רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

300 אלף תצוגות - המספר מחייב - חשבון נפש

אני המום ולא מאמין, כשיצאתי לדרך קבעתי לעצמי שאתן לבלוג שנת הרצה מתוך תקוה כי בשנה הראשונה עד שיידעו שקיים בלוג כזה, אני יגיע למאה אלף תצוגות דף, בשנה השניה אני יכפיל ויגיע לשלש מאות אלף ובשנה השלישית אגיע ל-600 אלף, ואם זה יהיה כך, אני עולה על הגל

וראו מה קרה, לפני שלשה חדשים בקושי הגעתי ל-20 אלף תצוגות דף, לקח זמן עד שידעו ושמעו על הבלוג. לא השקעתי בפרסום, הדברים נעשו מחברא חברא אית ליה, ולפני שעה קלה הגעתי ל-300 אלף תצוגות דף, היכן שתכננתי להגיע רק בעוד כמעט שנה וחצי

אני לא מאלה שמתגאה או זועק הנה בואו וראו את ההצלחה אנחנו הכי טובים תבואו אלינו, מעולם לא הייתי כזה ואיני אוהב זאת. ומה שאעשה כאן אחזור על משנתי על מה שאני עושה ומבקש להשיג בבלוג הזה

ראשית ולפני הכל, אינני מתחרה עם אף אחד, לא באתי לעולם בשביל זה, ואומר בצורה הכי ברורה, תחום שיש אחר מי שעושה זאת, אני מעביר את זה לו, בגילי חבל על הזמן צריך לנצל כל רגע. כשאני מברך את החודש ומבקש על 'חיים ארוכים' אני שואל את עצמי מה ענין החיים הארוכים בחודש, וכפי שהסברתי הרבה פעמים לבני קהילתי. ישנם מי שחיים 120 שנה וחייהם היו קצרים, וישנם מי שחיו בקושי 40 שנה וחיו חיים ארוכים. השאלה היא האם ניצלנו את הזמן או שבזבזנו אותו.ישנם מי שחיו יותר ממאה שנה ולא השיגו את מה שהשיגו מי שחיו רק 40 שנה שחייהם היו הרבה יותר פרודוקטיביים. כאשר אני מתפלל ומבקש על חיים ארוכים אני מבקש שכל דקה תהיה מנוצלת ושלא תלך לבזבוז

היה זה מיד לאחר הושענא רבה בשנה שעברה שהעיק לי מצב קיומם של עיתונים ואתרים המשתיקים את מה שאסור להשתיק, ולא מעלים נושאים שצריכים לעלות לסדר היום. במשך של חדשיים ראיתי כמה מחזות שדחפו אותי ואמרו לי תצא לדרך. לא רציתי דחיתי ודחיתי ולא היתה לי עוד ברירה הבנתי כי זה לא בידי מן השמים רוצים כך. נוצר מצב של איש את רעהו חיים בלעו וכל דאלים גבר, כולם מפחדים, זה מזה וזה מזה, וחייב שיהיה מי שיעשה כאן סדר יחזיר את הציבור לשפיות, לפחות שיידעו שהם חיים בעולם שכל כולו שקר

זה כלל גדול, כשאתה יודע במה אתה חולה פתרת 90 אחוז של הבעיה. בעיית הבעיות של ימינו שמטטאים הכל, ושוכחים שכאשר אתה בא לרופא אם לא תגיד לו היכן כואב ומה קורה לך הוא יתן לך מרשם למשהו אחר ולא מה שאתה זקוק לו. כאשר חיים בשקר, אם אתה יודע שאתה חי בשקר כבר טוב. הבעיה היא שחיים בשקר וחושבים שחיים עם האמת, כאן הבעיה הכי גדולה

נלמד מן החוטא, כשאדם עושה מעשה לא טוב. אם הוא יודע כי הוא עשה מעשה לא טוב, 90 אחוז של הבעיה נפתרה. אם הוא מרמה את עצמו כי הוא צודק או טוען שזה לא באשמתו מחפש תירוצים ולא רוצה להכיר בחטאו, לאחד כזה אין תרופה

קודם ולפני הכל זו הכרת החטא, וזה מה שאני משתדל לעשות בבלוג שלי, להוכיח כי אנו חיים בחטא. אנו מרמים את עצמנו כי אנו חיים בדרך התורה וב'השקפה' ברורה ונכונה, ואיננו יודעים כי אנו נתונים למשטר של צר ואוייב מי אשר מחזיק את הגדולים בגרונם ונאלצים לומר ולעשות לא מה שהם רוצים אלא מה שמושחתים מכתיבים להם

קחו את הרב אלישיב לדוגמא. הוא היה שבוי בידי כמה טרוריסטים מחבלים שהחזיקו אותו בגרון הכריחו אותו לעשות ולומר לא מה שהוא רצה, ולולא היינו כותבים את הדברים בצורה ברורה ולא ברמזים, הציבור היה מולך שולל ומאמין לכל הסיפורים שמספרים

הגיע הזמן שנדע, שגדולים 'יוצרים' כמה מושחתים המחזיקים בעיתונים ומכתיבים לציבור מי יהיה גדול, על מי יכתבו 'מרן' ועל מי 'הגאון הגדול' ולא רק הגאון או הרה"ג ועוד שטויות כאלו. היום לא עוד גדלות אמת היא שקובעת אלא האינטרס המפלגתי. ואת זה אין מנוס, חייבים לנפץ אחת ולתמיד, להחזיר את הציבור לדרך האמת, לשמוע בקול גדולי ישראל ולעשות כהוראתם, אבל גדולים אמיתיים מי ש'הם' אומרים, ולא מי שמכתיבים להם מה לומר

