רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

באיזו חסידות התברכו ביותר ילדים? - בעלזא טוענת שהיא מספר אחד בפרו ורבו - ויזניץ תתן הוראה לחסידים השנה להשיג את בעלזא במספר הילדים - ומה יעשו בגור עם התקנות האוסרות לעסוק בפרו ורבו לפני שנה וחצי?

לא תאמינו על מה רבו בישיבות הפנימיות באגודת ישראל, מה היו הטענות ולאיזה מצב נקלעו עתה ויזניץ וגור. נציגי בעלזא זעקו כי הם גדולים יותר מויזניץ וכהוכחה הם הביאו רשימה להוכיח כי אצלם נולדו השנה יותר ילדים ממה שנולדו בויזניץ ולכן אין עוד ספק כי הם גדולים יותר

ויזניץ טוענת כי לא ספרו את כולם וניתנה הוראה לחסידים השנה לעשות ילדים על מנת להוכיח לבעלזא בשנה הבאה כי הם השיגו אותם. ליצמן ישב והחוויר מה יעשו עכשיו בגור עם המירוץ הזה, בחסידויות האחרות מביאים ילדים מהר ככל האפשר כל שנה אחד לפחות, ואילו על פי התקנות בגור אסור להביא ילדים לפני שנה וחצי מהילד הקודם. למי שאינו יודע ששה חדשים לאחר הולדת ילד או ילדה בגור אסור לבעל להתקרב לביתו וזה יגרום שהאחרים ישיגו את גור

מרתק היה לראות איך שעושים את החשבון איזו חסידות היא מספר אחד במצוות פרו ורבו ומי ישיג את מי. אין ספק כי העתיד הוא בידי מי שיעשו יותר ילדים, ובגור דאגה רבה. היו מי שהציעו לגור למהר עם הבחירות הפנימיות עתה מפני שאם ימתינו 18 שנה הם יפסידו הרבה אחוזים, ככה לפחות יצילו את 30 השנים עד לבחירות הפנימיות הבאות

הציבור החרדי ב"ה פורה, אבל אצל חסידי גור מספר התלמידים גדול וקטן באחוז משל האחרים, ככל הנראה בשל מספר ילדים יחסי נמוך יותר מן החסידויות האחרות

ישנם הטוענים כי מבין הקהילות המשתתפות בבחירות, חב"ד היא הפוריה ביותר, אצל האינם משתתפים בבחירות אצל התולדותים ומשפחות ירושלמיות

מעניין לעשות פעם סקר מדוייק איזו קהילה היא הפוריה ביותר בציבור החרדי

13 תגובות:

  1. כידוע עול גידול הילדים נופל על הנשים, ולכן בתחרות הזו של למי יש יותר גדול, צריך לבדוק באיזו חסידות דפקו את כלל החסידים, ולא מגזר מסויים מהחסידות.

    השבמחק
  2. ומי יפרנס אותם? החילוניים והדתיים לאומיים. בקיצור כל מי שקנה השכלה ועובד ומשלם מיסים. הם יצטרכו לפרנס דור של בורים בחכמת העולם.
    עד שישבר להם. פיזית - כי נפשית נשבר להם מזמן

    השבמחק
  3. לכל המגיבים שמתנפלים על שאולזון - מי שסוטה כאן זה עדת החסידים שמתנהגים כעדר שהולך אחרי הרועה בעיניים עצומות. אתם יודעים מה שיש בעדר ? בהמות . ואכן צודק המגיב שדיבר על כך שנקעה נפשו של הציבור מלפרנס את העדר הזה. וכשהעדר הזה הולך בעיניים עצומות אחרי מנהיגיו המנהיגים נוסעים בלימוזינה , מחלקה ראשונה או מטוס פרטי שהעמיד לרשותם מיליונר שחושב שכך יטהר את השרץ הפרטי שלו. אולי כדאי שהמיליונרים או הגבירים כמו שאתם קוראים להם יתחילו לפרנס את העדר במקום לדאוג לפאר וההדר של האדמ"ורים.

    השבמחק
  4. בינתיים מסתמן שלח"כ לעתיד מירב מיכאלי שלא התחתנה ולא הביאה ילדים לעולם בגילה המופלג יש סיכויים טובים מאד להיות שרת החינוך, האחראית על חינוך ילדי ישראל ועל תקציבי הישיבות בממשלת ביבי-שלי-בנט. מצ"ב האג'נדה שלה לידיעת מועצות גדולי התורה וציבור היראים בכלל:

    (ציטוט חלקי של קטעים רלוונטים)

    שוויון מגדרי –

    ביטול סמכותה של הרבנות לרישום המעמד האישי ויצירת הסדרים משפטיים מגוונים לחיים משותפים, למשק בית משותף, לגידול ילד/ה משותף ועוד.

