רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

תלמיד פונוביז' נפרד מ'בעולמם של חרדים' - כשם שקיבלתי שכר על הדרישה כן אקבל שכר על הפרישה

תלמיד פונוביז' כותב:

אני יודע שרבים הרימו גבה, כאשר לפני חודשיים נפתח בלוג שלי באתר של ר' חיים שאולזון. הרוחות סערו, מעולם לא היו רגילים שתלמיד פוניבז' יניח את הדברים על השולחן, יכבס את הכביסה בחוץ, יפוצץ את המוגלה לעיני כל. כולם ניסו לנחש מי זה ואיזה הוא אשר מלאו ליבו לכתוב בלוג אצל חיים שאולזון.

ובכן היות ובלוג זה הוא הבלוג האחרון שאני עומד לכתוב, אסביר את עצמי.

בחודשיים האחרונים, המערכה הגדולה של גדולי הדור מול נתי גרוסמן שר"י, הייתה מערכה של כוחות הקדושה נגד כוחות טומאה אפלים שפעלו לשבור את סמכותם של גדולי ישראל ולפורר את אמונת החכמים. מיד שהחלה המערכה ביתד, כאשר הבנו שגדולי ישראל נכנסו למערכה גלויה מול אותה חבורה שהטילה במשך שנים את חיתתה, קבלתי ציווי מפורש מאחד המיוחדים מגדולי ישראל להביא את דבר גדולי ישראל בצורה המפורשת, שחוששים לדבר עליה, אבל כמי שמכיר את האמת לאמיתתה מתחת לפני השטח, קבלתי הוראה בבחינת 'עת לעשות לה' הפרו תורותיך' שהגיע העת לחשוף את הדברים, לקרוע את המסיכה מפרצופו המכוער והמרושע של הרב שך ותלמידו נאמן דרכו נתי גרוסמן.
 
לצערי הגדול, האתר היחיד והמיוחד שנרתם ללא פחד וללא מורא להלחם בהני בריוני של בית שני, היה אך ורק האתר של ר' חיים שאולזון, שמעולם לא צינזר ולו מילה אחת שכתבתי וגם לא הוסיף, ולמרות שיודע היטב, כפי שהבהרתי לו, שאינני חסיד ויש לי גם ביקורת על חסידים וכו', וגם על ר' חיים שאולזון עצמו, אבל הסכים לתת לי את הבמה בשמחה, ובעצם העניין הזה אני רואה בו אדם הגון וישר דרך.
 
לשמחתי הרבה לאחר שישים יום שהתגייסתי למערכה הגדולה של גדולי ישראל ובראשם קדש הקדשים הגראי"ל שטיינמן, שאין לי ספק שגם בזמנו של הגר"א היה נחשב לגדול הדור ומכל שכן בדורו של ר' איצ'לה וואלוז'ינר, החפץ חיים ור' חיים בריסקר. והדברים מבהילים מי שמכיר את גודל צדקותו וקדושתו.
 
וזכות גדולה נפלה בדורנו שהגראי"ל יביא לאיחוד היהדות הנאמנה, מול אותם מחרחרי ריב שנעצו סכינים בליבם הטהור של גדולי ראשי הישיבות ומאורי הדור. לשמחתי לאחר המערכה הבלתי מתפשרת שערכנו וחשפנו דברים חמורים ביותר שהביאו לפקיחת העיניים של הדור הצעיר, שלפתע קלטו על מה נטושה המערכה של גאון ישראל וקודשו שליט"א עד שהתבטא שמדובר "בתיקון גדול", ושמעתי שאמר שעשה זאת כדי להציל את היהדות החרדית וציבור בני התורה מכיליון ר"ל.
 
ומתוך ידיעה ברורה אני יודע עד כמה הדברים חדרו ללבבות שהבינו ששקר נחלו אבותיהם ולבלריהם בראשם נתי גרוסמן, עד שהגיעו לילך בדרך האמת שהורו לנו רבותינו הק'. ובזכות כך גם אתרים אחרים ועיתונים הבינו את המסר, והעולם התורני הקיא מתוכו בשאט נפש את ה"פלסנרים" החצופים שיותר מתאים שיצטרפו למפלגת לפיד ושונאי הדת.
 