לקדש מלחמות פנימיות, לעשות מזה 'השקפה' הוביל לחורבן הגדול. קחו את המלחמה בפונוביז' שהחלה לפני שלשים שנה ויותר וסערה לפני עשרים ופחות ועד היום הזה לא פתרו שם את הסכסוך, להפוך אותה לאידיאולוגיה אין חמור ממנה, היא מוכיחה כי אנו חיים בתחתית שאין תחתית הימנה, מפני שאצלם מחלוקת על אגו וכבוד מדומה יותר חשוב מקיום המצוות ומידותיו של האדם

מי היה מאמין שילעגו על הרב שטיינמן רק מפני שהוא מטיף להקדיש יותר זמן וכח בענינים הקשורים בבין אדם לחבירו. מי שקרא את הפשקוויל המחבלי נגדו, באים אליו בטענה לועגים לו שכואב לו הבין אדם לחבירו. אותם המחבלים לא רוצים לשמוע כי יום הכיפורים מכפר רק על בין אדם למקום ואין כפרה על בין אדם לחבירו. עבורם להזכיר את הדברים היא בבחינת אפיקורסות או משהו מדרגה מאוד נמוכה. 'השקפה' אמיתית היא כזו שמגבירה את המחלוקת הפנימית גוררת אותנו למלחמות, אלו הם החיים בלעדיהם העסקנים ובמיוחד הלבלרים לא שווים דבר

אחשוף את פרצופם, אמשיך להסביר ובעיקר לפקוח עיני עוורים, בתקוה כי זו תקרב את ביאת גואל ובמהרה

אני עושה את כל זה לשם שמים מבלי שיש לי מכך טובת הנאה כלשהי. זה גורם  לי בזיונות ואיומים על חיי, איני מספר לכם מה עושים לי כמה מחסידי גור באימיילים ובמקומות אחרים המבטיחים להרוג אותי, הם מבטיחים כי ישכרו שכירי חרב להרגני, בכל חיי לא פחדתי מרוצחים ששכרו בעשרות אלפי דולרים - ושיבררו בסאטמאר - ואיני מפחד מהאיומים של הגערערס. אדרבה, אם אתם גיבורים בואו ונראה מי יעשה עבודה יותר טובה

אני ימשיך לעשות את מה שאני מאמין שצריך לעשות, אני רואה במעשי שליחות, אני עושה זאת עשרות שנים ואם שום דבר לא עצר אותי הרי שמן השמים מבקשים שאמשיך, ואשתדל כמיטב

42 תגובות:

  1. חיים חזק ואמץ תכשיר עוד אנשים כמוך,
    ועל תפחד מאף אחד, כי חייבים אנשים כמוך,
    בשבילי אתה אדמו"ר

    השבמחק
  2. חיים שאולזון, אתה כותב כאילו שאתה המשיח.
    מה שאתה כל הזמן וכל יום כותב נגד גור, זה מראה שמפריעים לך נורא, אני לא מכיר את הילדים או המשפחה שלך אבל אין לי ספק שזה אחד מהעניינים שזה מפריע לך, שאתה רואה אנשים שמקדשים שם שמים יומם ולילה והם עובדי השם אמיתיים והולכים בדרך ישראל סבא, גור, קאצק, פרשיסחא, דרך בעל שם הקדוש . ואין את זה בשום מקום . זה נורמלי לקנאות אבל במקום שזה יהיה קנאת סופרים תרבה חכמה אתה פועל הפוך ומדבר נגדם ופועל נגדם, ומלכלך , ומגדף, וזה חבל מאוד עליך וחבל מאוד שיכולת להשפיע עם הבלוג שלך חיוביות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה רציני? אין לגור כיום דבר אחד משותף לקוצק ופשיסחא הרביעס מבית גור ברבות השנים ביטלו את כל ההנהגות הקוצקאיות כמו תפילה מאוחרת עם הכנה רבה לפניה, התמקדות בפנימיות ולא בחיצוניות, לימוד תורה בעיון(!!!) ועוד ועוד. ובקשר לקידוש שם שמים, המריבות שלהם עם כל הציבור החרדי ככלל ועם כל קהילה שיש לה מגע איתם בפרט (ע"ע בית כנסת המריבה,כולל פולין,ועוד) לא במיוחד מקדשות שם שמיים,

      חיים מזל טוב על ההישג

      מחק
    2. תיכנס לשטיבלעך ולישיבות ולא תוכל להחזיק את העיניים שלך מרוב בושה ומרוב כלימה, אלפי גערער חסידים שיושבים ולומדים בהוויית אביי ורבא ותתפוצץ בגדול.

      בכל השטיבלעך , בארה״ב , אירופה, ארה״ק,

      זה כמו שתגיד בלילה שזה יום. ככה אתה מדבר על אנשים שלא טעמו טעם חטא, שלומדים תורה בטהרה.

      מחק
    3. אני לא ממש רוצה לרדת לרמה שלך לכן אני לא אשיב לך כלשונך, אין לי שום דבר נגד גערערס אישית לכן גם אם אני אראה אותם לומדים אני לא אתפוצץ אלא להפך אני מאוד אשמח לעצם העניין אתה פשוט מתעלם יפה מאוד מכל מה שאני כותב (שוב עיון לא רק גפת) וניכר בך שאינך יודע על קוצק מאומה אני מאוד נהנה שישנם כיום אנשים שלא טעמו טעם חטא כלשונך כן ירבו רק פלא בעיני שהמשיח עדיין לא בא לאור הצהרותיך

      מחק
    4. מאין לך שלא טעמו טעם חטא אתה יודע מה באמת הולך אצלם בפנים ובביתם ללכת עם פאות כמו פרוצות וזונות ולהתימר שלא טעמו טעם חטא שיבוסם לך כך הלכו במשפחות הבעש"ט הקדוש שיבושם לכם

      מחק
    5. על סארקזם שמעת? הם מתלבשות כך כי אם אין מספיק תשומת לב בבית אז מחפשים בחוץ וד"ל

      מחק
  3. כל הכתבות נגד גור, רק מחזק אותם! זה רק מראה הקנאה !!!!!! אף אחד לא כותב נגד בוסטון, או עורלוי או קרעטשינוף, וכו אין מה לכתוב לא לכאן ולא לכאן, אבל על גור !!!!!!! הם כולם משתגעים , רובו דרובו הם ומשפחתם הם אוהבי ה׳ ועושים רצונו של עולם, אז יש קנאה לא נורמלי.

