במה מדובר, יש לנו שואל ומשיב ת"ח עצום שיש לו חסרון אחד שהוא קרוב שלי, 'הוא לא אשם בזה' אבל הוא ת"ח עצום.
בישיבה קטנה יש לנו משגיח ששמעתם מקודם את דבריו ואין צורך להציגו מעבר לזה, יש לנו גם שני  מג"ש לבקיאות מלבד הרמי"ם הוותיקים הרב בנדיקט שליט"א והרב קלויזנר שליט"א, והרמי"ם האלו של בקיאות ג"כ מתעסקים עם הבחורים לגדלם בתויר"ש, כך שישנם כל הסיכויים להצליח ולקומם את הישיבה מחדש ונצליח באופן שיתקיים בנו הכתוב 'גדול יהיה כבוד הבית האחרון מן הראשון'.
***
השי"ת יעזור שתבינו מה אנו מבקשים ממכם ותדעו את החוב המוטל עליכם כלפי ישיבתנו הק' ולא תפסידו מזה כלום, דבר אחד אני יכול להבטיח לכם אני לא ישפיע על שום בחור שיכנס לישיבה שיהפך לחסיד "דאראג", וכמו"כ מי שיבוא לכאן בתור חסיד בעלז יחזור לבעלז בתור חסיד בעלז, אמת שלגבי בעלז אני נגוע בדבר כי גם אני שייך לשם, אבל האמת גם הבאים מחסידויות אחרות לא יהיו להם תלונות.
תלמידים יקרים אני חייב שוב לבקש את סליחתכם, האולם כאן הוא קטן ואינו מכיל בשולחן המזרח את כל התלמידים מרביצי התורה, אבל תדעו נאמנה שחלק גדול מהנמצאים כאן הם מרביצי תורה בישיבות גדולות וקטנות בתור משגיחים, ובתור מג"ש בישיבות, מג"ש לבעלי בתים ות"ח, ב"ה חסדי השם כי לא תמנו, אין לי מה להתבייש בהם, יה"ר שלא נבוש ולא נכלם מאבותינו וה' יתברך יעזור לנו כהנה וכהנה להרבות כבוד שמים.
אני רוצה בהזדמנות זו להתודות בפניכם ולבקש מחילה ממכם וכידוע ווידוי הוא מחלקי התשובה.
תלמידים יקרים בעבר היו אברכים מביננו שכאשר אני הכנסתי את ה'נחש' לישיבתנו הק' מיד הבינו הם שמדובר באיזשהו 'קליפה' כמו שקראו לו בבעלז לפני שהוציאו אותו משם,
אני חייב לדבר גלויות, אבל אני אמרתי אז ברוב תמימותי, 'מילתא דלאינהו הוי מומא לדידן לא הוה מומא' (גיטין נו.), לצערנו לבסוף הוכח 'דהוה והוה מומא', לא רק בגללו, רק בגלל 'התלמידים היקרים שהרס אותם' בגלל  זה 'הוה והוה מומא', אבל אני התכוונתי לשם שמים ומותר לי להצדיק את עצמי וכל כוונתי היתה להרביץ תורה כי לא חיפשתי את כבודי וללא פניות, ב"ה אין לי שום פניות של כבוד או כסף מהישיבה, רק רצוני היה שיעסקו בתורה בקדושה ובטהרה מתוך יר"ש, שה' יתברך יעזור שהזכות תעמוד לנו.
אני חייב לבקש סליחה ששכחתי להזכיר את הרמי"ם הוותיקים כבוד הרב בלאו שליט"א והרב שמואל אליעזר שטרן שליט"א והרב יצחק שפיצר שליט"א, שהבורא כל עולמים יעזור שנוכל להרביץ תורה מתוך הרחבת הדעת דקדושה, ושנראה כולנו את התכלית האמיתית היחידית לגדל בנים לעבדים נאמנים לבורא כל עולמים, ושנזכה לרוות מהם נחת, ומותר לאדם להרשות לעצמו לראות נחת מהתלמידים, ושנזכה יחד עם התלמידים לקבל פני משיח צדקנו במהרה ברחמים גדולים אמן.

