רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בנובמבר 2012

מי הוא בנצי שטנגר? - מה חלקו בזעזועים בויזניץ ומי בוחש בקדרה? מה חלקה של הרבנית והיכן מיקמו את המצלמות הנסתרות?

חסידי ויזניץ שבורים ורצוצים מן הקורה בין הגבאים ובמשפחת האדמו"ר, הם היו רוצים שזה יתנהל אחרת. יותר מדי כוחות מושכים לכיוונים אחרים, הם מתפללים ומקוים שיהיה שם סדר

 אני מביא לכם מכתב כפי שקיבלתי מידיד חסיד ויזניץ הכואב את המצב

ר חיים שלום!
בעקבות הסערה שחוללת בויזניץ ע"י הבלוג שלך חשבתי שהגיע הזמן שכולם יידעו את האמת.

אני חושב שאחרי כל הכתבות שפרסמת על החסידות, ועל הסיפור עם פריד וכו'. וראית בודאי את הטוקבקים איך שאנשים שם פשוט ממורמרים מכל מה שקורה שם. לא די בכך שרוב הטוקבקים באים דווקא מהצד של ויזניץ ר' ישראל ולא מנדליסטים כפי שאנשים חשבו בתחילה. נוצר מצב שהם (אנשי ר' מנדל) בכלל לא יודעים מה שקורה אצלנו וגם לא מעניין אותם, כי הם עכשיו בתנופה ועוסקים רק בלבנות את החסידות שלהם.
לפי רוב התגובות שראית רובם מתמקדים באדם אחד, ששמו בן ציון שטנגר. חשבתי שהגיע הזמן שתעשה כתבת פרופיל על מיהו הבן ציון שטנגר הזה?.