    זה כמו כתבה של ידיעות על אחד שחזר בשאלה, אבל הם לא כותבים שבאותו יום חזרו 500, זה אותו דבר, רואים איזה חסיד גור עושה משהו שלא טוב מיד כולם קופצים כמו טיל, אבל שבאותו רגע יש עשרות אלפי אנשים ושים וטף שעובדים ה׳ בקדושה וטהרה ולומדים את התורה ומתפללים בדביקות, ועוסקים בגמילות חסדים, אף אחד לא מזכיר את זה.

    תפסיקו אם הבלוף!!! ותתחילו להפנים את האמת, ותעשו תשובה, ונלך לקראת משיח צדקיהו במהרה בימינו אמן

    השבמחק
    תשובות
    1. בדרך כלל בוויכוחים שבין כותבים אני לא מתערב שכל אחד יביע את דעתו, אבל מאחר ואתה כותב בצורה שכאילו יש לבלוג הזה משהו נגד גור אז תן לי להעמיד אותך על מקומך

      אין לי דבר וחצי דבר נגד גור, מה שקרה וקורה כאן שבגור לא היו רגילים למצב כזה שאין מי שמםפחד מהם. כן, אני לא מפחד מאף אחד בעולם רק מן הקב"ה. לא ברחתי מעולם מבשר ודם, התמודדתי בכל חיי עם כל מצב, עמדו עם אקדחים מול ראשי ולא נכנעתי. וזה מה שגורם לרושם המוטעה הזה

      אספר לך, יש איזה גערער שכל הזמן שולח לי אימיילים ומאיים הוא כותב לי שהוא גנד הסיקריקים ואם אני רוצה שיעשו לי את מה שעשו לאלו שהכו בבתי ורשא שאני יחכה הוא יגיע אלי לניו יורק

      הטיפש ההוא לא יודע כי האימיילים וכל כניסה לאינטרנט נרשמת ואי אפשר לברוח. חוקר בדק לי מי הוא אותו גערער שכתב לי את האימיילים ואני יודע היום מיהו. אני נותן לו להמשיך לשחק בדרכים אחרות. הוא היה מנהל ב'פורום אברכים' של רוטר וסילקו אותו משם, אני שותק, נותן לו למעוד ואז הוא ישלם את המחיר

      אם אני הייתי רוצה להיות נגד גור יש לי חומר שהיה מקפיץ. אני שומר על כבודו של הרבי יותר מכל אחד אחר, נזהר מה כן לכתוב ומה לא, היכן שהפגיעה תהיה אישית אני נמנע מכך מפני שאין לי כל ענין לפגוע לא ברבי ולא בחסידים

      אבל באלו שמשתוללים אלו שחושבים שעם אלימות יצליחו, אני מזמין אותם להתמודד ואוכיח להם מי יעשה את זה יותר טוב. הם יעבדו עם כח אני עם מח וכאן ההבדל

      שוב ושוב, אתם בתגובותיכם יוצרים רושם כאילו שיש פה למישהו נגד גור. אתם חיים בטעות. מטרת הבלוג הוא לפקוח עיני עוורים בכל נושא וענין ואין כל כוונה לעשות זאת דוקא לזה ולא לאחר. היכן שמדובר בענין ציבורי וטוב שהציבור יידע אני כאן

      מחק
    2. חיים , אתה כן כותב נגד גור וכן כותב בסגנון של למה עושים ככה ולמה עושים ככה, ואני לא יכנס בפרטים וברמה הנמוכה הזה.
      אתה היית צריך לכתוב בעד כל דבר טוב שיש בגור ואוטומטי היה נעלם כל מיני שטויות . דהיינו על הארה שאתה כותב על גור ובא נגיד שאתה מתכוון לטוב הייתי צריך לכתוב שהיום לדוגמא נבחנו 1000 בחורים על 300 דפי גמרא( למשל) וכו׳ ואתה לא כותב, אז מה זה אומר? אתה בעד גור ?
      על דבר שלדעתך רע בגור יש אלפי דברים טובים, תורה,עשרות אירגוני צדקה, אירגוני חסד, כוללים לזקנים, שדכנים למצוא עבודה לאנשים , וכו׳ בלי סוף.

      ואני עונה לך בגלל שאני יודע ומרגיש שיש לי עם מי לדבר , יש לי הרגשה שעתה כן בן אדם טוב, וכן ,יש לי הרגשה שאתה מבין ותבין מה שאני מתכוון.

      לגורי הזה שרודף אותך, אתה מאה אחוז צודק, זה לא דרך התורה ובפרט לא דרך חסידות . ( אני אפילו לא מדבר שההוא לא מבין שזה גם לא יעזור לו, זה דרך ילדותית)
      גורי אמיתי לא היה עונה לך אפילו ( כמו שאתה מכיר אותם, יש להם ב״ה במה להתפאר, וזה לא מעניין אותם מה שמישהו אחר חושב עליו או מדבר נגדו)

      בתכלית , בגור יש ב״ה 95% דברים טובים( אני יתן 5% לאנשים שלא אוהבים אותם כ״כ) שה׳ יעזור לכל כלל ישראל, ובפרט ביאר צייט של האי צדיק וקדוש ומלאך הרבי מבעלזא זי״ע , שכולם יצליחו, ויהיה להם נחת מהילדים, ופרנסה בריווח, שידוכים, ורפואות, וכל טוב.

