רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

ימות המשיח - לאחר שנים שקט היה בציונו של ר' אהרן מבעלזא זצ"ל הרבי שליט"א שלח מאנשיו לשמור שהצעירים לא יפגעו באף אחד מאנשי מכנובקה בעלותם לציון

אין עוד כל ספק כי אנו בימות המשיח, בימים האחרונים קורים הרבה דברים טובים ואולי זה מסימני המשיח. בדרך כלל, כל שנה בכ"א אב שמחה וששון בציונו של ר' אהרן מבעלזא זצ"ל, צעירי בעלזא אוהבים להתגרות באנשי מכנובקה כשהם עולים לציון, והיו שנים שהמשטרה עצרה מכים ומוכים

זו השנה הראשונה לאחר הרבה שנים שסוף סוף זכינו ושקט במקום, הכל עבר כמו שצריך מבלי לפגוע באף אחד, במשטרת ירושלים התפלאו איך זה שלא היה צלצול אחד של קריאה לבא להר המנוחות בשל מכות בין חסידי בעזלא לחסידי מכנובקה

וכאן ייאמר לזכותו של הרבי מבעלזא שהוא אישית דאג השנה שזה לא יקרה, הוא שיגר את אנשי ביתו ר' אהרלה פריד ור' אייזיק בראון שישמרו על הבחורים שיהיה שם שקט מוחלט כשהמכנובקר מגיע לציון, שליחיו של הרבי עמדו במקום החל מהשעה 4 עד לשעה 7 וחצי ושמרו וב"ה הכל עבר בשלום

3 תגובות:

  1. תודה על פוסטים כאלה כמותם ירבו ב׳בעולמם'

    השבמחק
  2. אני משתדל בכל יום לקרוא את הכתבות שלכם וב"ה זה פותח את העיניים בהרבה דברים,
    אבל משום מה אני לא מצליח לכתוב לכם תגובות ,ואשר ע"כ אני מונה את עצמי כל הזמן בכתיבת תגובות,
    אבל עכשיו אחרי שראיתי את הכתבה על זה שבזכות האדמו"ר מבעלזא ירושלים היה השנה שקט לחסידי בעלזא בבני ברק בציון של כ"ק מרן מהר"א זי"ע, רציתי בזה להביא את התפאלותי האיך יתכן שאתם כל כך מהר מאמינים שהאדמו"ר מי-ם רודף שלו' ורוצה שיהיה שקט בציון אני נמנה על חסידיו של האדמו"ר מבעלזא מכנובקא, ועובד שם קצת בעסקנות, והייתי קצת מעורב השנה בעבדות לקראת היארצייט, ומעשה כך הוא: השנה התחלפו חלק מהקצינים במשטרת י-ם [ולאנשי האדמו"ר מי-ם אין עדיין קשר הדוק אתם כמו שהיה אם הקצינים הקודמים] והם קראו את הפרוטוקול של שנים קודמות, וראו שכל האלימות בשטח הציון נובע משעמום וקנאה ודי לא, [או שיש לכם הסבר אחר] ואין לכך שום צדק, ואע"כ הוחלט להכריז על שטח הציון כשטח סטירלי [סגור], בין השעות 5.30 ועד השעה 7.00 בבוקר, ורק לאהרל'ה פריד ולעד 10 איש מאנשי חסידי האדמו"ר מי-ם מותר להיכנס לשטח, ובזכות זה כל הטרוריסטים לא יכלו להגיע, כי הם חיביים להראות לקצינים שהם ילדים טובים ואנחנו הבעי' ובזכות זה היה שקט השנה, ומקווים אנו שבשנים הבאות יהיה שקט גם בלי להפוך את השטח לסטרילי כמו שהיה עד לפני 6 שנים,
    אגב אציין על זה שכתבתם שאהרל'ה פריד הוא זה שדאג לשקט השנה, מנסיון ומציאות והוכחה [במו עיני ראיתי] משנים קודמות אהרל'ה פריד הזה, הוא זה שגרם לחלק הארי של האלימות...

    אם אתם יכולים לעלות את התגובה הזה אשמח מאוד... ישר כוחכם וסליחה אם פגעתי בכבודכם או בכבוד אחר