נתחיל בהסטוריה שלו.
שטנגר היה אברך צעיר ומצליח הרבה לפני חזרתו של ר' ישראל לויזניץ. הוא עבר לגור בירושלים לצורך פרנסתו ועבר לעבוד אצל הרה"ח ר מאיר שמרלר ז"ל מי שהיה עסקן ידוע בויזניץ וגם היה הנציג שלה בעיריית ירושלים. שמרלר היה איש עסקים מצליח ואיש חסד גדול. ושטנגר הפך בשנים האחרונות לעוזרו האישי בכל עסקיו.
שמרלר היה מאוד מקורב מאוד לר' ישראל מבלי שאף אחד בויזניץ ידע על כך, כי הוא היה עסקן עם לב זהב שאהב לעזור לזולת ופשוט ריחם על ר' ישראל אז היה שולח לו כסף כל חודש. ומשם נוצר הקשר גם של שטנגר לר' ישראל. לימים שמרלר חלה במחלת הסרטן ונאבק שנים רבות עד שנפטר בגיל 34 צעיר מאוד והותיר אלמנה ושבע יתומים בבית.
מיד אחרי ששמרלר הלך לעולמו, הלך שטנגר והשתלט על כל נכסיו מבלי לתת לאלמנה אגורה אחת. האלמנה התחתנה אחרי כמה שנים והיה צריך לחתן את הילדים של שמרלר ולא היה כלום. הבעל שהתחתן עם האלמנה של שמרלר מנהל כבר שנים דיני תורה ומשפטים עם שטנגר אבל האחרון טוען בתוקף ששמרלר לא השאיר כלום ליורשיו. מוזר בסיפור הוא, שמיד אחרי פטירתו של שמרלר כולם ראו איך שטנגר התעשר פתאום, הוא בנה ארבע דירות להשכרה בירושלים ועבר חזרה לגור לבני ברק בדירת פאר של 8 חדרים קנה לעצמו רכב יוקרה וכו'. כשר' ישראל חזר לויזניץ פתאום התגלה הסוד ששנים ידעו עליו רק בודדים ששטנגר ניהל במשך שנים חברות עם ר' ישראל. הם היו קבוצה ידועה ששמרלר היה בראשם ובתוכם היה גם בערל דסקל.
מיד עם חזרתו לויזניץ היה צריך להשתלט על המוסדות אז ר' ישראל מינה את בערל דסקל למנכ"ל האיגוד (כמו שאמרתי דסקל היה מחבורתו של שמרלר ושטנגר) יצויין רק שדסקל היה הרבה יותר מקורב לר' ישראל גם מאותו סיבה שהוא היה עשיר גדול והיה גם שולח כסף כל חודש לר' ישראל. (אפשר לראות בוידאו שהתפרסם לאחר פטירתו של הישועות משה, כשבא לבקר אצל ר' ישראל בבית רואים את דסקל עומד על ידו ואומר לישועות משה לתת שיריים לשטנגר)
לימים מינה דסקל את שטנגר להיות המזכיר האישי של ר' ישראל וכך שטנגר טיפס לגדולה. אבל מה עושה אדם שלא רוצה שיגידו לו מה לעשות? לאט לאט הפך שטנגר לאיש סודם של הרבנית ושל יעקב מרדכי (בנו הקטן של ר' ישראל) כי הוא קלט שהבית הזה מתנהל כמו לשכתו של ראש ממשלת ישראל מר נתניהו, האישה היא החזקה והדומיננתית בבית. הלך שטנגר ובשיא חוצפתו זרק והשפיל את בערל דסקל מכל השליטה במוסדות ואפילו לא היה לדסקל דריסת רגל בבית של ר' ישראל. אל תשכח שדסקל היה האיש שמינה את שטנגר. במשך השנים האחרונות זרק שטנגר את כל מי שעמד בדרכו, הוא עשה את זה בגסות רוח וברשעות כי זה הטבע שלו. את מי שתשאל בויזניץ יגיד לך שמבחוץ הוא עושה רושם כאילו הוא חבר שלך, מחייך לכולם, אבל מאחורי הגב שלך הוא יתקע לך סכין ויסובב את זה. בחצי שנה האחרונה מאז פטירתו של "הישועות משה" הוא צבר כח רב והתחיל להוביל את ר' ישראל לשאול תחתית. הכל נעשה בשיתוף פעולה עם הרבנית של ר' ישראל ועם בנו יעקב מרדכי. הם זרקו את כל מי שהיה בעל תפקיד עוד מלפני זה, ומשרה פחד על כולם שים לב בכל התמונות איך עומד מאחורי הרבי כמו איזה שומר ראש ואפילו הגבאים של הישועות משה מפחדים ממנו. אתן לך דוגמא שפעם הם היו יושבים בטישים מאחורי הרבי והיום הם חייבים לעמוד כדי שזה יראה כאילו הם שולטים על כל הנעשה. יש המכנים אותם שלושת המוסקטרים איך שהם עומדים שם מאחריו. בנתיים שטנגר הצליח להעיף את איש אמונו של הישועות משה ר חיים משה פלדמן מלונדון שאותו חיים משה החזיר את ר' ישראל לויזניץ, ועוד כמה אנשים שעמדו בדרכו כמו הסיפור האחרון עם פריד.
הנתון הכי מדאיג בחסידות היום הוא שאין לאף אחד שום אופציה לספר לר' ישראל על מה שנעשה סביבו משום ששטנגר יודע הכל. הוא הלך והתקין מצלמות ניסתרות בחדר של הרבי כך שאין לך אפשרות לשוחח בפרטיות כי כל שיחה שלך מוקלטת ואם מישהו אומר משהו לא במקום אליו מיד שטנגר דואג שיעשו לו את המוות. ומתקן מיד את הנזק. טוב עשה פריד שעלה לטיסה כי שם אין מצלמות ויכל לדבר בפרטיות.
זה כבר כמה שנים עוד לפני שמונה לאדמו"ר כולם יודעים שאם רוצים לדבר משהו עם ר' ישראל, אתה צריך לתפוס אותו ברחוב (שזה משימה מאוד קשה) כי בבית יודעים הכל על מה שדיברת.
האווירה היום בויזניץ הוא כמו בימי היטלר. אתה מסתובב ברחוב ומפחד לדבר מילה כי שטנגר יעשה לך רע הוא משרה אימה ופחד על כולם. מסתובבת בדיחה ברחוב הויזניצאי שכדי להמחיש מיהו "אם שטנגר היה העוזר של היטלר, לא היה נשאר חי אף יהודי".