      מחק
    3. אלך עם הסדר שלך, בקשר לדברים חיוביים על גור. הבעיה היא רק של גור מפני שהם לא דואגים שיגיע חומר כזה, אם בגור היה דובר שהיה מספק חומר חיובי אוטומטית זה היה מכסה על החומר השלילי. בגור משום מה מאמינים בדרך האחרת של סתימת פיות וזה לא עובד בימינו. חשבתי לפני כמה שנים שהם קולטים כי היוצרות התהפכו, התקשורת השתנתה אי אפשר עוד לשלוט רק דרך עיתון האינטרנט חזק, ולכן ישנו כיון בדרכי הסברתם

      מעולם לא דחיתי חסיד גור או מי מגור שבא וביקש ודיבר בהגיון. כאן אספר לך, היה זה כשהרבי הזה נהיה רבי. הכנתי אז בעיתוני עמודים שלמים עליו ביניהם 2 עמודים שלמים רק של תמונות שלו. אני עוקב אחריו לפחות 30 שנה כך שהיו לי ממנו מאות תמונות וחומר רב. שעתיים לפני סגירת העיתון נכנסו אלי פנחס גולדברג ואלימלך ניימן ועוד שתיים בשליחותו של הרבי ואמרו לי כי הרבי שלח אותם אלי לבקש שלא אדפיס תמונות שלו. למרות שהייתי שעתיים לפני ההדפסה, ואם אתה מבין קצת בעיתונות תדע מה זה להחליף 2 עמודי תמונות בטקסט. נאלצתי להתיישב לעבוד כמו משוגע למלאות חומר אחר בעמודים שהתרוקנו, היתה זו מסירות נפש ממש. וזאת למרות שידעתי שאם אני אתן תמונות אמכור יותר עיתונים

      בעיית גור זו ההתנשאות כאילו שעם אלימות יסדרו הכל. אם הם היו משנים כיוון ועובדים בדרכי הסברה במקום באלימות מצבה של גור היום היה פי מאה יותר טוב

      מחק
    4. חיים, בזה אני מסכים איתך במיליון אחוז, מאוד קשה להשיג מידע על גור, הכל סגור ומסוגר. זה גם בנוי על כזה שיטה של מאות שטיבלעך ולא כמה בתי מדרשות גדולות.

      אברי זו שיטת קאצק , הכל זה בצינעות, לא לספר על הדברים שעושים.
      יש הרבה סיפורים עם אדמו״ר מגור שליט״א, שהוא לבד מדריך אותם , שמה שעשו לא מגיע להם צל״ש זה פשוט שככה צריכים לעדות. הם קיבלו את החינוך הזה.
      הרי זה לא סוד שהאדמו״ר עושה אלפי פעולות עם המון שליחים , וכל שליח לא יודע משליח אחר, ולמה? הוראה מפורשת, נישט אין מיין נאמען , לא בשם שלי. הסתר בתוך הסתר.

      אתה בתור עיתונאי , כן הייתי צריך יותר לברר, ולא סתם להגיד שהם לא מעבירים לך חומר על דברים חיוביים . לדעתי זה לא תירוץ. כמו שאתה כותב , אלימלך ניימן, פנחס גולדברג , יש עשרת עסקנים בגור, כדוגמה, אברהם בנימין זילברברג , איטשא מאיר טאומן, יהונתן בורנשטיין, נחמן ווידיסלבסקי, דוב דבריי מן, מוטל דריימן, מאיר קיהן, וכו׳ וכו בלי סוף . אתה היית צריך לתקשר איתם ולחפש את האמת ולא לצאת אם כזו תשובה עלובה שלא מסבירים וכו׳

      נחזור למה שכתבנו שזה בדיוק העניין ולמוא את האמת.

      תבדוק בעצמך, על כל כתבה שרק מוזכר גור קופצים על זה כאילו מצאו המציאה של השנה, הכי הרבה תגובות. זה ביוק עם הארץ שונא תלמידי חכמים.

      הרי יש לך את האפשרות להגיע לאמת. אם באמת היית רוצה.

      מחק
    5. בענין זה של שנאת עם הארץ לתלמיד חכם, שים לב, כולם כל חלקי הציבור כל מי שמבקר מישהו מיד קופצים וזועקים כי מדובר בשנאת עם הארץ לתלמיד חכם

      אז בא נעשה ברור, בימינו לא מדובר בשנאה כזו בכלל, כל אחד מחזיק את עצמו שהוא תלמיד חכם גדול יותר מן האחר ולא תשכנע אף אחד שזה אחרת. לכן הנימוק הזה שטותי

      מה שכן, לגור יש בעיה קשה של משבר מנהיגות ואסביר לך למה אני מתכוון

      לפני עשרות שנים גור היתה הראשונה ולפני כולם, הסיבה מפני שלהם היה סופרמרקט, האחרים בקושי היו מכלת. מה שקרה עם הזמן, שגור הפכה לקניון ומי שהיו בעבר רק מכלת הפכו למרכזים גדולים. לפני שלשים ארבעים וחמישים שנה אני זוכר רבי'ס שהיו מחפשים עשירי למנין, והיום יש לכל אחד מהם פארענצ'עס

      ומה זה משנה? מפני שאז מספיק היה איזה משולח שנסע והביא כסף והסתדרו, אז לא היתה סיבה להלחם בגור על זה שהיא לוקחת לעצמה את הכל או את הרוב הרבה יותר ממה ששלה. אבל מאוחר יותר כשכולם גדלו ואינם יכולים עוד לחיות מכמה משולחים ונאבקים על כל אגורה פרצה מלחמה נגד מי שגורף את הקופה

      בא אתן לך דוגמא שכל כך בולטת המוכיחה את ההשתלטות של גור שאין לה את המינימום שכל להבין שבסופו של דבר זה יתנקם בה