10 תגובות:

  1. רבי חיים היקר כתלמיד ישיבת חוג חתם סופר לשעבר עוד הרבה בטרם כניסתו של הדאראגר לישיבה וכמשתתף בכנס התלמידים הנ"ל . אני מתפלא עליך שאתה נסחף לאחרונה כל כך נגד הדארגר, וכבר היו דברים מעולם בכל עולם הישיבות שראש ישיבה אחת פרש מכל מיני סיבות ולקח עמו חלק מהתלמידיו וזה בעיני לגיטימי לחלוטין,משום שלבחורים יש דעה עצמית וזכותם להחליט אצל מי מהם הם חפצים ללמוד וחז"ל כבר אומרים שאדם גולה למקום תורה לאן שלבו חפץ.ואני יכול לומר לך שברגע שהגרי"ש אונגר התחיל לדבר בכנס ההוא נגד הדאראגר בביטויים כאלו שלא כיבדו את מעמדו [למרות שאין אדם נתפס בצערו] קמתי אני ועוד הרבה מתלמידיו ובתור מחאה עזבנו את האולם, וזאת מאחר ומי כמונו יודע ש-הדאראגר הרים לו את תדמית הישיבה שנהייתה אחת הישיבות הטובות ביותר בעולם הישיבות החסידיות,וזכותו של הדאראגר לבנות את עצמו לבד וכל מי ששלח את בנו באותה תקופה שלח לדארגר ולא בגלל הגרי"ש, וזכותו של הדארגר לעזוב את הישיבה ולבנות לעצמו ישיבה לבד

    וזכורני בימי בחרותי שהאדמו"ר מערלוי שליט"א שיש לו היום מאות משפחות היה בתחילה מגיד שיעור בישיבת פרשבורג ופרש מהישיבה עם עוד בחורים ופתח את ישיבת ערלוי המפורסמת וכך בנה את החסידות שלו על גבי תלמידיו מישיבת פרשבורג. אבל כנראה שלפני כמה עשורים לא היה את הרב שאולזון שיטיף מוסר לאדמו"ר מערלוי

    ומבחן התוצאה הוא שקובע כל מחלוקת לשם שמים סופה להתקיים ומחלוקת שאינה לשם שמים אין סופה להתקיים. ועם כל הכבוד לגרי"ש אונגר היום 20 שנה לאחר שהדארגר עזב את ישיבת חוג ונשארו בזמנו עדיין בחורים וכפי שאתה מביא את דבריו המרגשים שהוא הביא את הגאון רבי אשר וייס לישיבה בכדי להמשיך את ההצלחה של הדאראגר

    מה יצא לגרי"ש אונגר שפיקח היה מכל המחלוקת שהביא על עצמו [מעצות אחיתופל שהוא קיבל] שהישיבה שלו אינה מתקיימת היום סגורה על סורג ובריח משום שלרב אלטמן ולרב שטרן לא היה מגרש חניה לכל הרכבים של תלמידי הישיבה ... ומה זוכרים היום אנשים מהרב אונגר שהוא נלחם נגד הדאראגר זה הזכר שהוא השאיר לעצמו וחבל מאוד.

    היום בבניין של ישיבת חוג חתם סופר ישנה ישיבה ליטאית ששכרה את המקום וכן ישיבת פרשבורג היום סגורה והבניין של הישיבה מושכר לישיבה ליטאית

    משום שבעלי המחלוקת הנ"ל לא היו לשם שמים ולכן לא התקיימו ולא שרדו עם ישיבתם ומאידך חסידות דאראג וערלוי פורחות ומצליחות למרות הרב שאולזון וחבר מרעיו

    גילוי נאות : אין לי שום דבר נגד הגרי"מ אלטמן שאני מעריך אותו מאוד עוד מתקופת לימודיי עמו בישיבה אך מכאן עד ללכת ולהשמיץ את הדאראגר הדרך רחוקה מאוד.

    השבמחק
  2. בא וראה מה שעשה יעקב הורוויץ המוכנה את עצמו ראש ישיבת בית מאיר בבארא פארק, וכן אב"ד טלז, לאחרונה לבש את עצמו ואת בניו אם בגדי החמודות "סטרוקיס", מאד הוא מתאוה לשחוק 'רבי', אבל העולם גולם עדיין לא באו באלפים להסתופף בצלו.

    לראשונה הוא היה הראש ישיבה בישיבתו של האדמו"ר מבלאזוב רבי ישראל שפירא, ואחר שהקנאה והתאוה והכבוד שבער בקרבו, הוא פתח ישיבה לעצמו ולקח כל הבחורים אתו עמו, וישיבת בלאזוב הוכרח לסגור דלתותיו, הוא קרא ישיבתו 'בית מאיר' על שמו של רבי מאיר השלישי...

