רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 באוגוסט 2012

פשקווילים ומכתבים בגור - למה ומדוע?

כזכור הרבי מגור שינה את שיטת הלימוד ביטל את העיון למען הבקיאות בטענה כי לא כולם מצליחים בעיון ואילו בבקיאות האחוז של הצלחה תהיה גבוהה יותר

אבל האם ההורים מרוצים, או שמא עתה שיטות אחרות גורמות שרבים מן התלמידים לא יצליחו?

תקראו מה כותב אבא על שיטת הלימוד הנוכחית בגור ועל הלחץ הגדול שנמצאים בו התלמידים ועל כמה שזה עולה להורי גור

איני מתערב בנושא, זה ענינם של חסידי גור בלבד, אני מביא לכם את המכתב כמות שהוא

לקריאת כל המכתב כנסו לכאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/08/blog-post_6994.html

9 תגובות:

  1. כמו בכל שיטה מהפכנית, יש מיעוט שלא מצליח עימה. שיטה זו הטיבה עם הרבה, אף שיש שנפגעו ממנה [גם תלמידים, וגם אנשי צוות שעסקו בהוראת שטית העיון וכדומה, שאיבדו את מעמדם המועדף. זה נראה מכתב של אב שבנו לא הצליח. נו, קורה.

    השבמחק
    תשובות
    1. I have friends that are Gerer Chasidim and they are very happy from the whole system. maybe his wife isn't happy, everything he wrote you can see that it comes from a lady, the boy can't play, the boy can't ride, the boy, ..... But it's known the huge difference he made in Ger, everyone is learning and enjoying

      מחק
  2. זהו מכתב שנכתב ופורסם כבר לפני 9 שנים מה נזכרת בזה כעת?

    השבמחק
  3. לפני תשע שנים לא היה לשאולזון אתר..

    השבמחק
  4. הוא חי מלשון הרע ומחלוקת, אז אם אין חדש הוא ימחזר ישן העיקר מחלוקת ולשון הרע

    השבמחק
  5. חיים שאולזון , כבר כתבתי לך, אני חושב שאתה הרבה יותר חכם מזה, יש פה משהו שלא מסתדר, אני הרי חסיד חב״ד ויודע טוב מאוד כמה שהרבי החזיק מהרבי מגור שליט״א , ואני לא מדבר על הרבה מגדולי ישראל זצ״ל ולהבדיל בין חיים לחיים כמה גדולי ישראל שליט״א שהחזיקו ומחזיקים ממנו , וכמובן ידוע לכל כל אדמור״י גור זצ״ל שהחזיקו ממנו עולמות , אז לדעתי אתה עושה פה טעות רציני, ולקחת צעדים לא נכונים, תבדוק יותר בעומק העניין בלי נגיעות ותראה שתגיע למסקנות חדשות ומפתיעות , שלא ידעת כמה שהוא גדול וקדוש ושרף , ואפילו עליך הוא הצליח לעבוד. מי שמכיר קצת העניינים יודע שהוא בבחינת הסתר בתוך הסתר בתוך הסתר ועוד פעם בתוך הסתר, צריכים הרבה לעבוד כדי להגיע למדרגות של הרבי מחב״ד וכל גדולי ישראל שהם מיד ראו ורואים את גדלותו. תחשוב טוב, ואם אתה רוצה אני ישב איתך פנים אל פנים ונדבר כמו אנשים מתורבתים. כל טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נראה לי שאתה חסיד חב"ד אתה לא כותב כחב"דניק. אבל אשמח לשמוע ממך איזה קשר יש למעשי וחב"ד. אני כותב על הקורה ועל מה שצריך להעיר משתדל להביא מידע שמסתירים, בנושאים שאחרים עוסקים בהם כמעט ולא תמצא אותי עוסק בהם, ואיני מבין מה כאן הענין של גניעה

      אני נוהג עם כולם אותו דבר, איני מפלה לחיוב או לשלילה, אני מאמין שאני עושה את מה שצריך לעשות בימינו בשל מצבינו

      עכשיו בקשר לרבי מגור. לא תמצא שכתבתי עליו אישית חלילה מילה רעה. כשאני כותב כי הוא זקוק לרפואה האם יש בכך חלילה רעה? או שמא אני עושה כאן טובה לציבור כל כך גדול הצמא ורוצה לדעת מה קורה. הרבי נעלם לתקופה ארוכה, שמעו כי הוא חולה, הוא אף שלח שיתפללו עליו, מדוע להשאיר את הציבור בלי מידע ושיחיה ממקוה נייעס ששם מייצרים שמועות וסיפורים מזיקים

      כאן הבאתי מכתב שעוסק בחינוך הבנים, ואני לא חושב שמי בגור צריך להפגע מזה. מדובר בנושא הראוי לדיון פנימי, מישהו מעלה נקודות מאוד חשובות ומאחר ומכתב כזה לא מגיע לכל מקום מפני שאין היכן לפרסם, אז אני מפרסם בשביל שיראו וידונו בנושא

      אם שמת לב לא הבעתי כל דעה בנושא

      מחק
    2. הבעיה היא שדברי הגערער הנ"ל על רבו, הלא כל החסידים בעולם טוענים כך על רבם, תשמע את חסידי בעלז שמסבירים שרבם לא פחות ממהר"א מבעלזא וממש צופה מסוף כל העולם עד סופו כהחוזה מלובלין, וכן זוויעהל שרבם לא פחות מרבי שלומ'קה מזוויעהל, וכן רימנוב, וכן הלאה. תפתח את העיתונים לאחר פטירת האדמורי"ם הם משכנעים שמאז הבעש"ט לא קם כמוהם, ומה שהציבור לא זכה לראות זאת, זה בגלל הסתר בתוך וכו', אז איך נדע אכן עם מי הצדק ??????????????????.

      מחק
    3. בלי לפגוע בכבודו של אף אחד מאלו הקיימים היום. ההתנהגות של ימינו מבזה את הקודמים

      הסיבה שעושים זאת בשביל שלא להחליש באמונת הצעירים. אבל זה טוב לצעירים. ברגע שמתבגרים צריך להתפקח ולהגיע לשכל הישר.

      בעבר גיל ה-40 היה גיל המעבר שבו צריך להתחיל להבין ולחיות עם המציאות, להבין כי יש ירידת הדורות לכן נראים אלו של ימינו הרבה פחותים מאלו שהיו, מפני שאחרת המסקנה היא שהכל שקר, אם אלו של פעם היו פחותים מאלו של ימינו, עלינו לקבור את עצמנו מבושה ומן השקר שאנו חיים בה

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.