      בארצות הברית למשל, הנשיא אובסה זכה במספר שיא של תמיכה, אבל כשהרכיב ממשלה הוא הכניס כמה שרים מן הרפובליקנים למרות שהם באופוזיציה, הוא הבין שהם חלק מהעם

      באגודת ישראל בא ותראה משהו מדהים. חסידי גור הם בסך הכל 27 אחוז מן המפלגה ואולי בקושי 10 אחוז מכלל הציבור החסידי, אבל הם מחזיקים ביו"ר המרכז, יו"ר ההנהלה, המזכיר הכללי, וברוב המחלקות החשובות, הם לא מבינים שהם צריכים להתחלק עם אחרים

      לא אשכח הייתי אז המום, מפני שניהלתי אז את המו"מ יחד עם ר' מנחם פרוש לאחר הבחירות הפנימיות והוועידה הארצית, פרוש השיג 24 אחוז מן הקולות בסך הכל 3 אחוז פחות מגור והם בקושי הסכימו לתת לו מ"מ של יו"ר המרכז. הוא שתק ולקח מפני שחשש שהם יעשו קואליציה עם לורנץ שקיבל אז 21 אחוז. אבל האם זה צודק, ככה זה עובד? תראה לי איזו מפלגה ובאיזה מקום לוקחים את הכל ולא מתחלקים עם אחרים?

      כאן הבעיה של גור

      מחק
    6. חיים, לגבי המפלגות ולגבי הפוליטיקה, ייתכן שיש בדבריך משהו( אגם שאני צריך לקחת את המילים שלך כאמת, אני לא מכיר בדיוק הנתונים וצריכים לשמוע את שתי הצדדים) . אני לא מדבר על פוליטיקה , אני מדבר על מלא דברים שהתכתבו או אמרו ברמז על גור, וזה היה די אישי, על הרבי שאף אחד לא מכיר ( אפילו אתה תודה שהוא סגור ומסוגר , הסתר בתוך הסתר) ואל חסידי גור שיש מהם אלפי משפחות ועשרות אלפי נפשות שאין להם שיג ושיח לפוליטיקה , הם עסוקים בתורה ובדרך ארץ, אז עוד פעם אני חוזר על אותו הנקודה , בגלל שיש עשר או עשרים או אפילו חמישים פוליטיקאים או עסקנים שיש לדעתך או לדעת חלק מהקהל יש בעייה איתם, יש לזה הצדקה ללכלך ציבור הכי גדול בכלל ישראל שהם חסידים ופרושים שעוסקים בתורה ויר״ש וחסד וכ׳ ???

      אתה מבין מצוין ממה שאני אומר , ובגלל זה אני כותב לך.

      תעשה עבודה עיתונאי , ותעשה סקר על גור, ותדבר אם מי שבא לך , ותראה תמונה אחרת לגמרי.
      רק להביא מכתב על הלימוד שבן אדם אחד כתב, או ספור שכן נותנים ליכנס מישהו כן או לא, זה גור??? גור זה כמו שאמר הבית ישראל עשרות פעמים ״ לערנען דאווענען אין זיין א יוד״ זה נקרא גור, והשאר שוליים של כמה עסקנים או פוליטיקאים לא מעניין את חסידי גור.

      תכתוב לדוגמה על שאין בחור או בחורה אחד בכל גור שיש פלפון .
      תכתוב לדוגמה שאין בחור אחד שמעשן בגור.
      תכתוב שנבחנים בגור אלפי בחורים על אלפי דפי גמרא
      תכתוב שאין בחור שלא לומד מינימום שעה הלכה, משנה ברורה, אפילו ביום חופתם.
      תכתוב שחתן והכלה לא מסתובבים ביחד ברחובות שזה נגד ההלכה
      תכתוב שיש לגור אירגון רפואה וישועה, שעוזר לאנשים חולים יומם ולילה,.
      תכתוב שהארגון הנ״ל עוזר לילדים מוגבלים, ולעשרות לא חסידי גור
      תכתוב על הקמחא דפסחא שמתחלק בגור מעל שני מיליון דולר
      תכתוב שכל חג מחלקים לאלמנות ויתומים , כסף אוכל בגדים
      תכתוב שיש מאות יהודים זקנים שהולכים לכולל רק לזקנים
      תכתוב על גמ״ח בית ישראל שנותן לכל חתן וכלה עשרות אלפים דולרים
      תכתוב על מיליון דברים טובים שיש בגור, רק נגעתי בקצה של הקצה
      תכתוב שאצל הרבי מגור , היחיד בכל העולם שפתוח אצלו פעמיים ביום( כשיש ברית, וכמעט כל יום יש) וכל יהודי יכול ליכנס, בלי פרוטקציות , ובלי קשרים, מי שמגיע נכנס מיד ( אולי לחכות רבע- חצי שעה, תלוי כמה ארוך התור, אבל כידוע הכל הולך מהר)
      תכתוב שבגור זה המקום היחיד שלא נותנים כסף לרבי אלא הפוך אם נותנים הוא מיד מחזיר( זה כבר ככה מפולין)
      ולא כתבתי בכלל על תורה , קדושה , ופרישות, על חבורות שיש כל אברך כל שבוע, על השטיבלעך, על החסד שקורה בפנים, על הפארטאגס וכו׳ שלכל פרט אפשר לכתוב בלי סוף דברים.
      איך אמרו בחב״ד טראכט גוט וועט זיין גוט, וזה צריך ליהות הכיוון.