מבחינתי היום הגדול בו עמדו גדולי הדור ורבבות עמך ישראל בירושלים ובמאות מקומות ברחבי העולם והכריזו שהרב שטיינמן הוא גדול הדור, היה זה אות וסימן שעולם התורה קיבל על עצמו מחדש את עול גדולי ישראל על כל המשתמע מכך, בבחינת "קיימו וקיבלו", הדר קבלוה,  ונתן גט כריתות לסטיות ולשיגעונות הגדלות של הרב שך וממשיך דרכו נתי גרוסמן.
 
אין לי עניין בכתיבת בלוגים ולא לשם כך נבראתי. וכשם שקבלתי שכר על הדרישה כן אקבל שכר על הפרישה. אנו חוזרים ללמוד ואין לנו שיור רק התורה הזאת. כמובן שאם חלילה יתרחשו דברים שיאלצו אותי לכתוב אחזור וארתיע אך כל זה כפוף לאישורם של גדולי ישראל מפיהם אנו חיים.

אני מודה לכל אלפי הקוראים הנאמנים
הפורש מכם באהבה
תלמיד ישיבת פוניבז'

23 תגובות:

  1. תסלח לי חיים אבל זה כל כך מגוחך סיפור התלמיד מפוניביץ זה מזכיר לי את כיפה אדומה
    אתה מוריד את הרייטינג שלך

    השבמחק
    תשובות
    1. מה קשור כיפה אדומה?

      מחק
    2. נו אתה כנראה לא זוכר גירסא דינקותא "הדוב שכב במיטה מחופש לסבתא וכל הזמן היה צריך להסביר למה יש לו צפורניים גדולות ואף גדול ולמה סבתא לא כאן ולמה הוא כזה גדול ויש לו שערות.
      אותו דבר שאולזון מחופש לבחור מפוניביץ הוגה דעות שממש במקרה עולות כל הזמן בקנה אחד עם דעותיו שלו ומנסה כל הזמן להביא ראיות שיש כזה בחור והוא מכיר אותו וזה לא חידוש והסגנון הוא ליטאי וזה לא הסגנון של שאולזון וכו' מול כל התמיהות והגיחוכים של ציבור הגולשים...

      ומי שחכם לא נותן לדוב לבלוע אותו

      מחק
  2. ברוך שפטרנו!!! כל ליטאי משועמם שכותב זה פתאום נהיה ''מהגדוילים'' כן פשוט מרן הרב שטיינמן הזעיק את התלמיד בדחייפות שיכתוב למענו בלוגים באינטרנט. לאיזה טמטום הגענו לאן??? כל בר בי רב נהיה דרשן ומגיד דעת גדולים חברים חפשו אוכלי לוקשים אחרים שתשביעו אותם. ברוך שפטרנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוקדם מדי לברך
      אתה תראה שהוא יחזור אבל הפעם הוא יהיה בדמות תלמיד מאחת הישיבות של גור או וויזניץ בעלז
      אגב שאולזון לא לטאי הוא חבדניק והוא לא משועמם ידיו מלאות עבודה..
      והוא גם לא עוזב

      מחק
  3. למה לעזוב? נתת סחורה טובה.

    הפורש מכם באהבה. אוח אוח

    השבמחק
  4. הפורש מכם באהבה חחחחחחחחחחחחח ממש נהיה הרב שך קלאסה של צוואה הבאת פה. טוב שלא סיימת גם חבקוני בניי חבקוני גי הגעת עד כלות הטמטום

    השבמחק
  5. חחחחחחחחחחחחחחחחחח..............חחחחחחח

    חבדניק משתמש בביטוייו של הרב שך וליובביץע חסיד מתחפש לבחור מפוניביץ

    איך אמר הטאלנא רבי -אם הם ביחד הגענו לימות משיח-

    השבמחק
  6. אני מכיר את התלמיד פונוביז', זה שונא ידוע של הרב שך מבני ברק וחסיד גדול של ר' בערעל. והוא מתגאה שהוא כותב אצל שאולזון. כל הישיבה בבני ברק יודעת את זה. זה לא חידוש.

