רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 ביולי 2012

צביעותה של סאטמאר - מה יותר טוב שיקחו כסף מן המדינה או שיוותרו עליה? הלא הם היו צריכים להיות הראשונים לתמוך בפלסנר בהפסקת ההקצבות למי שאינם מתגייסים

יש להבדיל בין ארץ ישראל לחוץ לארץ. למרות שגם בארץ ישראל הקנאים מעונינים בגזירות על מנת שיוכלו להצדיק את טענותיהם וגישתם למדינה, אבל במקרה הזה הם מכניסים את עצמם לצרה. הם ייאלצו להתמודד עם הגזירה ואת זה אף אחד לא אוהב

לעומת זאת בחוץ לארץ ששם לא איכפת להם, הם מעונינים שיגזרו גזירה בשביל שיוכלו להוכיח כי הם צדקו וכי מדובר במדינה שכל רצונה היא לשבור את תורת ישראל, כאילו שהם בחוץ לארץ יושבים בכוללים כל חייהם

מי שיעשה לרגע חושבים, אם בארץ ישראל היו נוהגים כמו בחוץ לארץ, לא היתה כל בעיה כזו כפי שיש לנו כעת, מפני שיותר מ-90 אחוז היו הולכים לעבוד. כן שרות או לא שרות, לא היתה כל כך בעיה אם החרדים היו משתלבים במשק. בעיית הבעיות היא הדגירה על הכסאות ואוכלים מקופת הממשלה. אם היו מבקשים פחות לאברכי הכוללים לא היינו מעלים את החום של מי שמכנים את עצמם פרייארים. אבל נחזור רגע לחוץ לארץ, כאן בניו יורק בבורו פארק בווילימסבורג בקראון הייטס ובמונסי אין דבר כזה כפי שיש בארץ שאחוז כל כך גבוה יושב בכוללים

לכן, מי בחוץ לארץ שמכנה את המצב הזה גזירה הוא רשע, מפני שעם כל מה שהם מציעים עדיין יישבו וילמדו יותר שנים ממה שיושבים ולומדים בחוץ לארץ

אבל, מה לא עושים בשביל 'להוכיח' כאילו שהם עמנו, גם הם מצטערים גם הם מתאבלים גם הם בוכים על הגזירה הנוראה שכל מי שיעבור גיל 23 יוכל להמשיך ללמוד אבל לא יקבל כסף

מה שמדהים ומרגיז, הלא על פי שיטת סאטמאר והעדה החרדית, אסור לקחת כסף מן המדינה. ועל מה עתה המחלוקת על הכסף. על פי פלסנר, לא יתנו יותר כסף לאברכים שלא מתגייסים, אז מה הבעיה, מבחינתם של העדה החרדית וסאטמאר, אדרבה, הם היו צריכים לתמוך בחוק הזה, ושיישבו וילמדו מבלי שיקחו פרוטה מן המדינה

4 תגובות:

  1. הטעות שלך היא, כי מי שיודע כמו שכתבת בכתבה שלך על גומא אגייר מה ערך יש לכסף, גם האדמו"ר מסאטמר הויואל משה שרצה לסגור את הכוללים שלו בארץ בגלל הבטלנים שבהם, ביטל את דעתו לאחר ששוכנע שפה בארץ היציאה לשוק העבודה היא יציאה לרחוב הפרוץ והטמא, ולכן מי שכבר כן לוקח תקציבים מהמדינה ומפסיק לקבל ממנה, מחר הוא יסגור את הכולל והישיבה שלו, ומכאן הדרך להרס הדור הצעיר, והמבין והמשכיל יבין וישכיל, וזהו גדלותם של גדולי התורה, לעשות ג"כ זיגזוגים, מה שדעת בעלי בתים כמוך לא מסוגלים להבין, ועם רום מעלת כבודו הכל יכול בהשקפה, הסליחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ובאמריקה יותר טוב, היכן הפריצות גדולה יותר האם אפשר בניו יורק לצאת בקיץ ברחוב האם מותר בכלל לצאת לרחוב, היכן מצב יותר טוב, מדוע באמריקה הוא הרשה לאנשיו ללכת לעבוד במנהטן באיזורים הכי פרוצים

      מציע אני לך להכנס למקומות העבודה ותמצא סאטמארים יושבים לצידם של נשים הלבושות בלבוש הכי חצוף שרק יש ובאיזורים שאין ייצר הרע שאי אפשר להשיג

      מחק
  2. "יראי ה'" מוזמנים לעזוב לאחיהם בארה"ב ולהרביץ בתורה ובאמו יומם ולילה. אין צורך בתפילות מיותרת במדינת ישראל, אין צורך בבטלנים אשר משפיעים על צביונה החילוני של המדינה, אין לי ולו חלק קטנטן בנחלתכם האנטי-ציוני ואנטי-ישראלי.

    דוגמאות מה לומדים בחורי ישיבות בפילפוליהם המיותרים ועל זה מתבזבז הון תועפות מכספי הציבור:

    פרשנות חז"ל לפסוק מקראי: "וַיֹּאמֶר לִי הַמֶּלֶךְ והַשֵּׁגַל יוֹשֶׁבֶת אֶצְלוֹ" ומי היא השֵּׁגַל שישבה לצדו? כלבה שייחד אותה למשכב (מסכת ראש השנה, דף ד, עמוד א ). איך הם הגיעו מהמילה שגל לכלבה המיוחדת לו לסקס, אלו הפלפולים ובלבול הדעת שמתפלפלים להם חז"ל בפרשנות הטקסט.
    דוגמה נוספת: פרה היולדת את הבכור שלה ישר לרחם של פרה אחרת האם דין בכור לו? ומה הדין אם חולדה בלעה את העובר הבכור בעודו ברחם והוציאו,דין בכור לו? ומה הדין אם בלעה החולדה את העובר מהרחם ולאחר מכן החזירה אותו לרחם והפרה ילדה, דין בכור לו? (מסכת חולין, דף ע, עמוד א). אלו ההבלים שמתפלפלים בעולם התורה.
    גפני לך תבנה לך עם של ישיבה וכל עמך יעסוק בהבלי התלמוד. תתפלפלו במדינת הישיבה: מה דין אישה שהשתינה בעמידה ובשתן נמצאה טיפת דם, טמאה נידה כן/לא? ומה הדין כשהשתינה בישיבה ומצאה דם? (נידה, דף נט, עמוד ב)
    דוגמת פלפול עבור ברק: מה הדין כשאישה מכניסה בשר נבלה לתוך הוגינה של חברתה, מבלי שתגע בנלבה לפני כן, האישה טמאה כן/לא? מסכת נדה, דף מב, עמוד ב ). לדעת ליצמן ראוי לשחרר מהצבא עילויים כדי לדעת האם נבלה בכוס של אישה מטמא אותה או לא????

    השבמחק
  3. ב"ה

    באחד מעלוני סוף השבוע, ולא חרדי, הופיע סקר שהרא כי 48% מהחרדים בגילאי 54-25 עובדים.
    כל זאת במצב שעל כל מעביד חילוני שמקבל חרדים ישנם עשרה שלא רוצים לקבל חרדים (וגם לא אתיופים - לפני מספר שנים מצומצם נבדקה מוכנות המעבידים לקבל מגזרים כאלו ואחרים ונמצא כי מרבית המעבידים לא מוכנים לקבל חרדים ואתיופים).

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.