      מחק
    7. אתה טוען כי מי שגורמים את השם הרע לגור הם קבוצה קטנה של פוליטיקאים. זה לא לגמרי מדוייק, מפני שלגור יש עוד בעיה של אלימות, מחנכים את הצעירים להיות אלימים וזה גורם שיעשו את מה שלא ייעשה, אבל זה נושא בנפרד

      בעיית גור זה ה'פני' מי שעושים להם את התדמית, ואלו אותם מי שאתה מכנה פוליטיקאים שיהיו 20 30 או 50 אין זה משנה, הם אלו ששמם מתנוסס בעיתונות או בציבור, הם המובילים ולכן אין זה פלא שזה ככה נראה

      מחק
    8. אם תגיד שיש אנשים אלימים בגור אוקיי.
      אבל 'מחנכים' בגור על אלימות שקר וכזב! בחיי לא שמעתי מישהו בגור מעודד אלימות.
      מחנך חשוב אמר לי שהוא מדבר בישיבה תמיד נגד אלימות על פּי בקשת הרבי אישית.
      אתה גם מודה שחוץ מהפוליטיקאים בגור חסר לך הרבה מידע על הקורה בפנים

      מחק
    9. מי שיודע את האלימות ה"מאורגנת" בגור בשנים האחרונות, יודע שחמילים הללו אין כיסו ל-ת-ר-ם של כל החבולים מהם ... רח"ל.

      לפחות אל תשקרו. "העושה עבירה ומתבייש בה מוחלין לו עוונותיו".

      מחק
    10. מי שיודע ומכיר את האלימות ה"מאורגנת" ע"י בכירי הבכירים [בשיטת "לא ידענו לא שמענו"] בגור בשנים האחרונות, יודע שלמילים הללו אין כיסוי ל-צ-ע-ר-ם של המוני החבולים והמוכים מהם ... רח"ל. "קול דמי אחיכם זועקים מן האדמה". "דמם ודם זרעיותם" !

      לפחות אל תשקרו. "העושה עבירה ומתבייש בה מוחלין לו עוונותיו".

      מחק
    11. בקשר לאלימות בגור, תרשה לי לספר לך מחקירות שעשיתי בשעתו וגם בפרשיות האחרונות כולל בתי ורשא, האלימות באה מהוראה מגבוה, לא חלילה הרבי, אלא שלשה שנתנו את ההוראה

      הבחורים הללו לא היו עושים זאת בלי הוראה

      דבר נוסף באים ואומרים להם פגעו בבן של הרבי וזה מסםפיק בשביל שישתוללו גם אם כלל לא ברור אם זה בכלל נכון שמישהו סתם את המנעול בדלת ביתו, דבר שנשמע לקוח מן הסרטים, מי היה מעיז לעשות זאת

      מחק
    12. יש לי משפחה חסידי גור, אני יכול להעיד שאין להם מושג מה זה אלימות וגם לא יודעים הרבה פחות מזה, עדינים חבל על הזמן.
      אלימות בגור? צחוק גדול.
      זה חוזר על מה שכתב פה אנונימי אחד, שזה 10 אנשים, הלוואי על כולם כזו משמשעת, אירגון, וכו׳ סתם יורדים להם לחיים, ועכשיו באמת מובן למה שהם מתעלמים מה שחושבים או אומרים עליהם. זה כמו בן אדם שיש לו מיליארד דולר, ואומרים לו שהשנורר שיושן ברחוב מדבר נגדו, ״ בטעות הוא אפילו לא הולך להסתובב להגיב״ , כמו כן בנידון של גור, שכמה ממורמרים בבוסטון או ערלוי או ליטאי שממילא שונא חסידים יש להם מה להגיד על גור , זה לא מעניין אותם. תגידו שהם שחצנים, גאוותנים, אידיוטים, ה לא מעניין אותם. הם הרי יודעים את האמת, למשל שמגיעים שבת נסיעה לגור והולכים בחמש בבוקר לבית המדרש אין מקום אחד לתפוס, אלפי אנשים כבר שמה, אחד שלומד עם בנו אחד אומר תהילים אחד לומד לעצמו וכו׳
      בקיצור , זה מה שאני שומע ממשפחתי , אז לבריאות לכולם שחושבים רע לגור, זה כמו הגוים שחושבים רע על היהודים, זה בכלל מעניין ליהודי? הוא הרי יודע עשיו שונא ליעקב.

      מחק
    13. "יש לי משפחה חסידי גור" - ברור שאתה משפחה של עצמך, רק מה ??

      מחק
  4. חיים שאולזון עלה והצלח.
    בדרך אגב "חיים ארוכים" מנוקד ללא דגש בכ"ף, ואין הכוונה לארוך (שאם כך היה צריך להיות דגש), אלא מלשון "ארוכה ומרפא" והכוונה חיים בריאים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה צודק במה שאתה כותב, מה שכתבתי זה ווארט עם מה לחזק את הציבור לשמור ולהקפיד שלא לבזבז זמן חבל על כל רגע

      מחק
  5. חיים אתה גר שם בארה''ב אבל אינך מודע לאיזה מהפכה שקטה ועצומה אתה גורם לצעירים שלא היו בתקופת המלחמות ואתה פותח אתעינהם לדעת מי הם ה''גדוילים'' שגדלו על הסיפורים המופלאים עליהם. ישר כח שאתה מגלה את האמת ונותן במישרין את הכח להחליט מה הטוב ומה הרע. אפשר לקרוא על הבלוג שלך ''ברוך פוקח עיוורים''ה אשריך ר' חיים שפתחת כאן את כל האמת. ונכון שהעסקים הרדודים וכל רודפי הכח משקשקים שכוחך עולה אך אל דאגה רוב הציבור איתך ומחזק את ידך כי מה אנו מבקשים רק אמת ואתה נותן לנו אותך. אני מברך אותך ''עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו להגיד [מי ישר ומי לא] כי ישר ה' '' כי חוץ ממנו קשה למצא ישרים בדורינו החשוך הזה. חזק ואמץ אל תערוץ ורל תחת כי עמך [כל כלל ישראל] ה' בכל אשר תלך. אוהבים אותך ר' חיים. ואתה עלית על כולנה.