עד כאן להיום. יש עוד הרבה סיפורים עליו אבל אני לא חושב שצריך יותר מזה בשלב זה. אני בטוח שתראה את זה בטוקבקים כמה הוא שנוי בויזניץ.
את כל מה שכתבתי אתה יכול לברר אם זה נכון כי זה לא סודות הרבה אנשים יודעים את זה רק לציבור יש זיכרון קצר ולא זוכרים
ר' חיים אולי יהיה לך את הזכות כמו שיש לך הרבה זכויות בזמן האחרון לגרום לנו להתפטר מהאיש הזה.
תודה רבה והמשך הצלחה בכל מעשי ידך.

והערה לבסוף: אנשים חושבים שתמיד שונאים את מי שעומד בראש, אז טעות בידם, את הערשל כץ אוהבים הוא אדם שכולם אוהבים ואפילו הגבאי החדש של הרבי שיעה קרויזר הוא אדם אהוב בויזניץ.

20 תגובות:

  1. נו שוין, לוקחים סיפור קטן ותופרים סביבו אגדה שלמה.
    זוהי המומחיות שלך אדון חיים

    השבמחק
  2. ר"חיים
    בנצי שטנגר הוא בן אדם חכם וממולח,
    רק מה כל אדם שמגיע לכזה גדולה עושה קצת פשלות,
    ומזה הוא לומד לא לעשות את זה,
    ולזה שידיד שלך כתב שיש דיקטטורה בויזניץ
    תודיע לו שעכשיו אני חוזר מסעודה שלישית בויזניץ
    ואין לך כזו חסידות דמוקרטית כיף להיות שם,
    כיף לראות את מלכנו שר כבודו,
    כיף לראות שם ציבור גוראי כלל חסידי
    ואפילו ספרדי
    דבקים ברבן של ישראל מתמוגגים בדברי תורתו
    ולך חיים אני אומר תמשיך בעבודתך,
    בגלל שאם הגבאים ירצו לעשות שחיתות יחשבו
    עליך,
    .נ.ב.תביא סיפור על גדלתו

    השבמחק
  3. מנדל בונה חסידות דיקטטורית ואם חסיד יוציא מש שקורה שם
    בענין השידוכים אחת דתו למות

    השבמחק
    תשובות
    1. פתח פיך ויאירו דבריך, מה קורה אצל מנדל בעניין השידוכים?

      מחק
  4. בס"ד
    לפונה הנרגש – פניה נרגשת
    - שבנצי לא מומחה גדול ליחסי אנוש והוא אולי לא טוב בלומר לאנשים דברים בפנים. זוהי אולי עובדה נכונה.
    אבל סך הכול ביחס למקומות וחסידויות אחרות הוא איש עם לב טוב, ועוזר להרבה אנשים.

    החיסרון שלו שהוא לא עומד בלחץ של התפקיד וממשיך להיות משוכנע שהוא המנכ"ל והרבי עובד אצלו, והוא ממשיך להיכנס להלם כל פעם שהרבי מוכיח לו שהוא סה"כ מזכיר פשוט שקובע סדר יום ומנהל עניינים יומיומיים.

    הוא לא קובע אג'נדה ובטח ובטח שלא התקין מצלמות בחדר הרבי. איזה כיף לכם שאתם יכולים למכור סיפורים ואין מי שיכחיש - לא מצלמות ולא נעליים.

    ואחד הדברים הקלים ביותר בויז'ניץ הינם לתפוס את הרבי ברחוב ולדבר אתו,

    אישית אני אומר לך תנסה לתפוס את הרבי לפני או אחרי הקוויטלעך כשהוא עובר ברחוב עם גבאי אחד מאחור.

    תכל'עס נכון שיש מי שמנסה לשלוט ברחוב ויש מי שמנסה להשליט סדר אחרי האנרכיה שהשתררה כאן במשך שנים שלא היה רבי מתפקד. וברור שיש מי שמרגיש כאילו לא טוב לו,
    כואב לך משהו תיכנס לרבי ותשפוך את כאב הבטן שלך, הרבי מקשיב לכל אחד שלא כמו בגור ובעוד כל מיני מקומות.
    ואם אתה חושב שללכלך אצל מיסטר שאולזון יעזור, אישית אני חושב שזהו נסיון התנקמות שמעמיד אותך באותה שורה עם האשמות שהנך מפיל על בנצי, כלך לך לפינתך ותפסיק לטפול האשמות.