    השבמחק
    תשובות
    1. מצא מין את מינו
      המטרה היא לשקר ולזרות חול בעיני הציבור כל הזמן ולסמם את כולם שהרב שטיינמן הוא היחיד גדול בישראל וכל הציבור החרדי צאן מרעיתו
      ואחר 120 שלו?
      שאולזון יחליט בשבילנו מי הגדול הבא אם הבחור מפוניביץ יסכים עימו כמובן


      שנאה מלקלת את השורה

      מחק
  7. תוציא את המילה שנאה מהלקסיקון שלך
    שאולזון כתב את מה שחשב לנכון ו95 אחוז מהציבור הליטאי מסכים עימו
    זה שהוא כתב את זה בשם תלמיד מפוניביץ לא עושה את זה פחות נכון הוא צודק בכל מילה
    כן גם בזה שר' שמואל אוירבך מחבל מרושע ותאב כבוד
    קבל את האמת גם אם היא מרה

    השבמחק
  8. בשביל לחסוך זמן אני ישיב כאן לכולכם ותסלחו לי על שאני עושה כך

    היה זה לפני קצת יותר מחדשיים - לא זוכר כרגע את התאריך המדויק - פנה אלי מישהו באימייל הציג את עצמו כתלמיד פונוביז' וביקש שאני יאפשר לו לכתוב כמה שורות הוא רוצה להגיב על מה שקורה. חששתי שמי שם לי כאן פח וביקשתי ממנו שיזדהה בפני שלפחות אני אדע מי הוא. הוא חשש אבל מאוחר יותר השיב כי הוא מוכן מסר לי את מספר הטלפון שלו את שמו וכמה פרטים נוספים ביררתי ומצאתי כי אכן אמת הדברים, דיברתי עמו בטלפון הוא הסביר לי מה הוא רוצה ואמרתי לו אדרבה

    ואכן הוא עשה עבודה נאמנה, ואני מצטער צער רב על שהוא החליט בינתיים להפסיק הוא אמר לי אתמול כי הוא חושב שהנושא מוצה מה שהוא ביקש להשיג הוא כבר השיג עתה צריך לשוב לחיים נורמליים בתקוה שהצד השני יבין שהם הפסידו לפחות בסיבוב הזה

    מודיע אני בזה לכולם, כל מי שיש לו ענין לכתוב בנושא העומד על סדר היום או רוצה להעלות נושא יכול לפנות אלי. כל מי שישר ולא משחק משחקים ולפחות בפני מסכים להזדהות אשרת את כולם. מטרת הבלוג שלי הוא לפקוח עיני עוורים דעתי היא שצריכים לשמוע את כולם גם את מי שאני לא מסכים עמו. אני אוהב את מי שחולקים עלי, זה מחיה אותי, ואדרבה, ככל שתכו בי יותר תעשו עמי חסד גדול, רק כך נגיע לאמת ולא נרמה את עצמנו. חיים אנו בדור החי בטשטוש והגיעו לכדי כך שהאמת הפך לשקר ושקר לאמת. לפני שנים 'הלכה' היה היסוד, היום דחקו אותה הצידה למען ה'השקפה'. הציבור חייב לפקוח עינים וזה תפקידנו כאן

    השבמחק
  9. שאולזון אתה לא צריך להתנצל אתה עושה עבודת קודש
    בזכותך הציבור מרגיש שיש לו אבא אחד ללא מחלוקות ושנאות.
    הרב שטיינמן מנהיג הדור כולם יודעים את צדקותו וחסידותו
    (חסידות לא חייב להיות חסידות אלא איזהו החסיד המתחסד עם קונו )ופרישותו ולמדנותו.
    יאה ונאה לעם ישראל מנהיג כמוהו והזדים יכרתו
    הבחור מפוניביץ בין אם יש כזה אחד ובין אם אין כזה, הוא כתב דברי טעם
    ולאלה הטוענים שהבחור מפוניביץ זו המצאה עליכם לדעת שלמען השלום מותר לשנות זה מובא בפירוש בהלכה. ותתייחסו לטיעונים ההגיוניים שנכתבו ולא לזוטות כגון "מי כתב את זה" כי חוץ משאולזון אף אחד לא מזדהה כאן בשמו
    אז כן שאולזון למד מאיתנו וכתב פעם אחת בשם מישהו אחר
    מה הבעיה ???
    מה הוא אמר משהו לא נכון??
    ברור שהכל נכון ואין כאן אפילו בעיה של משנה מן האמת כי לא רק בחור אחד בפוניביץ חושב כך אלא 90 אחוז מהבחורים בפוניביץ מחשיבים את הגראי"ל לרבם ולאף אחד מהם אין בעיה לעמוד מאחורי הדברים האלה
    ואני פונה אליך ר חיים תמשיך בעבודת הקודש אל תירא ואל תחת
    כי לא שקרת אלא אמת בפיך ולמען מצווה מותר אף לשנות ובפרט שהדברים נכונים כנ"ל.