    השבמחק
  6. חיים שלום רב.

    מרן הגראי"ל אמר על מפלגת טוב בבית שמש.
    "מילא לא נוטלים מים אחרונים אבל להקים על זה מפלגה"
    אתה כותב פה לשון הרע, רכילות, יכול להיות שגם הוצאת שם רע ואתה עוד מתגאה ב300,000 כניסות.
    הרי גם אם כל מה שאתה כותב זה נכון ומעניין מאוד גם אותי, זה בכל אופן לשון הרע ורכילות ועל כל כניסה אולי תשרף בגיהנום ביחד עם המחבלים שנואי נפשיך זה לא נראה לי שצריך להתגאות על זה נאמר דל גאה.
    סליחה עם דברי חריפים.

    השבמחק
  7. אני הולך ישר לסיום המאמר:
    "אם מן השמים לא עצרו אותי סימן שרוצים שאני ימשיך"
    גם זה ששלח לעוה"ב את רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל טען שהוא קיבל כזאת הוראה מהשמים ועוד רבים ולא טובים ,
    ואם על זה הנך נשען שוב יום אחד לפני ..

    השבמחק
  8. ר' חיים המספר מחייב חשבון הנפש. 300000 איסורי לשה"ר אוי ואבוי .

    נאמר בּ'חובת הלבבות'', כי בשעה שאדם מדבר לשון הרע על חברו נוטלים הימנו את מצוותיו וזוקפין אותן לזכותו שלהאדם המדובר; ומאידך מעבירים את חטאיו של זה לבעל הלשון הרע.
    תאר לעצמך איך אתה מגיע לבי"ד של מעלה עם 'מצוותיך'
    אני מתאר לעצמי שכשמשיח יבא ויבנה ביהמ"ק איך תקבל 'פנים חדשות' של מצורע
    אני מתפלל שתזכה לעשות תשובה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ר' חיים יש לך כאן שלש אנשים מטיפים קצת מוסר.
      למה אינך מישיב עליהם?

      מחק
    2. הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבין עליהם הכתוב אומר...

      אחד הדברים שלמדתי בחיי לשמוע תוכחה, זה לא מזיק זה בריא, ישנם מי כשאומרים להם מוסר הם מתנפלים ומוכיחים לך שאתה טועה. אצלי זה הפוך. אני אוהב שנותנים לי מוסר אני אוהב לשמוע, אני בטוח שמי שאומרים זאת מתכוונים באמת ולכן עדיף לשתוק

      אתה בודאי מכיר אותי שנים עניתי על השאלות האלו כתבתי דפים על גבי דפים, מדובר בוויכוח ובהסבר שאינו בן כמה שורות, כל הנושא של לשון הרע לצערנו היום הוא חד צדדי. אין היום קהילה ועיתון כלשהו שאינו עוסק בלשון הרע. אלא מה, מה שלשון הרע אצל זה, הוא מצוה אצל זה, ומה שלשון הרע אצל זה זו מצוות הוכח תוכיח אצל האחר

      אספר לך כאן בקיצור על דין תורה שהיה לי לפני יותר מעשרים שנה עם ר' סנדר דייטש ראש הקהל של סאטמאר ועורך ה'דער איד'. הדין תורה היה בזבל"א, הוא טען שאני כותב לשון הרע על סאטמאר, הצגתי בפני בית דין את עיתוני ה'דער איד' מה שהם כובתים על גדולי ישראל על חב"ד ואגודת ישראל, השליש היה רבה של דברצין ז"ל הוא שאל את סנדר דייטש מדוע מותר לך לעשות את מה שאתה טוען שלו אסור. הסביר סנדר כי אצלו זו 'שיטה' תפקידו למלא ולעשות על פי שיטות סאטמאר וזו שיטתם לכתוב ולהוכיח את אגודת ישראל וחב"ד ואחרים. המשיך ושאל אותו הדברצינער ומדוע אסורה לו השיטה של לכתוב נגד סאטמאר מאותו נימוק שאתה כותב נגד חב"ד ואגודת ישראל

      באותו דין תורה נתנו לו את הברירה או שיהיה פסק דין ש'פנים חדשות' וה'דער איד' אסורים, או שלא כותבים כלום. הוא העדיף כלום וכך התפזרנו בלי איסור על שתי העיתונים

      מחק
  9. אם היה לי זמן הייתי עונה (לטוב ולמוטב) לחיים שאולזון כל יום וכל רגע נתון.
    ברור דבר אחד: שאולזון יקטין כל הצלחה (גור, בעלזא, אויערבך, דת"ל ובמקרים מסויימים גם ויז'ניץ) ויגדיל כל כשלון או הצלחה מזערית (כל כינוס של הרב שטיינמן, כל פעולה שנעשתה בכוונה או שלא נגד בני ה'פני מנחם' מגור, כל מילה של הבעלזער תוגדל וכל מילה של המכנובקא כנ"ל).
    הדבר השני שברור, ששאולזון מוכן עם היד על המקלדת לכל תגובה, והוא יודע ישר למי להגיב. אם נכתב נגד גור, המנטרה שלו תחזור על עצמה שהוא כבר שנים עוקב אחרי גור ואין לו שום דבר נגד וכו' וכו', אם נכתב נגד ר' שמואל אויערבך, הוא יכתוב שאפילו שברור באיזה צד הוא הוא מנסה לכתוב אובייקטיבי, בעניין בעלזא או מכנובקא הוא ''ממש'' אובייקטיבי וחב"ד בכלל מונחים על לוח לבו.
    הכניסה לבלוג הזה אולי תלמד אתכם דבר או שניים שלא ידעתם [ולכם גם אני נכנס, אמת] אבל מה שמובא כאן, גם אם זה אמת זה לא יתן לכם כלום חוץ מקצת ידע לוויכוח הבא במקווה או ב'קפה' שאחרי שחרית בשעה 11:00.

