רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

אם הרב אלישיב רצה שיפגינו עם חמורים מדוע הוא היה זקוק לברוך מרזל הוא לא יכל לבקש מאנשיו שיפגינו?

ברוך מרזל מעיד כי הרב אלישיב הורה לו להפגין נגד מצעד התועבה. והשאלה היא מדוע ברוך מרזל. כי ממה נפשך אם צריך להפגין האם חסרים היו להרב אלישיב את מי לשלוח להפגין, לשם מה הוא היה צריך לרוץ עד לברוך מרזל לשם כך

ועוד מה שקשה לי הרבה יותר, מדובר במאבק בן שנים שהתחולל בין 'העדה החרדית' להרב אלישיב והרבי מגור וכמה ראשי ישיבות אחרים בענין ההפגנה השנתית נגד 'מצעד התועבה'. למי שאינו יודע 'העדה החרדית' הפגינה כל שנה, כשבשנים הראשונות הצטרפו אליהם גם מחוגי אגודת ישראל, אבל אלו עצרו מיד כשהבינו כי לא יהיה לענין עוד תועלת לא יצליחו לעצור את המצעד. הרב אלישיב היה אז זה שהורה שלא יילכו להפגין וראשי הישיבות דוגמת ראש ישיבת מיר אסרו על הבחורים להשתתף בהפגנה הזו שנשארה נחלת 'העדה החרדית' בלבד ולפני שנתיים כש'העדה החרדית' הגיעה לאותה מסקנה שהגיעו אליה קודם גדולי אגודת ישראל כי עדיף שלא לעשות מזה ענין היה זה ר' משה שטרנבוך שעשה הפגנה שכוונתה היתה הרבה יותר להפגין עצמאות ולהוכיח לגאב"ד כי הוא עושה את מה שהוא רוצה ויעשה גם בלעדיו

עובדה, השנה הוא כבר לא הפגין, זה נשאר נחלת בצרי ועוד כמה כאלו הזקוקים להצגה הזו מסיבות שעדיף לא לפרט כאן

הוויכוח כאן היה עקרוני של מה עדיף, לפטם את הצעירים עם הנושא הזה במשך של חדשיים הכנות להפגנה מודעות אזהרה ולבסוף יש מצעד בין כה וכה, או שעדיף שחרדים ובמיוחד צעירים  כלל לא יידעו מהם לא יעסקו בהם וגם בעת המצעד מה שפחות יידעו מהם יותר בריא. הם צועדים במרכז העיר לא בשכונות החרדיות

הרב אלישיב היה זה בשעתו שהעדיף את ההתעלמות, אז לשם מה הוא הורה למרזל להפגין. אני מניח שמרזל אמר לו שיפגין במצעד עצמו ובשטח המצעד יביא דתיים לאומיים ולא חרדים. לדעתי הרב אלישיב הוטעה, הוא לא אמר לו כי הוא מתכוון להפגין בככר השבת ולהביא חרדים להפגנה הזו

4 תגובות:

  1. אכן בשנה שעברה הוא הפגין ברחוב יפו ולא בכיכר השבת והשנה שהרב אלישיב לא יכול להתערב לו הוא עבר לכיכר השבת מטעמים פוליטיים

    השבמחק
    תשובות
    1. יישר כחך, אתה מחזק את גירסתי. קשה לי להאמין שהרב אלישיב יתיר לו להפגין באזור חרדי בנושא שכזה

      מחק
  2. השאלה שלי אל כבודו היא: למה להאמין לברוך מרזל שהרב אליישיב אמר לו בכלל משהו? זה כמו אותו שהיה אומר "סהדי במרומים" וכי אז מה? מישהו יעלה למעלה לשאול אותם עדים?

    ולא נדבר שכשאני שומע "ברוך מרזל" עם כל הכבוד שמגיע לו, אני מבין יותר שזה כמו הפגנה נגד השמאל הישראלי(המתבטא באירועים ליברליים), ממה שאני רואה "תחת אשר קינא לאלוקיו".

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאמין לו שהרב אלישיב אמר לו משהו בענין ואולי אף הביע הסכמה למה שהוא אמר לו שהוא הולך לעשות אבל בתנאים אחרים. באזור השני של ירושלים בין החילונים שם אולי כן אבל ברחוב החרדי הרב אלישיב היה זה שסבר כי עדיף שלא לעסוק בנושא מפני שאי אפשר למנוע את המצעד

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.