    השבמחק
  10. ר חיים אל תיפול רוחך!
    המשך לפרסם את האמת לא חשוב באמצעות מי.
    ושידעו כולם שישנו אחד שאינו נושא פנים לאיש והאמת נר לרגליו
    ומפיהם של גדולי ישראל האמיתיים חי הוא!
    רוב הציבור מאמין לסיפור הבחור מפוניביץ ורק כמה שולי שולים שועלים מחבלים בכרמים מפקפקים באמינותו.
    אני אומר דבר אחד כשאני מקבל מתנה בדואר, אני נהנה ממנה גם אם אני עוד לא יודע מי שלח אותה.
    אותו דבר כאן המילים הנכונות שכתב הבחור מפוניביץ היו מתנת שמיים וסם המחייה להמוני בית ישראל
    ולכן לא חשוב מי כתב את המילים הללו אבל מי שזה יהא תבוא עליו הברכה (זאת הפעם הראשונה שאנו שומעים את האמת על הרב שך ותלמידיו)ואני מפציר בבחור מפוניביץ או מי שזה לחזור בו מהחלטתו לפרוש ולהמשיך ולהעביר לנו מסרים באמצעות ר חיים ושכרו הרבה מאוד

    השבמחק
  11. חיים שאולזון לעת זקנותו נהפך לליטאי. בחורי פונוביז' מתגייסים למענו, הוא בוכה שר' אהרן לייב מוכתר לגדול הדור בסיו הש"ס... מי האמין?????? משיח צייטען

    אני חש שיש שינוי באוירה. הציבור מאס בבעלי המחלוקת מבני ברק שיצר הרב שך ויתד ובאמת רוצה שלום.

    כנראה הגיע עת דודים באמת, ואנו צריכים לא לקלקל. נדמה לי שגדול הדור הרב שטיינמן מסמל מנהיגות אמת של קדושה וטהרה ואחדות בין כולם. ולא אתפלא אם כבר בשנה הקרובה נשמע רמ"ים מצטטים את גדולי החסידות בשיעורים הכללים, וישברו את כל המחיצות שבנה נתי גרוסמן בין עולם התורה לעולם החסידות.

    שיהיה לכם יום טוב

    השבמחק
  12. הבלוג הוא אכן של ליטאי מובהק

    אני מכיר סגנונות של שאולזון עוד מתקופת פנים חדשות. זה לא שאולזון.

    הבלוגר הוא אכן ליטאי. זה הסגנון שלהם, סגנונות מוכרים מכל מי שקורא יתד ולחושבי שמו ואת שאר הפשקוילים שיוצאים בבני ברק ירושלים וקרית ספר.

    ומי שמעורה בנעשה היום, הבלוג הזה משקף נאמנה את חסידי הרב שטיינמן שאכן מתנערים מהרב שך ורואים בו הרס גדול ליהדות החרדית.

    הרב שטיינמן דוגל באחדות המחנה החרדי ולא בפירוקו. ובמקרה זה אני חושב שהרב שטיינמן צודק, כי הוא חושב על העתיד שלנו והוא מבין איזה חורבן מחלוקת יכולה לעשות ר"ל. וזה הסיבה האמיתי שהוא החליט לזרוק את נתי גרוסמן ואת כל הסובבים אותו.

    אני מצטער שהבלוגר עזב. נקווה שיחזור אלינו לאחר תקופת החופש.

    יום טוב


    נופש כעת בצפת עיר הקודש

    אגוטן שבת

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זה משנה מי כתב את זה העיקר שכתב דברי טעם
      וגם אם שאולזון בעצמו כתב את זה ברור שתלמידי פוניביז' חושבים כך

      הצד הרגוע והעדין של הליטאים מנצח עתה את הצד הברברי הפנאטי והבלתי מתחשב נפתחה כעת תקופת זוהר
      לא עוד הדחקת מי שאינם בני תורה לא עוד נידוי חסידים ולא עוד לגלוג על רבי'ס אלא מעכשיו כל עם ישראל יחד תחת מנהיג אחד אל הגאולה השלימה מתוך אחדות וכאיש אחד בלב אחד נוכל להכריז לא אלמן ישראל כי גדול בקרביך.