    השבמחק
  5. עד שיש כבר רבי שכל כלל ישראל
    שומע למרתו
    ונהנה מהנגותיו, צריכים כמה אנשים לקלקל את זה,
    ךפי דעתי זה משהו נגד עין הרע

    השבמחק
  6. האדם החכם היחיד שקיים במערכת הזו הינו בנצי שטנגר, אכן, יש אנשים שאינם סובלים אותו אבל זה לא יעזור, האחרים הם פשוט איכרים תוצרת מרמרוש חסרי חוט שידרה, ובנצי בנוי מחוט שדרה של פלדה, פוליטיקאי מבריק, מנתח נתונים איך לנהל את המערכת בצורה הכי יפה, בלעדיו היו צריכים להמציא מישהו כזה שיידע לחסום ולסנדל אנשים או דברים שאין מקומן בחסידות, ואם לא היו ממציאים את האיש הזה היה שורר שם תוהו ובוהו אמיתי.

    השבמחק
  7. אין ספק שר"ישראל הוא רבי הכי חזק היום בציבור החסידי
    וכל מה שכתבתי עד היום זה מתוך טפשות,
    שמשהו שילם לי כסף,
    על כן אני מבקש סליחה,

    השבמחק
    תשובות
    1. רואים שאתה לא באבוב 17 המקורי כי הוא חותם באבוב17 בלי רווח ואתה עשית רווח. כנראה אתה רומני ללא שכל

      מחק
  8. חיים היקר הרי ברור לך שמנדליסיט מסריח רשם לך את המכתב ..

    היה צריך להיות רשום ככה ..

    אני מביא לכם מכתב כפי שקיבלתי מידיד חסיד מרכז חסידי ויזניץ הכואב בלע"ז את המצב..

    וההוכחה הכי גדולה מדבריו במכתב ..

    לא די בכך שרוב הטוקבקים באים דווקא מהצד של ויזניץ ר' ישראל ולא מנדליסטים כפי שאנשים חשבו בתחילה. נוצר מצב שהם (אנשי ר' מנדל) בכלל לא יודעים מה שקורה אצלנו וגם לא מעניין אותם, כי הם עכשיו בתנופה ועוסקים רק בלבנות את החסידות שלהם.

    אז באו תשמעו המנדליסטים יודעים טוב מאוד מה שקורה אצלנו ואוכלים את הלב הם יודעים בדיוק כמה אנשים יש בכל טיש ויש להם רישומים מדויקים על כל הנעשה בחצר אצלנו יותר מאתנו לבד .

    פשוט שמה זה מקום קטן ואין מי שיוציא את הלכלוך החוצה ואצלנו כמו בכל מקום גדול קורה מדי פעם קצרים ותככים אפילו בין בעל ואשה קורה לפעמים שרבים אז בחסידות כזו גדולה אסור אף פעם לריב ..

    לכם מנדליסיטים תמשיכו לחכות לנו בסיבובים זה לא יעזור לכם אפילו לא נעשה לכם שלום תמשיכו לאכול את הלב תחנקו עם הדיקטטור שלכם .

    השבמחק
    תשובות
    1. רבותי!
      אין על בנצי שטנגר, הוא האדם הכי מתאים לתפקיד של יועץ רבינו שליט"א,
      ראינו ברוך השם את הפירות שיצאו בחודשים האחרונים איך שרבינו עשה כל דבר שבנצי הורה לו ודווקא הדברים הללו הם אלו שהביאו כבו לחצרנו כדוגמת:
      1. התורה בס"ש הראשונה שרבינו אמר שלא יקראו לו בתואר כ"ק
      2. התורה בס"ש שהוא אמר שהוא לא ראוי להיות רבי ושילכו לדודו אד"ש ממאנסי,
      ועוד הרב דברים שבנצי אמר לו להגיד...
      אין על בנצי ולא היה ולא יהיה - ושכל הקנאים יתפוצצו

      מחק
  9. לחימקה
    סח לי חברי מנדליסט שהם בבעיה רצינית,
    שיש לנו פוליטיקות בתוך עצמנו ובעצם מתחילים לשכוח מהם,
    והדבר הזה מאוד כואב להם,

    השבמחק
  10. חיים, איך זה שאינך מציין בהגינות שכותב המכתב הוא הייליגע מנדליסט מתוסכל - כפי שמוכח ב-100 אחוז מהמכתב ? מדוע אינך מציין זאת ?????????????????. זה לא יפה.