    השבמחק
  10. ר' חיים יש לי הצעה בשבילך,
    בכל פוסט שאתה כותב תכניס גם משהו טוב עליהם (חסידות, קהלה, רב,אדמו"ר)
    אני בטוח שאפשר למצוא משהו טוב על כל יהודי
    הרי 'אפילו רשעים מלאים מצוות כרימון'

    השבמחק
    תשובות
    1. שיש טוב הוא דבר מובן מאליו, מפני מי שיש בהם רק רע אני לא מתעסק עימם בכלל.

      בשביל להבין את הדברים אציג את זה כמשל, כתם על בגד יפה ונקי צריך לנקות, כאשר הכל מלוכלך מה זה משנה עוד איזה כתם

      מחק
    2. ***הבנתם זה הבלוג המצחין המכבסה שלנו --
      --פשוט דואג לנקיון של כלל ישראל**

      מחק
    3. א השבת על ההצעה.
      מי עוצר אותך מלכתוב כמה דברים טובים בפוסטים
      הרבש"ע בטח לא יהיה ברוגז על זה
      (אני לא מתכוון לקהילה מסויימת, אני מבקש על כולם)

      מחק
    4. לא השבת על ההצעה.
      מי עוצר אותך מלכתוב כמה דברים טובים בפוסטים
      הרבש"ע בטח לא יהיה ברוגז על זה
      (אני לא מתכוון לקהילה מסויימת, אני מבקש על כולם)

      מחק
    5. יש גם פוסטים חיוביים, עיין ערך ויזניץ וכמה אחרים

      ובשביל להוכיח לך, בעוד כמה דקות אכתוב פוסט על בעלזא וכ"א אב ואשבח את הרבי מבעלזא על מה שהוא עשה היום בשביל שחלילה לא תהיה מחלוקת ליד הציון

      מחק
    6. תודה על פוסטים כאלה כמותם ירבו ב׳בעולמם'

      מחק
  11. תודה רבה ל'קאווע שטיבל' שניק מביא הדברים משמו

    השבמחק
  12. אל יתהלל חוגר כמפתח....
    לכל מי שאומר וואו ! 300 אלף !!! זה בטח כל מי שהי׳ בשלושת סיומי הש״ס הגדולים כולל 90 אלף מאה״ב, או כל מי שהי׳ בהלוויית הרב אלישיב, אז למען הסר ספק ״תצוגות דף״ זה כל מי שפותח כותרת למשל נכנסתי לכל הכותרות של היום , יש לי עשרה כניסות, פתחתי בערב לקרוא תגובות ?! יש לי כבר עשרים תצוגות דף ליום, תכפילו שלושים לחודש , וכן הלאה שזה בכלל לא מספר גדול לאתר חדשות, דווקא הוא מעט מאוד... המדד העיקרי זה התגובות שהממוצע פה באתר הם 15 לאייטם חדשותי כשבד״כ יש דין ודברים בין אנונימי לחיים שאולזון הלוך ושוב ודי לחכימא, מה שמראה על חוסר התעניינות או התעלמות לחלוטין מהדברים פה, שנובע לדעתי מחוסר האמינות שהציבור מייחס לאתר הזה,
    למשל : שבוע שעבר פורסם בכותרת רעשנית על בן זכר שנולד להורי לייבי קלצקי שנרצח באכזריות, אני מכיר את נחמן קלצקי ומתפלל איתו ביחד, לא דובים ולא יער.... מיותר לציין שטלפון בירור אחד היה מונע את אי הנעימות של הכותב ובושות של המשפחה אבל חיים נשאר חיים כמאז כן היום, אצבע קלה על ההדק שפולט חדשות אמיתיים ומפוברקים כאחד....
    ושלא תנסה להיתמם חיים שטעיות קורות , השאלה הוא באיזה תדירות, דוגמאות לא חסרות , הודעות חסרי שחר על גור או על בעלזא, הנה כתבת השבוע שהאדמו״ר הרג את אליש במה שאמר גזירה היא מלפני לפני התפילה ... שהוא בכלל מסתבר קרה אצל המכנובקר ... קצת בירור לפני המירוץ המטורף להעלות באתר לר היה מזיק לך שאולזון

    השבמחק
    תשובות
    1. במשך של שלש שנים עבדתי על בלוג בתקוה כי אעשה פרנסה, גוגל משלם, הכנסתי את המודעות שלהם ועבדתי יום ולילה על כניסות להרבותם, אמרתי לעצמי כי אהיה עסוק רק עם לפתוח ולסגור ואעשה כסף, ולמדתי שגוגל אינם טפשים הם לא נותנים לך להכנס כמה שאתה רוצה, הם מגבילים כל כניסה רק אם פתחת דפים וגם את זה עד 12 ביום, ולבעל הבלוג אין יותר מכניסה אחת אפילו שיפתח מאות פעמים הרמתי ידיים וויתרתי על הפרנסה הזו. אם לי היו הכניסות שיש לשאולזון היתה לי היום פרנסה, אין מחשב שיכול להכניס ביום 20 כניסות אפילו אם תכתוב מאה תגובות, תבדוק ותווכח. גוגל אינם מחלקים כסף בחינם ומכירים את הפטנט של הכניסות, הם מגבילים אותם לפי כניסות מחשב

      אם לך יש פטנט איך אפשר לעשות הרבה כניסות ביום, אם תגלה לי אתן לך מתן בסתר, מפני שזה יעזור לי בפרנסה

      מחק
  13. ששאולזון יגיב כ'אנונימי'?
    ימות המשיח. שאולזון, אתה מצטנן.
    ובעניין תגובתו של אנונימי [9 באוגוסט 2012 15:06]: כל מילה פנינה!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.