    קנאה והתאוה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם זהו יעקב הורוויץ בנו של הצדיק נסתר רבי מיילך יארטשיב'ער

    השבמחק
    תשובות
    1. שמן המלא של השחצן והשחקן הזה הוא יעקב שרגא פייוויש הורוויץ. אגב הוא ואשתו רוכבת רכב (דרייווט א קאר)

      מחק
    2. שם היה מעשה אחרת לגמרי, הרב הורביץ שנחשב כבר אז לגברא רבה, פתח הישיבה בעצמו, והצליח מאוד מאוד. רק שם של הישיבה מכר להרבי מבלוזוב ולנכדיו, בתמורת הבטחתם שהם ישאו את דאגת הכסף והלוגיסטי. מאחר שהנכדים האלו עסקו כל היום במשחק ״רבי״ עם זקינם הישיש ולא עזרו כלום ולא עמדו בהבטחתם, זרק אותם הרב הורביץ מהישיבה ומאז פרח הישיבה ושגשג עד היום.
      אני כתלמוד הישיבה זוכר היטב את הימים ההם, ואל תספרו לי מי גזל ממי. שני הנכדים אשר לא נישאו כל זמן שזקינם היה בחיים חיותו, היו משחקים עם האדמו״ר הזקן כאילו היה הרבי מסאטמאר או מישהו כזה. הם ליחשו ביניהם בסוד אודות מופתים וגילוי אליהו ועקרות ולידות וכיוצא בו. שרו לפניו ורקדו לפניו ודחפו את הנוכחים כאילו אחד היה מעוניין לראות...
      לעומת זה, הרב יעקב הורביץ, הוא כבר שנים רבות בשורה הראשונה של רבני העיר, ורבים נהנים ממנו עצה ותושיה, מוסר שיעורים יומיים למאות תלמידים, ועומד בראש הישיבה הכי חשובה בעיר. בניו הם צדיקים ורבנים אחד לאחד, וגם לא מתביישים מזקינם ר׳ אלימלך מיארטשוב, שהיה איש נעים מאוד וחסיד מדור הקודם.  

      מחק
  3. תפסיק עם ההתממות שלך, כאילו הדארגאר לקח עימו תלמידים וכד' ואל תשווה אותו לאדמו"ר מערלוי שליט"א. הדאראג, סופ ו מוכיח עליו שכל רצונו היה להקים ולהאדיר במגלומניות חולנית את שמו וכבודו. העובדה שהבחורים הלכו איתו מובנת לכל, אם למדת שם אתה הרי יודע היטב את שטיפות המוח שחווית אתה וכל תלמידי הישיבה, על השיחות הליליות, על הטלת המורא הגדול ועל האדרת השם הנכבד.
    גם החסידות שמחזיק היום, אם תפתח מילון אבן שושן למושג 'כת' תמצא הקבלה מדויקת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אדוני אם סופו מוכיח עליו כדבריך, אז היום החסידות של הדאראגר מונה למיטב ידיעתי [כאחד שגר בשכונה] לפחות ארבע מאות משפחות שכולם יראים ושלמים,ואם אני קראתי הנכון המגיב הראשון לא למד בתקופת הדאראגר אלא לפני כן ואם הוא כותב כך על הדאראגר למרות שהוא לא תלמיד ולא חסיד אז כנראה שזה אמת , זה שאתה משמיץ את הדארגער שקוף שזה משנאה תהומית נגדו

      מחק
    2. אתה גר בשכונה ואני הייתי גר בקהילה.
      בסופו מוכיח עליו אני מתכוין לכל מילה לכתבתי לעיל. אתה מציין שנאה תהומית, איני חושב, אבל כעס עז אכן קיים. האדם הזה לקח במשך כמה שנים טובות את חירותי במלוא מובן המלה. חיפש לשלוט על כל צעד וצעד מצעדי, הייתי צריך לשתף אותו מחיי הפרטיים ולהעלות על הכתב מהרהורי ליבי להביא לו מידי חודש בחודשו. יאמר לי כבודו הזאת חסידות???
      מודה אני לבורא העולם שפתח עיני לראות שיש יראי שמים גם במקומות אחרים העובדים את ה' מתוך שמחה ולא מתוך שליטה ושתלטנות.

      מחק
  4. דורגער יקר,

    אני קורא את דבריך ומרגיש צביטה בלב. נוגע ללב כיצד אתה מנסה להגן בחירוף נפש על ישראל משה רוזנפלד, ראש הכת עליה אתה נמנה. אני מתאר לעצמי את אסיפת החירום שהייתה מן הסתם בחדרו הקדוש של רוזנפלד, כיצד צוות החכמים בניצוחם של ישראל דוד ש. ולייזר ש. מטכסים יחד עיצה מול "המנורה הטהורה" קודש הקדשים רוזנפלד. ההחלטות מן הסתם היו שכמה אנשי סוד יתחילו להציף את הפוסטים של שאולזון בתגובות כביכול "נייטרליות" וכך יצליחו להדוף את המלחמה בקודש הקדשים.