    חופש דת –
    שוויון מלא לכל המאמינים בזרמי היהדות השונים ולכל בני הדתות האחרות. ביטול סמכותה של הרבנות כרשות ממלכתית המנפקת מסמכים בעלי מעמד משפטי במדינה, ביטול סמכותה בתחום המעמד האישי (נישואין, גירושין, גיור וכו') והפיכת כל המוסדות הדתיים והרבניים לקהילתיים וולונטריים בלבד; הקצאת תקציבים לפי גודל הקהילה וצרכיה. חופש גיור לכל הזרמים.

    חופש הנישואין –
    ביטול סמכותה של הרבנות על המעמד האישי; הפרדה מוחלטת של הטקס הדתי מהרישום המשפטי-אזרחי של נישואין. בנוסף, יצירת מודלים נוספים לחיים משותפים, ילדים משותפים, משק בית משותף וכו', שאינם מתבססים על נישואין.

    קבורה אזרחית –
    ודאי. זה עובד יופי בקיבוצים משחר היישוב היהודי בישראל.

    גיוס לכל –
    אין ספק, שחייב להיות שוויון בכל הזכויות והחובות לכלל אזרחי המדינה. עם זאת, אחרי שנים רבות כל כך שבהן חרדים לא התגייסו, צריך למצוא את הדרך לעשות זאת מבלי לפגוע במרקם היחסים הלא-פשוט בין החלקים השונים בחברה; ברגישות כלפי החרדים ובלי להקריב את הנשים המשרתות לטובת החרדים. נדרשת כאן מחשבה יצירתית ולא מתלהמת לטובת כולם.

    חינוך –
    תקצוב של מוסדות החינוך הממלכתיים, הכפופים למשרד החינוך ולתכניות הלימודים הבסיסיות, ושלהם בלבד. כלומר, ביטול כל תקצוב אחר, לרבות זה של בתי ספר פרטיים וייחודיים . ביטול ההפרדה בין זרמי החינוך השונים.

    להט"ב –
    מובן מאליו, שוויון זכויות מלא בכל התחומים.

    תחבורה ציבורית –
    וכמובן, צריכה להיות תחבורה ציבורית בשבת.

    http://www.facebook.com/MichaeliMerav

    השבמחק
    תשובות
    1. איחוד גור - סאטמאר30 בנובמבר 2012 בשעה 4:45

      יכולה לייצג גם את נשות גור וגם את סאטמאר (שילוב מופלא...) בכנסת המינים :

      סבא אחד קסטנר הציל את רבי יואל מסאטמאר ברכבת הידועה ומהצד השני - מיכאלוביץ' משפחה של חסידי גור בפולניה שלפני המלחמה (סוסנוביץ' צ'נסטוחוב)

      מחק
    2. צודק, הרי כבר מקובלנו מרבותינו (מכל החוגים אלה שבוחרים ואלה שזה עבורם ג' חמורות) שלא צריך להיות "דתי" או "חרדי" בשביל להיות חבר כנסת

      מחק
  5. יש לי שאלה קטנטונת: באמת זה היה "כל" מה שדברו? אולי לא היה אלא הערה צדדית בלי משמעות?

    כי אם באמת זה כמו שכתוב כאן: וכי אלו ייצגו איזה ציבור? זה נראה יותר משחק ילדים בגן מאסיפה של מייצגים את מישהו!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. בעלזא ביקשה להוכיח כי הם גדולים מויזניץ ולשם כך הם היו חייבים להציג נתונים ומספרים, וכאשר אתה מוכיח כי נולדו בקהילה שלך יותר מאשר בקהילה האחרת פירושם של דברים שאתה גדול יותר ולכן טענו כי מגיע להם להקדים את ויזניץ בסדר הרשימה

      מחק
  6. עם "הפלשתינים" 'ובעלזאים' אין שום דרך לחיות בשלום, ועמם 138 מדינות!, 41 אנוסים, 9 נפגעים.

    השבמחק
  7. "בעלזא טוענת שהיא מספר אחד בפרו ורבו"?!

    אתמהה? כידוע ליודעים, אף ילד אחד אין לו משלו!

    השבמחק
  8. מי יכול להאבי את המספרים כמה נולדו בכל חסידות בתשע"ב

    השבמחק
  9. אני מאמין גדול בלהביא ילדים.............

    השבמחק
  10. באיזה חסידות הם עובדים יומם ולילה במצוות פרו ורבו? אני רוצה להצתרף!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.