      אני הייתי מציע לשאולזון לקחת כעת בחור מסלבודקא או ממיר כביכול, כדי שהמסר הברור יחלחל לכל מגוון הזרמים שבציבור הליטאי. לעניות דעתי זה גם יחזיר הביתה את פורשי מפלגת טו"ב, כי יבינו שהיחס לבעלי בתים אחרת משהיה בתקופת הרב שך.
      והאמת והשלום אהבו אמן

      מחק
  13. גולשים יקרים

    ואולי שמעון גליק הפסיק לשלם לבחור מפוניבז' לכתוב ולכן הוא הפסיק?

    זה היה נראה כתיבה יותר מידי מקצועית של ייח"צנות מכיוון ביכלר ורוזנשטיין, למחוק את ההנהלה הוותיקה של יתד בגזילה שנעשה לעיני השמש

    השבמחק
    תשובות
    1. תמשיכו לקשקש במערכת הפלס על האמריקני שגזל את העיתון ותמציאו שהוא משלם. תמשיכו יערב לכם.

      אתם לא קולטים שהציבור פשוט מאס במחלוקות ובשנאה שהחדרתם לגדול הדור הגראי"ל שליט"א?

      מחק
  14. כן אי אפשר להתעלם ולא להתפעל מהעדינות של הגראי"ל, הרוך והטוהר
    השכינה קורנת מפניו הקדושות.
    בעניין השלום למי שלא קולט במה דברים אמורים "מנהיג ליטאי יוצא למסע חיזוק בעולם עם גדול הציבור החסידי"
    יש שלום גדול מזה?
    אני בטוח שהרב שך מתהפך בקברו מאז ועד עצם היום הזה.
    בעניין הבחור מפונוויץ אני די ספקני לגבי אמיתות הזהות אבל אין ספק כפי שכתבתי שהדברים נכונים.
    ואני מבקש משאולזון להמשיך בזה

    השבמחק
    תשובות
    1. "מנהיג ליטאי יוצא למסע חיזוק בעולם עם גדול הציבור החסידי"
      כל בית ישראל מתפּלל שהקירבה בין הגדולי ישראל הנ"ל יחודש כימי קדם

      מחק
  15. אני פונה ומתחנן לתלמיד פונוביץ' להמשיך לכתוב. זה מחיה נפשות. הדברים שכתבת הם בבחינת תורה מסיני, שהציבור חייב לדעת על כך עד כמה הרב שך אחראי לכל האסונות של היהדות החרדית.

    אני מאד מבקש למי שיש השפעה על אותו כותב לשכנע אותו להמשך כי הציבור חייב להבין את הדברים והדברים הללו גרמו להבנת הדברים.

    חבל להפסיק דבר כזה מצליח.

    השבמחק
  16. כבר המון שנים אנחנו יודעים שהרב שך אחראי לכל הבוקה ומבלוקה בציבור החרדי והוא שגרם את כל הפילוגים מאז ועד היום.

    מה שפלא הוא שהבחורים בפוניביץ גם מכירים בזה,

    או אפילו בחור אחד ונראה מבין עניין הוא ממש כותב יפה
    כמעט כמו שאולזון.

    אני מצטרף להנ"ל מבקש ומתחנן להמשיך את הכתבות האלה.

    הציבור מאמין שזה בחור מפוניביץ וזה מחלחל טוב לכל הגוונים הליטאים עוזבים את דרך הפלגנות, ואני מאמין שבין היתר זה בזכות סיפור הבחור מפוניביץ.

    אנא לא להפסיק דבר טוב, להמשיך ביתר שאת.

    הקטע שבחור צעיר מתוך הקהילה פנימה כותב דברים כהוויתן ומניח את הכל על השולחן בצורה גלויה גורם לאנשים לחשוב, לקבל, ואולי גם לשנות מקובעות עקומה שהשתרש במשך שנים.

    כל הכבוד לשאולזון על הרעיון הגאוני.

    ר חיים אני מצדיע לך.

    אולי מרוב אחדות שיהיה עכשיו יבוא המשיח ותתקיים הבטחתך לרבי

    אמן

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.