    מה לעשות אח יקר, והזמנים השתנו. אתה כנראה נמצא עדיין בימי מיימון 18, שם בחדר האפלולי ליד בית המדרש היכן שהתחילו והסתיימו כל משאלות לבך. הכל היה נסגר שם. היום, כבר אי אפשר להמשיך בתרבות ההסתרה והכחש. אמפריות חזקות ומתוחכמות לאין ערוך מכת דארג קרסו ברעש גדול מותירים אחריהם עיי חרבות.

    יש לי עדיין כבוד ורחמים על חברים לסבל הנאנקים תחת שלטון פחד ושטיפת מח. לכן לא אחשוף פרטים נוספים. רק אומר ידידי שגם אני נמצא עדיין בגופי ביניכם, אבל רוחי כבר במקום אחר, זה מכבר גיליתי את מסכת השקר והתרמית שכלתה את השנים היפות של חיי. לא עוד! אין לי עדיין את האומץ לעשות מעשה ולעזוב בטריקת דלת. יש בי חמלה ואחריות על משפחתי היקרה, אשתי וילדי, אתה יודע הייטב מה המחיר שהם ישלמו על כך... לכשעצמי כבר השלמתי עם הדברים, אך באשר אליהם עדיין אני מחשב את צעדי.

    אתה מן הסתם יודע הייטב שאם יתפרסמו כאן כל צורת התנהלותו של רוזנפלד מראשית דרכו, לא יהיה ממש נעים בלשון המעטה. יתכן שעדיין לא מצאת לנכון להבין את משמעויות התנהלותו, אם רק תפתח את עיניך בצורה משוחררת וחסרת פחדים תבין לפתע באיזו אומללות אנו חיים, את הדבר החשוב ביותר בחיינו שללו מאיתנו, את החירות לחשוב ולחיות כאחד האדם. אני מביט בחבריי מהת"ת, באחיי, בשאר משפחתי, ואני מבין כיצד אמורים היו חיי להיות. מדוע בחצרות חסידויות כה רבות מתנהלים הדברים בצורה שפוייה ואנו צריכים לחיות מבוקר עד ערב בסגידה מטורפת ולא נורמלית לגחמות אויליות של מגלומן.

    סתם כך אני רוצה לומר לך, שכפי הנראה ישנם כאן די הרבה נציגים משלנו לפי התגובות ההסטריות על כל פוסט העולה בנושא דארג. אם דיברת על חבורת מבקשי ה' יראי שמיים שהקים רוזנפלד, כדאי שתעשה חושבים שוב על כך. אני ואתה יודעים הייטב על אי אלו אנשים מבפנים שרחוקים מאד מכך.

    אם כבר אתה דואג לכבודו האבוד של רוזנפלד, כדאי לא להגיב כאן בכלל, אנשים אינם טפשים, הם מבינים מיד שאתה נציג דארג במחלקת יחסי הציבור באינטרנט.

    בכל אופן, שיהיה לך רק טוב, ושחרור בקרוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. ידידי היקר, כל מילה שלך פנינה, כמים קרים על נפש עייפה מאד מאד. איני יודע מי אתה, ואיני יכול להגיע אליך, אבל אני הוא זה שהגבתי לעיל בתגובה המתחילה 'באתה גר בשכונה'. כמוני כמוך, מגיע בכל יום, בכל עת ובכל שעה, לבני יש את ה'אינגערמן' ששוטף את מוחו בהבלים שכולנו יודעים את משמועתם, לשמחתי, אני יודע שאיני היחיד, אם כי איני יודע מי אתה, יכול אני הזדהות איתך בכל מלה ומלה. בכוונה תחילה לא חשפתי כאן מידע נוסף. א. בכדי שלא להסגיר את עצמי, ב. בור שעדיין אני שותה ממנו, איני חפץ לזרוק בו אבן. אני ואתה יודעים את מעשיהם של י.ר. 'סגן האלוקים' ואת שיטותיו הנלוזות. איני יודע היכן אתה היום, הייתי מעוניין בקשר ואיני יודע כיצד לבצעו. בכל אופן אני שמח שאיני היחיד המרגיש וחש באמת שמבצבצת מכל מילה שכתבת.

      מחק
  5. כקורא מהצד, וכאחד שלא מכיר את הסיפו ונחשף להם זה עתה נראה לי שהדו שיח של כאילו חסידי דאראג נשמע מבוים ולא אמין נראה כי מנסים כאן בכוח להשמיץ את החסידות הנ"ל.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.