רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 באוקטובר 2012

תגובת 'אתרא קדישא': מי באמת מעכב את הבניה במתחם גולובנציץ הגר"ד שמידל או הר"ר אברהם סלאנים

כדרכנו להביא את שני הצדדים, אני מביא את תגובת 'אתרא קדישא' -  אני מצהיר כאן שוב שהבלוג פתוח לכולם להגיב גם כשדעתי שונה בתכלית. - מטרת הבלוג הוא לפקוח עיני עוורים, וללבן נושא, טוב וחשוב לשמוע כל צד ואני מביא לכאן את תגובת 'אתרא קדישא' לקורה במתחם גולובנציץ בבית שמש

בימים אלו פרסם הרב שמידל תגובה מנומקת ומפורטת עמוסה בפרטים הלכתיים שאין כאן המקום להאריך בהם.
אמנם במכתב ישנם שני נקודות עיקריות שרלוונטיות להבנת שורשי המאבק. 1. הפתרונות הטכנים מול האינטרסים הכלכליים. 2. המציאות בשטח-והמשמעות ההלכתית של הממצאים. להלן נתמקד בשני נקודות אלו.

1. הפתרונות הטכניים מול האינטרסים הכלכליים.
אז מי באמת מעכב את הבניה?, התשובה היא שתלוי מה רוצים לבנות. ובכן הפרוייקט המתוכנן כולל שני חלקים 1. בתי מגורים השייכים לרוכשים האומללים 2. קומות מסחר ואיחסון השייכים ליזמים. ההבדל בין שני חלקים אלו הוא, שמבני המגורים הינם מעל לפני הקרקע ולצורך בנייתם אין צורך בחפירת יסודות כלל, היות וישנם פתרונות הנדסיים מתקדמים שנוסו בהצלחה ברחבי העולם ע"י גויים!!! בשביל לא לפגוע בקברי ישראל, ומאידך קומות המסחר והאיחסון הם מתחת לפני הקרקע ולצורך בנייתם חייבים להרוס לחלוטין את מערות קבורה.
משכך ברור שאת בנית הדירות לרוכשים המסכנים מעכבים היזמים בגלל נתח הרווחים שלהם, שכן לולי החמדנות של היזמים היה ניתן לבנות מזמן את הדירות שמעל פני הקרקע מבלי לדגדג ולו קבר אחד.
עכשיו תבינו את מה שהם דואגים לפרסם כאילו הרב שמידל מתנגד לקניון מסיבות אידיאולוגיות, אמת שהרב מתנגד לקניון, אך לא מחמת בעיות רוחניות אלא מחמת שרק הקניון הוא זה שאמור לפגוע בקברים כיוון שהוא ימוקם מתחת לפני השטח ולא מבני המגורים שהם מעל לפני השטח.
(יצויין ש'היזמים' קרי 'אברם סלאנים'- מתחזים כ'עסקני חסד' ללא כוונות רווח, בעוד שלמען האמת הם עושים לביתם הון עתק. ייאמר לזכותו שהוא אינו היחיד שכן למד זאת ממנחם כרמל שעומד בראש צוות הדיור של דגל התורה שאמור לפעול ללא כוונות רוח, אך בפועל דואג שבכל פרוייקט יהיה סניף ענק של ברכל ועוד)

2. המציאות בשטח-והמשמעות ההלכתית של הממצאים
היזמים דואגים לפרסם שהמערות ריקות, ובכן ראשית כל עובדתית אין זה אמת אך לא ניכנס לזה, לצורך העניין נניח שהמערות אכן ריקות, אך ננסה להבין מה המשמעות של מערות ריקות?, ובכן, ישנם שני אפשרויות להסביר את זה. 1. שאין מדובר במערות קבורה אלא באוצרות מים או מזון. 2. שמדובר במערות קבורה אלא שעצמות המתים הרקיבו לחלוטין.
ובכן הממצאים בשטח סותרים לחלוטין את האפשרות הראשונה, שכן המערות בנויים בצורה שמאפשרת רק הכנסת דברים ולא הוצאתם ואין כאן מקום להאריך בהסברים.
א"כ קיימת רק האפשרות השנייה, כלומר שמדובר בקברים שעצמות המתים הרקיבו. וכפי שהממצאים בשטח, וכגון גוון התכולה של המערות אכן מעידים.
וכאן אנו מגיעים לזווית ההלכתית, ובכן כפי המבואר בפוסקים ובראשם החת"ס, הרי שעצמות שהרקיבו מאבדים את טומאתן אך אינם מאבדים את קדושתן, כלומר, שמת שהרקיב אינו מטמא, אך עדיין יש לקבר דין קבר גמור לעניין קדושת המקום, למשל שלא לחפור בו.

לסיכום, נציין שעכב העמידה הלא נתפסת של הגאב"ד מול בעלי האינטרסים, הרי שהפתרון המסתמן הוא כשלון גמור ליזמים, והצלחה לרוכשים ול...מתים. ונזכיר לעצמינו שאותם הקברים יכולים להיות של הסבים שלנו, ואם לא נשמור עליהם, אז הנכדים שלנו לא יוכלו לשמור על הקברים שלנו בבא היום. וזה הערה שמופנית רק למי שמאמין בהישארות הנפש.

5 תגובות:

  1. איני בקי בפרטים אבל יודע כי מחלוקת בין רבנים על איזה צד הצודק כאן. מה שיפה כאן המציאות שיש מי שמעלה שתי צדדים ולא רק צד אחד כנהוג במחוזתינו שהמודיע מביא את גירסתו המבשר את גירסתו יתד נאמן את גירסתו וכו' ולא גירסת הצד האחר. כאן אני מוצא אור גדול

    השבמחק
  2. חיים היקר שלום,
    לא מצליח כל כך להבין איך אתה מצליח להגן עם אדם כמו הרב סלונים שכשבאים אליו עם מקרים של תקיפה מינית וכדומה הוא מיד שולל על הסף ואומר שזה לא יכול להיות ושאר התירוצים הנפוצים.
    ידוע לי על כמה מקרים שכפנו אליו הוא היה מיד עם הצד של התוקפים מינית והגן עליהם ועזר להם במקום להיות בצד של האומללים והאומללות שלא רק שנפגעו בצורה טראומטית מעצם המעשה אלא גם נפגעו לאחר מכן מתקיפה של הקיהילה נגדם כאילו הם הלא בסדר ושלא יעזו ללכת למשטרה או לטפל בעניין..

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שומע על כך כעת לראשונה, אם יש לך פרטים אנא שלח לי באימייל ואבדוק אם יש אמת בזה

      מחק
  3. תאמת, אני פוחד ואני אסביר: כרגע זה נרגע וההתקפות על המשפחות נרגעו, מחמת שהם ראו שלא עוזרים להם ההתקפות, ואני פוחד לגרום להם נזק בהעלאת הדברים שוב.. ולהעיר את הדובים..

    השבמחק
  4. חיים שלום..
    ראיתי את השרשור שלכם וני רוצה לספר לך שידוע לי על חבר שאברמל ניסה לתת לו 10.000$ ובתנאי שיגיד למשפחה לשתוק..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.