    השבמחק
  3. סליחה שאני עוד פעם פה היום, וכמו שאמרתי אני לא מצליח לכתוב תשובות בבלוג אז סליחה שאני כותב לכם דרך המייל בתקווה להבנה...
    רציתי לעשות לכם קצת סדר בבלגן בעקבות שהייתי בשבוע חופש לא ראיתי את הכתבות שכתבתה על בעלזא - מכנובקא ויש לי בשבילכם כמה וכמה תשובות,
    א. על השם "בעלזא" :
    1) יש תשובה מפורשת מה'חתם סופר' שעל רוחניות אין ירושה ואין 'כל הזכיות שמורות', על רוחניות זה בבחינת כל הרוצה יבוא ויטול, שם של אדמו"ר זה רוחניות, ואף אחד לא יכול לקחת פרטיות על שם, כמו שלכם קוראים חיים תחליטו שאין לאף אחד את הרשות להיקרא חיים,
    2) כל המחלוקת על השם התחיל במה שטענו שאנו אוספים כסף אם השם בעלזא, ואנשים תורמים לנו ובעצם הם חושבים שהם תורמים להם, ואח"כ כשהם באים לבקש כסף אנשים טוענים שכבר נתנו לבעלזא וכך גוזלים אנו את כספיהם, ולכן האדמו"ר מבני ברק החליט שלא להיקרא 'בעלזא' לבד רק 'בעלזא מכנובקא' ,כדי שלא יהיה חשש שמשהוא יחשוב אולי מדובר בבעלזא י-ם ויתן כסף לשם כך, רק שידעו בפרוש שזה בעלזא אחר,
    3) כפי שכותבים בתגובות, אנשים שוכחים או רוצים לשכוח או מסלפים היסטורי': אנו קראנו לעצמינו בהתחלה רק בעלזא, או כפי שכינו ברחוב 'בעלזא-מורדים' וכשהתחיל כל הטרור אימו ושכנעו בכך את העיתונים לקרוא לנו מכנובקא ומכאן נולד השם בפהרסיא, [שעד אז קראנו לעצמינו בעלזא בגדול ונוסף לכך מכנובקא (כמו טשערנוביל- לעיוו, אוזרוב-חנשין, וכו') שהאדמו"ר האחרון ממכנובקא בקש מהאדמו"ר שיקבל על עצמו גם שם זה כי לא היה לו ילדים ורצה שיהיה לו ממשיך] ולא כפי שהם כותבים שקודם קראנו מכנובקא ואחר כך החלטנו בגלל כל הסיבות המפורכות להיקרא בעלזא מכנובקא,
    4) הפסק של הרב ניסים קרליץ זה פסק שמותר לנו על פי ההלכה להיקרא בעלזא לבד, גם בלא צירוף שם אחר, וכן יש גם פסק של ה'עדה החרדית' [ואם תאמר הרי זה לא פסק כי הם נוגעים בדבר נראה לי אני לא בטוח שזה עוד היה לפני המחלוקת שביניהם, ויש מקום לערער, ואפשר לבדוק את זה], וכן גם מעוד בתי דינים, ואם אתם רוצים אפשר להשיג את הפסקים ולשולח לכם,
    ב. על ר' אליש:
    1)למד בישיבת בעלזא וחותנו היה חסיד סאטמאר (ר' געציל בערגער ז"ל) ותמיד היה נמנה על אוהדי בעלזא, סאטמאר, ופשווערסק, ובשביל ג' החסדיות האלו היה הולך באש ובמים, והיה מחלק את השנה כך: ימים נוראים בסאטמאר, סוכות בבעלזא, פסח בבית, שבועות בפשווערסק, וכשר' יואליש סאטמראר נפטר התחיל להיות גם ימים נוראים בבית, וכשהאדמו"ר מפשווערסק נפטר התחיל להיות גם שבועות בבית, וכשר' אהרן מבעלזא נפטר התחיל גם סוכות להיות בבית, ובכולם הקפיד מאוד לפקוד את ציונם בימא דיהלולא, ולחצות לשם כך ימים ונהרות, אני כחסיד בעלזא מכנובקא שמעתי מזקני הי"ו שר' אליש היה מגיע להשטיבעל של הבעלזא-מורדים כל שנה בכ"א אב, ושמעתי מבנו שהשנה עקב השבעה היה הפעם הראשונה שר' אליש לא פקד את הציון ביום היארצייט משנת תשי"ז [שזה היה שנת הפטירה של מהר"א זי"ע] רק פקד ביום שלאחר כך [ומעניין שלא הגיעו להפריע לו כמנהג בעלזא י-ם], ומה ששונה בעלזא משאר החסדיות שמשנת תשמ"ה שהכתירו את האדמו"ר מבעלזא ב"ב [אז עוד לא היה מכנובקא, המכנובקע'ר הקודם עוד היה חי], התחיל להגיע כל שנה לסוכות להאדמו"ר,
    יוצא מזה שר' אליש היה חסיד של האדמו"ר מהר"א זי"ע, ומשנת הפטירה הגיע כל שנה לפקוד את הציון הק', והיה מתפלל יחד אם כל החסידים בשטיבעל ברח' בעלזא, [שעד תשל"ז שפתחו את השטיבעל של הבעלזא-מורדים ברח' מהרש"ל היו כל החסידים של שתי המפלגות מתפללים שם] וממתי שפתחו את השטיבעל של הבעלזא-מורדים הגיע להתפלל שם, ומשנת תשמ"ח שהאדמו"ר מבעלזא ב"ב עבר להתפלל ברח' רש"י 31 לאחר פטירת האדמו"ר ממכנובקא הגיע להתפלל שם, וג' שנים לפני כן כבר התחיל להגיע לסוכות להאדמו"ר מבני ברק,
    לסיכום: היה בעלזאר ונשאר בעלזאר ויהיה בעלזאר...
    2) חנך את כל בניו במוסדות של האדמו"ר מבעלזא מכנובקא מהת"ת ועד הכוללים, ונכדיו וניניו עד היום 90% לומדים במוסדות של האדמו"ר מבעלזא מכנובקא בארה"ק ובחו"ל,

    לכל שאלה בעניין היה מוכן בל"נ לענות כפי שיבוקש!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.