    השבמחק
  11. כבר אז אמרתי שכל הדרשות הללו מכורות מראש ואכן אני רואה כי לא טעיתי ומה שבנצי שם בפיו אותו דיבר האדמו"ר

    השבמחק
  12. בנציון שטנגר הוא האיש הנכון במקום הנכון! הרבי לא סומך סתם ככה על בנאדם, לוקח הרבי זמן לרכוש אימון מהרבי, והוא זכה לזה בגלל שמסור לרבי בלב ונפש ואיני יכול להאריך כעת.
    לגבי כל הדברים שכתבת, זה ברור כשמש שאין שום מצלמות, ואין שום פחד בויזניץ, וגם אין שום בדיחות על עוזרו של היטלר... להיפך, כל הסיטואציה הזאת שהבאת הזכיר לי את ימיו של ר' מנדל בתקפו, אבל כיום?????????? ממש ממש לא! הרבה שנים לא היו כ"כ מרוצים בויזניץ, כולם מסתובבים עם חיוך,ב"ה.
    לגבי הפרשה של דסקל ושאר הפרשיות שהבאת בכמה מילים, זה לא לכמה שורות, כל פרשה בפני עצמה שוה טור שלם של כמה עמודים, ואז תבינו שעשה מה שעשה רק עם היה הכרח ממש לעשות כן, בקיצור קצרתם במקום שיש להאריך.

    לסיכום:
    1. הוא בנאדם מאד חכם,
    2. הרבה אנשים לא מפרגנים לו את המעמד,
    3. הוא מסור מאד מאד לרבי,
    4. אין שום פחד בויזניץ, להיפך יש הרגשה דמוקרטית בכל פינה,
    5. לגבי כל הנושאים שהבאת עליו יש לעיין ולהתעמק בכל נושא בנפרד, ותראו שאפשר להפריך אחד אחד!

    העיקר שיש לך מה למכור... תהיו בריאים

    השבמחק
  13. רואים שכל התגובות לתובתו של שטנגר זה הוא עצמו כתב כי אין איש אחד שאוהב אותו בויזניץ ויכול להגיד עליו דבר טוב. זה לא סוד שהרב חיים מאיר הבורו פארקער מנהל נגדו מלחמה כי הוא רוצה להתפטר ממנו

    השבמחק
  14. את המכתב הזה לא כתב מנדליסט זה ברור שמישהו מתוך המערכת כתב את זה. יש שמועות בויזניץ שמוטי סנדרוביץ הגבאי של הרב חיים מאיר הגר אב"ד בורו פארק כתב את זה בשליחותו כחלק מהמלחמה שהוא מנהל נגד שטנגר

    השבמחק
  15. רואים כבר מזמן שכל מילא שהרבי הזה מוציא מהפה, מדבר מתוכו שטנגר. היה חסידות יפה עד ששטנגר הגיעה

    השבמחק
  16. חיים רציתי שתפרסם הודעה מרעישה
    1 בויזניץ שטנגר הלך מכות עם הרבי
    2 בגור הרבי חילל שבת
    3 בסעריד ויזניץ זרקו את התורה על הרצפה וקראו מהתניא
    4 אמנון יצחק השתמד
    5 בדאר'ג חילקו כדורים של גור להירגע
    6 המחבלים הפכו לחסידים
    7 רק אתה שאולזון חכם זקן וכסיל או בקיצור "חולה נפש "

    השבמחק
  17. שמעתי פה ושם שיש משהו באיזה פורום עולמם של חרדים...
    שבוע לקח לי והגעתי לאתר הזה , והנה מה אני רואה כמה מטומטמים מסכנים, טפשים ומבוגרים כאחד, מחפשים נושאים מענינים בסגנון הויקליקס... אך כל האתר הזה מתחילתו עד סופו נראה לי ליצנות אחת גדולה עם הפיקח הזה שאולזון וכל כת דיליה!
    זה כמו אחד שהחליט לעשות סוף עם הרכבת וכתב פשקווילים וכשהרכבת עברה זרק על הרכבת בכל הכח..... חחחחח

    הרכבת אפילו לא ראה אותו, הפשקווילים עפו לכל היערות סביב ובזה זה נגמר, כל האתר הזה נראה לי כך!
    ואפילו בבית המדרש , מי שמביא את החדשות מפה זה רק מוכי נפש, ודגי סלמון שאוהבים לשחות נגד הזרם...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.