רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 21 בנובמבר 2012

ועדת הרבנים לעניני תקשורת - למי אתם דואגים? לגנבים וגזלנים - אם אתם רוצים לתקן אז הנה בבקשה רשימה

מסיכום תגובות שקיבלתי על וועד הרבנים לעניני תקשורת הכנתי תמצית של טענות וליקויים!

1) קומות כשרות חדשות - הקומות הכשרות שמשווקות כיום הם על ידי החברות 'סלקום' 'אורנג'' ו'מירס' בלבד. ואילו החברות החדשות שמציעות מחירים זולים משמעותית מהחברות הוותיקות אינם מאושרות על ידי ועדת הרבנים. זאת למרות שאחת החברות החדשות ['גולן טלקום'] פתחה קומת מספרים כשרה המיועדת במיוחד לציבור היראים המעוניין להישמר מפגעי הטכנולוגיה כנ"ל. 
2) מהפכת הניידות המנויים על החברות הוותיקות אינם חופשיים להתנייד כפי שהציבור כולו מסוגל. זאת בעקבות נעילת המכשירים המאושרים על ידי חברות התקשורת לשימוש מוגבל עבור החברה שסיפקה אותם.
לדוגמא: אדם שרכש מכשיר סלולרי כשר בחברת 'סלקום' אין ביכלתו לעבור לחברת 'פלאפון' עם אותו מכשיר, אלא במקביל למכשיר הקיים שנרכש בחברת 'סלקום', ועליו הוא כבר משלם תשלומים קבועים, עליו לרכוש מכשיר נוסף חדש, כיון שהמכשירים המאושרים מנועים מלהתחבר לשרות של חברה מתחרה. נמצא שאדם כזה משלם בעל כורחו על שתי מכשרים בו זמנית לריק. [ישנה בעיה נוספת שמתעוררת דרך אגב, שמאגר הטלפונים ששמור בזיכרון הטלפון אינו ניתן להעברה, כיון שלמכשירים הכשרים אין חיבור למחשבים של חברות התקשרות.]
3) איכות המכשירים – מלבד העובדה שמבחר המכשירים שמעמידות חברות התקשורת לקומות הכשרות, הינו מצומצם עד מאוד, המכשירים שמשווקים הינם באיכות ירודה ביותר. אין אנו מדברים על רמה טכנולוגית מתקדמת, אלא על מינימום של הגינות כלפי הצרכן שמשלם ביוקר על מכשירים ששווקו לציבור הכללי לפני שנים רבות וכבר מזמן יצאו מפס היצור הכללי. בחלק מהמכשירים איכות השמע גרועה מאוד, או שהקליטה שלהם אינה תקינה, וכו' וכ'ו, בקיצור מדובר במכשירים ישנים נושנים ברמה הכי גרועה שיש.
 4) הודעות SMS – ישנם רבים וטובים שמאוד חפצים לרכוש אך ורק מכשירים מאושרים, אך מאחר שאילוצי החיים מחייבים אותם להשתמש בשרות ההודעות, הם נאלצים לרכוש מכשירים שאינם מאושרים.
 5) קווי מידע ונייעס – ישנם רבים וטובים שחפצים להשתמש בשרותי הקוים, ולכן להשאיר את הנ"ל פתוח למכשירים כשרים

תגובה 1:

  1. לדעתי, ואני בטוח שרבים חושבים ומאמינים כך.
    ברגע שהתברר שלוועדה לענייני תקשורת יש איזושהי טובת הנאה כספית מהעניין הזה, היא איבדה את הרלוונטיות שלה לחלוטין!
    אני מצהיר בגאון, כי כשקראתי כאן את הדברים, רכשתי באותו היום טלפון "לא כשר". הטלפון החדש שלי אמנם לא מאושר, אבל אני מאושר, שיש לי מכשיר איכותי ואני חוסך המון זמן באמצעות שליחת מסרונים.
    אני שמח גם בזה שאיני משמש ככלי בידי אנשי הרשע שמשחקים ברבנים, בדת ובתורה לפי האינטרסים המשתנים שלהם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.