רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

גדולי ישראל הצליחו לטהר את המבואות המטונפים

תלמיד פונוביז' כותב:

לא רבים מבינים את המשמעות העוצמתית של ישיבת המועצת ההיסטורית בביתו של מרן גאון ישראל הרב שטיינמן שליט"א, ובפרט הצעירים הן מהציבור הליטאי והן מהציבור החסידי, ולכן אני חושב שראוי ונחוץ להסביר את "שרשם של הדברים", למען יבינו המוני העם על מה הייתה ההתלהבות ומה המסמל ה"שבת אחים גם יחד" של ענקי הדור, מפיצי התורה לרבבות רבבות בני התורה, שבמשך שנים רבות סבלו ואכלו מרורים מפלגני הרב שך ונתי גרוסמן.

במשך עשרות שנים נלחם מרן הרב שטיינמן נגד שנאת ישראל שהחדיר הרב שך בעולם החרדי ובפרט בקרב בני התורה. הרב שטיינמן לא הצליח, לאחר שאלו רדפו אותו עד חורמה, אבל הרב שטיינמן לאחר שהוא גדול ישראל אמיתי וירא שמיים, שספק רב אם היה כמוהו בענווה ובקדושה ובידיעת כל התורה כולה בדורות הקודמים, שעליו נאמר מאמר חז"ל "כל שיראתו קודמת לחכמתו חכמתו מתקיימת", וכבר כתבתי מה ששמעתי מאחד מגדולי ראשי הישיבות שגם בדורו של הגר"א, הוא היה נחשב לאחד מגדולי הדור.
 
הגאון הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל, לצערנו לא היה לו את הכוחות הנדרשים לטפל בצורה יסודית בפלגנות של נתי גרוסמן ובחוצפתו ובעזות הפנים שלו, והרב אלישיב התבטא מספר פעמים בעניין, אם כי חובה לציין שהרב  אלישיב הצליח לרסן את החבורה המטורפת הזאת, אבל זה לא היה מספיק.
 
מיד לאחר שנחלה הרב אלישיב, כאשר הסכנה העצומה להמשך הקיום של עולם התורה נראה בחוש, לאן מוביל את זה נתי גרוסמן הרשע, הרב שטיינמן החל להוביל את המהפכה שלא הייתה פשוטה כלל ועיקר. כל טעות הכי קטנה הייתה יכולה לעלות ביוקר ולהמשיך את השליטה בידי אותה קבוצה, רק סייעתא דשמיא ובכוחו הגדול של מרן ראש הישיבה וגדולי ישראל, המהלך הדרמטי להוצאת יתד מידי בריוני הרב שך ונתי גרוסמן הצליח.

מי שמסתכל בפרספקטיבה לאחור מה שהתחולל כאן במשך חודשיים וחצי, רואה כאן דברים מופלאים ביותר, כיצד על כל צעד ושעל, גדולי ישראל הצליחו במשימה הגדולה והטהורה לטהר את כל המבואות המטונפים צעד אחר צעד.
 
אולם המהפך הדרמטי ביותר וההיסטורי בבחינת הדובדבן שבקצפת, זה ישיבת "מועצת גדולי התורה" ביום שני בלילה. אירוע היסטורי לא פחות מהכנסייה הגדולה הראשונה. לאחר שנים של פלגנות מכוונת, רמיסת גדולי ישראל שהביעו התנגדות עזה וחריפה לדרכו של הרב שך ופעולותיו לקעקע את עולם התורה והישיבות, תוך הפיכת בני התורה לטיפוסים אלימים ופוליטיקאים מהרמה הנחותה ביותר. (התוצאות לדאבונינו נראות היטב לעין ואין צורך להסביר)  עולם התורה החזיר עטרה ליושנה.
 
כל האופוזיציה של הרב שך התנערה מעפר קומי  והתכנסה באותו כינוס לצדיקים ואמרה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. היום הזה קברנו קבורת חמור את אידיאולוגיית השנאה של הרב שך. 

ענקי ומאורי הדור החל מהגאון הגדול ראש הישיבה ר' בערעל שליט"א, דרך ראשי הישיבות הגדולות, שכולם כאחד מוסרים נפשם לחיזוק עולם התורה, והם הם הגדולים האמיתיים בהם אנו בני התורה צריכים להיות גאים, עליהם גאוותנו.
 
ביום הגדול הזה הכריזו גדולי ישראל חברי המועצת, בני התורה אינם מי שקוראים עיתונים ומפלגים ומחרחרי ריב. התיקון הגדול לשמר את עולם התורה זה רק בלימוד התורה ללא סייג. גדולי ישראל זה לא נתי גרוסמן שמואל אוירבך ויענקלה לבין דוד סגל קצבורג ושאר מיני ירקות שחיים על כדורי עצבים.
 
גדולי ישראל זה ראשי הישיבות. כן אותם ראשי הישיבות שעצם האזכור של שמו של הרב שך לידם גורם להם צמרמורת, כשהם נזכרים מה הוא עולל מרוב קנאה ושנאה לעולם התורה. אותו הרב שך שנושא לשווא  את שמה של הישיבה הקדושה ישיבת פוניבז'.

והבדילנו מן התועים וחיי עולם נטע בתוכנו
 
אשרי הדור שאלו הם מנהיגיו.

6 תגובות:

  1. תסלח לי אבל שמחתך מוקדמת נכון שישבו שם אנשים מסוימים מכובדים אבל גם כאלו שהיתי מעיף אותם לכל הרוחות בוגדים וצבועים שביום המחר של הרב שטינמן תראה אותם בצד השני

    השבמחק
    תשובות
    1. חיים - תביא סריקה מעיתון משפחה. אולי שווה אפילו כתבה בפני עצמה
      על ה"חצר" של ר שמואל אוירבך!!
      יש שם קטעים מצחיקים
      החברייא ילקקו את האצבעות!!!!

      מחק
  2. אתה תלמיד ישיבת פונוביז???
    שקרן ורמאי שכמותך. אין אפי' בן תורה אחד בעולם שפוער את פיו כנגד מרן הגרא"מ שך ובוודאי שלא תלמיד ישיבת פונוביז.
    אז בבקשה ממך תלמיד ישיבת תומכי תמימים אל תסתתר מאחורי בן ישיבת פונוביז אלא גלה לכולם את זהותך האמיתית וכך ידע הציבור את מניעך השפלים.
    בוש והכלם!!!
    ולך מר שאולזון בתור עיתונאי שמכבד את עצמו הייתי מצפה ממך שלא לעלות פוסטים שקריים ומעוותים שכאלה לאתרך גם אם מאוד נוח לך שמשמיצים את הרב שך. קצת הגינות זה המינימום המצופה ממך.

    השבמחק
  3. תזהר בלשונך חצוף ועז פנים....

    השבמחק
  4. בני רבינוביץ אתה ולא אחר הוא תלמיד ישיבת פוניבז'. שנאתך לנתי גרוסמן הביא אותך להחציף פנים. מבחינתך רק הרב שטיינמן. בוש והיכלם לך.

    השבמחק
  5. בני רבינוביץ' תפסיק לעזור לשאולזון!!!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.